Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Udesky » 10 lut 2010, 22:47

jak się okazuje nie musi to być cewka. Wystarczą zwykłe oporniczki za 5gr za sztukę!. Miejsca połączeń są dokładnie takie same jak w przypadku "cewki" oraz dochodzi wprowadzenie opornika pomiędzy kabelek czerwony na przepływce.

No to jednak ludzie z allegro sprzedający oporniki wiedzieli co robią. <rotfl>
Od 1200 rwie jak nigdy choć musiałem troszkę moc utemperować.

BJ'tki maja dwumas czy nie? Bo jeśli tak to kop z dołu może być dla nich na dłuższą metę zabójczy.
okazuje się, że metodą prób i błędów wielu użytkowników tych silników doszli do ponad 140KM i 300 Nm wydając na to "kilka groszy".

A jak z kopceniem w tych przypadkach?

Generalnie ciekawy patent.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez YgooR » 10 lut 2010, 23:04

Temat zrobił się interesujący, może zróbcie osobny wątek z dokładnym opisem modyfikacji, dostępnymi cewkami i ich parametrami i wpływem na zachowanie silnika. Dodatkowo można będzie tam zamieszczać spostrzeżenia forumowiczów, bo przebijać się przez 40 stron tematu trochę uciążliwe jest. A teraz pewnie będzie jeszcze więcej wypowiedzi.
BJ'tki maja dwumas czy nie?

BJ nie ma dwumasu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Udesky » 10 lut 2010, 23:15

BJ nie ma dwumasu.

To fajnie macie. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Barthez » 10 lut 2010, 23:17

BJ'tki maja dwumas czy nie?


BJ nie ma dwumasu.
Pozdrawiam
jesli ktos kupil i wozi w bagazniku to ma :)

w bj-kach jest inny problem zwiazany z szarpaniem (zwlaszcza po tuningu) rownie kosztowny co dwumas...
silnik zrywa poduszki... wszystkie...
wiem bo doswiadczylem (2x wymienialem za 3 juz mi sie nie chcialo...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez YgooR » 10 lut 2010, 23:24

wiem bo doswiadczylem (2x wymienialem za 3 juz mi sie nie chcialo...)

Ale wymieniałeś po modyfikacji? Czy ta modyfikacja wpłynęła na ich uszkodzenie?
Jeżeli tak może trzeba dobrać parametry mniej agresywne tak jak opisuje to asaselllo
No i czy w RF2A też da się zrobić takiego moda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Udesky » 10 lut 2010, 23:29

rownie kosztowny co dwumas...

Ja jestem w tym szczęśliwym położeniu, że jak się dwumas wysra to zamieniam go na jednomas + sprzęgło z g60 lub VR6 i problem znika, już nie mówiąc, że jest 2 razy tańszy od tradycyjnego. :D
W zasadzie co zmienia ten "opornik"? Dokłada więcej gnoju? Nie powoduję to większego spalania, dymienia itp?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Barthez » 10 lut 2010, 23:39

YgooR napisał(a):
wiem bo doswiadczylem (2x wymienialem za 3 juz mi sie nie chcialo...)

Ale wymieniałeś po modyfikacji? Czy ta modyfikacja wpłynęła na ich uszkodzenie?
Jeżeli tak może trzeba dobrać parametry mniej agresywne tak jak opisuje to asaselllo
No i czy w RF2A też da się zrobić takiego moda?


modyfikacja nie wplywa na poduszki. tutaj wplyw na strzal ze sprzegla – ogolnie szarpanie

tak jak kolega opisywal – podlaczasz albo do przeplywomiwrza albo do mapsensora od doladowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez YgooR » 11 lut 2010, 00:00

Ok, dzięki.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez HawkeR » 28 lut 2010, 21:43

Witam,

Czy orientujecie się kto ze Śląska – przeprowadzał modyfikacje za pomocą cewki w swoim silniku.
Instrukcje są stosunkowo przejrzyste ale nie ukrywam iż nie jestem specem pod względem elektryki i nie chciałbym czegoś zepsuć.

Dzięki za pomoc

Pozdr,
Hawk
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez Barthez » 28 lut 2010, 21:53

HawkeR napisał(a):nie ukrywam iż nie jestem specem pod względem elektryki i nie chciałbym czegoś zepsuć.

nie przejmuj sie... – cewki nie sa drogie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez HawkeR » 28 lut 2010, 21:58

bartezm napisał(a):
HawkeR napisał(a):nie ukrywam iż nie jestem specem pod względem elektryki i nie chciałbym czegoś zepsuć.

nie przejmuj sie... – cewki nie sa drogie :)


Nie przejmuje się ceną cewek bo to małe piwo :) chodzi raczej o kabelkologie :|

Pozdr,
Hawker
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez asaselllo » 4 mar 2010, 10:11

Witam wszystkich zainteresowanych tuningiem za pomocą "cewki"
Wczoraj miałem przyjemność przejechać się bj-ką Darka z Łodzi po przemyślanym tuningu "cewki" (tak naprawdę rezystory) plus dodatkowym montażu elektronicznego manual boost control.
Wyniki mnie powaliły. Wystarczy dodać, że po hamowaniu wyszło 174 kucyków. To jednak nic – wrażenia z jazdy przebijają wszystko. W czterech próbach na 5 biegu od 60-100 wyszła średnia 6,1s. To co się dzieje na wyższych obrotach nie trzeba nikomu chyba opisywać :)
Darek włożył w tuning 600 zł za MBC i 1100 zł za wymianę wszystkich kół na 205. Co dziwne seryjne sprzęgło wytrzymuje tę moc...być może dlatego, że zostało wymienione rok temu.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez robertss » 4 mar 2010, 19:01

witam, można prosić o szczegóły, tzn wartości oporników i sposób podłączenia, a co do mbc elektronicznego, to na czym on polega? Sam mam zrobione mbc mechaniczne, cała instalka home-made wyniosła ok 60 zł ze wskaźnikiem, ustawione mam na 1bar na zimę, jesienią miałem na 1,2
Wyniki u kolegi jak czytam powalają na kolana, ciekawe ile wytrzyma silnik <rotfl>
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez pinky » 4 mar 2010, 19:07

60-100 na 5 odważni :D Ile momentu wyszło, wszystko na seryjnym turbulum??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Udesky » 4 mar 2010, 19:19

A ja poproszę o wykres tych 174KM i o info na jakiej hamowni było mierzone: inercja, macha, drogowa?
Jakie wartość doładowania?
Jestem ciekaw co taka mała turbinka na taką moc i przeniesienie napędu. <rotfl>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Gib » 4 mar 2010, 19:53

przyrost o 74% chiprezystorem, mbc i oponami, TDI sucks. Przyłączam się do prośby o wykres
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez asaselllo » 5 mar 2010, 10:10

Dzwoniłem do Darka ale niestety nie chce się ujawniać na forum. Hm... jego prawo i nawet go rozumiem – po ukazaniu się tematu mam mnóstwo wizyt a o telefonach nie wspomnę. Jakiś czas temu był u mnie, pokazałem jak podpiąć cewkę a on obiecał, że jak dopieści brykę to przyjedzie i się da przejechać. Słowa dotrzymał.
Widziałem też wyniki z hamowni – 342Nm przy (2680rpm). Turbina oryginalna.
Zrobił to wszystko na rezystorkach 0,5W 20ohm i 50 ohm. dodatkowo wstawił rezystorki pomiędzy czerwony przewód na przepływce. Oporów nie sprawdzałem. Zresztą z doświadczenia już wiem, że każdy silnik DITD reaguje inaczej na oporniki (lub cewkę). Zależy to pewnie od stanu pompy.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Barthez » 5 mar 2010, 10:50

pinky napisał(a):Tuning na zasadzie mam ale nie powiem/nie pokaże <rotfl> <rotfl> J

niestety – jego wybor nalezy uszanowac. Nie wszyscy chca sie chwalic, pokazywac i jezdzic na 1/4 na zlotach
juz za moich czasow bylo do zrobienia ok 180KM z ditd – wiazalo to sie wtedy z wymiana turbinki – u mnie byla zwykla bez zmiennej geometri – nie chcialem inwestowac w taka moc ze wzgledu na przebiegi jakie robilem i przyszle plany co do auta...
asaselllo – ta Darkowa madzia po polift jak u Ciebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez pinky » 5 mar 2010, 11:00

Ale nikt nie każe jechać koledze na dragstrip i pokazywać co auto potrafi, poproszę tylko na potwierdzenie wykres z hamienia auta i tyle. Bez takich podstawowych informacji te 174km pozostają w sferze opowieści dziwnych treści.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez piwo » 5 mar 2010, 11:17

tak z ciekawosci spytam bo juz nie chce mi sie bardzo zagladac w dol postow co wy modyfikujecie tymi cewkami i opornikami?sygnal do ebc? czestotliwosc jego pracy chcecie zmieniac?bo nie bardzo rozumiem co wy zmieniacie?bo jak czestotliwosc ebc to rozumiem ze w celu podnoszenia cisnineia doladowania.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4759 (244/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje