Witam
jako ze jeszcze decyzja o turbinach w mojim projekcie nie zostala podjeta ostatecznie ..
postanowilem rozpoczac watek o doladowaniu sekwencyjnym
dwiema turbinami
by byla jasnosc konstrukcja sekwencyjna oparta na tym temacie
http://www.dsmtuners.com/forums/custom- ... et-up.html
czyli spaliny do malej turbiny a potem do wiekszej
air do wiekszej a potem do malej i do silnika
oczywiscie 2 zawory Wastegate tak by mala turbina nie postawila oporu spalin przy (jakims tam obciazeniu ) ..
pomijam blow offy itp bo sprawa jest jasna ze beda
i tera sprawa nastepujaca
jako ze silnik jest zakuty ma obrobione glowice odprezony do 8.5:1
jak myslicie jakie zastosowac turbiny
i czym ogarnac sterowanie tych turbawek .
To tak na poczatek tematu
Pozdrawiam
Sekwencyjne turbo dla KL
Strona 1 z 1
Bardzo ciekawy temat. Nie mam pojęcia, jak to rozwiążesz w temacie sterowania... Malutkie sprostowanie: system ukazany w Twoim linku realski, nie jest w żaden sposób systemem sekwencyjnym. Poniżej, dla przykładu przedstawię diagram systemu podciśnień do sterowania sekwencyjnymi twinsami w 13B-REW. Dodam, że turbiny dmuchają oddzielnie:
Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?
Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?
Pit napisał(a):Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?
W niektórych nowszych BMW także Ten układ to raczej staged niż sequential.
Również byłbym za single turbo, mniej problematyczne rozwiązanie. Pokusiłbym się na coś z nowej serii Garretta ---> http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/New_Garrett_GTX_R_Turbochargers
Hm ja tam sie nie znam ale skoro zakuł K-serie to jak by nie patrzył 500koni z jednego turba to będzie wstawać chyba za późno dla kolegi, zacznie chyba jechać od 4 tyś., z drugiej strony zmieścić w BG dwie turbiny to może być problem, ja myślałem że jedno turbo będzie napędzane z jednej głowicy drugie z drugiej, turbiny z 2,7 bit RS k04
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
byc moze to nie sekwencyjne turbo bedzie ...
ale pierwsza w tym ukladzie mala turbina to td05-16g lub 18g .. ja jestem za 16g
druga bedzie jakas locha niewiem czy nie jakis chinol czy holset ta wieksza niebedzie dmuchac niewiadomo ile mysle ze max to 1 bar a moze i tego nawet nie bedzie pompowac ..
cala robote bedzie robic td05 .
ogarnac to idzie naprawde w prosty sposob wastgetami kolo 50mm . mechanicznie cisnieniowo ..
oczywiscie elektronika bedzie ogarniac reszte tak jak zwykle auto single turbo .
jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana za przyzwoita cene
a wlasnie te wtryski to byl najwiekszy problem jaki mialem co do (takie male a tyle zaplacic ... ceny jakie znajdowalem wachaly sie w granicach 2000-3000zl) wiec nie malo ..... To poszukalem po smietnikach
i znalazlem ladny silnik 2.5 v6 KL z rozje.... walem i kawalkiem bloku rozbebeszylem go praktycznie do 0 .. jutro bede go sobie myl podczas pracy
potem plan jest taki by go skrecic na pare srubek by calosc byla lekka i zabieram sie za robienie kolektorow wydechowych ...
bo tak sobie pomyslalem
Tiga mam
przylgnie mam
rurki kolanka mam
Tiga juz sobie pomalu ogarnolem kilkanascie misek olejowych pospawanych na szlelnosc i nie ciekna wiec chyba dam rady zabrac sie tera za kolektory w swojej madzi
To tak na temat i nie na temat
ale pierwsza w tym ukladzie mala turbina to td05-16g lub 18g .. ja jestem za 16g
druga bedzie jakas locha niewiem czy nie jakis chinol czy holset ta wieksza niebedzie dmuchac niewiadomo ile mysle ze max to 1 bar a moze i tego nawet nie bedzie pompowac ..
cala robote bedzie robic td05 .
ogarnac to idzie naprawde w prosty sposob wastgetami kolo 50mm . mechanicznie cisnieniowo ..
oczywiscie elektronika bedzie ogarniac reszte tak jak zwykle auto single turbo .
jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana za przyzwoita cene
a wlasnie te wtryski to byl najwiekszy problem jaki mialem co do (takie male a tyle zaplacic ... ceny jakie znajdowalem wachaly sie w granicach 2000-3000zl) wiec nie malo ..... To poszukalem po smietnikach
i znalazlem ladny silnik 2.5 v6 KL z rozje.... walem i kawalkiem bloku rozbebeszylem go praktycznie do 0 .. jutro bede go sobie myl podczas pracy
potem plan jest taki by go skrecic na pare srubek by calosc byla lekka i zabieram sie za robienie kolektorow wydechowych ...
bo tak sobie pomyslalem
Tiga mam
przylgnie mam
rurki kolanka mam
Tiga juz sobie pomalu ogarnolem kilkanascie misek olejowych pospawanych na szlelnosc i nie ciekna wiec chyba dam rady zabrac sie tera za kolektory w swojej madzi
To tak na temat i nie na temat
realski napisał(a):jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana
ostatnio z Pitem sprawdzaliśmy, pod listwe KL wchodzą bardzo ładnie wtryski od RX-7 (np 850cc), a tam wybór masz nieograniczony i zapewne dużo tańszy, trzeba tylko dorobić górne mocowanie na listwe (ta które aktualnie jest z czarnego plastiku). Tu jest właśnie takie zastosowanie: http://www.youtube.com/user/gldmmbrmx3# ... 5TDdMkGwsI
Po drugie zacząłbym najpierw od napędów, bo to przecież największa bolączka a nie samo krzesanie mocy.
PS. super projekt, czekam na więcej
Adrenaline Addiction.
Tak z ciekawości ale to sa chyba wtryski top feed i pasują one sa nisko czy wysoko ohmowe ?
bo zazwyczaj pakują side feed z nysek albo subaru
bo zazwyczaj pakują side feed z nysek albo subaru
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):Tak z ciekawości ale to sa chyba wtryski top feed i pasują one sa nisko czy wysoko ohmowe ?
Seryjnie w FD są wysokoohmowe 2x550cc + 2x850cc side feed. Nie są one jednak identyczne względem siebie. 550 są minimalnie wyższe od 850. Top feed'y są w FC.
weede napisał(a):realski napisał(a):jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana
ostatnio z Pitem sprawdzaliśmy, pod listwe KL wchodzą bardzo ładnie wtryski od RX-7 (np 850cc), a tam wybór masz nieograniczony i zapewne dużo tańszy, trzeba tylko dorobić górne mocowanie na listwe (ta które aktualnie jest z czarnego plastiku). Tu jest właśnie takie zastosowanie: http://www.youtube.com/user/gldmmbrmx3# ... 5TDdMkGwsI
Po drugie zacząłbym najpierw od napędów, bo to przecież największa bolączka a nie samo krzesanie mocy.
PS. super projekt, czekam na więcej
Witam
Co do wtryskow .
Mialem przerobiona juz gotowa listwe od KL pod wtryski z sr20det jednak niemoglem dorwac takich jak chcialem w komplecie 6szt ..
natomiast NIBY wtryski z vg30det pasuja do listwy od sr20det .... byc moze tak jest
jednak do mojej listwy przerobionej NIE PASOWALY byc moze w nissanach pasuja bo jest niejaki zapas glebokosci ... albo i nie
Mniejsza o to ...
jakos to spasowalem po kolejnym malym tuningu listwy .
jedna sztuke mam spasowana i wyglada ze bedzie szczelnie i z dobrym flowem przez listwe ..
Jeszcze nie sprawdzalem pod cisnieniem .. zrobie to jak zamontuje 3 w listwie .
Co do skrzyni .
Masz calkowita racje .
Projekt zaczynalem od tarcz zaciskow itp JEST MOC MA HAMOWAC
Teraz Moze zaskocze kogos lub nie .
Skrzynia idzie od Toyoty model E153
Na necie jest kilka podejsc do tego tematu pare udanych w kilku projektach z mazdami
ale W KL jeszcze to sie nie udalo ...
w gre wchodzi tylko naped przod .
CHYBA ZE JEST MOZLIWOSC ZAAPLIKOWANIA DO TEJ SKRZYNI REDUKTORA Z RAV4.
OBiecuje ze ja to zrobie jako Pierwszy .)
Na prośbę Weede'a, wydzieliłem nowy wątek na temat adapterów do skrzyń dla KL'ów
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&p=2141074#p2141074
(Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie odnośnie tytułu tego tematu, to proszę o PW)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&p=2141074#p2141074
(Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie odnośnie tytułu tego tematu, to proszę o PW)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje