Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3

Postprzez Jacek176 » 5 lut 2011, 10:23

Nie wiem jak wygląda sprawa łap i mocowań w przypadku swapa z 1.6 na BP DOHC bo ja swapowałem z BP SOHC (tam nie trzeba było nic zmieniać) ale wiem, że będzie ci potrzebny tak jak mówisz cały osprzęt czyli wiązka, przepływka, ECU. Wiązkę wymieniasz tylko tą łączącą silnik z ECU, kabinowej nie ruszasz. Niestety nie wiem jak wygląda sprawa z gaźnikiem. Ostatni raz miałem z nim doczynienia w maluchu 15 lat temu :)
Skrzynia od 1.6 podejdzie ipowinna wytrzymać minimum rok. Ta od GT wcale nie jest dużo mocniejsza, a jakbyś chciał ją zamontować to musiałbyś wymieniać półosie. Tylko przełożenia od 1.6 tak średnio będą pasować do charakterystyki silnika DOHC bo są za długie, będziesz przez to tracił na osiągach. Ja bym radził wsadzić skrzynię od 1.3. Koszt zakupu nie wielki a warto ją wymienić przy okazji takiej operacji. No i sprzęgło. Tarcza od 1.6 ma tylko 190mm średnicy. Szybko się podda. Radziłbym wsadzić sprzęgło (tarcze i docisk) od 1.8 SOHC (200mm średnicy).
No i zostaje jeszcze kwestia hamulcy, które w wersji 1.6 są tragiczne. Wypadałoby przeszczepić te z wersji GT.
Generalnie, jeżeli nie masz super zdrowej blachy i ogólnie budy w idealnym stanie to szybciej i taniej będzie sprzedać obecne auto i kupic wersje GT. Chyba, że traktujesz to jako zabawe i hobby ;)
Co do silnika F2T to też uważam, że to jest przedpotopowa konstrukcja. Czekam na jakieś potwierdzone osiągi auta kolegi, który wsadził ten silnik do 323F BA. Jeżeli będzie schodził grubo poniżej 15s na ćwiartkę to może zmienię zdanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Kanies » 5 lut 2011, 11:26

Właśnie Twojej odpowiedzi oczekiwałem,

Myśle , że z mocowaniami problemu nie bedzie gdyż, SOHC BP i B6 sa chyba takie same?

Co do skrzyni.. właśnie nie wiedziałem co wybrać, w takim razie bedzie 1,3 ..hmm sprzegło od BP SOHC wszystko P&p na wałek ze skrzyni 1,3?

No i ciekawi mnie jeszcze sprawa z tą wiązka ..gaźnikowa.. bo wyposażenie mam bogate jak na gaźnik..(lustra, szyby, centralny) kabinówka łaczy sie z ECU w Maździe? Czy jest ogolnie osobą częścia?

Co do blachy , właśnie jest po blacharce.. i blacha i kolor.. to to co mnie w niej urzekło przede wszystkim <faja>


Może ktoś co miał do czynienia z Gaźnikiem , powie mi jak wygląda tak sprawa z wiązka?

Co do F2T ja zdania nie zmienie..niestety ,ale nie widziałem jeszcze zdrowego i dobrze jadącego F2T ( wyjątek od reguły Waluś ) :P
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez Jacek176 » 5 lut 2011, 19:41

Kanies napisał(a):Myśle , że z mocowaniami problemu nie bedzie gdyż, SOHC BP i B6 sa chyba takie same?
No właśnie nie. Blok B6 jest podobno krótszy od BP.

Kanies napisał(a):Co do skrzyni.. właśnie nie wiedziałem co wybrać, w takim razie bedzie 1,3 ..hmm sprzegło od BP SOHC wszystko P&p na wałek ze skrzyni 1,3?
Tak, w skrzyniach od 1.3, 1.6 i BP SOHC jest takisam wałek sprzęgłowy. Inny jest tylko w skrzynia od GT.

Kanies napisał(a):No i ciekawi mnie jeszcze sprawa z tą wiązka ..gaźnikowa.. bo wyposażenie mam bogate jak na gaźnik..(lustra, szyby, centralny) kabinówka łaczy sie z ECU w Maździe? Czy jest ogolnie osobą częścia?
Tak jak już mówiłem. Elektrykę z kabiny zostaw w spokoju. Ona nie ma wogóle związku z ECU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Matheus » 6 lut 2011, 11:11

Jacek176 napisał(a):Co do silnika F2T to też uważam, że to jest przedpotopowa konstrukcja. Czekam na jakieś potwierdzone osiągi auta kolegi, który wsadził ten silnik do 323F BA. Jeżeli będzie schodził grubo poniżej 15s na ćwiartkę to może zmienię zdanie :D


:D jak bym miał czym zmierzyć to może bym zmierzył, a mój mega dokładny zestaw pomiarowy (zegarek) tego nie ogarnia :(

Ale jakoś nie mam ciśnienia na to;)

Co do przedpotopowej konstrukcji, zgadzam się w 100% ale nie zmienia to faktu że komplet na swapa kosztuje tyle co 2 dobre wałki do DOHC a dostajemy (teoretycznie) 150KM i 240Nm czy jakos tak;)
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Paco » 19 maja 2011, 20:08

Panowie jestem w trakcie swapowania MX-3 1.6 DOHC 107 KM na 1.8 DOHC 128KM + skrzynia... pojawił się problem, a mianowicie w skrzyni od 1.8 mamy po prostu linkę od prędkościomierza , a w 1.6 było inne rozwiązanie z wtyczką elektroniczną. Co za tym idzie licznik ma wyjście elektroniczne i nie pasuje.
Macie jakiś patent na to? Czy po prostu trzeba zakupić licznik np. z SOHC wraz z linką i podmienić?

Pozdrawiam, Paco :)
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez Kanies » 21 maja 2011, 16:26

Chyba najlatwiejsza opcja bedzie zakup licznika z efki, bo jest taki sam tyle ze na linke :)
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez Paco » 21 maja 2011, 18:23

Też tak myślę, własnie szukam takiego licznika wraz z linką :)
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje