Jak wie każdy kto miał styczność z mazda 626 2.0D comprex 75km pada w niej właśnie to ustrojstwo jakim jest comprex używana sprężarka to zakup w ciemno (jedną kupiłem w bardzo dobrym stanie i przejechała 1tys km po czym sie rozsypała) zregenerować też się jej nie da a przynajmniej ja nie mogłem znaleźć warsztatu w ktorym mi zregeneruja więc zaczęło się wielkie szukanie turbo z samochodu ktory ma podobne parametry i znalazlem fiat bravo/brava 1.9 TD 75 KM przy 4200 obr/min 147 Nm przy 2750 obr/min mazda ma prawie takie same parametry więc ta turbina idealnie do niej pasuje pod względem mechanicznym kupiłem taką ze szrotu była do regeneracji dopasowałem (co zaraz opiszę) i mazda jeździła tak samo jak na comprexie tyle, że brała olej więc dałem ją do regeneracji i jezdze do dzis nie martwiac sie o pasek sprezarki (w comprexie sztbko padają) czy tympodobne.
Dopasowanie: jak wiadomo jest to turbo od innego silnika i nie pasuje pod kolektor wydechowy ani pod wydech. znajomy spawał mi adaptery które musiałem docinać do 3 w nocy a wyglądały one mniejwięcej w ten sposób:
Blacha nie pamiętam jakiej grubości ale na pewno powyżej 3mm z wywierconymi otworami takimi jak w turbo + duży otwór takiej średnicy jak wlot spalin do turbo do tej blachy dopasowana rurka takiej średnicy jak otwór w kolektorze wydechowym i do drugiego końca rurki taka sama blacha tyle, że z otworami pod kolektor rurka musiała być ucięta pod odpowiednim kontem i została przyłapana spawarką jak adapter był na samochodzie a turbine musiała trzymać druga osoba
Drugi adapter łączył turbo z tą częścią wydechu
przykręciłem tą cześć do wydechu a do tej części blache z otworami dopasowanymi do tej czesci wydechu do blachy rurka ze srednica wylotowa turbiny do 2 konca rurki blacha z otworami takimi jak w turbo. Zostało to tak samo przyłapane spawarka na samochodzie a potem turbo z adapterami zdjęte i pospawane dookola migomatem
Tu zdjęcia adapterów na samochodzie (miałem zdj jak byly nie zalozone ale ledwo cos bylo na nich widac i usunelem a innych nie zrobilem)
Doprowadzanie oleju:
Z czujnika cisnienia oleju trójnik do ktorego przykrecilem czujnik a do drugiego miedziana rurke przez ktora pompowany jest olej do turbo
powrót dałem od turbo gumowym wężem jak najwiekszej srednicy do tego przewodu ( nie wiem od czego on jest lecz daje zdjęcie tam gdzie jest trójnik jest powrót oleju z turbo, zdjęcie jest robione od przodu samochodu z pod spodu)
Przewody od powietrza: od filtra idzie w większe wejśćie turbiny a od kolektora ssącego w mniejsze
Nie ma raczej przewodów które będą pasować trzeba kupić sobie takie przewody pozaginane pod różnymi kątami i złączać je za pomocą rurek metalowych (potrzebne jest też jedno kolanko) wszystko musi być dobrze spasowane i skręcone obejmami
WAŻNE:
Po pierwsze przewód powrotu oleju musi iść cały czas w dół i musi mieć jak najlepszy przelot żeby olej z turbo swobodnie ściekał ponieważ na powrocie oleju z turbo nie ma już ciśnienia jeśli powrót bedzie slaby turbo bedzie brac olej nawet po regeneracji
Po drugie: musimy poluzować srubki którymi skręcone są 2 połówki turbiny i ustawić je tak, żeby powrót oleju był na dole bo po zamontowaniu tego turbo z fiata do mazdy jest ono odwrotnie przez co powrót jest na górze zamiast na dole i jak zostawimy tak turbo będzie brać olej
Przewód z pompy wtryskowej który szedł do gruszki od comprexa zaślepiamy na samym końcu (musi być wpięty do kolektora ssacego)
Zawór startowy należy wywalić i zastąpić go gumowym przewodem
Tu daje jeszcze zdjęcie mojej turbiny od fiata po regeneracji
Przeróbka jest bardzo czasochłonna ale lepsze to niż mieć padniętego comprexa mazda bardzo dobrze jeździ na tej turbinie
Poradnik pisałem ja i nie wyrażam zgody na kopiowanie itd jak są jakieś pytania piszcie. Wszystko starałem się napisac zrozumiale jak będzie jakieś zainteresowanie tematem mogę wrzucić filmik jak pracuje silnik po przeróbce
Prawdopodobnie pierwsza udana przerobka comprexa na turbo mazda 626 2.0D
Strona 1 z 1
Jak to jest z tym comprexem. Moj dobry kolega ktory nie jest mechanikiem, naprawial to ustrojstwo ze swoim znajomym i wypowiadal sie bardzo pochlebnie na ten temat, ze latwo to zmajstrowac Chyba jedyny diesel ktorego bym chcial, to ten z comprexem, a to dlatego ze jest inny niz wiekszosc
Ostatnio edytowano 10 sty 2016, 12:44 przez Dominator, łącznie edytowano 1 raz
Jakieś odczucia większego momentu lub mocy?
przydałoby się równiez jakieś zdjęcie ogólne silnika z zamontowaną turbiną – miałoby "ręce i nogi"
jakaś turbodziura się pojawiła?
Jak wygląda kwestia oddawania momentu w czasie jazdy, oraz czy zmiana doładowania miała wpływ na spalanie?
Czy silnik jest "fabryczny" czy również w nim dokonałeś jakichś drobnych zmian (np inny wałek rozrządu lub przestawienie kąta wtrysku, regulacja pompy paliwa?)
Ile wyniosła cała przeróbka?
Zbyt łatwo zmajstrować się to ustrojstwo nie da, ponieważ należy zachować b.małe tolerancje pasowania wirnika do obudowy, dobrać średnice i długości tak aby prawidłowo zachodziły zjawiska falowe a dodatkowo pamiętać o obrotach wirnika – prędkości są już tu znaczące, dlatego zestaw ułożyskowania wykonano w taki a nie inny sposób.
Niemniej to ciekawy sposób doładowania, który omija dużo problemów zwykłego turbo jednocześnie generując problemy trochę innego zagadnienia.
jakaś turbodziura się pojawiła?
Jak wygląda kwestia oddawania momentu w czasie jazdy, oraz czy zmiana doładowania miała wpływ na spalanie?
Czy silnik jest "fabryczny" czy również w nim dokonałeś jakichś drobnych zmian (np inny wałek rozrządu lub przestawienie kąta wtrysku, regulacja pompy paliwa?)
Ile wyniosła cała przeróbka?
Dominator napisał(a):Jak to jest z tym comprexem. Moj dobry kolega ktory nie jest mechanikiem, naprawial to ustrojstwo ze swoim znajomym i wypowiadal sie bardzo pochlebnie na ten temat, ze latwo to zmajstrowac Chyba jedyny diesel ktorego bym chcial, to ten z comprexem, a to dlatego ze jest inny niz wiekszosc
Zbyt łatwo zmajstrować się to ustrojstwo nie da, ponieważ należy zachować b.małe tolerancje pasowania wirnika do obudowy, dobrać średnice i długości tak aby prawidłowo zachodziły zjawiska falowe a dodatkowo pamiętać o obrotach wirnika – prędkości są już tu znaczące, dlatego zestaw ułożyskowania wykonano w taki a nie inny sposób.
Niemniej to ciekawy sposób doładowania, który omija dużo problemów zwykłego turbo jednocześnie generując problemy trochę innego zagadnienia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ty jakos sterujesz wast gatem czy turbo wali ile moze? wogole nie szarpie ci nic? plynnie reaguje na gaz i przyspiesza? w serii jest map sensor ?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Moment na pewno jest większy nie wiem, czy jest to bardzo duża różnica ale na pewno spora. Na comprexie przejechalem tylko 2tys km ale moge powiedziec ze samochod ma ogromny moment przy zmianie biegu z 1 na 2 w odpowiednim momencie w 3 osoby przez caly zakres obrotow mazda pali gume (suchy asfalt bez piachu i nie pod górke) Ogólnie moment obrotowy jest bardzo dobry w kazdym zakresie obrotów
Zdjęcia mogę zrobić inne ale nie będe rozkładał układu dolotowego
Z turbodziura jest taka sytuacja, ze do 2tys samochod jedzie normalnie (nie jest zamulony tylko po prostu nie ma niewiadomo jakiego kopa) a od 2tys jest znacznie duzo lepsze przyspieszenie z tego co pamiętam na comprexie bylo wlasnie tak samo. Tak jak pisalem moge nagrac jakis filmik z przyspieszeniem samochodu
Spalanie jest to samo lub nieznacznie większe (pełny zbiornik starcza na ponad 900km)
nie regulowałem pompy wtryskowej nie zmieniałem wałka rozrzadu ani nic z tych rzeczy jedynie kupiłem nowy wkład filtra powietrza
Cała przeróbka wyniosła okolo 1000zl (warto rozejrzec sie za sprawna turbina a nie dawac do regeneracji tak jak zrobilem to ja poniewaz regeneracja kosztowala 600zl)
Wastgat jest sterowany turbina. Nie pisałem o tym, ale tak podłączył mi człowiek który regenerował turbo i ogólnie tak jest w fiacie.
Reakcja na gaz płynna i map sensor nie zmieniany
Zdjęcia mogę zrobić inne ale nie będe rozkładał układu dolotowego
Z turbodziura jest taka sytuacja, ze do 2tys samochod jedzie normalnie (nie jest zamulony tylko po prostu nie ma niewiadomo jakiego kopa) a od 2tys jest znacznie duzo lepsze przyspieszenie z tego co pamiętam na comprexie bylo wlasnie tak samo. Tak jak pisalem moge nagrac jakis filmik z przyspieszeniem samochodu
Spalanie jest to samo lub nieznacznie większe (pełny zbiornik starcza na ponad 900km)
nie regulowałem pompy wtryskowej nie zmieniałem wałka rozrzadu ani nic z tych rzeczy jedynie kupiłem nowy wkład filtra powietrza
Cała przeróbka wyniosła okolo 1000zl (warto rozejrzec sie za sprawna turbina a nie dawac do regeneracji tak jak zrobilem to ja poniewaz regeneracja kosztowala 600zl)
Wastgat jest sterowany turbina. Nie pisałem o tym, ale tak podłączył mi człowiek który regenerował turbo i ogólnie tak jest w fiacie.
Reakcja na gaz płynna i map sensor nie zmieniany
- Od: 26 sie 2015, 17:47
- Posty: 18
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0 comprex 1994
Podaj dokładny model tej sprężarki to dowiemy się ile ona ładuje w fiacie. Podejrzewam że jej wydajność to coś około tej z RF2A czyli trochę ponad bar, z tego co wiem comprex dawał mniej tak że stąd ten większy moment. Głowica jest 8v tak że na dole sobie radzi nawet bez pełnego doładowania . Graty pomysłu i bezawaryjności
tam jest pompa mechaniczna także żaden mapsensor nic nie da bo nie potrzebna jest taka informacja.
piwo napisał(a):plynnie reaguje na gaz i przyspiesza? w serii jest map sensor ?
tam jest pompa mechaniczna także żaden mapsensor nic nie da bo nie potrzebna jest taka informacja.
wlasnie jak dobrze pamietam to we fiacie jest bar a ja wyczytalem ze w mazdzie 0.8 i koles od regeneracji mi to przestawil nie pisalem o tym bo nie pamietalem a teraz mi sie przypomnialo ale przed regeneracja samochod tez jezdzil tylko chyba troche slabiej ale raczej to przez to ze turbo bylo zuzyte
- Od: 26 sie 2015, 17:47
- Posty: 18
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0 comprex 1994
Na 0,8 wysterowana jest klapa upustowa w sprężarce.
Być może z zablokowanym upustem dałaby więcej ale tylko i wyłącznie pod pełnym obciążeniem.
Być może z zablokowanym upustem dałaby więcej ale tylko i wyłącznie pod pełnym obciążeniem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
daj jakieś media jak to przyśpiesza i jak to wygląda pod maską ogólnie.
niestety ale beznadziejna jakosc nagrywane pod slonce i wgl https://www.youtube.com/watch?v=qOIN5I7a4G8
pare miesiecy temu jechalem 170 i jeszcze by wycisnal mysle że ze 20km/h ale przedemna pojawil sie samochod a nie mialem jak wyprzedzic bo byl zakret. Nie ma mowy zebym powiedzial ze ta mazda ma 75km japonczycy zaginaja czasoprzestrzen
pare miesiecy temu jechalem 170 i jeszcze by wycisnal mysle że ze 20km/h ale przedemna pojawil sie samochod a nie mialem jak wyprzedzic bo byl zakret. Nie ma mowy zebym powiedzial ze ta mazda ma 75km japonczycy zaginaja czasoprzestrzen
- Od: 26 sie 2015, 17:47
- Posty: 18
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0 comprex 1994
Filmik prywatny. Zmień w ustawieniach filmiku na YT.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje