Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez wujek » 2 lut 2012, 13:57

lpg mam w sekwencji wiec chyba nie było by żadnych problemów z gazem ..tak mysle ;D co do wyglądu to nie musi być widać tego stożka jedynie chodzi mi o efekt dźwiękowy (jak ładnie połyka :) ) no i żeby nie psuło osiągów typu gorsze wkręcanie na obroty ;)
wujek
 

Postprzez scrabi » 2 lut 2012, 14:00

w takiu kładzie proponuje nic nie rusac z filtremtylko ładny basowy tłumiczek koncowy nie za głośny i bedzie git majonez.:) :D
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez wujek » 2 lut 2012, 14:39

no własnie myślałem dodać jeszcze oprócz stożka jakąś końcówkę z dyfuzorem bo na tłumik mnie nie stać ;p i myślę że też było by git ;D tylko martwi mnie obwód tego stożka czy dać jakiś duży czy mały wielkościowo żeby ten zasys lepszy był
wujek
 

Postprzez scrabi » 2 lut 2012, 22:16

zagadaj w sklepei powiinni ci doradzić co i jaki dobrac do danego auta i silnika
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

PostTen post został usunięty przez onyx 11 mar 2012, 14:26.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez onyx 11 mar 2012, 14:26.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez onyx 11 mar 2012, 14:27.
Powód: OT

Postprzez maniek5511 » 16 kwi 2012, 21:11

Witam,
Mam zamiar zamienić podstawowy filtr powietrza na stożek firmy Simota.
W ofercie mają dwie ciekawe propozycje:
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 240KM
Wymiary:
wysokość – 130 mm
średnica – 151 mm
średnica wlotu 77mm

oraz
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 160KM
Wymiary:
Wysokość – 140 mm
Szerokość dół – 120 mm
Szerokość góra – 90 mm
średnica wylotu – 77mm

Zamierzam zostawić cały fabryczny dolot, za przepływką wykonam z kwasówki komorę i zapewnię dopływ zimnego powietrza ze zderzaka. Zależy mnie tylko na dźwięku.
Przyjmując że wykonam wszystko według prawideł CAI chciałbym się dowiedzieć osób które posiadają stożki simota dla silników b6 jak zmieniła się charakterystyka momentu?
Interesują mnie tylko opinie właścicieli mazd którzy zakładali stożek na seryjnym dolocie.

Pozdrawiam
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez piwo » 16 kwi 2012, 22:47

nie da sie zalozyc stozka na seryjnym dolocie w tym silniku. musisz wywalic puszke dolotu, zamontowac przejsciowke z kwadratu z przepustnicy na okragle na stozek oraz wywalic dodatkowo rure nad chlodnica. wiec zmiana dolotu znaczna. zmiana momentu w graniach bledu pomairowego. dzwiek bedzie bardziej mruczacy i glosniejszy.
Ostatnio edytowano 17 kwi 2012, 18:10 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4757 (244/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez onyx » 16 kwi 2012, 23:03

piwo napisał(a):dziwek bedzie bardziej mruczacy i glosniejszy.


Piwo,jak dla mnie, Twój post zasługuje na post dnia – mimo że literówka <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez maniek5511 » 17 kwi 2012, 17:13

Może źle się wyraziłem :) zostawić chce tylko tą gumową rurę i przepływkę, a reszte jak mówisz wywale i zmontuje z blachy adapter z grodzią. 323f bg ma taką wnękę odgrodzoną gdzie pasuje miejsce na stożek.

Mam obawy czy aby moment nie będzie niższy niż w dla seryjnego dolotu dla obrotów z przedziału 2-3 tyś.

i tu chciałbym uzyskać opinie posiadczy stożków z silnikiem b6
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez piwo » 17 kwi 2012, 18:11

ups.poprawione. ale zabawnie wyszlo.
nie moment raczje nie pojdzie w dol. zazwyczaj sie poprawia o powiedzmy 1 KM charkaterystyka w gornym zakresie a w srednim i niskim bez zmian.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4757 (244/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez maniek5511 » 17 kwi 2012, 21:18

też tak uważam, z racji że długość i średnica dolotu się nie zmienia, a jedynie opór stawiany dla powietrza zasysanego znacząco maleje.

ale jestem sceptykiem i lepiej wolę się zapytać :)
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez Cukierek » 19 kwi 2012, 01:02

Maniek daj sobie spokój ze stożkiem... miałem zamontowany w eFce gdy była jeszcze moja i poza akustycznymi doznaniami nic więcej nie odczułem. :) Dlatego po pewnym czasie wróciłem do seryjnego filtra. W eFce masz nawet zrobiony dolot zimnego powietrza, jest wycięty otwór i była wstawiona rura ze zderzaka. Wystarczy że wymontujesz cały filtr z obudową i zobaczysz wszystko przygotowane. ;)
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Michel » 21 kwi 2012, 22:06

Nie łatwiej założyć panelowy filtr sportowy, K&N to spory wydatek, bo około 200 zł, ale np. Pipercross kosztuje około 70 zł i nie trzeba nic przerabiać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Adek311092 » 7 maja 2013, 21:15

Troszkę odkopie temat bo mam pytanko czy air box simoty 13cm na 18 nie będzie za mały do KF-a?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez ramzes28 » 3 lip 2013, 21:59

Witam

chce zakupić filtr Stożkowy jaki polecacie i który pasuje proszę o link który jest ok

dzięki
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 21:44
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GH 2008r 2.0 16v 108kw

Postprzez Rafał_ » 3 lip 2013, 23:13

Zapoznałeś się z FAQ ? Jest już wątek o "stożkach"...

edit: przenoszę
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez ucze1102 » 25 lis 2013, 18:52

koledzy mam okazję kupic airbox simota http://allegro.pl/filtr-stozkowy-airbox-simota-carbon-155x130x60-i3664540323.html z drugiej ręki używany zaledwie kilka dni w promocyjnej cenie i tu pytanko czy nie będzie on za mały jak do KF-a? Jest sens to brac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez Adek311092 » 25 lis 2013, 20:19

mam identyczny i chyba nie jest za mały ale co prawda koledzy z forum w swoich kf-ach maja takie 2x większe wiec nie wiem, a gość w sklepie tuningowym mówił mi że do kf-a bedzie na styk
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje