EGR- mozna wywalic w mazdach...

Postprzez szumki44 » 12 cze 2011, 13:10

co do egr u mnie 2.0 16v w mx-6 odlaczylem go na podcisnieniach :) i elekt odczulem taki ze lepiej ciagnie na nizszych obrotach tzn na 3 biegu szarpal przy wolnych predkosciach teraz taki sam efekt na 4 biegu mam :) wiec bieg w gore . ale jedna wada fajnie z dolu ciagnie gorzej gora. minimalnie odczuwalna roznica przy 5000-6000 obrotow gorzej ciagnie moim zdaniem a co do spalania tak jak ktos tu napisal wiecej mocy wiecej w deche .. a tak przy tym samym stylu jazdy przed i po modyfikacji roznica spalania ? ja nie zauwazylem zadnej tyle samo. egr to mozna powiedziec najwiecej daje efektu placebo :) oraz faktycznie czyste powietrze a nie spaliny . po co montowac filtry stozkowe skoro znow katujemy go goracym powietrzem z egr :) a co do obnizenia temp spalania to racja bo obnizy . a druga zaleta to egr w zime jest jak najlepsza sprawa bo podgrzewa silnik w niskich temp po odpaleniu ale to sprzydaje sie tylko w kilku minutach bo i tak zaraz sie rozgrzeje silniczek :) . Aha ps temp spalin wzrosla znacznie ! teraz czesciej sie wiatraczki wlaczaja po wylaczeniu EGR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez rafał88 » 12 cze 2011, 18:19

Ja tez zaslepie egr ale tez przy okazji wyciagne kolektor ssacy wyczyszcze wszystko kanaly ssace i kolektor:) ciekaw jestem jaki bedzie efekt:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez szumki44 » 12 cze 2011, 19:57

zawsze czyste bedzie lepsze :) ale nie odczuwalne. ale lepsze. tak samo przy okazji mozesz cos zamieszac z Odma. to juz tez bedzie czysciej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez rafał88 » 12 cze 2011, 20:06

Wlasnie myslalem nad tym ale nie wiem wlasnie w sumie sa 2 to jedna mozna zaslepic
:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Majki88 » 12 cze 2011, 22:45

Jeżeli wyciągnąłeś podciśnienie z zaworka ERG czy na innym solenoidzie to na 90 albo raczej 100% masz błąd w kompie + zwiększone spalanie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Hazu » 12 cze 2011, 22:52

Istnienie błędu w kompie nie musi powodować podwyższonego spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 13 cze 2011, 07:58

A dlaczego ma mieć błąd ,podciśnienie w żaden sposób nie wpływa na wywalanie błędów (w zaworkach nie ma żadnych czujników podpięcia podciśnienia )... ale też na pewno egr nie wpływa w takim stopniu o ile jest sprawny na zachowanie silnika jak to opisuje przedmówca w mx-6 ,zaślepienie go też nie daję jakiś większych zmian jest po prostu mniej ekologicznie i bardziej czysto w kolektorze ssącym ..
szumki44 napisał(a): Aha ps temp spalin wzrosla znacznie ! teraz czesciej sie wiatraczki wlaczaja po wylaczeniu EGR
A tej teorii w ogóle nie rozumiem -jakbyś miał większą temperaturę spalin to pewnie w niedługim czasie pożegnałbyś się z silnikiem ,wiatraki włączają się częściej? to przyjrzyj się układowi chłodzenia bo pewnie z nim masz jakiś problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez rafał88 » 13 cze 2011, 22:13

Ja dzis zajalem sie czysczeniem kolektora i kanalow ssacych i zaslepienie egr. No fakt faktem silnik lepiej sie zbiera czuje to autko uzytkuje dzien w dzien takze nie ma niedomowien w tej kwesti, czym to jest spowodowane sam nie wiem moze tym ze czysciej moze egr. Choc egr z tego co sie przygldnalem wplywa tylko na jeden cylinder przy potwornym spalaniu takze raczej nie ma to jakiegos wielkiego wplywu.
Nie wiem jak kf kl k8 itd itp nie mam wiec nie wiem. takie moje zdanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez STEffAN » 27 lip 2011, 01:04

Hej.
Piszę tutaj, gdyż potrzebuję pomocy z EGR'em.

Jakiś czas temu zauważyłem, że podczas jazdy w aucie czuć spaliny i głośno słychać pracę silnika,
jakby dziura na początku wydechu.
Zajechałem do pobliskiego warsztatu, i namierzyli jakąś wypustkę z gwintem wychodzącą
z kolektora wydechowego od strony kabiny, domyśliłem się, że jest to wyjście do EGR.
Nie było żadnej rurki, nic, po prostu wypustka z otworem, z której waliło spalinami.
Zrobili mi zaspawaną nakrętkę i zakręcili na to.
Smród spalin i hałas ustały.

I teraz zastanawiam się, co z drugim końcem. Przecież te spaliny gdzieś miały trafiać.
Zapewne do zaworu EGR, którego nie potrafię namierzyć.
Wywala mi błędy na FEN/TEN:
16 – czujnik EGR
26 – elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
29 – elektrozawó przewietrzenia w EGR
34 – elektrozawór regulacji wolnych obrotów A

po wpięciu się w styki FAT/TAT , czyli skrzynia automatyczna (chociaż już jest manual)
12 – czujnik położenia przepustnicy'
14 – czujnik ciśnienia atmosferycznego EMS
(no i wszystko od 56 do 66, ale to nie istotne, bo automata już nie ma)
Auto to 626 GE KL '92.
Zdjąłem filtr powietrza, przepływomierz, i nie mogę namierzyć.


Bardzo proszę o pomoc, jakieś foto najlepiej jak się tam dostać, gdzie to w ogóle jest?
Czy trzeba zdejmować przepustnicę?
wskazówki do błędów poza EGR również mile widziane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez corpha76lon » 14 cze 2016, 18:51

Wiem, że stare i nie aktualne pewno ale znalazłem przypadkiem a mam fotki;] Tak więc rurka idzie do tego zaworu zaznaczonego;) potem na kolektor ssący i inne elektrozaworki od podciśnienia. Także to pewno tłumaczy błędy, ale teraz ja sie pytam, jak Ci to nagle znikło:| <co?>
Załączniki
IMG_0357 (Copy).JPG
IMG_0387 (Copy) (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Levan » 20 wrz 2016, 13:11

Oczywiście, że można i masz tutaj prosty przykład z opisem miejsca jak i gdzie to zrobić.
Generalnie takich miejsc nie mam za wiele. Są jednak warsztaty które specjalizują się w usuwaniu zaworu EGR.
Ja robiłem to w Mazdzie i w Hondzie. W obu przypadkach z pełnym powodzeniem. Mam nadzieję, że jesteś zdecydowany, bo z tego co widziałem po wcześniejszych wpisać, Twoje zdanie może ulec zmianie.
Ja po samym zabiegu byłem bardzo zadowolony z faktu, że to wykonałem.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2016, 13:01
Posty: 4
Skąd: Police
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje