Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE

Postprzez onyx » 2 sty 2012, 22:47

Może zróbmy ankietę za ile postów zamknę temat? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 2 sty 2012, 23:20

Nie no onyx, ale jesteś kozak. Teraz to wszystkim zaimponowałeś swoimi możliwościami :| .
Robisz bałagan żeby mieć co sprzątać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Lukazie » 2 sty 2012, 23:26

P.S Katalizatora nie miałem już jak kupiłem samochód. Mógłby mi ktoś doradzić jakiej średnicy/długości tłumiki RM ?
Środkowy: http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 59668.html

i zastanawiam się nad takim końcowym, co by wsi nie było <oczy>
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 57980.html
ewentualnie taki: http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 89298.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez onyx » 2 sty 2012, 23:40

Boris86 napisał(a):Nie no onyx, ale jesteś kozak. Teraz to wszystkim zaimponowałeś swoimi możliwościami :| .
Robisz bałagan żeby mieć co sprzątać?

Grunt to mieć poczucie humoru ;) Aluzji nie zrozumiałeś? <co?> Wiem, wiem trudne to było :P

A może chcesz się zamienić? ;) Co do oceny tego, jaki bałagan tu robię są inne działy.

Lukazie napisał(a): Mógłby mi ktoś doradzić jakiej średnicy/długości tłumiki RM?


Nie wiem jakiej są te, które są proponowane w aukcji. Jeżeli chcesz mieć cicho to pakuj największe jakie wejdą. Odnośnie średnicy, to jeżeli nie planujesz doładowania to bym wybrał 2", ewentualnie 2,25" – ze wskazaniem na 2" (to w końcu 1.8 i nie kręci się wysoko). Katalizator możesz wstawić z wkładem metalicznym o większej przepustowości, ewentualnie jakiś rezonator – jeżeli nie przeszkadza Ci metaliczny dźwięk wydechu, możesz to pominąć (FS/FP dziwnie brzmią bez kata – jak polonez)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lukazie » 2 sty 2012, 23:47

onyx napisał(a):(FS/FP dziwnie brzmią bez kata – jak polonez)

Mój był bez katalizatora jak go kupiłem i tragedii nie ma <oczy>
Dzięki za poradę odnośnie średnicy, wysłałem już do sprzedającego wiadomość czy będzie miał na stanie 2"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Lukas007 » 3 sty 2012, 01:05

(FS/FP dziwnie brzmią bez kata – jak polonez)

Gratuluje Poloneza ;)



To jak ?? ... przyjmujemy zaklady :D ... ja stawiam + 9KM i 7NM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Majki88 » 3 sty 2012, 01:38

Lukas jak dobrze pamiętam to jeszcze masz barany 4-2-1, a one też zmieniają delikatnie brzmienie wydechu
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Lukas007 » 3 sty 2012, 02:27

4-1 ;) ... delikatnie tak, ale nie na tyle, zeby calkowicie zmienic barwe dziwieku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pit » 3 sty 2012, 09:24

onyx napisał(a):A może chcesz się zamienić? ;)...

onyx, Borys był moderatorem tego działu (świetnym notabene) jeszcze przede mną i Five'em :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 09:37

Pit napisał(a):
onyx napisał(a):A może chcesz się zamienić? ;)...

onyx, Borys był moderatorem tego działu (świetnym notabene) jeszcze przede mną i Five'em :)

Co nie zmienia faktu, że brak poczucia humoru wyłazi i nie wiem po co te napinki ;) Kajać i tak się nie będę <faja>

Lukas007 napisał(a):Gratuluje Poloneza ;)

Seria bez kata tak brzmi :D za to Twój na wolnych jak UAZ :P

Majki88 napisał(a):Lukas jak dobrze pamiętam to jeszcze masz barany 4-2-1, a one też zmieniają delikatnie brzmienie wydechu


Mnie właśnie zastnawiało, czemu taki kolektor zastosowałeś... 4-2-1 bardziej poprawiają środek niż górę obr. Tylko dlatego go założyłeś, bo był to jedyny niestockowy kolektor? Może warto by było zrobić 4-1?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 3 sty 2012, 10:04

Majki88 napisał(a):Lukas jak dobrze pamiętam to jeszcze masz barany 4-2-1, a one też zmieniają delikatnie brzmienie wydechu

Ja po zmianie kolektora z serii na rurowy 4-1 nie odnotowałem obsolutnie żadnej zmiany w brzmieniu wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 10:10

Jacek176 napisał(a):
Majki88 napisał(a):Lukas jak dobrze pamiętam to jeszcze masz barany 4-2-1, a one też zmieniają delikatnie brzmienie wydechu

Ja po zmianie kolektora z serii na rurowy 4-1 nie odnotowałem obsolutnie żadnej zmiany w brzmieniu wydechu.

Niektóre chińczyki maja tak cienkie rury, że zaczynają brzęczeć i rezonować ;) W hondach np. się to czasem zdarza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 3 sty 2012, 10:58

onyx napisał(a):
Jacek176 napisał(a):
Majki88 napisał(a):Lukas jak dobrze pamiętam to jeszcze masz barany 4-2-1, a one też zmieniają delikatnie brzmienie wydechu

Ja po zmianie kolektora z serii na rurowy 4-1 nie odnotowałem obsolutnie żadnej zmiany w brzmieniu wydechu.

Niektóre chińczyki maja tak cienkie rury, że zaczynają brzęczeć i rezonować ;) W hondach np. się to czasem zdarza

Ano właśnie a ja mam oryginalny hamerykański :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 14:58

onyx napisał(a):4-2-1

Tutaj kolega podsunął temat, może by takie "cudo" dokupić do w/w zestawu ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Pit » 3 sty 2012, 15:03

Lukazie napisał(a):Tutaj kolega podsunął temat, może by takie "cudo" dokupić do w/w zestawu ? :)

Tak. Zrób to. Będzie jechał dokładnie tak samo, tylko o wiele głośniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 15:11

Pit napisał(a):Tak. Zrób to. Będzie jechał dokładnie tak samo, tylko o wiele głośniej.
Pit napisał(a): tylko o wiele głośniej.

Czyli za taki ''zestaw" dziękuję.
Jak myślicie jak to będzie wyglądać na GF-ce ? http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 89298.html
oraz ten środkowy: http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 59668.html – Prosiłbym tylko o średnicę odpowiednią do modelu.
Zastanawiam się również nad pomysłem Lukasa, filtr na odmę <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Jacek176 » 3 sty 2012, 15:20

Pit napisał(a):
Lukazie napisał(a):Tutaj kolega podsunął temat, może by takie "cudo" dokupić do w/w zestawu ? :)

Tak. Zrób to. Będzie jechał dokładnie tak samo, tylko o wiele głośniej.

Tak jak już mówiłem wcześniej, z mojego doswiadczenia wynika, że wcale nie będzie głośniej. A parę KM może przybyć, napewno więcej niż po wymianie tłumika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 15:45

Jacek176 napisał(a):ak jak już mówiłem wcześniej, z mojego doswiadczenia wynika, że wcale nie będzie głośniej. A parę KM może przybyć, napewno więcej niż po wymianie tłumika.

Czyli widzę, że ile ludzi tyle opini <oczy>
Czy układ 4-2-1 będzie pasował np. od Hondy Civic (których jest najwięcej w sprzedaży), lub do Accorda V ? Czy musi być pod konkretny model samochodu ?
http://allegro.pl/honda-kolektor-wydech ... 74988.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Jacek176 » 3 sty 2012, 15:58

Z Hondy to raczej ciężko będzie coś dobrać. Ja próbowałem dopasować kolektor z silnika B18C4. Niestety "skręca" on na dole w inną stronę niż powinien i w Mazdzie trafiałby prosto w miskę olejową. |To dlatego, że Hondy kręcą sie w inna stronę niż wiekszość pozostałych aut i rozrząd mają też z drugiej strony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 16:05

Jacek176 napisał(a):Z Hondy to raczej ciężko będzie coś dobrać. Ja próbowałem dopasować kolektor z silnika B18C4. Niestety "skręca" on na dole w inną stronę niż powinien i w Mazdzie trafiałby prosto w miskę olejową. |To dlatego, że Hondy kręcą sie w inna stronę niż wiekszość pozostałych aut i rozrząd mają też z drugiej strony.

W dodatku nie mają belki pod silnikiem i nie ma potrzeby kręcenia kolektorem/portkami w górę.
Nie podejdzie – pomijając flanszę

Lukazie napisał(a): onyx napisał(a):4-2-1


Tutaj kolega podsunął temat, może by takie "cudo" dokupić do w/w zestawu ? :)


Nic nie podsuwałem :P
Ale są dedykowane kolektory do FS'a (626/ MX-6, Probe) tylko w PL coś ok. 800zł kosztuje ;)
W dalszym ciągu to 4-2-1, ja bym był za 4-1.
Co byś nie zrobił i tak to będzie wolny samochód, jeżeli się ograniczysz do NA i tej motorowni – zainwestuj albo w inny silnik albo inne auto – szczera rada ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje