Strona 20 z 21

PostNapisane: 3 lut 2013, 12:23
przez lukasssss1
Po co masz go kupować jak go się samego robi ze swojego starego drążka ;)
pół godz roboty i masz zrobionego short'a i kase w kieszeni tam wszystko pisze co i jak ;)

jak się uprzesz kupić to np. coś takiego chyba pasuje http://allegro.pl/short-shifter-mazda-m ... 37454.html

Re: Motnaż short shiftera .Co jak z czym?

PostNapisane: 3 lut 2013, 22:20
przez scrabi
Dokładnie po przeczytaniu info z forum doszedłem do wniosku ze zrobie to samemu z tego co widzę to ''bułka z masłem" :D (oby)tłumacząc to na chłopski rozum wyglada na to ze starego dazka trzeba tylko podniśc ta kule do góry ok. 2 cm i po zabiegu. :) postaram sie postapic zgodnie z opisem na forum i dam znac co i jak mi poszło. mam nadziej ze z BA podobnie sie to robi jak w MX3?

Dopisano 03 lut 2013 22:00:

Jeszcze jedno mam pytanie.czy ktos próbował naprawic reanimowac ta srube w srodku chyba jest jakas tuleja ew jakies podkładki z kołnierzem chyba bo jeszcze nie rozkrecałem na spodzie lewarka po podłogą?bo mam straszny luz na lewarku .lewarek lata jak w autobusie starym od drzwi do drzwi we wszystkie strony . i zastanawiam sie czy w jaks domorosły sposób da sie to poprawic bo jak juz rozkece to może jjakos da sie to poprawic bo jak sie pytałem w salonie mazdy o ta śrube to mi powiedział cene 63zł to sie za głowe złapałem <płacze> biegi wchodza w miare dobrze paluszkiem moge wrzucac tylko tenlewarek lata na wszystkie strony :(

PostNapisane: 6 lut 2013, 02:02
przez onyx
dorób 2 tulejki, które wkładasz pomiędzy śrubę i otwór poprzeczny lewarka
Obrazek

lub po prostu je kup ;) nie są drogie (potrzebne 2szt.)

http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DRAZKA-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22570%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DZWIGNI-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22992%29.aspx


Co do śruby to również nie jest to masakra cenowa, choć pewnie można coś dobrać w sklepie "metalowym", szukając po średnicy.

http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZA-ZMIENY-BIEGOW%284,23905,242446%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZKA-ZAMINY-BIEGOW%284,23905,22571%29.aspx

PostNapisane: 6 lut 2013, 08:36
przez Paweł

Re: [how-to]Short shifter DIY.

PostNapisane: 6 lut 2013, 22:47
przez scrabi
no i to sie nazywa szybka i fachowa pomoc dzekuje koledzy za podpowiedz tak własnie zrobie zamówie sobie te 2 tulejki i na tym sie skoncza moje ''problemy'' z biegami tzn szukanie lewarka gdzie on jest? ....aaaaaaaaaaaaaaa schował sie pod schowkiem pod nogami pasazera :D Jeszcze raz dziekuje.

Re: [how-to]Short shifter DIY.

PostNapisane: 8 lut 2013, 22:34
przez onyx
Nie ma za co ;)

Re: [how-to]Short shifter DIY.

PostNapisane: 9 lut 2013, 16:44
przez Lantis 89
To ja dodam jak zwykle swoje 3grosze :P
Jak ktoś ma dostęp do tokarki najlepiej jest wykonać tulejki z mosiądzu, odporne na temperatury oraz wytrzymalsze pod względem mechanicznym ;)

PostNapisane: 22 sie 2013, 15:23
przez michalk
muszę podnosić auto do góry, czy mogę odkręcić lewarek z kabiny? (MX-6)

PostNapisane: 25 sie 2013, 15:50
przez Siw-y
Byłoby wygodniej na podnośniku ale na lewarku też się da ale jest utrudniony demontaż osłony nad katem.

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 21 paź 2013, 20:52
przez TerryBart
No to teraz moja kolej :)
Wszystko przeczytane.
W czwartek pewnie sie zabieram.
Trzymajcie kciuki

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 25 paź 2013, 11:56
przez TerryBart

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 25 paź 2013, 17:01
przez MX6-CZARNY
A ja mam u siebie kulke podniesioną o 2,5 cm. Jest kosa:D

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 25 paź 2013, 18:28
przez Crenshaw
a ja myślałem, że trzeba kupować dedykowane zestawy :P niedługo do was dołączam <spoko>

PostNapisane: 25 paź 2013, 21:33
przez TerryBart
MX6-CZARNY napisał(a):A ja mam u siebie kulke podniesioną o 2,5 cm. Jest kosa:D


Ja zrobiłem 15mm, ale racja, ze ze spokojem mogłoby być trochę więcej. Aczkolwiek wydaje mi się, ze te 25mm to tak max.
Crenshaw moja sugestia to 18-25mm. Ja chyba jeszcze pchne do 20-22mm

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 27 paź 2013, 14:14
przez MX6-CZARNY
Tak, 25mm to max co można wycisnąć ale uwierzcie więcej nie potrzeba...

PostNapisane: 27 paź 2013, 14:31
przez Roni
Muszę i u mnie to zrealizować :)

PostNapisane: 11 sty 2014, 14:23
przez MARSELUSS82
Siw-y napisał(a):Byłoby wygodniej na podnośniku ale na lewarku też się da ale jest utrudniony demontaż osłony nad katem.


U mnie osłony nie dało się odkręcić, po prostu zgiełem do środka a po zabiegu wyprostowałem. -20mm jak dla mnie jest w zupełności wystarczające. Fotorelacja bomba jedyne co to do zabicia wyspawalem przyrząd z końcówką w kształcie litery U aby na większej powierzchni przykładać niutonów:-D

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 10 lut 2014, 21:24
przez mlodyfull
Fotorelacja git ;) no i pomysł <spoko>
Moja Mazda może w tym tygodniu dostanie SS :D

Re: Short shifter DIY.

PostNapisane: 13 lut 2014, 11:33
przez mlodyfull
można mnie dopisać do posiadaczy ss <faja>

PostNapisane: 19 kwi 2014, 18:05
przez ogarnij
Moja po świętach też będzie miała ss :D :D


No juz zrobiony super sie jezdzi :D