CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez xANDy » 6 cze 2008, 21:39

Jakiekolwiek "dłubanie" w silniku z DPFem jest problematyczne... szkoda, że nie idzie tego badziewia wyciąć... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ES6 » 6 cze 2008, 23:01

xANDy napisał(a):Jakiekolwiek "dłubanie" w silniku z DPFem jest problematyczne... szkoda, że nie idzie tego badziewia wyciąć... :|


xANDY, a co powiesz na wszystkie nowe diesle z pdf-em czy jak tam inaczej zwą fap-em ???
Nikt w nowym samochodzie nie wyrzuci filtra cząstek stałych.
Po pierwsze są to przeważnie nowe samochody, a jak już są nowe to są przeważnie na gwarancji 2 lub 3 lata w chwili obecnej.
Po drugie nie znam wiele osób wykorzystujących samochody do codziennej jazdy aby zrezygnowały z braku "Batorego" za sobą podczas startu ze świateł...

Oczywiście pozostaje kwestia ochrony środowiska itp., ale przeważnie jest to już wynikiem czynników tych powyżej...

Kiedyś tak było , 3-4 lata temu jak weszły filtry cząstek stałych to był problem dla tunerów, ale nie teraz... oczywiście dla tych którzy wiedzą co robią.

Ale w Mazdach z dpf-em jest inny problem. nieprogramowalny komputer przez gniazdo diagnostyczne.
Zupełnie inaczej jest ( np. w takiej Hondzie 2.2 diesel) gdzie całe przeprogramowanie trwa 30 min i mamy ok. 170 KM, wiem z doświadczenia...)

W mazdzie, jak większość już wie, jest sterownik Denso (made in japan) jak do tej pory możliwy do zmodyfikowania po wymontowaniu puszki komputera, zdjęciu pokrywy i ... wlutowaniu własnej kości ...)
I teraz pytanie do posiadaczy takich aut na gwarancji. Kto się zdecyduje na coś takiego w samochodzie na gwarancji ? A jak się coś przysłowiowo "wysra" to jak zaczną sprawdzać, to czy przypadkiem nie będzie po gwarancji ?
Dowiadywałem się u kilku osób zajmującym się tym powiedzmy profesjonalnie i ... odradzali, właśnie ze względu na gwarancję... Po gwarancji oczywiście nie ma żadnych przeszkód bo wiedzą co robią... ale...

Dlaczego to piszę?
Dlatego , że sam przeszedłem drogę modyfikacji mazdy 6 143 KM z pdf.
Oczywiście myślałem tylko i wyłącznie o modyfikacji programu ECU, nigdy w życiu BOX :|
Ale długo nie wytrzymałem i założyłem właśnie BOX-a tak dla sprawdzenia... pomyślałem jak mi nie będzie pasował to prosto wrócę do oryginału.
Efekty: oczywiście są i na papierze i w rzeczywistości. Na papierze to 169 KM i 388 Nm. A w rzeczywistości to trochę więcej samochodów pozostających z tyłu...

Jak to określił kolega , jako pasażer siedzący z boku, silnik jakby był cichszy i jego praca jakby była miększa (zbliżony do pracy silnika benzynowego)... to tylko odczucia. :D

A teraz konkrety: spalanie to samo, właściwie ani więcej ani mniej, czyli miasto Warszawa w korkach ok. 9 l/100, ale jazda inna, dająca więcej przyjemności.
Zero dymu, ale to już stwierdziłem na hamowni, i to mi się podoba, bo właściwie nie widać czy to diesel czy benzyna.
Nie będę tutaj na razie nikogo przekonywał do takiego rozwiązania, bo jeszcze niewiele przejechałem od modyfikacji ok. 2000 km, ale na razie chyba wszytko na +.
Z publikacją wykresu też zaczekam chyba do sprawdzenia na jeszcze innej hamowni.

Dla zainteresowanych mowa jest o Boxie cyfrowym V-techu. Tych z allegro raczej nie brałem pod uwagę.

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 20:57
Posty: 26
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6

Postprzez Riki » 6 cze 2008, 23:10

Piterx napisał(a):powerbox to zło......


jak widzę kolega nie do końca zna temat ;)


ES6 napisał(a):Dla zainteresowanych mowa jest o Boxie cyfrowym V-techu


i wszystko jasne :) dobry wybór.... gdzie zakładałeś?

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ES6 » 6 cze 2008, 23:29

Riki napisał(a):
ES6 napisał(a):Dla zainteresowanych mowa jest o Boxie cyfrowym V-techu


i wszystko jasne :) dobry wybór.... gdzie zakładałeś?

Pozdrawiam.


Zakładałem najbliżej chyba jak miałem, na Młodnickiej w tzw. Kreator Mocy :D
patrz www.vtech.pl i przedstawiciele...

Założyli, zmierzyli, skasowali i pożyczyli szerokiej drogi...

Generalnie oni sami twierdzą (dobrze , że nie są w tym odosobnieni... :P ), że "właściwie" modyfikacja programu ECU jest zawsze lepsza, ale jak się nie da to wybór należy do właściciela auta...

Pozdrawiam ;)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 20:57
Posty: 26
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6

Postprzez bodzioklb » 7 cze 2008, 03:10

moze tak nieco z innej beczki wyjade ale tez mysle o zwiekszeniu mocy – aczkolwiek najpierw zanim cokolwiek zrobie chcialem dobrze sprawdzic silnik...
mam na mysli turbinke, wtryski, wyregulowac zawory itd... gdzie to mozna zrobic – zrobic dobrze bo "zlotych" raczek nie brakuje... ale wole jechac do kogos co robil juz zaworki i inne rzeczy na tych silnikach.... znacie kogos w poludniowo zachdniej cwiartce polski?

jesli sie orientujecie to ile mniej wiecej kosztuje regulacja zaworow?

pozniej chce wpasc na hamownie i zobaczyc jak tam wyglada wszystko przed modyfikacjami – silnik "na zegarze" ma przejechane 201 tys km, wyglada na to ze to prawda po wymianie rozrzadu data wewnatrz pokrywy zgadzala sie z papierami /mechanik w niemczech ktory zmienial tam umiescil date wymiany jak rozniez na oslonie/. ale jestem 2 wlascicielem i nigdy nic nie wiadomo, nakrecilem za 1,5 roku prawie 60 000 km i jedyne co zrobilem to wymienilem pompe i rozrzad... zlych objawow nie ma poza tym ze wydaje mi sie ze silnik nieco glosno chodzi a nie mam porownania z inna taka jednostka aby sie przekonac

stan oleju 10W40 Magnatec Castrol'a od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa okolo 1-2 mm a jezdze szybko i z obciazeniem /przyczepy/

myslalem o box-ie- wziac na testy – jak sie nie spodoba to oddac ale juz sam nie wiem bo opinie sa podzielone
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Summit » 7 cze 2008, 12:46

Riki napisał(a):Polecamy.... oczko

Ten vtech? Mam nadzieję, że w Łodzi jest jakaś przyzwoita firma która to zakłada, bo mi się nie uśmiecha do Krakowa jechać.
Piterx napisał(a):Powerbox-a polecasz?pytajnikpytajnik jeleń killer powerbox to zło......

Ja mam gwarancję i nie bardzo chciałbym ją stracić przez modyfikację kompa. Pozostaje mi jedynie Powerbox. A zresztą z moją mocą nominalną, po modyfikacji będę miał niewiele mniej niż TY <killer>
xANDy napisał(a):Jakiekolwiek "dłubanie" w silniku z DPFem jest problematyczne... szkoda, że nie idzie tego badziewia wyciąć... ysz

Ponoć można to badziewie wyciąć, ale nie chce tego robić na gwarancji. Jak się skończy to będzie pierwsza modyfikacja jakiej poddam mój samochód.
ES6 napisał(a):Efekty: oczywiście są i na papierze i w rzeczywistości. Na papierze to 169 KM i 388 Nm. A w rzeczywistości to trochę więcej samochodów pozostających z tyłu...

No i właśnie ot by mi chodziło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Piterx » 7 cze 2008, 16:10

Generalnie oni sami twierdzą (dobrze , że nie są w tym odosobnieni... ), że "właściwie" modyfikacja programu ECU jest zawsze lepsza, ale jak się nie da to wybór należy do właściciela auta...


cos mowiłeś??? kol@Riki...
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Riki » 7 cze 2008, 23:44

ES6 napisał(a):Zakładałem najbliżej chyba jak miałem, na Młodnickiej w tzw. Kreator Mocy zeby


czyli tak jak myślałem :)


Summit napisał(a):Ten vtech? Mam nadzieję, że w Łodzi jest jakaś przyzwoita firma która to zakłada


Tak, w Łodzi masz ich trzech przedstawicieli..


Piterx napisał(a):cos mowiłeśpytajnik? kol@Riki...


j/w kolego Piterx...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Piterx » 7 cze 2008, 23:46

czyli nie do konca znasz temat... <lol> <lol> <lol>
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Zidik » 9 cze 2008, 14:18

Witam

Czy ktoś już próbował "podkręcać" MOC w nowej 6 ? jeśki tak to w jaki system zainwestować? BOX? Czy może coś innego? Szukam rozwiązania dla 20% przyrostu mocy max, nie więcej.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 14:13
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 – 2008

Postprzez TuneFORCE » 10 cze 2008, 22:54

W życiu na BOXie nie wyszjdzie 169KM <lol>
pojedz na hamownie do masterslko nie mów że masz boxa – tylko po prostu zmierz papametry pewnie z 155KM i 360Nm będzie ostatnio taką mazde na boxie objechałem za każdym razem i też miał niby cos pod 170KM i 380Nm i też na BOXie.... ja teraz na programie zimowym smigam ok 155KM/330Nm...i ojeżdzam taką mazde...zobaczymy co będzie na letnim...165/350Nm...

Nie mówie że na 100% ten box jest aż tak lipny ale...jest....pomyśl sam 2.2iCTDI w Hondzie po chipie ma 170-180KM – takiej hondy już nie objade...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Summit » 11 cze 2008, 08:17

kmink napisał(a):tylko po prostu zmierz papametry pewnie z 155KM i 360Nm

360Nm to ona ma fabrycznie. Coś zmyślasz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez ES6 » 11 cze 2008, 21:49

Summit napisał(a):
kmink napisał(a):tylko po prostu zmierz papametry pewnie z 155KM i 360Nm

360Nm to ona ma fabrycznie. Coś zmyślasz


EEE tam, po co mierzyć, jak wg Ciebie ma 155 KM i 360 Nm to jest O.K. <lol>
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 20:57
Posty: 26
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6

Postprzez TuneFORCE » 11 cze 2008, 22:40

hehe jedzcie na hamownie i sprawdzicie :P
jedno mitsubishi tez miało boxa za 4k....
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... mitsubishi
boxy to badziewie

parametry 155/360 podałem przykładowo :P
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Zidik » 16 cze 2008, 11:34

To sobie pogadaliście, fajnie... Jakie wnioski? Pytałem co można zastosować w Maździe a tu klient od Skody się wypowiada.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 14:13
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 – 2008

Postprzez Barthez » 20 cze 2008, 02:29

Zidik napisał(a):To sobie pogadaliście, fajnie... Jakie wnioski? Pytałem co można zastosować w Maździe a tu klient od Skody się wypowiada.

w tym temacie masz kilka ciekawych adresow – podzwon i popytaj. mysle ze jeszcze nikt tego nie robil w nowej 6.
a co do skody to inna para kaloszy – tam prograamy zmieniaja wszyscy – wystarczy kawalek" laptoka" a
w mazdzie jeszcze trzeba wiedziec co-nieco
kmink napisał(a):2.2iCTDI w Hondzie po chipie ma 170-180KM

a to juz zupelnie inna bajka... super silniczek, pelen odpal (civic – mialem okazje sie przejechac po programie) i wyglad do pupy. accord – jak dla mnie troszke za drogi...
ps
ja po swoich modach zrobilem 40kkm i z moich obserwacji wynika ze mniej pali i szybszej jezdzie – srednio 5,43...(na jednym baku: lwow-jaworzno-pulawy-lowicz)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez pdebala » 21 cze 2008, 14:54

Zidik napisał(a):Witam

Czy ktoś już próbował "podkręcać" MOC w nowej 6 ? jeśki tak to w jaki system zainwestować? BOX? Czy może coś innego? Szukam rozwiązania dla 20% przyrostu mocy max, nie więcej.


No właśnie, mnie też zastanawia jak to będzie z nową 6. W oczekiwaniu na swojego Dynamic'a próbowałem wyszperać coś w necie ale z mizernym skutkiem. W związku z tym mam prośbę do forumowiczów, jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat niech się podzieli.

Jeśli o mnie chodzi to do tej pory jeździłem Leonem 1.9 TDI 110KM i mam obawy, czy w nowej 6 nie będzie mi brakowało mocy.
pdebala
 

Postprzez Grzyby » 24 cze 2008, 14:59

Summit napisał(a):360Nm to ona ma fabrycznie

a nie 330Nm?
Taką wartość znalazłem dla nowej M6
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mr_t » 25 cze 2008, 20:14

ES6 napisał(a):Efekty: oczywiście są i na papierze i w rzeczywistości. Na papierze to 169 KM i 388 Nm. A w rzeczywistości to trochę więcej samochodów pozostających z tyłu...

Tzn. że za 1,5 tys. zł dostałeś +16KM i +8Nm?.... Coś cienko to wygląda. Chyba że potwierdziłaby się moja teoria że fabryczne 360Nm i 143KM to są tylko w katalogu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Summit » 26 cze 2008, 01:36

Grzyby napisał(a):a nie 330Nm?
Taką wartość znalazłem dla nowej M6

http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=49
Nowa M6 jest słabsza. I to dużo słabsza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje