Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Neonixos666 » 15 kwi 2011, 20:54

Nie pisz TDI bo to profanacja na forum mazdy :P

a ile to było czasu temu? Tak Riki pisał
DiTD...... zjadło o długość 0-130km/h 2.0d 177KM BMW <czarodziej> w E90 :> a już dawno temu kilkakrotnie w E83.
2.5-> już oczywiście odjeżdża ale to już jest pod 200KM->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 15 kwi 2011, 21:57

Gib napisał(a):Rikiego TDI sobie poradziło na starcie a potem dochodziłem. 117 KM @ 170 Nm 626 GE. Uznaliśmy remis.


Kiedy to było.... ale masz rację – remis ;)


Neonixos666 napisał(a):Tak Riki pisał


Tak Riki pisał.... ale to już zupełne inne auto od momentu kiedy "ścigałem się" z Gibsongiem :)
Teraz auto mocniejsze ale Riki już się nie ściga <lol> albo interesuje go inny zakres (jak można) 140km/h-> od 0-100km/h jest PB i takowe stoi pod domem. Szkoda GFa <faja>

Spalanie mierzone dziś.... 8,1 :(

Neonix jeździ nieźle............ ;) gratuluję, wiesz, że jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 15 kwi 2011, 22:14

Dzięki Riki, no jak ogarnę sterowanie to może obalę tym samym mit że w RF4F nie da się zwiększyć ciśnienia doładowania ale to nie szybko nastąpi bo jak wiadomo żeby coś nowego zrobić trzeba czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 16 kwi 2011, 14:21

jakiś czas zastanawiałem się czy nie zamontować w swoim RF2 opornika, ale sobie odpuściłem, cały czas jestem sceptycznie do tego nastawiony, ostatnio na spocie rozmawiałem o tym z Boczkiem86, ma u siebie to zrobione i sobie chwali
i znowu się nad tym zastanawiam
w związku z tym mam pytanie: czy nie jest tak, że opornik/cewka symuluje mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia i stąd bierze się wrażenie że auto ma więcej mocy ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Gib » 16 kwi 2011, 18:21

Jaki masz Riki oficjalny czas na 1/4?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Riki » 16 kwi 2011, 21:43

Gib napisał(a):Jaki masz Riki oficjalny czas na 1/4?


Nie wiem.



P.S
Dziś pojeździłem trochę D-4D o pojemności............. 1.4, całe 110KM/220NM ale przy tym nadwoziu odpycha się to nawet fajowo, do czego zmierzam – był problem po przekroczeniu 3000rpm, (słabła) – płukanka FORTE ADFC, but w trasę i problemu ni ma i moc jest – dobra Sobota <czarodziej> nie ma to jak dobre paliwo (BP............)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez boczek86 » 16 kwi 2011, 22:09

Riki napisał(a):płukanka FORTE ADFC
mozesz jasniej ?? to jest to w spreju ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez bieski » 16 kwi 2011, 22:16

boczek86 napisał(a):to jest to w spreju ??


Nie to w butelce, do baku.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Neonixos666 » 16 kwi 2011, 23:19

alk80 napisał(a):w związku z tym mam pytanie: czy nie jest tak, że opornik/cewka symuluje mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia i stąd bierze się wrażenie że auto ma więcej mocy ??


tu chodzi o zwiększenie dawki przez zmianę czasu wtrysku tym samym więcej paliwa dajemy i z tego bierze się większa moc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 17 kwi 2011, 19:34

Neonixos666 napisał(a):tu chodzi o zwiększenie dawki przez zmianę czasu wtrysku tym samym więcej paliwa dajemy i z tego bierze się większa moc

ale zwiększenie dawki podnosiło by spalanie a np Boczek86 nie zauważył zwiększenia zużycia paliwa

hmmm <co?>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 17 kwi 2011, 20:09

niezauwazylem ale dlatego ze jezdzilem tylko miesiac po kupnie bez opornika a pozniej go zamontowalem i przed montazem niezwracalem uwagi na spalanie. ale jak pali mi chocby ciut wiecej to sie oplaca go zamontowac ze wzg;ledu na dynamike. mam i tak bardzo niskie spalanie wiec mysle ze jakbym wywalil opornik i sprawdzil splanie to duzej by roznicy by niebylo. wiec alk80 zaloz opornik i nam powiesz ile pali wiecej bo pewnie wiesz ile ci teraz pali i bedziesz wiedzial ile ci pali pozniej wiec nam powiesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 17 kwi 2011, 23:44

Nie ma nic za darmo, jak nie wykorzystujesz możliwości opornika czyli nie kręcisz powyżej 2000 i powoli przyśpieszasz to spalanie nie wzrośnie ale jeśli bawisz się trochę większą mocą to na bank spali więcej.
Dlatego ja mam to pod przyciskiem :P
Coś za coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 18 kwi 2011, 10:00

szkoda że na 1 stronie nie ma krok po kroku co i jak, trzeba chyba wszystkie strony czytać
napisze mi ktoś na szybko jakie wartości oporników dają większe przyrosty mocy ??
np, chce dać 2x100 ohm równolegle, czy jak dam 2x150 ohm będzie więcej czy mniej przyrostu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez fantom » 18 kwi 2011, 10:09

alk80 napisał(a):szkoda że na 1 stronie nie ma krok po kroku co i jak, trzeba chyba wszystkie strony czytać
napisze mi ktoś na szybko jakie wartości oporników dają większe przyrosty mocy ??
np, chce dać 2x100 ohm równolegle, czy jak dam 2x150 ohm będzie więcej czy mniej przyrostu


Mniej.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez alk80 » 18 kwi 2011, 10:36

dzięki
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 18 kwi 2011, 14:41

Zrob sobie dwa po 100 i tak zostaw. Ja tak mam. Obniżyłem opornosc do 47 i różnicy prawie żadnej. Wiec wolałem zostawic dwa po 100 i z głowy. I tak do tej pory jezdze:) i polecam:) jak chcesz ALK80 to mozemy sie ugadac i Ci pomogę to zrobic:) chcialem na spocie Ci to zrobic ale niechciałes :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 17:36

boczek86 napisał(a):Zrob sobie dwa po 100 i tak zostaw.


Jestem za, to bezpieczne ustawienie i praktycznie brak efektów ubocznych. boczek86 zrób koledze i niech się przekona, że fajnie się na tym śmiga. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 18 kwi 2011, 18:59

Pewnie ze mu zrobie:) na najblizszej okazji:) choćbym mial na spocie mu w aucie grzebac to mu to zrobie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez alk80 » 18 kwi 2011, 19:22

boczek86 napisał(a):Pewnie ze mu zrobie:)

nie zrobisz ;P
sam zrobiłem, ale dałem 2x150 :P jak mi będzie mało to mam gotowca 2x100
na razie zauważyłem że auto słabiej hamuje silnikiem, i jak się puści auto na 1 lub 2 biegu bez gazu to obrotomierz pokazuje ok 950obr/min czyli więcej niż miałem bez oporników
ale odpycha się zacniej :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 22:10

No na jałowym trochę wyższe są. E tam 2x150 to nie jedzie ja mam 2x50 to muszę powiedzieć że czasem zaskakuje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje