Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez fantom » 9 lut 2011, 00:04

Fiveopac napisał(a):
fantom napisał(a):Skoro wiec mozna taniej, prosciej i szybciej (bo akurat elektronika w tym samochodzie na to pozwala) to po jaki ch... wydawac kase na piggy backa ? Trzeba byc frajerem :P

Boszzz :| do czego ten temat zmierza <oczy> <oczy> <oczy> Naprawde, macie swoj temat o rezystor tuning, uszanujcie to i nie wlewajcie tutaj takich herezji bo jeszcze ktos w to uwierzy i bedzie powtarzac a ja w ramach ratowania zdrowego rozsądku po prostu ten temat zamkne.


Sluchaj kolego, jestem elektronikiem i wiem o czym pisze a nie pisze co wiem jak poniektorzy. Jasne ze chiptuning ZAWSZE bedzie lepszy ale o ile wiem nikt sie jeszzcze do DENSO nie dobral, zrobili swietna robote jesli chodzi o zabezpieczenia.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez asaselllo » 9 lut 2011, 13:33

Oj oj, jako elektronik powinieneś wiedzieć, że wszystko da się przeprogramować – denso również. Należy tylko wymontować kość ze sterownika bo rzeczywiście przez OBD się nie da. Zresztą jesteś z Łodzi i nie porozglądałeś się dostatecznie – a za miedzą dłubie koleś, również w denso. Niestety mało to nie kosztuje a wyniki są podobne do opornika. Chiptuning jest oczywiście lepszy pod warunkiem, że jest dobrze przeprowadzony i tu zaczynają się schody. Jeździłem nie jednym VW TDI po chiptuningu i okazuje się, że większość ma tuning przeprowadzony na podobnej zasadzie jak cewka w naszych DITD. Mój znajomy nawet wyrzucił wirusa ze swojego golfa 1,9 i zastosował opornik za 2 zł. Autko ma taką samą moc jak poprzednio tylko lepiej ciągnie z dołu.
Każdy chiptuning opiera się na tej samej zasadzie – większa dawka paliwa (najczęściej zwiększając ciśnienie wtrysku) i większe ciśnienie dmuchawki (zazwyczaj turbina automatycznie zwiększa ciśnienie doładowania). Czasami trzeba zmienić kąt wtrysku. I nie ma tu znaczenia jaką metodą to osiągniemy – trzeba wiecej podlać i podmuchać a na koniec zbadać czy nie przesadziliśmy.
pozdrawiam wszystkie śrubki i śrubokręty :)
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez fantom » 9 lut 2011, 15:34

asaselllo napisał(a):Oj oj, jako elektronik powinieneś wiedzieć, że wszystko da się przeprogramować – denso również. Należy tylko wymontować kość ze sterownika


Aha, szczegolnie jak jest to uklad OTP :D Nie wiem co gosciu robi i jak to robi bo mnie to osobiscie nie interesuje ale jak ktos wypisuje herezje to odpisuje.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Boss429 » 10 lut 2011, 00:52

Witam!
Mam u siebie założone 2 oporniki po 100 OHm połączone równolegle. Moc wyraźnie większa niż w serii. Po przeczytaniu wielu postów dochodzę do wniosku że zakładając zamiast dwóch 100ohmowych jeden 20ohm rezystorek zwiększę jeszcze bardziej swoją moc, ale może pojawić się dymienie ponieważ będzie za mało tlenu do spalenia zwiększonej w ten sposób dawki paliwa. Teoretycznie rozwiązaniem miała by być regulacja westegate na max otwarcie. I tu jak podaje "Fantom" cytuje:"W RF4 nie ma wastegate jest natomiast aktuator VBC ktory steruje zmienna geometria jednak sterowanie faktycznie jest kontrolowane przez PCM za pomoca zaworu VBC (sygnal PWM). Nie wiem natomiast jak ta kontrola wyglada w przypadku oszukactwa MAP (lub MAF bo w koncu nie wiem) sensora i to jest osobny problem." Zatem pytam was czy w mojej maździe premacy rocznik 2001 silnik rf3/4f jest regulacja zaworu westegate( czy w ogóle jest ten zawór czy jest tak jak pisze Fantom że go nie ma). Czy w tym silniku jest zmienna czy stała geometria zmiany łopatek?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 10 lut 2011, 19:08

asaselllo napisał(a):dochodzi wprowadzenie opornika pomiędzy kabelek czerwony na przepływce.


Interesuje mnie ta kwestia w jaki sposób był opornik podłączony przecięty kabe i założony opornik czy wpięty tylko w kable równolegle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 25 lut 2011, 17:41

U mnie duża zmiana. Miałem do tej pory 2oporniki połącozne równolegle 2x100ohm każdy po 1w. Dzisiaj założyłem 3x68ohmx1w równolegle połączone. Efekt – niesamowity kop. Wcześniej zmieniałem biegi miedzy 2000 – 2500obr. Teraz mam taka sama dynamikę zmieniając biegi między 1500-2000.
Zobaczymy jak będzie się na tym jeździło na trasie. Nie zauważyłem większego dymienia. Samochód normalnie schodzi z obr. podczas hamowania.
Polecam
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Bart0n » 25 lut 2011, 17:49

Boss429, a spalanie pozostało jak przy serii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2011, 18:42

Pewnie jak teraz ciśnie to zwiększyło się :P
Ogólnie jak nie wciska się do końca to spalanie powinno być takie same, ale jak korzysta się w pełni z możliwości to potrafi wypić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 25 lut 2011, 19:09

Chłopaki na opornikach 2x100ohmx1w byłem w stanie zejść na trasie do 4.7l. Także przy spokojnej jeździe spalanie nigdy nie powinno wzrosnąć a może nawet spaść ze względu na większą sprawność silnika. A jesli chcę mocno przyspieszyć to mam komfort że mogę to robić na 5-tym biegu od 1500obr bez modlenia się czy zdążę. To są chwile kiedy spalanie mnie nie interesuje.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez boczek86 » 25 lut 2011, 19:20

ja juz na tym jezdze pol roku i jestem wpelni zadowolny i kazdemu moge polecic :) i do tego niema zadnych niepokojacych objawow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2011, 10:57

Ostatnio zauważyłem że na oporniku możemy mniej wciskać pedał gazu niż bez niego, również ciśnienie doładowania jest mniejsze o ułamek bara przy stałej prędkości w porównaniu do serii.
Jeszcze zauważyłem że jak postoju wkręcę go na 1tys obrotów to po przełączeniu na opornik wskazówka wędruje na 1.5tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 26 lut 2011, 11:20

Teraz trzeba sprawdzić jak to wygląda w praktyce tj czasy 0-100 i elastyczność na 5tym biegu od 80-120.
Wklejajcie swoje czasy.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez orfeusz » 27 lut 2011, 21:00

Obrazek

Do której kostki mam się wpiąć?Czy to nie te kostki?Proszę o radę.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez Boss429 » 27 lut 2011, 22:38

Ty masz silnik rf2a ja mam rf3f(rf4f) u mnie wygląda to trochę inaczej. Nie wiem czy u Ciebie się da. Czy masz przy filtrze przepływomierz powietrza. Największą wiedzę ma na ten temat assasello. Skontaktuj się z nim. Ewentualnie był temat: podnoszenie mocy w rf2a. Poszukaj w dziale tuning>mechaniczny.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez boczek86 » 6 mar 2011, 19:36

napewno sie da. przeczytaj caly temat, obejrzyj wszystkie filmiki jakie sa dodane i linki i napewno znajdziesz silnik ktory wyglada jak twoj. ja tez szukalem i nieznalazlem mojego ale przejrzalem jeszcze raz wszystko dokladnie i tam byl moj silniczek i oporniki zamontowane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 7 mar 2011, 23:46

jak mnie pamięć nie myli to w RF2A pod boost sensor trzeba się wpiąć co nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez orfeusz » 8 mar 2011, 20:33

Kontaktowałem się już tel. z assasello.Powiedział mi co i jak,w sumie to dzwonię do niego i mówię o efektach i jak jest jeszcze mało to podaje mi inne pomysły. :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez YgooR » 9 mar 2011, 00:25

orfeusz napisał(a):Powiedział mi co i jak

Jak możesz to opisz to na forum, bo w tym wątku panuje taki bałagan że nie wiadomo co gdzie i do czego. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 9 mar 2011, 01:13

orfeusz napisał(a):podaje mi inne pomysły
jaki moze byc inny pomysl oprocz zmiany opornosci ?? jak jakis inny patent to napewno bedzie nowy watek zakladany. chyba ze powiedzial ci zebys egr zaslepic i kolektor dolotowy wyczyscil :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2011, 19:59

Tu nie będzie innego tematu bo przecież tu rządzą KLZE i vankle inne tematy są usuwane (jak temat o turbo w RF4F). <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje