BOV do diesla

Postprzez Quaki » 18 sty 2010, 19:18

Witam
Na wstępie napisze skąd mi się wziął pomysł jako ze od jakiegoś czasu sprzedaje rożne łączniki silikonowe firmy autobahn88 i rożne inne ich akcesoria w tym BOV-y tak mniej więcej co dziennie odpowiadałem na 3-4 maile czy da się taki bov zainstalować w TDI (i tym podobnych silnikach) odpowiedz brzmiała oczywiście ze bezpośrednio się nie da (brak przepustnicy powoduje ze przy zmianie biegów nie ma różnicy w ciśnieniu miedzy kolektorem a dolotem co jest podstawa do otworzenia się zaworu upustowego, poza tym posiadanie takowego zaworu z "mechanicznego"punktu widzenia nie ma sensu w silniku diesla (chyba ze ktoś po prostu lubi dźwięk zaworu upustowego lub jeśli ma mocno przewymiarowana turbinę )
A ze pytań było masę to w końcu powstało u mnie coś takiego
Obrazek Obrazek
Jest to mikroprocesorowy sterownik zaworu upustowego (z przeznaczeniem do silników diesla)
istnieje możliwość pobierania sygnału do otwarcia zaworu upustowego z dwóch elementów
1. TPS (na przyklad dla silnika dla arl to jest pin 69 z ecu)
2. Z Map sensora (tego o ile wiem nie ma żaden inny system tego typu)
Urządzenie "samo" rozpoznaje rozpoznaje rodzaj sygnał.
W urządzeniu ustawia się 3 wartości (służą do tego 3 potencjometry widoczne na pierwszym zdjęciu po lewej stronie)
1. wartość jaka musi osiągnąć napięcie na TPS lub map sensorze żeby urządzenie zadziałało (0-5v)
2. jak długo wartość z punktu 1 musi się utrzymać żeby urządzenie zadziałało (od 0 do 5 sekund)
3. jak długo ma być otwarty zawór upustowy (od 0 do 1 sekundy)
A oto reszta elemntow potrzebnych do montazu (moze nie cala ale najwazniejsze czesci)
Obrazek
Zaworek 3-drozny (tutaj akurat n75 z audi i zawor upustowy 2 tloczkowy .
Pozdrawiam
ps. całość będzie testowana na skodzie Octavi TDI
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez vqsoft » 18 sty 2010, 19:51

widziałem cos takiego na youtube podłączone pod mondka 2.2 tdci


jestem ciekaw jak to było sterowane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez rumunn95 » 18 sty 2010, 20:40

daj linka tez chcemy zobaczyc :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Quaki » 18 sty 2010, 20:44

http://www.youtube.com/watch?v=EijMeuxqDAA tutaj masz w TDI cos takiego zamontowane (uwaga zawor na postoju daje slabszy dzwiek bo turbina duzo mniej pompuje)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez rumunn95 » 18 sty 2010, 20:51

nice :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez vqsoft » 18 sty 2010, 20:59

tamten mocniej syczał ;)
kurna nie moge teraz tego znaleźć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Udesky » 18 sty 2010, 22:38

Takie coś już istnieje. We Wrocławiu EVO się tym zajmuję:
http://www.evolutionmotorsport.pl/
Koszt pamiętam, że nie mały bo ok 1000zł.
Jak dla mnie fajna zabawka, pomijając dźwięk klekota w tle co dla większości dyskredytuję zupełnie tego typu zabieg, ale....
Będzie to totalną wiochą w samochodzie typu 1.9TD 75KM, 2.0D Comrex i innych dieslach z mocą nie większą niż 130KM. Z prostej przyczyny, będzie kleklekl, psss, klekle, psss, klekle psss i stanie w miejscu bo nie jedzie.
Podsumowując, BOV do diesla tak, ale po konkretnych modach i z konkretną mocą inaczej, moim zdaniem, to będzie coś jak leksusy czyli wieś tańczy i śpiewa.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Quaki » 19 sty 2010, 00:10

Podobne urzadeznie mozna kupic tez z ebaya za kwote nizsza cos okolo 520-560zl ale niestety opisy tych urzadezn sa raczej skromne i nie bardzo widomo co podlaczasz jak i do czego i wogole jak to dziala nie ma opisu jak jest sterowane itp itd
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Artiks » 27 sty 2010, 22:00

Udesky napisał(a):BOV do diesla tak, ale po konkretnych modach i z konkretną mocą
Montujesz ?? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Udesky » 27 sty 2010, 22:38

Udesky napisał:
BOV do diesla tak, ale po konkretnych modach i z konkretną mocą
Montujesz pytajnik język

Jeszcze 30KM i może pomyśle. ;)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez Riki » 28 sty 2010, 02:55

Ciekawie się to prezentuje ;) Quaki <spoko>

Quaki napisał(a):całość będzie testowana na skodzie Octavi TDI


Rozumiem, że zdasz relację.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Quaki » 28 sty 2010, 11:49

SpooN najpierw testy na moim aucie jak coa ma byc nie tak to na moim uacie nie na czyims :)
Riki jak najbardziej zdam relacje la e najpierw musze dopracowac oprogramowanie no i pojechac do tokaza zeby mi zrobil przejsciowke do silnika TDI na wezyki silikonowe (w skodzie jest taki glupawy patent zapinany na zatrzask a raczej do testow nowego wezyka za kilkaset zlotych nie bede kupowal :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2010, 17:17

Montował ktoś coś takiego w ditd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Quaki » 11 paź 2010, 15:27

jesli tak to na pewno nie odemnie bo u mnie po "crashu" dysku nie ma tego projektu (wprawdzie zrobilem to od nowa ale jeszcze nie mialem czasu sprawdzic
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Neonixos666 » 11 paź 2010, 18:55

Kurde skoro w VW montują to i w ditd by się przydało :P Kurde jak tym dziadostwem sterować bez podciśnienia w kolektorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Quaki » 11 paź 2010, 20:58

po to wlasnie jest sterownik elektroniczny a podcisnienie bierze sie z vacum pompy (jest potrzebne do dzialania hamulcow w aucie)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Neonixos666 » 11 paź 2010, 21:09

wiem co wytwarza podciśnienie tylko jak w odpowiednim momencie dać je na zawór by się otworzył, normalnie robi się to naturalnie bo podciśnienie samo się wytwarza i steruje nim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Quaki » 11 paź 2010, 23:12

No to wlasnie do tego sluzy elektroniczny sterownik ktory ma 3 ustwaienia (przyjmujac ze podlaczysz go do TPS)
-wielkosc do jakiej musi wzrosnac otwarcie przepustnicy zeby urzadzenie zadzialalo
-ile czasu musi ten stan trwac zeby zadzialalo (wartosc ta definiuje mniej wiecej boost jaki zostanie osiagniety oczywiscie orjetacyjnie bo na kazdym biegu to moze byc inna wartosc )
-ile czasu ma byc otwarty BOV (czyli jak dlugo ma bys zasilony elektrozawor ktory podaje na BOV podcisnienie)
teoretycznie jesli podlaczenie jest pod boost (czyli map sensor ) srodkowy mozna pominac bo jesli osiagniesz odpwoiedni boost to wiadomo ze efekt bedzie i mozna by pominac elemnt czasu trwania warunku
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2010, 21:39

Szkoda że to takie skomplikowane a nie jak w VW tylko wystarczy zamontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje