Sekwencyjne turbo dla KL

Postprzez realski » 11 lis 2011, 20:57

Witam
jako ze jeszcze decyzja o turbinach w mojim projekcie nie zostala podjeta ostatecznie ..
postanowilem rozpoczac watek o doladowaniu sekwencyjnym
dwiema turbinami
by byla jasnosc konstrukcja sekwencyjna oparta na tym temacie
http://www.dsmtuners.com/forums/custom- ... et-up.html

czyli spaliny do malej turbiny a potem do wiekszej
air do wiekszej a potem do malej i do silnika
oczywiscie 2 zawory Wastegate tak by mala turbina nie postawila oporu spalin przy (jakims tam obciazeniu ) ..
pomijam blow offy itp bo sprawa jest jasna ze beda

i tera sprawa nastepujaca
jako ze silnik jest zakuty ma obrobione glowice odprezony do 8.5:1
jak myslicie jakie zastosowac turbiny
i czym ogarnac sterowanie tych turbawek .

To tak na poczatek tematu
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez realski » 11 lis 2011, 21:33

Dodam dane jakie sa raczej niezbedne by cos ustalic .
moc w jaka chce celowac to max 500whp
wtryski 740cc stykna spokojnie
doladowanie wychodzi kolo 1.8 bara
maxymalne CFM KOLO 600
odcinka 8000 8200
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez onyx » 11 lis 2011, 22:41

W jakiej budzie będzie to pracować? Zastanawia mnie jedna kwestia, gdzie chcesz zmieścić 2 sprężarki?? Która oś będzie napędzana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez realski » 12 lis 2011, 07:58

323 BG 3D :)
zapewne dojdzie do tego ze bedzie naped z celici z czasem zamontowany .
o miejsce nie ma co sie martwic
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Pit » 12 lis 2011, 10:33

Bardzo ciekawy temat. Nie mam pojęcia, jak to rozwiążesz w temacie sterowania... Malutkie sprostowanie: system ukazany w Twoim linku realski, nie jest w żaden sposób systemem sekwencyjnym. Poniżej, dla przykładu przedstawię diagram systemu podciśnień do sterowania sekwencyjnymi twinsami w 13B-REW. Dodam, że turbiny dmuchają oddzielnie:

Obrazek

Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 12 lis 2011, 13:10

Pit napisał(a):Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?

W niektórych nowszych BMW także ;) Ten układ to raczej staged niż sequential.
Również byłbym za single turbo, mniej problematyczne rozwiązanie. Pokusiłbym się na coś z nowej serii Garretta ---> http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/New_Garrett_GTX_R_Turbochargers
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 14 lis 2011, 00:03

Hm ja tam sie nie znam ale skoro zakuł K-serie to jak by nie patrzył 500koni z jednego turba to będzie wstawać chyba za późno dla kolegi, zacznie chyba jechać od 4 tyś., z drugiej strony zmieścić w BG dwie turbiny to może być problem, ja myślałem że jedno turbo będzie napędzane z jednej głowicy drugie z drugiej, turbiny z 2,7 bit RS k04
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez realski » 14 lis 2011, 19:21

byc moze to nie sekwencyjne turbo bedzie ...
ale pierwsza w tym ukladzie mala turbina to td05-16g lub 18g .. ja jestem za 16g
druga bedzie jakas locha niewiem czy nie jakis chinol czy holset ta wieksza niebedzie dmuchac niewiadomo ile mysle ze max to 1 bar a moze i tego nawet nie bedzie pompowac ..
cala robote bedzie robic td05 .
ogarnac to idzie naprawde w prosty sposob wastgetami kolo 50mm . mechanicznie cisnieniowo ..
oczywiscie elektronika bedzie ogarniac reszte tak jak zwykle auto single turbo .

jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana :) za przyzwoita cene
a wlasnie te wtryski to byl najwiekszy problem jaki mialem co do (takie male a tyle zaplacic ... ceny jakie znajdowalem wachaly sie w granicach 2000-3000zl) wiec nie malo ..... To poszukalem po smietnikach ;)
i znalazlem ladny silnik 2.5 v6 KL z rozje.... walem i kawalkiem bloku rozbebeszylem go praktycznie do 0 .. jutro bede go sobie myl podczas pracy ;)
potem plan jest taki by go skrecic na pare srubek by calosc byla lekka :) i zabieram sie za robienie kolektorow wydechowych ...
bo tak sobie pomyslalem
Tiga mam
przylgnie mam
rurki kolanka mam :)
Tiga juz sobie pomalu ogarnolem kilkanascie misek olejowych pospawanych na szlelnosc i nie ciekna wiec chyba dam rady zabrac sie tera za kolektory w swojej madzi :)

To tak na temat i nie na temat :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 21:05

realski napisał(a):td05-16g
będzie szybko wstawać :) Wnchinole się nie pchaj, holsety to dobre i tanie turbiny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 16 lis 2011, 12:08

realski napisał(a):jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana

ostatnio z Pitem sprawdzaliśmy, pod listwe KL wchodzą bardzo ładnie wtryski od RX-7 (np 850cc), a tam wybór masz nieograniczony i zapewne dużo tańszy, trzeba tylko dorobić górne mocowanie na listwe (ta które aktualnie jest z czarnego plastiku). Tu jest właśnie takie zastosowanie: http://www.youtube.com/user/gldmmbrmx3# ... 5TDdMkGwsI

Po drugie zacząłbym najpierw od napędów, bo to przecież największa bolączka a nie samo krzesanie mocy.

PS. super projekt, czekam na więcej :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 16 lis 2011, 16:48

Tak z ciekawości ale to sa chyba wtryski top feed i pasują ?? one sa nisko czy wysoko ohmowe ?

bo zazwyczaj pakują side feed z nysek albo subaru
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 16 lis 2011, 18:25

mlody1921 napisał(a):Tak z ciekawości ale to sa chyba wtryski top feed i pasują ?? one sa nisko czy wysoko ohmowe ?

Seryjnie w FD są wysokoohmowe 2x550cc + 2x850cc side feed. Nie są one jednak identyczne względem siebie. 550 są minimalnie wyższe od 850. Top feed'y są w FC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez realski » 16 lis 2011, 21:55

weede napisał(a):
realski napisał(a):jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana

ostatnio z Pitem sprawdzaliśmy, pod listwe KL wchodzą bardzo ładnie wtryski od RX-7 (np 850cc), a tam wybór masz nieograniczony i zapewne dużo tańszy, trzeba tylko dorobić górne mocowanie na listwe (ta które aktualnie jest z czarnego plastiku). Tu jest właśnie takie zastosowanie: http://www.youtube.com/user/gldmmbrmx3# ... 5TDdMkGwsI

Po drugie zacząłbym najpierw od napędów, bo to przecież największa bolączka a nie samo krzesanie mocy.

PS. super projekt, czekam na więcej :D

Witam :)
Co do wtryskow .
Mialem przerobiona juz gotowa listwe od KL pod wtryski z sr20det jednak niemoglem dorwac takich jak chcialem w komplecie 6szt :( ..
natomiast NIBY wtryski z vg30det pasuja do listwy od sr20det .... byc moze tak jest
jednak do mojej listwy przerobionej NIE PASOWALY byc moze w nissanach pasuja bo jest niejaki zapas glebokosci ... albo i nie
Mniejsza o to ...
jakos to spasowalem po kolejnym malym tuningu listwy .
jedna sztuke mam spasowana i wyglada ze bedzie szczelnie i z dobrym flowem przez listwe ..
Jeszcze nie sprawdzalem pod cisnieniem .. zrobie to jak zamontuje 3 w listwie .

Co do skrzyni .
Masz calkowita racje .
Projekt zaczynalem od tarcz zaciskow itp :) JEST MOC MA HAMOWAC !!
Teraz Moze zaskocze kogos lub nie .
Skrzynia idzie od Toyoty model E153
Na necie jest kilka podejsc do tego tematu pare udanych w kilku projektach z mazdami
ale W KL jeszcze to sie nie udalo ...
w gre wchodzi tylko naped przod .
CHYBA ZE JEST MOZLIWOSC ZAAPLIKOWANIA DO TEJ SKRZYNI REDUKTORA Z RAV4.
OBiecuje ze ja to zrobie jako Pierwszy .:))
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Gib » 16 lis 2011, 21:58

Jedno duże turbo i strzał z nitro żeby rozpędzić, 2.5 litra to nie tak znowu mało, latają chyba 500 KM 1JZ a i RB25 by się znalazł.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8943 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 16 lis 2011, 23:43

Na prośbę Weede'a, wydzieliłem nowy wątek na temat adapterów do skrzyń dla KL'ów
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&p=2141074#p2141074

(Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie odnośnie tytułu tego tematu, to proszę o PW)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje