Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3

Postprzez Pit » 15 sty 2011, 00:05

Jacek176 napisał(a):Jaki czas na ćwiartke ma najszybszy KL-DE na forum??

Czuję się wywołany do tablicy <ok> ET 15,724 Sochaczew 2009.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 15 sty 2011, 00:33

No właśnie. W takim razie podtrzymuje to co powiedziałem wcześniej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 15 sty 2011, 00:44

Ale chyba tu pit pisze o MX6 :) sam nie sprawdzałem ile Mx-3 z KLDE robi na 400

KLZE do setki ponoć robi 6 na 400 Capazo 14,5

Z tego co czytałem co pisał prezes lukster KLDE zrobić powinno 6,5 do 400 tego nie wiem :)

Sądze że może być dość równo :) niema sie co spierać

Podmuch ale nie chodzi mi o remont na kuciźnie tylko remont BP i KL

105 zł jedna uszczelka pod Głowice x2 Erling
Panewki głowne 300zł NPR-ALC
Panewki korbowodowe 300zł NPR-ACL
Pierścienie 300-350zł RIK-NPR
Uszczelniacze 200zł Reinz
Uszczlki pod pok zaw. 140zł
Zimeringi 200zł
Masa Uszcz. 30zł
Panowanie głowic 200zł
Olej filtr 180zł

Troche przesadziłem ale zależy kto będzie jeszcze robił jeden weźmie 500zł inny 1000zł a inny zrobi z kolegą za Free (koszty manipulacyjne piwo/vódka)

Jeden silnik przekręci sie na panewce, w innym padną HLA

Ale w 2tyś można sie w cześciach zamknąć i to nie są złe Marki


Sama kucizna do KL tłoki/korby 4800 a gdzie przesyłka cła podatki i inne :) dolar Bruździ


Pozdrawiam
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 15 sty 2011, 00:58

mlody1921 napisał(a):Ale chyba tu pit pisze o MX6 :)

Dokładnie. Waga MX-6 KL to 1195 kg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 15 sty 2011, 01:00

Aczkolwiek skrzynia w MX3 jest krótsza szybsza do setki napewno do 400 niewiem :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 15 sty 2011, 01:25

Wronx w MX-3 z KL-ZE zrobił w Sochaczewie czas na ćwiartkę tylko o kilka setnych sekundy lepszy ode mnie.
Marcin1Mazda w seryjnej 323F Gt, która na hamowni wypluła 122KM objeżdżał Krakusika MX-3 z KL-DE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez krakusik mx-3 » 17 sty 2011, 09:56

Jacek176 :D czytam i niewierze :D hahahahahahha marcin objeżdzał mnie ? czym zwykłym GT ? GTX wybebeszonym z turbina od probasa i ze zwiększonym doładowaniem owszem ale GT nigdy :D chyba że mi bieg nie weszedł z chęcią bym się z Tobą przejechał Jacku na jakimś spocie aczkolwiek może to być ciężkie ponieważ każdy weekend pracuje nocami...

p.s mój silnik ma przejechane 200 tyś bez remontu i pali olej :D odkąd go kupiłem ale jeszcze żaden GT czy wybebeszony czy nie w budzie 323 nie zjadł mnie na poważnie ani razu Marcin swego czasu zrobił swapa na najmocniejszego GT jak dobrze pamiętam i auto miał wydmuszkę a ja zawsze jeżdze z obciążeniem +50 do 70kg w bagażniku mam warsztat :P

Zawsze GT klepałem i klepać będę :D nawet jeśli miałbym z mx'a zrobić cabrio :D :P

Czasami sie dziwie co ludzie piszą na forum :D
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez Jacek176 » 17 sty 2011, 18:33

To musicie z Marcinem ustalić zeznania bo się trochę rozjeżdżają ;)
Marcin nie miał najmocniejszej wersji tylko ta zwykłą 128KM. ECU był chyba tylko od wersji 137KM a on nic nie daje. Z resztą, tak jak napisałem, na hamowni wypluła mu 122KM.
Co do objeżdżania mnie przez KL-DE to chętnie bym to zobaczył :P
Pita silnik jest zadbana sztuką i wyjątkowo szybką :P . Pozostałe KL-DE nie przełamują nawet 16s na ćwiartkę albo robią to rzutem na taśmę. Jeśli mnie pamięć nie myli komuś z forum KL-DE po generalnym remoncie wypluł 151KM. Także sorry ale ten silnik jakoś nie rzuca mnie na kolana :P Nawet wziąwszy pod uwagę, że MX-3 jest lżejszy od MX-6 (o ile? 100kg?) to wyposażone w przeciętnego KL-DE (takiego jak większość sztuk w Polsce :P ) wątpię żeby robiło lepszy czas od MX-6 Pita

krakusik mx-3 napisał(a):Zawsze GT klepałem i klepać będę :D

To zupełnie tak jak ja KL-ki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 17 sty 2011, 21:34

Ja objechałem Darka parę razy ale zawsze to było w tedy, gdy auto miało problemu z zapłonem..( w co czasami nie wierzyłem :P ale jednak to był fakt) i raz chodziło a raz nie.. Przeważnie do 100-120 byłem z przodu ( lepszy start, lepsza trakcja) ale od 130 w górę Mx był przede mną.. Tyle, że ja miałem czasy na realnym G-techu 15,4-15,5 I tego zawszę będę się trzymał. Znajomy z fiesty RS robił tym G-techem 14,1 a w kamieniu na profi sprzęcie pojechał 14,01.. także niech nikt mi nie próbuję wmówić, że G-tech pokazuje wiatr za oknem, bo akurat model który miałem dostępny pokazywał realne czasy.

Co do objeżdżania KL-ek to sami wiecie jak to jest :) w F-ce wcześniej miałem 1,8Sohc i Mx6 z KL-em pod maską objechałem i to wiele osób widziało :)
Tak samo nie jedno BG GT i BG F GT :)
I wiele osób może to potwierdzić :)
Jakoś moje padaki w miarę się napędzały :P

Jacku jak Ty objedziesz Swoją F-ka Krakusika KL-ke to stawiam CI skrzynkę Vódki :P Darek do ok. 200-220 Idzie równo z MPS6 która ma shamowane 298km
A Killował ibizę TDi 180Km i różne takie tam padaki :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Jacek176 » 17 sty 2011, 23:24

Marcin1mazda napisał(a):Darek do ok. 200-220 Idzie równo z MPS6 która ma shamowane 298km A Killował ibizę TDi 180Km i różne takie tam padaki

Ja już nie będę wymieniał co skillowałem swoją Mazdą ;) za dużo tego było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 17 sty 2011, 23:51

Hehe Ja również :D
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez mlody1921 » 17 sty 2011, 23:57

Każdy objeżdzia każdego i wszyscy są zadowoleni :)

ale pojedynek Jacka i Krakusika to trzeba kiedyś zaaranżować na Youtubie :)

Panowie postarajcie sie kiedyś co by sprawe rozwiącać :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez People_Hate_Me » 18 sty 2011, 14:02

To temat o Killach czy o swapie? :P
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez krakusik mx-3 » 18 sty 2011, 15:24

już nic nie komętuje :) a co do swapa ja tam bym wolał jeszcze raz V-kę przełożyć do mx niż pchać się w 16V :P

a jeśli kolego masz zapędy wyścigowe (piszę do osoby zakładającej temat) odłuż kasy więcej i poluj na silnik z gtx :) bo GT szybko Ci się bardzo znudzi :)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez Jacek176 » 18 sty 2011, 23:39

No ja też już powstrzymam sie od drobienia OT.
Na zakończenie podsumuję tylko, że podtrzymuje swoje zdanie że BP z zestawem tłoków wysokiej kompresji i pierścieniami Hastings Racing będzie wciągać SERYJNE KL-ki.
Dopóki jakiekolwiek KL-DE mnie nie objedzie nie zmienię zdania :P Bo mi już sie zdażało objeżdżać je wielokrotnie. Fakt: były one w budach MX-6, Probe oraz Xedos (tutaj nawet trafiło się objechane KL-ZE a Xedos podobno jest lżejszy od 323F BA :D ) ale duża przewaga jaką osiągałem nad tymi autami (oraz minimalna przewaga nade mną MX-3 z KL-ZE pod maską) daje mi pełne prawo do sądzenia, że jakby taki silnik (KL-DE) znalazł się w lżejszej budzie też bym go zjadł :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piotr Wozniak » 19 sty 2011, 17:53

W trosce o wartosc merytoryczna tego watku prosba do moderatora o usuniecie/przeniesienie do kill'i ostatnich 2 stron dyskusji.
Ten temat jest juz i tak dosyc dlugi. Ktos szukajac informacji technicznych o swapie B6 na BP-DOHC nie musi sie koniecznie kopac w przechwalkach wlascicieli wszystkich mozliwych silnikow, lacznie z V-kami, tylko dumnego wlasciciela wankla chyba tu brakuje...

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez krakusik mx-3 » 20 sty 2011, 09:30

Jacek176 napisał(a):No ja też już powstrzymam sie od drobienia OT.

wlaśnie widzę hahaha Jacku widzę że z Tobą jak z dzieckiem :D

Piotr Wozniak napisał(a):W trosce o wartosc merytoryczna tego watku prosba do moderatora o usuniecie/przeniesienie do kill'i ostatnich 2 stron dyskusji.
Ten temat jest juz i tak dosyc dlugi. Ktos szukajac informacji technicznych o swapie B6 na BP-DOHC nie musi sie koniecznie kopac w przechwalkach wlascicieli wszystkich mozliwych silnikow, lacznie z V-kami, tylko dumnego wlasciciela wankla chyba tu brakuje...


Popieram w 100%

a co do tematu swapa z b6 na bp to albo łapa tylna chyba od silnia nie pasowała do końca i trzeba zrobić lekką rzeźbę :)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez Kanies » 4 lut 2011, 22:44

To podsumowując ..bo przeczytałem temat i nadal nie mam wszystkich odpowiedzi,

Ostatnio przesiadłem sie z Hondy Civic (ED6 d15 shamowane na 122HP przy wadze 880 kg.. to sie przyjemnie jezdzilo) na Mazde 323 BG z 1,6 16v na gaźniczku mimo tych swoich 86km.. które pozwalają jakoś płynnie sie poruszać nie ma rewelacji.. i w zwiazku z tym chce ją swapnąć narazie na BP ,a potem sie zobaczy, no i teraz moje pytania, nie wiem jak to jest w Mazdach, bo moja wiedza o nich troszke uciekła, skoro jest na gaźniku to musze znalezc rowniez pompe i bak? gdyz pompka jest zapewne mechaniczna, mam racje? 2. Szukajac silnika co bedzie mi potrzebne do swapa? Silnik, osprzęt, przepływka, wiązka silnikowa, komputer ,jakieś łapy ? 3. Wiązka kabinowa, jak to wyglada w maździe? cała rozumiem musze przełożyc ? czy jest jakaś część tylko łacząca silnikową z komputerem i kabinówką? 4. Skrzynia od 1,6 podoła? nie trzeba wtedy zmieniac pół osi wszystko wchodzi bez problemu?

Podsumowując chodzi mi o to czy jak kupie słupek, osprzęt i wiązki...czy to wszystko? Jakie problemy moge napotkać?

Pozdrawiam.


ps. prosze mi nie odpowiadać bzdur i tekstów typu było..bo w tym OT to ciezko coś znaleźć, wiedze na temat Mazdy powoli znowu odnawiam i stad moje pytania, przeprowadziłem już wiele swapów jednostek napedowych lecz było to w Hondzie.
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez marmarek » 4 lut 2011, 23:53

no to wtopiles ;)

w hondzie wszystko bylo elegancko podane na tacy, prosto i przyjemnie, czesci masa, opisy w necie z fotorelacjami itp :)

sam mialem ed6 mpgfi i innymi bajerami i robota przy tym byla latwa i przyjemna takze powiedzmy ze wiem co czujesz przesiadajac sie do 323f

tak na prawde potrzeba ci pol mazdy 323f gdzie byl zamontowany bp
przemysl czy takie pieniadze warto wkladac w auto ktore jest warte tyle ile jest, a na koncu z tego bp tez mozesz nie byc do konca zadowolony ( jak trafisz na stare zajechane silniki )

jesli koniecznie chcesz swapa, liczysz sie z kosztami, to moze zainteresuj sie silnikiem F2T
nie siedzial ori w tej budzie ale swap jest mozliwy, co prawda silnikow tez nie ma duzo na rynku i stan wiekszosci tez rozny ale na starcie masz wiecej i potencjal wiekszy. kupujac nawet cale probe mozesz na tym lepiej wyjsc.

do 323f ba jeden forumowisz to wlozyl, lapy dorabial i poloski.
do 323 bg tez to wkladali (youtube, google znajdziesz)

jakbys to do 323f bg wlozyl byloby cos innego:)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Kanies » 5 lut 2011, 00:07

Owszem masz racje w ED6 jest łatwo i przyjemnie, lecz ja miałem do czynienia z takimi swapami, sam robiłem swapa w eg4 z d15b2(obd0) na d16z6(obd1) wymieniajać słupek, wiazki i kompa.. wiec sądze , że zostawiając skrzynie z b6 również wystarczy sam słupek BP, osprzęt, wiązka, komp, łapy, bak z pompą.. coś wiecej? Chodzi mi o to czy wszystko jest p&p, tym bardziej ,że mam gaźnikowca.. ktory zapewne elektroniką nie grzeszy wiec wszystko na nowo kładzione bedzie, co do F2T , wiem co to za silnik i jakoś mnie nie jara..gdyż jak sie nie myle jest to SOHC, a ja chce wkońcu DOHC <jupi>


Ktoś podzieli sie wiedzą i powie mi co jeszcze jest potrzebne ? :) Jakiś manual do 323 BG ?



A i chodzi mi o323 BG a nie o eFke :]
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje