Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE
Mozna zwiekszyc moment nie zwiekszajac mocy ? ... myslalem, ze to powiazane wartosci.
Wykres auta ze zrobionym dolotem i wydechem (118,4KM) oraz ze zriobiona dodatkowo glowica (125Km)
Wykres auta ze zrobionym dolotem i wydechem (118,4KM) oraz ze zriobiona dodatkowo glowica (125Km)
Dobrze wiesz, że tego nie powiedziałem Wiadomo że moc jest wypadkową momentu i prędkości obr. Dolot w zależności od konstrukcji może podnieść moc i zmniejszyć moment i odwrotnie bo inne zjawiska falowe zachodzą – myślę, że zdajesz sobie z tego sprawę. Podobnie w przypadku układu wydechowego – bawiąc się średnicą. Nie załatwia się dolotu pakując kibel rurę ze stożkiem i zapewniając nadmuch zimnego powietrza, tak samo pchając rynnę zamiast wydechu. W NA łatwo wszystko popsuć. W pewnych granicach bawiąc się średnicą i długością dolotu jak i wydechu (oraz kolektorami) możemy zmieniać ch-tykę silnika i miejsca, w których wypada moc oraz moment.
Czego to jest wykres? FS czy FP?? Bardzo dziwnie wygląda prędkość na rolkach podczas tych pomiarów
Poza tym zaczynasz rzucać obróbkami jak z kapelusza, nie zwracając uwagi na ekonomię rozwiązań.
Obróbka głowicy wyjdzie ok. 700-800zł i do tego kpl. uszczelek na silnik + robota.
Nawet w wypadku ewentualnych późniejszych modyfikacji, które wymieniłeś i tak najlepiej by wyszedł w pierwszej kolejności swap na 2.0 i jego dłubanie – posiłkując się częściami z FP.
Czego to jest wykres? FS czy FP?? Bardzo dziwnie wygląda prędkość na rolkach podczas tych pomiarów
Poza tym zaczynasz rzucać obróbkami jak z kapelusza, nie zwracając uwagi na ekonomię rozwiązań.
Obróbka głowicy wyjdzie ok. 700-800zł i do tego kpl. uszczelek na silnik + robota.
Nawet w wypadku ewentualnych późniejszych modyfikacji, które wymieniłeś i tak najlepiej by wyszedł w pierwszej kolejności swap na 2.0 i jego dłubanie – posiłkując się częściami z FP.
Lukazie napisał(a):Pit napisał(a):Nie zapomnij dwa razy podskoczyć na hamownię, przed i po zmianach
Hamowni niestety nie ma w Piotrkowie
Oprócz w/w modyfikacji, jakieś porady ?
Będziesz musiał w takim razie udać się 40 km dalej – do Łodzi. Nie pisz tylko, że to daleko. Ja na prawdę (jak i więcej osób zapewne) jestem mocno ciekawy (Ty także na pewno chciałbyś wiedzieć, ile ugrałeś) efektów Twoich zabiegów "tuningowych". Piszę to bez kszty ironii, gdyż subiektywne odczucie "lepiej się zbiera" jest zazwyczaj bardzo, ale to bardzo mylące
Nic tak nie daje wrażenia żwawego zbierania się, jak potężny strzał z turbo na MBC Properfekt'u. Miałem przyjemność jeździć już mocniejszymi autami (saabami) i żaden subiektywnie nie jechał tak dobrze mimo że pewnie były szybsze od mojego T5.
Generalnie kolega dobrze kombinuje im więcej Nm w środkowym zakresie tym przyjemniej się jeździ i nie trzeba wachlować skrzynią.
Generalnie kolega dobrze kombinuje im więcej Nm w środkowym zakresie tym przyjemniej się jeździ i nie trzeba wachlować skrzynią.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib dobrze mówi, nie lepiej kupić coś z literką T na klapie bagażnika? jak już chcesz się bawić to pomyślałbym nad FS-T (kolega pinky ma takie coś w nadwoziu 323 BJ) masz wtedy jakąś sensowną bazę. Co byś nie zrobił z FP to sensowne 1.9 TDI dla przykładu (które kupisz za podobne pieniądze z podobnego rocznika) z chipem zje mazdę na śniadanko. Wiadomo, że można mieć spore/szybkie za przyzwoite pieniądze (T5/9000 AERO np.) ale wtedy doprowadzenie do igły = jakieś tam spore koszty.
Ja kupiłbym auto (na Twoim miejscu) typowo do zabawy a nie koniecznie Civica maleństwo/żelazko tylko np. jedno z w/w a Mazdę zostawił w spokoju ALBO zainwestował w FS-T i miał dwa w jednym za pewnie........podobne pienądze.
FP to nie DiTD gdzie za 15groszy robisz tunink ehhh te oporniki
Temat rozwinął się ciekawy, popatrz też w temat Lukasa.
P.S
Dziś w ogóle olałbym Mazdę tylko kupił jakiegoś VAGa – wtedy (przy wiedzy/dojściach do ludzi z pojęciem/jakimś budżetem) możesz zbudować na prawdę sensownie jeżdżące auto, które łatwo sprzedać bo jest nie stare (nie ma 20lat), popularne i nie rdzewieje
Ja kupiłbym auto (na Twoim miejscu) typowo do zabawy a nie koniecznie Civica maleństwo/żelazko tylko np. jedno z w/w a Mazdę zostawił w spokoju ALBO zainwestował w FS-T i miał dwa w jednym za pewnie........podobne pienądze.
FP to nie DiTD gdzie za 15groszy robisz tunink ehhh te oporniki
Temat rozwinął się ciekawy, popatrz też w temat Lukasa.
P.S
Dziś w ogóle olałbym Mazdę tylko kupił jakiegoś VAGa – wtedy (przy wiedzy/dojściach do ludzi z pojęciem/jakimś budżetem) możesz zbudować na prawdę sensownie jeżdżące auto, które łatwo sprzedać bo jest nie stare (nie ma 20lat), popularne i nie rdzewieje
Pit napisał(a):Ja na prawdę (jak i więcej osób zapewne) jestem mocno ciekawy (Ty także na pewno chciałbyś wiedzieć, ile ugrałeś) efektów Twoich zabiegów "tuningowych".
Również jestem ciekaw i obserwuje temat, bo są to najczęstsze modyfikacje jakie dokonuje się nie tylko w silnikach mazdy. Kto obstawia ile będzie?
Riki napisał(a):FP to nie DiTD gdzie za 15groszy robisz tunink ehhh te oporniki
czyli druuuuuut
Neonixos666 napisał(a): Pit napisał(a):Ja na prawdę (jak i więcej osób zapewne) jestem mocno ciekawy (Ty także na pewno chciałbyś wiedzieć, ile ugrałeś) efektów Twoich zabiegów "tuningowych".
Również jestem ciekaw i obserwuje temat, bo są to najczęstsze modyfikacje jakie dokonuje się nie tylko w silnikach mazdy. Kto obstawia ile będzie?
+7, ale będzie ryczał jakby miał ze 200
onyx napisał(a):+7
ale ja nie pisałem o temperaturze (żart)
oby jak najwięcej może do 10KM dojdzie
Neonixos666 napisał(a):oby jak najwięcej może do 10KM dojdzie
Każdy ciekawy, ale ja chyba najbardziej
Pomijając to, że nigdy się w takie "cudo" nie bawiłem.
P.S Niechciałbym, żeby wył jak głupi – ale delikatny pomruk nie zaszkodzi.
Co sądzicie o tłumikach polecanych przez Lukasa ?
A konkretnie RM MOTORS środkowy oraz końcowy ?
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
ja mailem 2 przelotowe i jden komorowy i sie nie dalo wytrzymac.buczenie nie do zniesienia. moim zdaniem nie warto wsatwiac przeltowych.to tak emczace ze praktycznie po czyms takim tylko chce sie auto sprzedac. najweicej halasu chyba tlumi katalizator.wiec nie usuwac tylko zastapic metalowym.do tego lagodniejsze zagecia troszke wieksze rurki ewentualnie firmowe tlumiki komorowe.wtedy bedzie halas tylko dwa razy glosniejszy a nie 3 krotnie czyli o 10 decybeli w gore. u mnie w sohc 1,8 bp przy zastosowaniu przelotowego bardzo glosnego wydechu obrobce glowicy i dolocie osiagnelem taki wynik.
auto:mazda 323f 1,8 sohc moc fabryczna 103KM przy 5200 moment 148NM przy 4000
modyfikacje:wydech 2,5 cala plus trzy tłumiki przelotowe;dolot z nierdzewki;obrobiona głowica;
uwagi:wykres poprzedniego mojego silnika:dwa pomiary na benzynie 98 1) zapłon standard i 2) lekko przesuniety zapłon
auto:mazda 323f 1,8 sohc moc fabryczna 103KM przy 5200 moment 148NM przy 4000
modyfikacje:wydech 2,5 cala plus trzy tłumiki przelotowe;dolot z nierdzewki;obrobiona głowica;
uwagi:wykres poprzedniego mojego silnika:dwa pomiary na benzynie 98 1) zapłon standard i 2) lekko przesuniety zapłon
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dobrze zrobiony tłumik przelotowy będzie cichszy od komorowego (będzie mniej męczącego basu).
Wszystko zależy od "siana" jakie się zastosuje i samej długości tłumika. Co do kata, to na pewno likwiduje metaliczny dźwięk.
Wszystko zależy od "siana" jakie się zastosuje i samej długości tłumika. Co do kata, to na pewno likwiduje metaliczny dźwięk.
piwo napisał(a):buczenie nie do zniesienia.
No to lipa Ja czegoś takiego niedopuszczam wogóle, może sobie delikatnie pomruczeć (Jak miałemkońcowy do wymiany) to na 2-biegu tak od 15km/h i pedał do 3/4 to tak lekko "buuu" i starczy Ale jakby miało mi cały czas tak [tiiit] to dziękuję
P.S Katalizatora nie miałem już jak kupiłem samochód. Mógłby mi ktoś doradzić jakiej średnicy/długości tłumiki RM ?
Środkowy: http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 59668.html
i zastanawiam się nad takim końcowym, co by wsi nie było
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 57980.html
ewentualnie taki: http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 89298.html
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Co byś nie czarował to najtańszy byłby pewnie swap na FS'a 136 konnego. Jeśli te 35KM więcej Cie nie zadowala to doładowanie albo K-seria. Wszystko inne bedzie sztuką dla sztuki lub wydawaniem pieniędzy dużo większych przy marnych efektach. Działając z głową średnio koszt jednego konika mechanicznego bedzie wychodził koło 100zł. To dobry przelicznik. No chyba że wystarcza Ci chwilowy wzrost to może N2O? Używaną instalacje mokrą kupisz za 1000zł. Jak Ci sie znudzi to za tyle samo sprzedaż. Co do tłumików RMmotors to bardzo porządna robota. Mam je u siebie i zakładałem w kilku autach. Ale efekt zależał bedzie od tego jak średnicą i położeniem w układzie zgrają się z silnikiem.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Mój typ: +2 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje