SWAP 1.8 K8 –>2,5 KLDE – Mazda mx-3
Hej.
Pozwólcie że odświeże temat,
w tej chwili posiadam silnik k8 w mojej maździe mx-3 i chce zmienic na kl. Mam możliwość zakupu silnika z całym osprzętem po atrakcyjnej cenie. Powiedźcie mi co będe musiał dokupić jeszcze? Czy sprzęgło bedzie pasować z 1.8? Bo kupiłem miesiąc temu nowe i nie chce znowu tego zmieniać:D Czy wszystko będę mógł podłaczyć tak jak było? czyli wyciągne silnik k8 i w to miejsce poprostu włożę kl? Proszę o szybką odpowiedź bo zależy mi na czasie.
Pozwólcie że odświeże temat,
w tej chwili posiadam silnik k8 w mojej maździe mx-3 i chce zmienic na kl. Mam możliwość zakupu silnika z całym osprzętem po atrakcyjnej cenie. Powiedźcie mi co będe musiał dokupić jeszcze? Czy sprzęgło bedzie pasować z 1.8? Bo kupiłem miesiąc temu nowe i nie chce znowu tego zmieniać:D Czy wszystko będę mógł podłaczyć tak jak było? czyli wyciągne silnik k8 i w to miejsce poprostu włożę kl? Proszę o szybką odpowiedź bo zależy mi na czasie.
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
Chciałbym się zapytać bezpośrednio o ecu. Piszecie tutaj o wgraniu nowego oprogramowania itp itd i piszecie róznymi jezykami ale niestety nic nie pojmuje z tego:D Robie swapa z k8 na KL w piatek chce zaczynac z tym ale wyszedł problem z ecu. Posiadam ecu od k8 i od KL i co mam teraz zrobić skoro kostki nie pasuja od k8 do kl? czy na ecu od KL będzie chodzic? czy mam załatwić sobie wiązki od KL czy tez wgrać nowe oprogramowanie do ecu od K8?
Prosze o szyba odpowiedz bo goni mnie czas a naprawde nie mam czasu szukac tego wszystkiego na forum.
Z góry dzięki za odpowiedz i sory wrazie czego za powielanie tamatu czy też posta.
Pozdrawiam
Prosze o szyba odpowiedz bo goni mnie czas a naprawde nie mam czasu szukac tego wszystkiego na forum.
Z góry dzięki za odpowiedz i sory wrazie czego za powielanie tamatu czy też posta.
Pozdrawiam
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
witam,
po półotra tygodniu pracy nad silnikiem nie moge dalej go uruchomić. W samochodzie nie ma iskry? Co mam na to poradzić? Mam 3 aparaty zapłonowe dwa od k8 i jeden od KL. Opisze może co i jak wymieniałem i powiedzcie mi co zrobilem źle?
1. Wsadziłem silnik 2.5 kl
2. Kolektory wsadziłem od 1.8 k8
3. Przepustnica k8
4. Aparat zapłonowy k8
5. Ecu od K8
6. Wiązka k8
I teraz powiem tak co zrobiłem z elektryką. Miałem w niej gaz. zdecydowałem sie go wyrzucić bo była z nim zrobiona istna partyzantka. Poucinałem kable od gazu i połaczyłem wiązkę od aparatu zapłonowego wtrysków, silnczka krokowego i sonde lambda tak jak bylo w orginale. dodam również że był w samochodzie immobilajzer który kiedys elektryk mi wyrzucił ale nie wiem czy dobrze wyrzucił bo coś było jeszcze tam od tego immobliajzera chyba ale to uciełem. Wszystko jest mniej wiecej jak w orginale. Dodam jeszcze ze czujnik który wchodzi ze środka bloku który jest pomiedzy głowicami był urwany. Przełożyłem go z silnika 1.8 również czujnik który jest pod napinaczem od paska klinowego był urwany i równiez przełozyłem go z 1.8. Czy ma to jakies powiazanie z iskra? Jeszcze dodam ze z konca wiazki ktora wchodzi do kabiny wychodzi tak 3 wtyki do kompa dwa wtyki do stacyjki chyba i jeszcze jakies dwa wtyki ktore nie mam pojecia gdzie ida. Dodam ze to jednego wchodzi przekaźnik.
Może opisałem to bardzo haotycznie ale mam nadzieje ze zrozumiecie o co mi chodzi.. A i pytanie czy warto znowu wyciagnac cała wiazke i dojść ze wszystkimi kablami do ładu? Proszę was o odpowiedz bo juz nie wiem od czego mam sie tam złapać. Myslałem ze swap bedzie troszke łatwiejszy ale jednak nie jest tak fajnie jak sie wydaje
po półotra tygodniu pracy nad silnikiem nie moge dalej go uruchomić. W samochodzie nie ma iskry? Co mam na to poradzić? Mam 3 aparaty zapłonowe dwa od k8 i jeden od KL. Opisze może co i jak wymieniałem i powiedzcie mi co zrobilem źle?
1. Wsadziłem silnik 2.5 kl
2. Kolektory wsadziłem od 1.8 k8
3. Przepustnica k8
4. Aparat zapłonowy k8
5. Ecu od K8
6. Wiązka k8
I teraz powiem tak co zrobiłem z elektryką. Miałem w niej gaz. zdecydowałem sie go wyrzucić bo była z nim zrobiona istna partyzantka. Poucinałem kable od gazu i połaczyłem wiązkę od aparatu zapłonowego wtrysków, silnczka krokowego i sonde lambda tak jak bylo w orginale. dodam również że był w samochodzie immobilajzer który kiedys elektryk mi wyrzucił ale nie wiem czy dobrze wyrzucił bo coś było jeszcze tam od tego immobliajzera chyba ale to uciełem. Wszystko jest mniej wiecej jak w orginale. Dodam jeszcze ze czujnik który wchodzi ze środka bloku który jest pomiedzy głowicami był urwany. Przełożyłem go z silnika 1.8 również czujnik który jest pod napinaczem od paska klinowego był urwany i równiez przełozyłem go z 1.8. Czy ma to jakies powiazanie z iskra? Jeszcze dodam ze z konca wiazki ktora wchodzi do kabiny wychodzi tak 3 wtyki do kompa dwa wtyki do stacyjki chyba i jeszcze jakies dwa wtyki ktore nie mam pojecia gdzie ida. Dodam ze to jednego wchodzi przekaźnik.
Może opisałem to bardzo haotycznie ale mam nadzieje ze zrozumiecie o co mi chodzi.. A i pytanie czy warto znowu wyciagnac cała wiazke i dojść ze wszystkimi kablami do ładu? Proszę was o odpowiedz bo juz nie wiem od czego mam sie tam złapać. Myslałem ze swap bedzie troszke łatwiejszy ale jednak nie jest tak fajnie jak sie wydaje
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
zasilanie na aparacie sprawdzone ? -potrafisz czytać serwisówki? -to jest tu gdzieś na forum manual od 626-mx-6 GE ...,aha bez czujnika przy kole pasowym o ile jest ten sprawny w aparacie będzie odpalał
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
no wlasnie pytanie czy bedzie działał ten czujnik. Powiem moze tyle jeszcze ze zdecydowałem sie na swapa bo tamten stary k8 tez nie odpalał i tez nie było iskry miedzy innymi. Myślicie ze to moze być wogole wina aparatu zapłonowego ze był uszkodzony? raz już zmieniałem aparat i chciałbym tego uniknac.
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
w silnikach KL często padał moduł zapłonu to daje efekt właśnie braku iskry a ze moduł był zintegrowany z aparatem zapłonowym to trzeba było robić albo zewnętrzny moduł albo zewnętrzny moduł + zew cewka (ja tak mam) bo cewka w czasach jak to robiłem kosztowała majątek (teraz już chyba można dostać taniej )
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
narazie zająłem sie całą wiązką. Mam wiązke od k8 i wiazke do kl. Moze cos uda mi sie skecic z tych dwoch. Rozprółem cała wiązkę i kabelek po kabelku bede sprawdzał. Tylko meczy mnie ten immobilajzer. Bo zapewne był podłaczony pod jakiś pin pod wtyczke do komputera. Chciałbym to wszystko wymatowac bo mysle ze przez to nie podaje mi pradu na aparat. Znaczy prąd jest stały ale przy kreceniu silnika nie ma zadnych skokow napaięcia. Może ktos sie borykał z tym problemem i jest mi w stanie pomoc.. Bo juz powoli brakuje mi sił do tego wszystkiego. Dodam ze przy wymonotwywaniu silnika było jakies urządzeni podpiete o nazwie protektor lecz było całe zaizolowane kablem i szło od wtyków do gazu. To tez mnie troche trapi
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
Ja czegoś nie rozumiem;/
pisze od dwuch tygodni o tym samym problemie;/ mam te same pytania a ciagle jestem odsyłany do innych tematów a tak naprawde gów* tam jeste. Przecież swap miał byc taki prosty... i co? Tyle ludzi z was przekładało silnik z 1.8 na 2.5 i nikt nie potrafi odpowiedziec albo napisać co i jak zrobić krok po kroku by było dobrze?
pisze od dwuch tygodni o tym samym problemie;/ mam te same pytania a ciagle jestem odsyłany do innych tematów a tak naprawde gów* tam jeste. Przecież swap miał byc taki prosty... i co? Tyle ludzi z was przekładało silnik z 1.8 na 2.5 i nikt nie potrafi odpowiedziec albo napisać co i jak zrobić krok po kroku by było dobrze?
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
Może Ty
Ktoś Ci na odległość auto zrobi?
Nic konkretnego nie podałeś.
Jakie błędy Ci wyskakują?
Masz jakiś miernik?
Coś sprawdziłeś?
Czy tylko się użalać potrafisz?
Wszystko można sprawdzić zwykłym miernikiem za 15zł.
umiesz czytać.moskal1990 napisał(a):gów*
Ktoś Ci na odległość auto zrobi?
Nic konkretnego nie podałeś.
Jakie błędy Ci wyskakują?
Masz jakiś miernik?
Coś sprawdziłeś?
Czy tylko się użalać potrafisz?
Wszystko można sprawdzić zwykłym miernikiem za 15zł.
oczywcie ze wszystko sprawdziłem. Tak tylko ze pisze i pisze nie tylko to w tym temacie... a wszyscy albo mnie odysłaja do innych tematów albo zamykaja moje moje posty.
chodzi o to ze mam popiepszona cała wiązke od mojego starego k8. Gaz, immoblilajzer itp itd. Opisałe że mam i komputer od k8 i komputer od KL i wiazke tez mam od KL poprostu chciałbym to wszystko poskładać w jedną całość ale nie wiem od czego sie złapać i chciałbym zeby ktos mnie pokierował
chodzi o to ze mam popiepszona cała wiązke od mojego starego k8. Gaz, immoblilajzer itp itd. Opisałe że mam i komputer od k8 i komputer od KL i wiazke tez mam od KL poprostu chciałbym to wszystko poskładać w jedną całość ale nie wiem od czego sie złapać i chciałbym zeby ktos mnie pokierował
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
wlasnie o to chodzi ze wogole nie moge odpalic. Miałem tak samo jak w k8. powiem moze krótką historie z tym. Silnik k8 wogole nie odpalal przed wyciągnieciem. Też nie było iskry. Przyjechał mechanik powiedział ze peknieta głowica. Wymieniłem silnik i dalej jest ten sam objaw. Poprostu nie ma iskry. Aparat zapłonowy został ten sam. Ale na aparacie sa przejścia według schematu. Wiec chyba nie jest to trzasniety aparat. I szukam poprostu dalej przyczyny. I myśle ze moze byc gdzies w kablach bo obcięlem instalacje gazową i resztki immobilajzera.
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
i dalej nie odpaliłem swojej mazdy. Wysłałem aparaty zapłonowe do regeneracji do warszawy. Może zrobi mi z 4 jeden. Według schematu sygnał idzie do aparatu ale z aparatu juz nic nie wychodzi. A jeśli nic nie wyjdzie czy jest możliwość podłączenie zamiast aparatu kl01 to podłaczyć ten aparat z 626 z cewką na zwenątrz? I czy oczywiście podłacze do pod wiazke z mx-3?
- Od: 19 sty 2011, 11:53
- Posty: 14
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje