Strona 2 z 2

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 1 mar 2020, 22:57
przez DooOminO
No to powiem tak, jest to niemożliwe chyba, że auto Kopci jak lokomotywa i nie ma limitera lambda ale tutaj znowu przez niskie afr egt by obcinało dawkę..do tego limiter doładowania.. Niemożliwe, najbardziej prawdopodobne jest to że do pomiaru spisali wagę pojazdu z dowodu która nie pokrywa się z rzeczywistą.

Ps. możesz podesłać mapy to sobie przeanalizuje najlepiej serię to autorowi się przyda.

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 1 mar 2020, 23:04
przez tadziol
No to ja Ci powiem tak : jak przerobisz tyle mazd co ja to może uwierzysz w to co ja piszę,
I daj się przekonać,że w RF7J nie ma afr.
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie :
tadziol napisał(a):A wiesz w ogóle o co chodzi z tymi korektami?

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 1 mar 2020, 23:23
przez DooOminO
O czym piszemy? afr to tylko wyrażenie pomiaru, odczyt z sondy może być i w formie lambda jakie to ma znaczenie? W benzyniakach działam na afr dlatego takiego określenia używam pisząc o zanizonym składzie paliwa do powietrza.
Ale wracając, ma się rozumieć że silniki rf7j nie mają limiterow sondy lambda tak samo jak rf5j? W takim razie sonda w jakim celu znajduje się w tym aucie skoro nie bierze udziału w tworzeniu mieszanki?
Mapy udostępnisz czy nie poświęcisz ich tu?

PostNapisane: 2 mar 2020, 09:16
przez dobrzyn22
Akurat w tym momencie nie jestem w stanie tego zrobić ( przebywam za granicą ). Jedyne co mogę dodać to to, że nie zauważyłem żeby auto dymiło jakoś mocniej niż zawsze

PostNapisane: 2 mar 2020, 09:33
przez tadziol
DooOminO napisał(a): tak samo jak rf5j

Chyba miałeś na myśli RF5C. Tam w ogóle nie ma A/F sensora....więc nie wiem co to za przykład.
DooOminO napisał(a):O czym piszemy?

O źle zregenerowanych wtryskach.
DooOminO napisał(a):Mapy udostępnisz czy nie poświęcisz ich tu?

Jedyna mapa jaką mogę Ci udostępnić to południowych Chin,zainteresowany ?

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 2 mar 2020, 09:44
przez DooOminO
Dziękuję za poprawę literówki, oczywiscie rf5c podałem dla przykładu braku lambdy bo według twoich opisów w RF7J wygląda to tak samo, nie bierze ona w niczym udziału.
Trzymasz się nadal źle zregenerowanych wtryskiwaczy a sam nie potrafisz tego wyjaśnić..
Tu będzie problem w złej masie pojazdu albo po prostu panowie od 'chiptuningu' władowali mapy z wersji 143KONNEJ bo tylko taki okrojony soft z egr i dpfa krąży po pewnym forum :)

Ps mapek już nie potrzebuje, sam znalazłem i za chwilę podeślę screena czy nie ma limitera po lambdzie w tym silniku.

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 2 mar 2020, 10:05
przez dobrzyn22
Panowie od chiptuningu nowej mapy nie wgrali. Taka moc została "wypluta"już przy pierwszym pomiarze na hamowni. Stąd ich sugestia, żeby najpierw doprowadzić silnik do porządku i wtedy wygrają mapę (nie dopytalem czy to od wersji 143km czy robią sami). Generalnie bazując na swoim doświadczeniu i warsztatu do którego zdarza im się odsyłać podobne przypadki stwierdzili że najprawdopodobna przyczyna tkwi w układzie paliwowym .Jednocześnie padły słowa o możliwych uszkodzonych/wyeksploatowanych/w tym przypadku źle zregenerowanych wtryskiwaczach które jak najbardziej mogą dawać takie objawy.

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 2 mar 2020, 10:14
przez DooOminO
Hamownia stacjonarna czy drogowa bo interfejs i licencja hamowni drogowej jest na wykresie.

PostNapisane: 2 mar 2020, 10:35
przez tadziol
DooOminO napisał(a):Trzymasz się nadal źle zregenerowanych wtryskiwaczy a sam nie potrafisz tego wyjaśnić..

Przecież i tak tego nie zrozumiesz,więc po co ? Dalej będziesz z uporem maniaka krążył w temacie afr i masy pojazdu.


tadziol napisał(a):Nie odpowiedziałeś na moje pytanie :
tadziol napisał(a):A wiesz w ogóle o co chodzi z tymi korektami?

Odpowiesz czy nie wiesz ?

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 2 mar 2020, 11:06
przez DooOminO
Wiesz w ogóle dlaczego czepiam się masy pojazdu? Hamowałeś kiedyś auto drogową Hamownia dynomet? Chyba nie jeśli nie rozumiesz dlaczego ta sugestia jest dla mnie taka ważna.
Dlaczego trzymam się lambdy? Bo najniższa lambda dla tej jednostki to 1.20 – afr 17.50,np poniżej tej lambdy działa limiter który ścina dawkę. Gdyby problem leżał w samych wtryskiwaczach to świat chiptuningu byłby możliwy dla każdego wystarczy ruszyć tylko mapę paliwa i cyk mamy bezdymnie +30KM przy tej samej masie powietrza i doładowania, no jak jak? Co z limiterami egt które są przy 880 stopni?

Czyli muszę odpowiedzieć na pytanie innaczej nie zargumentujesz w żaden sposób swoich teorii?

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 11 wrz 2020, 07:17
przez DooOminO
Co okazało się być przyczyną?

Re: zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny

PostNapisane: 11 wrz 2020, 12:03
przez dobrzyn22
Podsumowując temat związany z moim autem:
– wymienione na gwarancji zostały 2 wcześniej regenerowane fabrycznie wtryskiwacze
– przyczyną ostrego zapachu spalin prawdopodobnie była niedokręcona świeca ( niestety z mojej winy – wymieniałem komplet jakiś czas temu i nie chciałem zbyt mocno dokręcić bo gwint delikatny , a okazało się odwrotnie, dokręcona była za słabo ).

– moc jednak została taka na podobnym poziomie... ( żadnych innych negatywnych oznak nie było )

Auto zostało ostatecznie sprzedane ( zmiana na nową M3 ;)