Strona 5 z 10

PostNapisane: 14 maja 2008, 07:40
przez brii
K8 napisał(a):k819

Który K819 masz?

PostNapisane: 14 maja 2008, 08:05
przez lukster
jakaś plaga normalnie :) wszyscy walczą z ecu

PostNapisane: 14 maja 2008, 10:50
przez Quaki
To moze masz uszkodzony ten k819 a jaki masz przeplywmierz wpiety ? i czy zmieniasz przeplywki jak zmieniasz kompy ?
Pozdrawiam

PostNapisane: 14 maja 2008, 11:17
przez lukster
Quaki napisał(a): i czy zmieniasz przeplywki jak zmieniasz kompy ?


Dobre pytanie

PostNapisane: 14 maja 2008, 14:17
przez K8
Przepływka kl02 a ECU k819 jest z tą krótką płytką ja jezdziłem na tym kompie do wczoraj po przelutowaniu nie odpala :( ale kurde kolesi naprawde wie o co chodzi zbadał wczoraj całe ECU i wszystko niby jest ok

PostNapisane: 14 maja 2008, 17:40
przez brii
Przypływka do K819 to tylko JE50

PostNapisane: 14 maja 2008, 18:04
przez K8
Teraz to już wogule podpinam ECU i jedyne co sie dzieje to załacza sie wentylator i nic pozatym .

PostNapisane: 14 maja 2008, 18:06
przez K8
brii napisał(a):Przypływka do K819 to tylko JE50

tylko na je50 wcale nie chce mi auto jeżdzić z ECU 819 a na kl02 jest ok w sumie to było bo teraz to żadno ECU mi nie działa :(

PostNapisane: 14 maja 2008, 18:10
przez K8
a jak by przelożyc wiazke od OBD II i ECU OBD II podpiąć :D:D

PostNapisane: 14 maja 2008, 18:15
przez brii
I wszystkie czujniki przy okazji też od OBD-II przełożyć ;)

K8 – przepływka JE50 jest napewno sprawna? Czujnik położenia wału podłączony?
Jakby cuś to ja niedużo moim samochodem jeżdżę, jak chcesz to mogę Ci na kilka dni pożyczyć mój zmodyfikowany K819B :)

PostNapisane: 14 maja 2008, 21:26
przez pawelc
Tak czytam ten temat ,piszesz że silnik z 2003 r ?a oprzyrządowanie? jak wiadomo w różnych rocznikach jest dosyć spora różnica w nowszych nie ma czujnika na kole pasowym ,jest mniej czujników temp. inny aparat zapłonowy i pewnie jeszcze parę różnic -opisz jak to u Ciebie wygląda

PostNapisane: 14 maja 2008, 21:31
przez K8
pawelc napisał(a):nowszych nie ma czujnika na kole pasowym

na którym kole pasowym ?? wału ?? jest

pawelc napisał(a):jest mniej czujników temp

ja rozwiazałem to tak iz ponawiercałem w odpowidnich miejscach otwory na czujniki pomotowałem je i zaleznie od konfiguracji Przepływki i ECU podpinam odpowiednie czujniki

pawelc napisał(a):oprzyrządowanie

ze starej k8


pawelc napisał(a):inny aparat zapłonowy

jest taki sam

pawelc napisał(a):parę różnic

wystarczy pomysileć lub <czytaj> wszytko do obejscia
pozatym zawsze można zapytac Quaki Luki1010 brii darekk86 xXx razem wszytko da sie zrobic ;)

PostNapisane: 14 maja 2008, 21:40
przez pawelc
jest to czujnik położenia wału czyli przy kole pasowym wału ,aparatów zapłonowych jest przynajmniej kilka jak rozumiem masz KL01? przepływomierz KL02 ?ecu KL05 czujnik wału podłączony dodatkowy czujnik temp też i autko nie chce chodzić ?

PostNapisane: 14 maja 2008, 21:50
przez K8
Luki1010 napisał(a):jakaś plaga normalnie wszyscy walczą z ecu

mnie to juz do szału doprowadza dzisiaj z tata sprawdziłlismy wszytko iskra jest paliwo jest nawet alar z imobi wypielismy odrazu po przekreceniu zapłonu włacza sie wentylatora (tak jak w trybie awaryjnym) ale nawet na sekunde nie odpala :( test diodą tez nic nie pokazuje bo dioda jak sie zapali tak sie pali pali i pali nie ma żadnych błysków .... zobaczymy co mój magik wykombinuje ECU K819 znowu w jego rekach ma zprawdzić wszytko kazdy układ itd zobaczymy .

brii napisał(a):Jakby cuś to ja niedużo moim samochodem jeżdżę, jak chcesz to mogę Ci na kilka dni pożyczyć mój zmodyfikowany K819B


THX zobaczymy czy bedzie potrzeba .
Nam narazie najbardziej zalezy na pozaniu genezy tego problemu . nie wiem ale wszystko wskazuje na to iz wpłym na to wszytko miała magidzna data dnia 13 bo przeciesz pewne zeczy z techniczego punktu widzenia sa prawie że nie mozliwe :(

PostNapisane: 14 maja 2008, 21:53
przez K8
pawelc napisał(a):jest to czujnik położenia wału czyli przy kole pasowym wału ,aparatów zapłonowych jest przynajmniej kilka jak rozumiem masz KL01? przepływomierz KL02 ?ecu KL05 czujnik wału podłączony dodatkowy czujnik temp też i autko nie chce chodzić ?


Nie jest tak że nie chce chodzić wszytko było ok przeciesz ja je uzytkowałem dobry kawałek czasu po swapie . co wiecej nie miałem problemu nawet przy kilku konfiguracjiach ECU + Przepływka
np ECU KL05 + przep KL02 lub ECU K819 + przep JE50 , ECU 819 + przep KL02
problem pojawił sie wczoraj po wlutowaniu podstawki pod kość EPROMU w celu zmiany w ECU k819 tej kości na np KL01

PostNapisane: 15 maja 2008, 07:31
przez pawelc
To po co kombinujesz ze wsadami do pamięci ?,czyżbyś chciał z KL-a trochę więcej wykrzesać ?

PostNapisane: 15 maja 2008, 08:47
przez darekk86
moim zdaniem najlepiej bylo by wrocic do tego ustawienia ktore dzialalo najlepiej (jesli jeszcze to dziala) i do tego smt6. Przyda Ci sie na przyszlosc smt6 a od razu bedziesz mial dwie mapy z "ekonomiczna" na miasto.

PostNapisane: 15 maja 2008, 10:04
przez Quaki
Darek86 a co na zwyklym ecu niby nie moze miec dwoch map? hehehe oczywiscie ze moze miec moze miec nawet 4 mapy (tylko po co )
Pozatym zmiana map w silniku wolnossacym jest bez sensu jest tylko jedna mapa ktora bedzie dobra w silniku N/A bo tylko jedne warunki moga panowac w takim silniku mieszanka zawsze musi sie spalac w stosunku stechiometrycznym a przy silniku N/A tylko jedna mapa daje taki stosunek paliwa do powietrza
Co innego jesli masz silnik doladowany i to najlepiej turbosprezarka gdyz w takim silniku dosc latwo zmienic warunki pracy na przyklad poprzez zmiane cisnienia jakie daje turbina (poprzez dobrze wykonana instalacje mbc + dodatkowy przelacznik ) w takim wypadku mozna zgrac do sterownika dwie mapy czyli mape standard (ta ktora wymyslili tworcy ECU) oraz mape(a razcej mapy) sport ktora musisz zrobic sam (lub komus zlecic) ktora umozliwi ci podniesienie cisnienia doladowania przy zwiekszonej ilosci paliwa co zaowocuje zwiekszeniem mocy i momentu
k8 sprawdzcie czy nie ma zimnych lutow (nawet najlepszym sie zdarzaja ) pozatym mozlwie ze twoj fachowiec (nie neguje wcale jego wiedzy i doswiadzcenia) mog cos skopac kazdemu sie zdarza
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 maja 2008, 12:22
przez darekk86
o tym ze da sie wgrac kilka map do ecu to wiem. Ale wymaga to programowania kostki, wlutowywania i jest raczej sporo trudniejsze niz zabawa smt6. Nie znam sie niestety na programowaniu chipow w ecu, chociaz powoli probuje to rozgryzc, ale wydaje mi sie ze nie ma mozliwosci programowania na bierzaco map (czy sie myle?). Bo chyba kostki sie programuje na programatorze podlaczonym do komputera a pozniej dopiero wlutowuje do ecu?
Quaki jak masz jakies materialy o programowaniu ecu i ogolnie jak wyglada pisanie map do ecu to bylbym bardzo wdzieczny jak bys mi podeslal. Ewentualnie jakies linki albo pod jaka nazwa tego szukac.

PostNapisane: 15 maja 2008, 13:20
przez brii
K8 napisał(a):problem pojawił sie wczoraj po wlutowaniu podstawki pod kość EPROMU w celu zmiany w ECU k819 tej kości na np KL01

Coś mi się wydaje, że KL05 jednak trochę się różni od K819, raczej ROMy nie będą zgodne... Próbowałeś wrzucić ROM od ZE do K819B?