Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?
U mnie po wbiciu śruby w wężyk idący do Westgate przy 3 tyś obr na 4 biegu silnik zaczynał "szaleć" i mrugała kontrolka świec żarowych... właśnie szperam czegoś odnośnie BS
Edit:
Bost sensor jest ten sam w 323 BJ przed i po lifcie, Premacy, 626 oraz taki sam jak w Mazdzie 3 BK 1,6 MZR-CD. Numery ich to zamiennie KJ01-18-211 oraz RF4F-18-211.
Podejrzewam, że w innych modelach różni się jedynie sposób mocowania...
Edit:
Bost sensor jest ten sam w 323 BJ przed i po lifcie, Premacy, 626 oraz taki sam jak w Mazdzie 3 BK 1,6 MZR-CD. Numery ich to zamiennie KJ01-18-211 oraz RF4F-18-211.
Podejrzewam, że w innych modelach różni się jedynie sposób mocowania...
bo w jakim by aucie nie był zamontowany to mierzy ciągle to samo, ale sterownik przy innych ciśnieniach może przechodzić w stan awaryjnysmile napisał(a):Bost sensor jest ten sam w 323 BJ przed i po lifcie, Premacy, 626 oraz taki sam jak w Mazdzie 3 BK 1,6 MZR-CD. Numery ich to zamiennie KJ01-18-211 oraz RF4F-18-211.
Podejrzewam, że w innych modelach różni się jedynie sposób mocowania...
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Przy boost sensorze.
bliżej ic czy czujnika? czy nie ma znaczenia?
zastosować zaciski metalowe takie jak są na końcach wężyka czy styknie zaciągnięcie trytytką i nie zsunie go ciśnienie?
czy bo zwiększeniu doładowania czepiać się czegoś dalej? przelotowy wydech zmiany w dolocie? czy tak jak mam teraz seria tylko brak kata wystarczy i w dolocie tylko go wyczyścić?
nie liczę na mega moc tylko lekką poprawę osiągów
zastanawiam się nad powrotem do opornika ale podchodzę dość sceptycznie po przygodach bo do tej pory nic się nie działo
zastosować zaciski metalowe takie jak są na końcach wężyka czy styknie zaciągnięcie trytytką i nie zsunie go ciśnienie?
czy bo zwiększeniu doładowania czepiać się czegoś dalej? przelotowy wydech zmiany w dolocie? czy tak jak mam teraz seria tylko brak kata wystarczy i w dolocie tylko go wyczyścić?
nie liczę na mega moc tylko lekką poprawę osiągów
zastanawiam się nad powrotem do opornika ale podchodzę dość sceptycznie po przygodach bo do tej pory nic się nie działo
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
najwygodniej jest wpiąć się wyżej przy czujniku. Wystarczy seryjny wydech, wycięcie kata spowoduje szybsze wstawanie turbo.
Co do oporników to musiało coś nie tak być, wiele osób już to miało i nie narzeka, tak że proponuję zaczerpnąć konkretnej porady i do dzieła a efekt będzie odpowiedni.
Co do oporników to musiało coś nie tak być, wiele osób już to miało i nie narzeka, tak że proponuję zaczerpnąć konkretnej porady i do dzieła a efekt będzie odpowiedni.
Witam, niedawno zakupiłem mazdę 323f 2.0 DITD 90KM, wydaje mi się, że późno łapie turbo, okolo 2.2tys obrotów, mają one tak oryginalnie? Da się to zmienić?
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
euzebisz88 napisał(a):wydaje mi się, że późno łapie turbo, okolo 2.2tys obrotów, mają one tak oryginalnie?
Pi razy oko
to nie jest bmw 2.0 204KM co by się zabierał do pracy przy 1,2k obr
euzebisz88 napisał(a):Da się to zmienić?
tak
ile chcesz przeznaczyć kasy na zmianę i jakich spodziewasz się efektów?
Myślę, że chciałbym przeznaczyć około tysiąca złotych przy tym może nawet dostawić intercooler jeśli jest to możliwe. Gdzie można podjechać żeby wyregulować turbo na niższe obroty?
Dopisano 11 wrz 2012, 23:01:
Co do efektów, to spodziewam się lepszych niż są aktualnie, bo jak na 90KM to zbiera się i tak ładnie... Ale denerwuje mnie to że jadąc ~70km/h muszę z 4 biegu redukować na 3 zeby podnieść obroty...
Dopisano 11 wrz 2012, 23:01:
Co do efektów, to spodziewam się lepszych niż są aktualnie, bo jak na 90KM to zbiera się i tak ładnie... Ale denerwuje mnie to że jadąc ~70km/h muszę z 4 biegu redukować na 3 zeby podnieść obroty...
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
euzebisz88 napisał(a):około tysiąca złotych
nie jest źle polecam zapoznanie się z tematem:
viewtopic.php?f=102&t=9655&p=2396796#p2396796
viewtopic.php?f=102&t=102010&p=2371784#p2371784
viewtopic.php?f=89&t=85517&hilit=fotorelacja+przywracanie
euzebisz88 napisał(a):może nawet dostawić intercooler jeśli jest to możliwe
możliwe, lecz zacznij od posprzątania tego co masz
viewtopic.php?f=89&t=36261&hilit=fotorelacja
euzebisz88 napisał(a):Co do efektów
realne:
0-100 –> około 10-11s
60-100 na 4b –> około 7-8s
80-120 na 5b –> około 12-13s
(dotyczy auta zdrowego z druttuningiem neo ma wyniki lepsze )
Sugerujesz, że mam ogarnąć wszystko tak jak on? Kupa roboty i czasu a samochodu zastępczego nie posiadam
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
euzebisz88 napisał(a):niedawno zakupiłem mazdę 323f 2.0 DITD 90KM
Jak się nie ma co się lubi, ... to się kradnie co popadnie
nic nie sugeruje podałem Ci klucz do Twojego problemu. Jak go wykorzystasz to już tylko zależy od Ciebie.
Wielkie dzięki kolego za pomoc, pomyśle nad tym Mam nadzieje, że to pomoże Pozdrawiam
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Witam, znalazłem gościa którego większość osób mi polecało zajmuje się chiptuningiem, bierze nie dużo a robi porządnie, to jest własnie rozwiązanie mojego problemu z późno łapiącym turbem oraz nieco za małą mocą, odrazu napiszę co do kosztów, cena wstępna 500zł
Dopisano 13 wrz 2012, 22:45:
Jeszcze jedno małe pytanie, jakiego oleju wlać do owej mazdy? Gosciu wlewał jakiś niemiecki i muszę się przerzucić na inny... z góry dzięki
Dopisano 13 wrz 2012, 22:46:
No i znowu zapomniałem dopisać, znalazł się intercooler pod maska w madzi
Dopisano 13 wrz 2012, 22:45:
Jeszcze jedno małe pytanie, jakiego oleju wlać do owej mazdy? Gosciu wlewał jakiś niemiecki i muszę się przerzucić na inny... z góry dzięki
Dopisano 13 wrz 2012, 22:46:
No i znowu zapomniałem dopisać, znalazł się intercooler pod maska w madzi
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
euzebisz88 napisał(a):jakiego oleju wlać do owej mazdy?
Wystarczy poszukać w poradniku, wszystko jest tutaj:
viewtopic.php?f=90&t=65171#4a
Co do marek olejów dyskusję prowadzimy w tym temacie:
viewtopic.php?f=329&t=128239&view=unread#unread
euzebisz88 napisał(a):znalazł się intercooler pod maska w madzi
Świetna informacja Dobrze, że nie znalazłeś go w bagażniku lub pod podłogą, bo ten "kuler" to cwana bestia i potrafi się czasem nieźle schować;)
- Od: 31 gru 2011, 17:45
- Posty: 83
- Skąd: Radomsko
- Auto: Saab 900 Coupe 2.0T-221KM 1994r.
Saab 9-5 2.0t-210KM 1999r.
Kawasaki ZZR1200 2005r.
U mnie to pomogło, zacząłem od oporników, później zaślepienie EGR. Następnie, turbo na 1.2 bara, ale oczywiście montaż manometru. Potem czyszczenie dolotu. Tylko że jest jeden mankament, zanim wyczyściłem dolot, sprawdzałem efekty oporników i turbiny,z inna mazda 323 ale sedan też z DiTD 90km. No i dochodził mnie, więc także wszystko zależy od paliwa i kondycji pompy wtryskowej. W zasadzie to została mi chyba tylko regeneracja pompy właśnie do pełni szczęścia.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
od paliwa bardzo dużo zależy, pompę najpierw dobrze jest przeczyścić chemią, wyczyścić sitka. Oczywiście przy sporym przebiegu, przy dążeniu do zwiększenia mocy, bez regeneracji pompy się nie obędzie.
euzebisz88 napisał(a):Sugerujesz, że mam ogarnąć wszystko tak jak on? Kupa roboty i czasu a samochodu zastępczego nie posiadam
dzień – dwa pracy i masz większość zrobione (czyszczenie IC, dolotu, podciągnięcie turbiny, rezystorek i zaślepienie EGR'a i rozebranie, wyczyszczenie i złożenie pompy)
kierownik napisał(a):dzień – dwa pracy i masz większość zrobione
zgadzam sie ale trzeba miec wprawe i wiedziec gdzie czego szukac ja w mojej bj IC wyciagam moze w 5 minut bo juz tak jest zamontowany zeby go raz dwa wycaignac i wyczyscic jak trzeba no nieliczas czasu na czyszczenie gdzie musi sie moczyc w ropie i plukanie
kierownik napisał(a):podciągnięcie turbiny
to mi robil ALK80 i powiem ze w 15 minut mozna to zrobic o ile posiada sie juz odpowiednio dlugoe srubki i przygotowane podkladki a nie piluje i szlifuje sie je od reki
kierownik napisał(a):rezystorek
mysle ze do 10 minut
kierownik napisał(a):zaślepienie EGR'a
to tez jakies 10 minut
kierownik napisał(a):rozebranie, wyczyszczenie i złożenie pompy
samo rozlozenie i zlozenie to 4 godziny jak dla mnie jak bylem zielony teraz to mysle ze dalbym rade w 3 godziny
ale czyszczenia pompy jeszcze nierobilem wiec niepowiem ile czasu
a pominalem jeszcze
czyszczenie
kierownik napisał(a):dolotu,
tego jeszcze nierobilem ale mysle ze sie zaniedlugo za to wezme ale mysle ze na oko to godzina rozbierania i godzina skladania dla takiego lesera jak ja
euzebisz88 napisał(a):Wielkie dzięki kolego za pomoc, pomyśle nad tym Mam nadzieje, że to pomoże Pozdrawiam
i niemysl tyle tylko bierz sie do roboty bo mysleniem nic niezdzialasz jak mieszkasz gdzies blizej pomorza to moge ci pomoc w tym co juz umiem i to co robilem u siebie i nawet narzedzia udostepnie takze chlopie DITD naprawde jezdzi sam w to kiedys niewierzylem
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje