Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez smile » 31 lip 2012, 22:36

U mnie po wbiciu śruby w wężyk idący do Westgate przy 3 tyś obr na 4 biegu silnik zaczynał "szaleć" i mrugała kontrolka świec żarowych... właśnie szperam czegoś odnośnie BS :)

Edit:

Bost sensor jest ten sam w 323 BJ przed i po lifcie, Premacy, 626 oraz taki sam jak w Mazdzie 3 BK 1,6 MZR-CD. Numery ich to zamiennie KJ01-18-211 oraz RF4F-18-211.
Podejrzewam, że w innych modelach różni się jedynie sposób mocowania...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alk80 » 31 lip 2012, 23:03

smile napisał(a):Bost sensor jest ten sam w 323 BJ przed i po lifcie, Premacy, 626 oraz taki sam jak w Mazdzie 3 BK 1,6 MZR-CD. Numery ich to zamiennie KJ01-18-211 oraz RF4F-18-211.
Podejrzewam, że w innych modelach różni się jedynie sposób mocowania...
bo w jakim by aucie nie był zamontowany to mierzy ciągle to samo, ale sterownik przy innych ciśnieniach może przechodzić w stan awaryjny
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez marsel » 23 sie 2012, 20:05

mam zamiar założyć czujnik doładowania i mam pytanko gdzie dokładnie się wpiąć trójnikiem od wskaźnika żeby było ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 23 sie 2012, 20:22

Przy boost sensorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 23 sie 2012, 21:32

bliżej ic czy czujnika? czy nie ma znaczenia?
zastosować zaciski metalowe takie jak są na końcach wężyka czy styknie zaciągnięcie trytytką i nie zsunie go ciśnienie?

czy bo zwiększeniu doładowania czepiać się czegoś dalej? przelotowy wydech zmiany w dolocie? czy tak jak mam teraz seria tylko brak kata wystarczy i w dolocie tylko go wyczyścić?
nie liczę na mega moc tylko lekką poprawę osiągów
zastanawiam się nad powrotem do opornika ale podchodzę dość sceptycznie po przygodach bo do tej pory nic się nie działo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 24 sie 2012, 17:22

najwygodniej jest wpiąć się wyżej przy czujniku. Wystarczy seryjny wydech, wycięcie kata spowoduje szybsze wstawanie turbo.

Co do oporników to musiało coś nie tak być, wiele osób już to miało i nie narzeka, tak że proponuję zaczerpnąć konkretnej porady i do dzieła a efekt będzie odpowiedni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 25 sie 2012, 00:25

będę działał w przyszłym tygodniu bo resztka urlopu została na mody i wędkowanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez euzebisz88 » 11 wrz 2012, 08:55

Witam, niedawno zakupiłem mazdę 323f 2.0 DITD 90KM, wydaje mi się, że późno łapie turbo, okolo 2.2tys obrotów, mają one tak oryginalnie? Da się to zmienić?
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Barthez » 11 wrz 2012, 14:24

euzebisz88 napisał(a):wydaje mi się, że późno łapie turbo, okolo 2.2tys obrotów, mają one tak oryginalnie?

Pi razy oko ;)
to nie jest bmw 2.0 204KM ;) co by się zabierał do pracy przy 1,2k obr ;)

euzebisz88 napisał(a):Da się to zmienić?

tak
ile chcesz przeznaczyć kasy na zmianę i jakich spodziewasz się efektów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez euzebisz88 » 11 wrz 2012, 22:58

Myślę, że chciałbym przeznaczyć około tysiąca złotych przy tym może nawet dostawić intercooler jeśli jest to możliwe. Gdzie można podjechać żeby wyregulować turbo na niższe obroty?

Dopisano 11 wrz 2012, 23:01:

Co do efektów, to spodziewam się lepszych niż są aktualnie, bo jak na 90KM to zbiera się i tak ładnie... Ale denerwuje mnie to że jadąc ~70km/h muszę z 4 biegu redukować na 3 zeby podnieść obroty...
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Barthez » 12 wrz 2012, 07:58

euzebisz88 napisał(a):około tysiąca złotych

nie jest źle ;) polecam zapoznanie się z tematem:
viewtopic.php?f=102&t=9655&p=2396796#p2396796
viewtopic.php?f=102&t=102010&p=2371784#p2371784
viewtopic.php?f=89&t=85517&hilit=fotorelacja+przywracanie

euzebisz88 napisał(a):może nawet dostawić intercooler jeśli jest to możliwe

możliwe, lecz zacznij od posprzątania tego co masz ;)
viewtopic.php?f=89&t=36261&hilit=fotorelacja

euzebisz88 napisał(a):Co do efektów

realne:
0-100 –> około 10-11s
60-100 na 4b –> około 7-8s
80-120 na 5b –> około 12-13s

(dotyczy auta zdrowego z druttuningiem ;) neo ma wyniki lepsze ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez euzebisz88 » 12 wrz 2012, 08:43

Sugerujesz, że mam ogarnąć wszystko tak jak on? :) Kupa roboty i czasu a samochodu zastępczego nie posiadam :P
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Barthez » 12 wrz 2012, 09:38

euzebisz88 napisał(a):niedawno zakupiłem mazdę 323f 2.0 DITD 90KM

Jak się nie ma co się lubi, ... to się kradnie co popadnie :P

nic nie sugeruje ;) podałem Ci klucz do Twojego problemu. Jak go wykorzystasz to już tylko zależy od Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez euzebisz88 » 12 wrz 2012, 10:33

Wielkie dzięki kolego za pomoc, pomyśle nad tym :) Mam nadzieje, że to pomoże :) Pozdrawiam :)
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez euzebisz88 » 13 wrz 2012, 22:43

Witam, znalazłem gościa którego większość osób mi polecało zajmuje się chiptuningiem, bierze nie dużo a robi porządnie, to jest własnie rozwiązanie mojego problemu z późno łapiącym turbem oraz nieco za małą mocą, odrazu napiszę co do kosztów, cena wstępna 500zł :)

Dopisano 13 wrz 2012, 22:45:

Jeszcze jedno małe pytanie, jakiego oleju wlać do owej mazdy? Gosciu wlewał jakiś niemiecki i muszę się przerzucić na inny... z góry dzięki :]

Dopisano 13 wrz 2012, 22:46:

No i znowu zapomniałem dopisać, znalazł się intercooler pod maska w madzi :)
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez jar666 » 13 wrz 2012, 22:54

euzebisz88 napisał(a):jakiego oleju wlać do owej mazdy?

Wystarczy poszukać w poradniku, wszystko jest tutaj:
viewtopic.php?f=90&t=65171#4a

Co do marek olejów dyskusję prowadzimy w tym temacie:
viewtopic.php?f=329&t=128239&view=unread#unread

euzebisz88 napisał(a):znalazł się intercooler pod maska w madzi


Świetna informacja :D Dobrze, że nie znalazłeś go w bagażniku lub pod podłogą, bo ten "kuler" to cwana bestia i potrafi się czasem nieźle schować;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 17:45
Posty: 83
Skąd: Radomsko
Auto: Saab 900 Coupe 2.0T-221KM 1994r.
Saab 9-5 2.0t-210KM 1999r.
Kawasaki ZZR1200 2005r.

Postprzez ewemarkam » 13 wrz 2012, 23:01

U mnie to pomogło, zacząłem od oporników, później zaślepienie EGR. Następnie, turbo na 1.2 bara, ale oczywiście montaż manometru. Potem czyszczenie dolotu. Tylko że jest jeden mankament, zanim wyczyściłem dolot, sprawdzałem efekty oporników i turbiny,z inna mazda 323 ale sedan też z DiTD 90km. No i dochodził mnie, więc także wszystko zależy od paliwa i kondycji pompy wtryskowej. W zasadzie to została mi chyba tylko regeneracja pompy właśnie do pełni szczęścia.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2012, 20:31

od paliwa bardzo dużo zależy, pompę najpierw dobrze jest przeczyścić chemią, wyczyścić sitka. Oczywiście przy sporym przebiegu, przy dążeniu do zwiększenia mocy, bez regeneracji pompy się nie obędzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 14 wrz 2012, 23:04

euzebisz88 napisał(a):Sugerujesz, że mam ogarnąć wszystko tak jak on? :) Kupa roboty i czasu a samochodu zastępczego nie posiadam :P

dzień – dwa pracy i masz większość zrobione (czyszczenie IC, dolotu, podciągnięcie turbiny, rezystorek i zaślepienie EGR'a i rozebranie, wyczyszczenie i złożenie pompy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 15 wrz 2012, 23:32

kierownik napisał(a):dzień – dwa pracy i masz większość zrobione


zgadzam sie :) ale trzeba miec wprawe i wiedziec gdzie czego szukac :P ja w mojej bj IC wyciagam moze w 5 minut :P bo juz tak jest zamontowany zeby go raz dwa wycaignac i wyczyscic jak trzeba :P no nieliczas czasu na czyszczenie gdzie musi sie moczyc w ropie i plukanie :)

kierownik napisał(a):podciągnięcie turbiny


to mi robil ALK80 i powiem ze w 15 minut mozna to zrobic o ile posiada sie juz odpowiednio dlugoe srubki i przygotowane podkladki a nie piluje i szlifuje sie je od reki :P

kierownik napisał(a):rezystorek


mysle ze do 10 minut :P

kierownik napisał(a):zaślepienie EGR'a


to tez jakies 10 minut :)

kierownik napisał(a):rozebranie, wyczyszczenie i złożenie pompy


samo rozlozenie i zlozenie to 4 godziny jak dla mnie jak bylem zielony :P teraz to mysle ze dalbym rade w 3 godziny :P

ale czyszczenia pompy jeszcze nierobilem wiec niepowiem ile czasu :P

a pominalem jeszcze


czyszczenie
kierownik napisał(a):dolotu,


tego jeszcze nierobilem ale mysle ze sie zaniedlugo za to wezme :) ale mysle ze na oko to godzina rozbierania i godzina skladania dla takiego lesera jak ja :)

euzebisz88 napisał(a):Wielkie dzięki kolego za pomoc, pomyśle nad tym :) Mam nadzieje, że to pomoże :) Pozdrawiam :)


i niemysl tyle tylko bierz sie do roboty bo mysleniem nic niezdzialasz :P jak mieszkasz gdzies blizej pomorza to moge ci pomoc w tym co juz umiem i to co robilem u siebie i nawet narzedzia udostepnie :) takze chlopie DITD naprawde jezdzi :) sam w to kiedys niewierzylem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje