pinky napisał(a):Z tego co znalazłem to siedzi tam IHI VJ27 RHB3 czyli na podwójnych łożyskach kulkowych. Mapy kompresora nie mogę odkopać.
Turbina jw.
www.mazdaspeed.pl
asaselllo napisał(a):Nie będę wdawać się w polemiki czy coś jest możliwe czy nie.
Dziś dokonaliśmy kolejnych dwóch tuningów w Premacy i Bj-ce.
W Premacy moc wzrosła wyraźnie choć nie diametralnie a w Bj-ce po ustawieniach sprężarki różnica jest rzędu 30-40 koni.
Dzwonił do mnie Mariusz z Torunia. U niego po zwiększeniu ciśnienia turbinki za pomocą MBC wyszło po hamowaniu 162KM. (za pomocą oporników i regulacji turbo miał 144KM).
Udesky napisał(a):Udeski może na sr.pl napisać o tej turbinie może ktoś podrzuci mape compresoar to zobaczymy realnie do ile starczy?
Już zrobione.
pinky napisał(a): jak narazie to Rysiek w swoim DITD miał najlepszy wynik ale tam przy za dużym boscie juz tylko kopcilo więcej
krzych napisał(a):Czesi jak wiadomo, mieli ten tuning wczesniej My jak zwykle za murzynami
Udesky napisał(a): nagle z silnika, z którego nie da się za wiele zrobić w powszechnej opinie
Gibsong napisał(a): 2.0 DITD Mazdowski z dalekiej doopy, gdzie dotychczas był plasowany
Udesky napisał(a): A pompa no cóż, zawsze można zregenerować.
zmyslo napisał(a):Postanowiłem przedstawić na filmie jak ja to zrobiłem na przykładzie 323 BJ – sposób najprostszy tylko jeden rezystor w obwód. Można oczywiście wprowadzać inne wartości rezystora oraz dodatkowe modyfikacje typu zatkanie EGR, regulacja turbinki czy też MBC (Manual Boost Control).
.
"Ożywianie" Autka. http://www.przeklej.pl/plik/film011-mp4-000c6r1n040i
Mówiąc że w każdym samochodzie jest inaczej miałem na myśli kolory przewodów, ale zasada kolejności identyczna.
HawkeR napisał(a):Już mnie korci aby wpiąć coś w układ
HawkeR napisał(a):Świetna instrukcja – na tym filmiku widać jak na dłoni co zrobić
Niestety mam trochę inny silnik niż ty czyli RF2A – czy modyfikacja w moim silniku powinna wyglądać tak samo ?
HawkeR napisał(a):PS. Jakie są wrażenia z jazdy po zastosowaniu moda ?
rozo napisał(a):bo mi turbina cisnie ok 1.9 bara ponad cisnienie atmosferyczne (przedtem do 1.5 dochodzilo)
rozo napisał(a):Poza tym od ok. 3-3.5 k rpm zaczyna kopcic niemilosiernie
Gibsong napisał(a): Nagraj film jak przyspiesza
Gibsong napisał(a):Heh, "moc zwiększyła się strasznie", jakie to dokładne dupohamownie mamy w klubie. Dzięki doładowaniu wzrasta moment co odczuwalne jest jako mocny strzał w plecy to i pewnie moc strasznie wzrosła.
asaselllo napisał(a):Takie pisanie o niczym tylko wprowadza w błąd forumowiczów, podchodzących do tematu poważnie.
asaselllo napisał(a):Nie chodzi tutaj tylko o oporność ale i o częstotliwość prądy płynącego.
asaselllo napisał(a):Podobną modyfikację da się zrobić w 2.0 CD o czym przekonała się wczoraj moja siostra (mazda 6 136 KM bez filtra cząstek stałych). Tutaj jednak trzeba było troszkę bardziej podłubać. Modyfikacji nie będę opisywał z prostego powodu. Jestem i tak zawalony pomaganiem w DITD. Po drugie zobaczę jak się to sprawuje przez następne 20 tys km. A poza tym nie jest to mój patent tylko jednego z forumowiczów.
pozdrawiam
Moc sie zwiekszyla wyraznie, ale 170 kucy nie bedzie
Obecnie wyraźnie czuje się przyspieszenie od 1,5tyś obr.
To prawa fizyki, bez tego nie będzie przyrostu mocy. 1,9 bara to nie jest wielki wyczyn. Ja wcześniej jeździłem z podpiętym boxem i dmuchało 2,2.
Jeśli dmucha na czarno to znaczy, że nadal masz zbyt niskie ciśnienie doładowania w stosunku do wtryskiwanego paliwa.
asaselllo napisał(a):Rozo to normalne, że turbina mocniej dmucha. Pisząc oględnie każdy tuning silników z turbinką zakłada zwiększenie dawki paliwa oraz ciśnienia doładowania. To prawa fizyki, bez tego nie będzie przyrostu mocy. 1,9 bara to nie jest wielki wyczyn. Ja wcześniej jeździłem z podpiętym boxem i dmuchało 2,2. Jakoś nic się nie stało. Jeśli dmucha na czarno to znaczy, że nadal masz zbyt niskie ciśnienie doładowania w stosunku do wtryskiwanego paliwa. Możesz zwiększyć oporność i wówczas pompa będzie podawać mniej paliwa – zniknie dymienie ale moc będzie nieco niższa. Możesz też pogrzebać przy turbinie kręcąc delikatnie śrubką przy wastergate i wówczas będzie jeszcze większe ciśnienie, moc się zwiększy a kopcenie zniknie lub drastycznie zmaleje.
Jak zaczynam tuning to najpierw podpinam rezystorek o oporności 52 Ohm. To jest taka baza wyjściowa.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderatorzy Tuning i modyfikacje