Czy ktos podejmie sie zrobienia SWAP'a zaplace... :)

Postprzez People_Hate_Me » 6 sty 2010, 16:36

djArias hyhy oj mozna sie w tym zakochac :p
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez mlody1921 » 6 sty 2010, 19:20

Hehe ale mnie pojechali :)

Jechałem 323 Gtr w Rykach jechalo [tiiit].

Co by nie było o auta trzeba dbać czy to Gtr czy Gtx Czy Mx3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 6 sty 2010, 23:44

damian napisał(a):Piotrek323 koszta będą różne, bo do mxa silnik 1.8 GT wejdzie plug&play , a z BA mogą być problemy

tak samo wejdzie tu i tu, bez problemów.

djArias napisał(a):a dokladnie jaki rocznik jest tego silnika? usmiech nie do konca ogarniam ktore 323 jest jakie i jakie moce maja te rozne 1.8 z 323, 323f i wogole .. oczko

BG 89-90 miło 136KM ten silnik zamontowałem w xedosie ;)
BG 90-94 128KM
BA 94-97 115KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Udesky » 7 sty 2010, 00:00

Hazu napisał(a):damian napisał:
Piotrek323 koszta będą różne, bo do mxa silnik 1.8 GT wejdzie plug&play , a z BA mogą być problemy

tak samo wejdzie tu i tu, bez problemów.

Nie byłbym taki tego pewien. BG i MX są na tej samej płycie. Natomiast BA to inna konstrukcja. Choć na pewno wejdzie po stosunkowo nie wielkich przeróbkach.

Hazu napisał(a):djArias napisał:
a dokladnie jaki rocznik jest tego silnika? usmiech nie do konca ogarniam ktore 323 jest jakie i jakie moce maja te rozne 1.8 z 323, 323f i wogole .. oczko

BG 89-90 miło 136KM ten silnik zamontowałem w xedosie oczko
BG 90-94 128KM
BA 94-97 115KM

W 323 BG były, jak dobrze pamiętam:
139KM – wersja bez katalizatora (takie opisy były w papierach)
129KM – wersja z katalizatorem (j/w)
115KM – montowane do BA i dalej.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Hazu » 7 sty 2010, 00:04

Udesky napisał(a):Hazu napisał:
damian napisał:
Piotrek323 koszta będą różne, bo do mxa silnik 1.8 GT wejdzie plug&play , a z BA mogą być problemy

tak samo wejdzie tu i tu, bez problemów.

Nie byłbym taki tego pewien. BG i MX są na tej samej płycie. Natomiast BA to inna konstrukcja. Choć na pewno wejdzie po stosunkowo nie wielkich przeróbkach.



Jak może nie wejść skoro w Ba siedzi BP wiec wszelkie mocowania, poduszki, półosie są dostępne nie tak jak w CA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Boris86 » 7 sty 2010, 00:09

Marcin1mazda napisał(a):Boris86Nie wspomniałeś o padających jak muchy skrzyniach biegów łoł łoł łoł łoł łoł łoł


Nie widzę żadnego związku miedzy jakimś nienajmocniejszym elementem całej układanki, a kultowością auta. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Udesky » 7 sty 2010, 00:18

Hazu napisał(a):Jak może nie wejść skoro w Ba siedzi BP wiec wszelkie mocowania, poduszki, półosie są dostępne nie tak jak w CA

Coś musi się różnić, bo inaczej dlaczego właściciele Z5 wsadzali by silnik 115KM a nie 130 lub 140KM.

P.S. BA z silnikiem BG widziałem tylko raz i to na zdjęciu z zagranicy, natomiast w MX3 już paro krotnie. Kiedyś nawet na allegro była taka.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Piotrek323 » 7 sty 2010, 00:53

teoretycznie te silniki sa takie same tylko roznia sie budowa pokrywy zaworow i kolektorem ssacym, no i kompresja, przez co w BP 2gen jest 114KM, a wiec mozna byc pewnym tego, ze taka przekladka nie potrzeba rzezbienia? mozna cos wiecej? bo sie bardzo interesuje ;)
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Udesky » 7 sty 2010, 01:35

Piotrek323 napisał(a):ze taka przekladka nie potrzeba rzezbienia? mozna cos wiecej? bo sie bardzo interesuje oczko

Trzeba poczekać na kogoś obeznanego w temacie.
Ja jedynie się domyślam, że różnica może być w montażu silnika – w sensie jego mocowań.
Sam jestem ciekaw jaka jest różnica. A jest na pewno, bo kiedyś czytałem o tym na naszym forum, niestety było to już dawno. :(
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Piotrek323 » 7 sty 2010, 18:08

jezeli dokupie jakas efke gt w calosci, to bedzie latwiej to wszystko przelozyc, czy od razu sam silnik?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez ravo » 7 sty 2010, 21:03

Udesky napisał(a):Coś musi się różnić, bo inaczej dlaczego właściciele Z5 wsadzali by silnik 115KM a nie 130 lub 140KM.

bo pewnie wola silnik nowszy o pare lat i pewnie latwiej zdobyc w dobrym stanie
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez djArias » 7 sty 2010, 21:10

dobra to juz ogarniam to i owo :) powiedzmy ze brat-cukierka nie dalby rade, ja wykrecam silnik BG 89-90 mam prawie 140koni... hm ciekawe jak to do 100 bedzie latac... mx-3 ma swoja spora wage :(
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Dawidoski » 8 sty 2010, 00:25

Skąd te 140 km? To że z fabryki jak wyjeżdżało miało 140 km nie znaczy że teraz ma, ba na pewno tyle nie ma.Trochę czasu i pieniędzy zabierze Ci doprowadzenie silnika do stanu dobrego.Co gorzej, może się okazać że silnik to szajs i będzie Cię czekał remont.
MX nie waży aż tak dużo, jest lżejszy od BA i cięższy od BG :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez fazzi » 8 sty 2010, 13:10

Dawidoski napisał(a):może się okazać że silnik to szajs i będzie Cię czekał remont

Mając cały silnik na zewnątrz dla świętego spokoju zrobiłbym mały remont. Wtedy wiadomo, że nie będzie niespodzianek. Fakt – koszty większe ale satysfakcja posiadania pełnej mocy danego silnika (a chyba o to chodzi robiąć SWAP) jest nie do porównania. Zwłaszcza jak się ma dalsze plany podnoszenia mocy...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Marcin1mazda » 8 sty 2010, 14:35

Udesky napisał(a):Coś musi się różnić,

Trzeba By prze drutować całą instalacje silnika łączącą się z wiązką pod deską. Coś jak robota Cukierasów przy swapie z BF do BG. Wiem bo przerabiałem to. Pierwotnie w BA Skorpka Miał siedzieć BP GT z BG. ale że trzeba było instalacje prze drutować to skończyło się na tym że ja mu dałem silnik Z BA BP ( który siedział sobie w mx3 przeznaczonym na rozbiórkę) a on mi dał BG GT które było w bdb stanie :) a co do mocowań i tp To wszystko pasuje z BG do BA. Jedynie trzeba łapę z silnika z BA BP przekręcić do BP GT z BG. :) morza również robić wszelakie miksy ze skrzyniami. Każda pasuje do Każdego silnika. Kwestia zmiany sprzęgła i półosiek pod wybraną skrzynie.
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Cukierek » 8 sty 2010, 18:16

Marcin1mazda napisał(a):Trzeba By prze drutować całą instalacje silnika łączącą się z wiązką pod deską. Coś jak robota Cukierasów przy swapie z BF do BG.

Instalacja to mały pikuś dla dobrego elektryka. U nas był problem z mocowaniami silnika i skrzyni biegów bo trochę się różnią w BF i BG, oraz trzeba było rozwiązać sterowanie sprzęgłem. Wszystko było robione specjalnie w jednym egzemplarzu.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez People_Hate_Me » 8 sty 2010, 18:21

Cukierek słyszałem ze sterowanie sprzęgłem robiliście na sznurek bo inaczej nie dało rady :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez djArias » 8 sty 2010, 19:45

sori ze tak wtrace – ale zebym mial 100% pewnosc w razie gdyby tego BPT nie bylo swap tego:
http://allegro.pl/item876596370_mazda_d ... 323_f.html

do mx-3 1.6 dohc 16v powinien sie odbyc bez zadnego problemu?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Marcin1mazda » 8 sty 2010, 21:25

djArias napisał(a):http://allegro.pl/item876596370_mazda_dohc_1_8_16v_komplet_na_swap_323_323_f.html

Tu gość troszke Ściemnia albo się nie zna :) BP 05 to wersja Ecu z silnika 128km. 137km Ma Ecu o Oznaczeniu BP22.a Tu niba kat i sonda i 137km. Raczej się nie zna :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez djArias » 8 sty 2010, 21:49

hm tak czy siak powinno byc ok 130 koni?:D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje