Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Boss429 » 14 mar 2011, 17:02

Czyli nikt nie regulował turbiny w rf4f?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 14 mar 2011, 19:50

Raczej nikt tego nie robił ale kto wie może w lato coś pokombinuje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 14 mar 2011, 20:24

Boss429 napisał(a):Czyli nikt nie regulował turbiny w rf4f?



W RF4F jest zmienna geometria lopatek turbiny wiec jedyne co mozna kombinowac to z boost sensorem. Powinno sie go dac jakos zmostkowac zeby zanizal wartosc cisnienia w koncu to czujnik potencjometryczny. Niestety nie wiem dokladnie jaka ma charakterystyke bo moglbym cos podpowiedziec.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Neonixos666 » 14 mar 2011, 20:27

ale komp też patrzy na boost przy obliczaniu dawki i co z tego że będzie 1.5 bara skoro nie poda odpowiedniej dawki. Tu trzeba zmienić sterowanie turbiny...

odłączyłem raz przewód ciśnienia do boost sensora, ciśnienie było super tylko auto nie jechało za dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 14 mar 2011, 21:50

Neonixos666 napisał(a):ale komp też patrzy na boost przy obliczaniu dawki i co z tego że będzie 1.5 bara skoro nie poda odpowiedniej dawki. Tu trzeba zmienić sterowanie turbiny...

odłączyłem raz przewód ciśnienia do boost sensora, ciśnienie było super tylko auto nie jechało za dobrze


No to drugi pomysl to zrobic przemiennik szerokosci impulsu sterujacego zaworem geometrii bo o ile dobrze kojarze to jest tam sygnal PWM. Taki przemiennik musialby nieco zanizac szerokosc impulsu w stosunku do tego ktory jest nadawany z komputera. Mysle ze zrobilbym cos takiego za nie wiecej niz 10zl na ukladzie 555. To jednak tez moze nie wypalic bo komputer wszystko widzi za pomoca boost sensora i jak mu cisnienie bedzie roslo to bedzie zwiekszal sygnal do geometrii jednak ciekawe na ile bedzie to robil. Swinka to jednak najpewniejszy sposob.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Neonixos666 » 14 mar 2011, 22:09

Ja myślałem nad czymś mechanicznym który dopuszcza podciśnienie do turbo z pominięciem elektrozaworu. Już mam w głowie projekt tylko muszę go narysować.

coś na szybkiego:
Obrazek

tylko trochę źle narysowałem bo w fazie spoczynku zawór nie dopuszcza podciśninia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 14 mar 2011, 23:29

Neonixos666 napisał(a):Ja myślałem nad czymś mechanicznym który dopuszcza podciśnienie do turbo z pominięciem elektrozaworu.


O jakim elektrozaworze piszesz i co ma dac doprowadzenie podcisnienia do turbo ? No i co najwazniejsze skad to podcisnienie wezmiesz ?
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Neonixos666 » 15 mar 2011, 00:29

To ja może zacznę od początku jak działa sterowanie turbo w RF4F

Otóż sterowanie turbo RHF4V odbywa się poprzez podciśnienie wytworzone przez pompę podciśnieniową (vacum) jest to tylko siła która rusza gruszą przy turbinie a ona zmienia kąt kierowniczek w turbinie. Za dopuszczanie podciśnienia odpowiedzialny jest elektrozawór sterowany przez komputer. Gdy jest max podciśnienie na turbo to kierowniczki ustawiają się tak żeby dużo turbo dmuchało a przy braku podciśnienia aby turbo mało dmuchało (tak obrazowo). Na biegu jałowym i podczas wciskania pedału gazu turbo jest ustawione aby rozkręcało się jak najszybciej, a gdy osiągnie 0.85 elektrozawór odcina podciśnienie do turbo i przykręca je aby nie dmuchało więcej. Wszystkim steruje komp

Myślę że w celu zwiększenia max doładowania trzeba ominąć elektrozawór który steruje turbiną. Z forum wyczytałem że max ciśnienie jakie toleruje komputer to około 1.5 bara a potem jest tryb awaryjny.
Te urządzenie które narysowałem pracowało by dopiero gdy seryjny elektrozawór już mówi prawie dość, czyli jakoś tak od 0.8 bar wtedy sprężyna poddaje się ciśnieniu, tłoczek cofa się otwierając przepływ podciśnienia do turbo. A wtedy turbo rozkręca się a seryjny elektrozawór nie ma nic do gatki. Przy nadmiarze ciśnienia tłoczek cofa się tak głęboko że zamyka podciśnienie i zdusza turbo (żeby nie dmuchało ile chciało tylko ile my chcemy). Przy puszczeniu gazu ciśnienie spada a tłoczek wraca na swoje miejsce odcinając podciśnienie do turbo i zduszając je. poniżej 0.8 bara kontrolę przejmuje seryjny elektrozawór. Jak ktoś ma pytania to proszę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 15 mar 2011, 09:43

Neonixos666 napisał(a):To ja może zacznę od początku jak działa sterowanie turbo w RF4F


Racja, dawno nie zagladalem do schematu i troche sie pogubilem <faja> To o czym piszesz moze zadzialac ale dla mnie prosciej byloby to zrobic elektronicznie :D Nie jestem jednak pewien jak zachowa sie komputer w tej sytuacji, jesli ma nastawy na sztywno to bedzie OK ale jesli ma jakis regulator to moze zaczac wariowac.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Neonixos666 » 15 mar 2011, 19:54

Też myślałem tak jak Ty o tym aby modyfikować sygnał docierający do elektrozaworu i sprawić żeby pracował dla nas a nie dla komputera silnika, ale wydawało mi się to zbyt skomplikowane i dlatego myślałem nad czymś mechanicznym żeby było proste.
Mam tylko jeden dylemat bo nie umiem takiego urządzenia wykonać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 20 mar 2011, 21:36

jaką wybrać moc opornika żeby sie nie grzał? 1W 2W 3W? no chyba że grzanie sie nie zależy od mocy.
ogulnie chce kupic kilka oporników od 20ohm do 50ohm i montować po jendej sztuce i sprawdzać jaki bedzie najlepszy.
kupować musze niestety na allegro, bo u mnie w mieście nie ma oporników w żadnym sklepie elektoronicznym :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Barthez » 20 mar 2011, 22:27

siwy-84 napisał(a):mieście nie ma oporników w żadnym sklepie elektoronicznym

niemozliwe... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 20 mar 2011, 23:06

siwy-84 napisał(a):jaką wybrać moc opornika żeby sie nie grzał
im wiecej opornikow rownolegle tym mniejsze grzanie jak mialem zalozony 1 opornik 47 ohm to sie grzal a dwa po 100ohm juz nie a roznic nieodczuwalna. wiec ja caly czas jestem na 2 x 100 ohm rownoregle co daje 50 ohm :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2011, 18:51

z obserwacji wynika że optymalne jest ustawienie od 2x50 przez 50 i 100 do 2x100. W zależności kto co sobie dobierze to tak ma ja jeździłem na 50+100, teraz mam 2x50 i jest minimalnie lepiej ale silnik jest bardziej narowisty. Kolega ma 2x100 i też powinno być dobrze. Ja używam 1W i nie mam problemu z grzaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 21 mar 2011, 21:33

Tak się zastanawiam, czy nie łatwiej by wam było zastosować potencjometr?
Wyprowadzić na deskę rozdzielczą, daje łatwy dostęp i płynną regulację mocy nawet trochę ponad "bezpieczny" zakres gdy jej trzeba dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Gib » 21 mar 2011, 21:56

Leci któryś z was do konina?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2011, 23:42

Mnie niestety nie będzie <płacze> (inżynierka)

Ja mam wszystko zamknięte w jednej puszce pod maską i kable doprowadzone do przełącznika (wywaliłem tą atrapę przycisku w przełącznikach po lewej i wstawiłem uniwersalny przełącznik) i w ten sposób w razie potrzeby mogę szybko przełączyć w tryb ,,sportowy" :P. Normalnie jak jeżdżę to mam wyłączony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 22 mar 2011, 00:38

Potencjometr da dokładnie to samo, jedyny jego plus jest taki że moc będzie można płynnie regulować i zrobić coś w rodzaju "overboost".
Do tego zrobić skalę i napis POWER, a sąsiadom szczęki opadną <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez fantom » 22 mar 2011, 09:23

YgooR napisał(a):Potencjometr da dokładnie to samo, jedyny jego plus jest taki że moc będzie można płynnie regulować i zrobić coś w rodzaju "overboost".

Plynna regulacja jest absolutnie zbedna bo niby co bedziesz dokrecal potencjometr podczas przyspieszania ? Bez sensu.

YgooR napisał(a):Do tego zrobić skalę i napis POWER, a sąsiadom szczęki opadną <glupek2>

No tak, to jest faktycznie najwazniejsze <oczy>
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez YgooR » 22 mar 2011, 14:26

fantom napisał(a):No tak, to jest faktycznie najwazniejsze

Oj proszę Cię, zareagowałeś jakby Ciebie uraził, więc dla Twojej wiadomości to był żart i nie miał na celu nikogo obrażać.
fantom napisał(a):Plynna regulacja jest absolutnie zbedna bo niby co bedziesz dokrecal potencjometr podczas przyspieszania ?

Kolego fantom rozwiązanie jak każde inne, to jest tylko pomysł, upraszcza instalację bo zamiast oporników i włącznika jest tylko jeden element, podobnie można zastosować włącznik pod pedałem gazu.
Jeżeli chodzi o płynną regulację, jednemu się przyda podkręcone auto np. na miasto o 50% a innemu nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje