CHIP Tuning – DIESEL
także czytałem o tym że da się w TDI.
No niestety liczba silników DiTD jest jak kropla w morzu w porównaniu do TDI gdzie jest tego od hu hu hu
No niestety liczba silników DiTD jest jak kropla w morzu w porównaniu do TDI gdzie jest tego od hu hu hu
Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał
Neonixos666 napisał(a):Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał
Moi koledzy z pracy czesto grzebia przy TDI, ale nie zeby go podrasowac
Nigdy szajsu grupy VW, tylko japonce
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Rafcio.s napisał(a):Nigdy szajsu grupy VW, tylko japonce
Staramy się trzymać jakiś tam poziom dyskusji, nie zniżając się do tego typu subiektywnych ocen.
Neonixos666 napisał(a):Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał
JTD tez ma potecjał. Nie wiem czy nie wiekszy od TDI.
Co do grzebanie a TDI.... niektórzy nawet nie wiedzą jakie mają w nich prawdziwe przebiegi.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
JTD to fiata silnik?
może przesiądę się żeby grzebać
może przesiądę się żeby grzebać
1,9 czy 2,4 lepszy?
Zależy w czym, bo oba równie dobre. Tyle, że dla np. AR 156 ten 2.4 jest trochę za ciężki i podobno czuć to na zakrętach.
Generalnie nawet z tego 1.9JTD 80KM, robią po 200KM. Jest chyba nawet na sr.pl projekt gdzie w punto z takim motorem ma ok 240KM.
Generalnie nawet z tego 1.9JTD 80KM, robią po 200KM. Jest chyba nawet na sr.pl projekt gdzie w punto z takim motorem ma ok 240KM.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
No dobra a teraz pytanie zasadnicze od czego zależny jest potencjał silnika diesla do modyfikacji i wzrostu mocy? Chodzi mi o samą mechanikę
W dieslu ogolnie mechanicznie mozesz wymienic wtryski, wydech, IC, turbo. Po takim modzie przybywa sporo Nie wiem co sie robi w takim przypadku z dwumasem no i sprzeglo tez wypada zrobic mocniejsze.
Trzeba sie tylko zorientowac co na to reszta osprzetu w silniku czyli dol i skrzynia
Tu mozna sobie zobaczyc przyrosty silnikow po programie
http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=wykresy
Trzeba sie tylko zorientowac co na to reszta osprzetu w silniku czyli dol i skrzynia
Tu mozna sobie zobaczyc przyrosty silnikow po programie
http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=wykresy
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Od czego, tego nie wiem, to pytanie do tunerów.... W każdym razie takie TDI czy JTD ma potencjał, a takie DCI to dupa.
Sprzęgło i dwumas (w TDI) można zastąpić jednomasem (TDI 1Z) + sprzęgło VR6/G60. A dół można włożyć od najmocniejszych 1.9TDI . Czyli do starego VP można sobie sprawić doł od takiego PD, ARLa naprzykład. Ogólnie skrzynie jakoś wytrzymują, a jak nie to kupujesz następną, 5 lub 6G.
Sprzęgło i dwumas (w TDI) można zastąpić jednomasem (TDI 1Z) + sprzęgło VR6/G60. A dół można włożyć od najmocniejszych 1.9TDI . Czyli do starego VP można sobie sprawić doł od takiego PD, ARLa naprzykład. Ogólnie skrzynie jakoś wytrzymują, a jak nie to kupujesz następną, 5 lub 6G.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
A w DiTD to bo tu tylko tak naprawdę jeden motor jest z małymi zmianami i ciężko krzesać konie ale nie powiedziane że nie możliwe (np. Riki )
Gib co masz na myśli. Jeśli chodzi o TDI to z 1.9 chyba max to cos ok 270 – 280KM w PD (aczkolwiek nie jestem tego pewien). Najmocniejszy VP w PL miał ok 250KM. Generalnie taki motor jak ja mam, czyli stara 110KM, to bez zmiany w silniku (czyt. tylko osprzęt) wystarcza spokojnie do 190KM/390NM, większe mody typu ponad 200KM i lekko ponad 400NM, są do ogarnięcia, jednak trzeba uważać na motor.
Co do modów w innych motorach to nie wiem jak wygląda sprawa.
Swoją drogą przytulił bym taką T5.
Co do modów w innych motorach to nie wiem jak wygląda sprawa.
Swoją drogą przytulił bym taką T5.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
W innych motorach zazwyczaj się nie da wymienić dołu na mocniejszy, to miałem na myśli. Wymień sobie mocniejszy dół w 2.0 DTI czy 2.2 DTI, albo 3.0 V6 Saab/Opel/Reno. Ewentualnie jest mało programowalna elektronika silnika (ogólnie tendencja jest żeby utrudniać życie tunerom), słabe sprzęgła, turbiny zastosowane na styk. Wszystko to plus popularność VAGa (cena gratów i knowhow) powoduje że 1.9 TDI to chyba najlepszy silnik diesla do dłubania.
Co do T5, przytulaj, tylko licz się ze spalaniem 15-20.
Co do T5, przytulaj, tylko licz się ze spalaniem 15-20.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Do benzyny można jeszcze postarać się o kute graty, czego do diesla nie dostaniesz. Teraz w VAGach też prowadzili Antytuning Protection (AP) przez co nowych sterowników nie zaprogramujesz.
Co do T5 spalanie do zaakceptowania, zależy ile kilometrów się robi.
Co do T5 spalanie do zaakceptowania, zależy ile kilometrów się robi.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje