Nie wiem jak wygląda sprawa łap i mocowań w przypadku swapa z 1.6 na BP DOHC bo ja swapowałem z BP SOHC (tam nie trzeba było nic zmieniać) ale wiem, że będzie ci potrzebny tak jak mówisz cały osprzęt czyli wiązka, przepływka, ECU. Wiązkę wymieniasz tylko tą łączącą silnik z ECU, kabinowej nie ruszasz. Niestety nie wiem jak wygląda sprawa z gaźnikiem. Ostatni raz miałem z nim doczynienia w maluchu 15 lat temu
Skrzynia od 1.6 podejdzie ipowinna wytrzymać minimum rok. Ta od GT wcale nie jest dużo mocniejsza, a jakbyś chciał ją zamontować to musiałbyś wymieniać półosie. Tylko przełożenia od 1.6 tak średnio będą pasować do charakterystyki silnika DOHC bo są za długie, będziesz przez to tracił na osiągach. Ja bym radził wsadzić skrzynię od 1.3. Koszt zakupu nie wielki a warto ją wymienić przy okazji takiej operacji. No i sprzęgło. Tarcza od 1.6 ma tylko 190mm średnicy. Szybko się podda. Radziłbym wsadzić sprzęgło (tarcze i docisk) od 1.8 SOHC (200mm średnicy).
No i zostaje jeszcze kwestia hamulcy, które w wersji 1.6 są tragiczne. Wypadałoby przeszczepić te z wersji GT.
Generalnie, jeżeli nie masz super zdrowej blachy i ogólnie budy w idealnym stanie to szybciej i taniej będzie sprzedać obecne auto i kupic wersje GT. Chyba, że traktujesz to jako zabawe i hobby
Co do silnika F2T to też uważam, że to jest przedpotopowa konstrukcja. Czekam na jakieś potwierdzone osiągi auta kolegi, który wsadził ten silnik do 323F BA. Jeżeli będzie schodził grubo poniżej 15s na ćwiartkę to może zmienię zdanie
Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
Właśnie Twojej odpowiedzi oczekiwałem,
Myśle , że z mocowaniami problemu nie bedzie gdyż, SOHC BP i B6 sa chyba takie same?
Co do skrzyni.. właśnie nie wiedziałem co wybrać, w takim razie bedzie 1,3 ..hmm sprzegło od BP SOHC wszystko P&p na wałek ze skrzyni 1,3?
No i ciekawi mnie jeszcze sprawa z tą wiązka ..gaźnikowa.. bo wyposażenie mam bogate jak na gaźnik..(lustra, szyby, centralny) kabinówka łaczy sie z ECU w Maździe? Czy jest ogolnie osobą częścia?
Co do blachy , właśnie jest po blacharce.. i blacha i kolor.. to to co mnie w niej urzekło przede wszystkim
Może ktoś co miał do czynienia z Gaźnikiem , powie mi jak wygląda tak sprawa z wiązka?
Co do F2T ja zdania nie zmienie..niestety ,ale nie widziałem jeszcze zdrowego i dobrze jadącego F2T ( wyjątek od reguły Waluś )
Myśle , że z mocowaniami problemu nie bedzie gdyż, SOHC BP i B6 sa chyba takie same?
Co do skrzyni.. właśnie nie wiedziałem co wybrać, w takim razie bedzie 1,3 ..hmm sprzegło od BP SOHC wszystko P&p na wałek ze skrzyni 1,3?
No i ciekawi mnie jeszcze sprawa z tą wiązka ..gaźnikowa.. bo wyposażenie mam bogate jak na gaźnik..(lustra, szyby, centralny) kabinówka łaczy sie z ECU w Maździe? Czy jest ogolnie osobą częścia?
Co do blachy , właśnie jest po blacharce.. i blacha i kolor.. to to co mnie w niej urzekło przede wszystkim
Może ktoś co miał do czynienia z Gaźnikiem , powie mi jak wygląda tak sprawa z wiązka?
Co do F2T ja zdania nie zmienie..niestety ,ale nie widziałem jeszcze zdrowego i dobrze jadącego F2T ( wyjątek od reguły Waluś )
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
- Od: 28 mar 2007, 09:15
- Posty: 166
- Skąd: Włocławek // Gdańsk
- Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6
No właśnie nie. Blok B6 jest podobno krótszy od BP.Kanies napisał(a):Myśle , że z mocowaniami problemu nie bedzie gdyż, SOHC BP i B6 sa chyba takie same?
Tak, w skrzyniach od 1.3, 1.6 i BP SOHC jest takisam wałek sprzęgłowy. Inny jest tylko w skrzynia od GT.Kanies napisał(a):Co do skrzyni.. właśnie nie wiedziałem co wybrać, w takim razie bedzie 1,3 ..hmm sprzegło od BP SOHC wszystko P&p na wałek ze skrzyni 1,3?
Tak jak już mówiłem. Elektrykę z kabiny zostaw w spokoju. Ona nie ma wogóle związku z ECU.Kanies napisał(a):No i ciekawi mnie jeszcze sprawa z tą wiązka ..gaźnikowa.. bo wyposażenie mam bogate jak na gaźnik..(lustra, szyby, centralny) kabinówka łaczy sie z ECU w Maździe? Czy jest ogolnie osobą częścia?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Co do silnika F2T to też uważam, że to jest przedpotopowa konstrukcja. Czekam na jakieś potwierdzone osiągi auta kolegi, który wsadził ten silnik do 323F BA. Jeżeli będzie schodził grubo poniżej 15s na ćwiartkę to może zmienię zdanie
jak bym miał czym zmierzyć to może bym zmierzył, a mój mega dokładny zestaw pomiarowy (zegarek) tego nie ogarnia
Ale jakoś nie mam ciśnienia na to;)
Co do przedpotopowej konstrukcji, zgadzam się w 100% ale nie zmienia to faktu że komplet na swapa kosztuje tyle co 2 dobre wałki do DOHC a dostajemy (teoretycznie) 150KM i 240Nm czy jakos tak;)
Panowie jestem w trakcie swapowania MX-3 1.6 DOHC 107 KM na 1.8 DOHC 128KM + skrzynia... pojawił się problem, a mianowicie w skrzyni od 1.8 mamy po prostu linkę od prędkościomierza , a w 1.6 było inne rozwiązanie z wtyczką elektroniczną. Co za tym idzie licznik ma wyjście elektroniczne i nie pasuje.
Macie jakiś patent na to? Czy po prostu trzeba zakupić licznik np. z SOHC wraz z linką i podmienić?
Pozdrawiam, Paco
Macie jakiś patent na to? Czy po prostu trzeba zakupić licznik np. z SOHC wraz z linką i podmienić?
Pozdrawiam, Paco
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
Też tak myślę, własnie szukam takiego licznika wraz z linką
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje