Swap B6 bez elektroniki – Mazda 121 '91
Barthez napisał(a):zastanawia mnie jedynie
s60modpl napisał(a):nie chcę robić żadnych modyfikacji elektryki i zastanawia mnie czy taka operacja będzie możliwa
Czy autor moze napisac dlaczego?
już wyjaśniam: monowtrysk oraz zapłon są ze sobą dobrze zestrojone więc nie wymagają żadnych modyfikacji, praktycznie jedyne co zostanie zmienione to blok, bo reszta pracuje bezawaryjnie a przyczyną podstawową zmian jest ponad 292 tys. km. przejechane na tym silniku.
Autko prowadzi się super i dlatego zamiast kupować cięższą i większą 323 wolę troszkę zwiększyć pojemność tej 121 wstawiając blok od samochodu powypadkowego który zrobił ledwo 85-90 tys.km.
Boris86 napisał(a):Ja bym jednak wrócił do tej kolizyjności. Masz zamiar założyć czapkę od 16V na dół od 8V. Wiec może być problem z tym że nie będzie podcięć pod zawory w tłokach tam gdzie powinny być i do kolizji może jednak dojść.
podcięć nie będzie ale czy zwróciłeś uwagę na to że głowica nie jest płaska tylko ma wgłębienia w których osadzone są zawory? a druga rzecz to to jak maksymalnie zawory te się wychylają? nie wychodzą one za krawędź głowicy co przy tej operacji jest dość ważne
- Od: 12 lut 2011, 17:30
- Posty: 8
- Skąd: Wołów
- Auto: 121 DB 1.3 16v DB3
No diesel z komorą spalania w tłoku to to nie jest wiec trudno żeby głowica była płaska .
Ale podcięcia w tłokacha po coś są i wystepują i w 8 i w 16 zaworowej B-serii. Jesli sprawdzałeś i wiesz że sie nie spotkają tłoki z zaworami to, ok.
Ale podcięcia w tłokacha po coś są i wystepują i w 8 i w 16 zaworowej B-serii. Jesli sprawdzałeś i wiesz że sie nie spotkają tłoki z zaworami to, ok.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
s60modpl napisał(a):monowtrysk oraz zapłon są ze sobą dobrze zestrojone więc nie wymagają żadnych modyfikacji, praktycznie jedyne co zostanie zmienione to blok
s60modpl napisał(a):wolę troszkę zwiększyć pojemność
chcialbym tylko skromnie podpowiedziec iz moc (o którą Ci chodzi) nie bierze sie z pojemnosci...
to tak jakbys te sama dawke paliwa (np petarde noworoczna) zdetonowal w roznych objetosciach ( w wiadrze i w stodole) – sila wybuchu bedzie taka sama z ta roznica iz w stodole nie zostanie zuzyte cale dostepne powietrze.... co wiecej silnik moze pracowac na ubogiej mieszance co nie jest zbyt zdrowe dla tlokow.
moc podnosi sie jak w 1 cyklu mozesz spalic wiecej paliwa. jesli wlewasz tyle paliwa ze zaczyna brakowac powietrza (tlenu) to dodmuchujesz wiecej powietrza np turbo czy kompresorem ale to wszystko musi byc zgrane (proporcje)
to tylko taka mala moja podpowiedz – kibicuje temu projektowi i mysle ze warto pomyslec o powyzszym
dokładnie, poza tym ważny jest sposób podania paliwa oraz sprawność napełniania i opróżniania cylindrów (rozrząd). Dodatkowo ważny jest zapłon.
Barthez napisał(a):co wiecej silnik moze pracowac na ubogiej mieszance co nie jest zbyt zdrowe dla tlokow.
moc podnosi sie jak w 1 cyklu mozesz spalic wiecej paliwa. jesli wlewasz tyle paliwa ze zaczyna brakowac powietrza (tlenu) to dodmuchujesz wiecej powietrza np turbo czy kompresorem ale to wszystko musi byc zgrane (proporcje)
to tylko taka mala moja podpowiedz – kibicuje temu projektowi i mysle ze warto pomyslec o powyzszym
Neonixos666 napisał(a):dokładnie, poza tym ważny jest sposób podania paliwa oraz sprawność napełniania i opróżniania cylindrów (rozrząd). Dodatkowo ważny jest zapłon.
zgadzam się z wami panowie, dlatego też przy projekcie pomaga mi jeden mechanik który przestudiował budowę obu tych silników i podjął się z czystego zamiłowania do tej pracy rozwiązania wszystkich problemów i zagadek natury technicznej. po wstępnych pomiarach wykonanych przez niego wygląda na to że jedynym problemem związanym z mieszanką będzie odpowiednia regulacja monowtrysku, oczywiście zobaczymy jak będzie to wyglądało w praktyce, ja sam mam nadzieję że projekt zakończy się powodzeniem.
zostaje jeszcze kwestia różnicy stopnia sprężenia w obu tych silnikach, na którą też należy zwrócić uwagę... i tu właśnie kłania się różnica w głowicach, ponieważ głowica silnika b6 posiada widocznie większą komorę spalania niż b3 co mechanik w przypadku tej zamiany nazwał konkretnym doprężeniem ciekaw jestem jak to będzie w praktyce ale jak na razie według niego jest to projekt bardzo ciekawy i ma 99% szans powodzenia
ten 1% to wzięcie pod uwagę powodzi pożarów i ataku obcych
- Od: 12 lut 2011, 17:30
- Posty: 8
- Skąd: Wołów
- Auto: 121 DB 1.3 16v DB3
a ja sie nie zgadzam.moc bierze sie z pojemnosci w na.im wieksza pojemnosc cylindra tym silnik jest w stanie wiecej zassac do niego powietrza.a reszta to tylko dolac paliwka.pojemnosc to podstawowyt wyznacznik mocy w na.mozna sie sporo natrudzic zeby z 1.0 pojemnosci wycisnac 150 koni w na.a w 3.0 pojemnosci 150 koni to pewnie i w dolnozaworowym silniku o kompresji 8 by wycisneli.w silnikach doladowanych moge sie zgodzic ze to tylko kwestia cisnienia i wytrzymalosci silnika.ale w na niestety male cylindry nie zassaja wiecej powietrza niz pewna wartosc wiec jestesmy ograniczeni juz na samym poczatku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):moc bierze sie z pojemnosci w na.im wieksza pojemnosc cylindra tym silnik jest w stanie wiecej zassac do niego powietrza.a reszta to tylko dolac paliwka
chodzilo mi o ta reszte
ale jesli jednopunkt mozna mechanicznie regulowac to OK
No dobra tylko biorąc amerykańskie 4 litrów i które połyka duża ilość powietrza wcale nie jest dużo mocy w porównaniu do np 2L europejskich nie wysilonych koni.
To technologia podania paliwa i napełniania cylindrów jest ważna.
Vtec hondy połyka inne silniki tej samej pojemności ze względu na sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.
To technologia podania paliwa i napełniania cylindrów jest ważna.
Vtec hondy połyka inne silniki tej samej pojemności ze względu na sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.
Neonixos666 napisał(a):Vtec hondy połyka inne silniki tej samej pojemności ze względu na sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.
Przesada, znam wolnossacy silnik mazdy o pojemnosci 1.3 ktory posiada ~ 240 koni... i to nawet bez fałtecha ani nawet wałków czy reszty rozrządu
Prosze nie odbiegac od tematu, ktory bardzo ciekawie sie zapowiadal. Nie zakopcie go pod warstwa oftopic.
Less roof, more fun
Bart0n napisał(a):Z wnętrzem czy wydmuszka? Wsadzając B6 113 albo 107 to ładnie by to szło o B6T nie mówiąc
z wnętrzem, także masa jest nie za duża
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
Z tego co mnie się zdaje sterownik silnika ma współczynnik korekcji dawki paliwa, w saabie jest to 15 % odchyłki.
Nie ma na stałe ustawionych wartości dawki paliwa. Moim zdaniem nie dopuści za bardzo do ubogiej mieszanki. Ma po to przepływkę i sondę lambda.
Oczywiście w pewnych granicach.
Ja w mx-3 niedługo też to będę sprawdzał. Tylko ja zmieniam z 1,6 na 1,8. A cały osprzęt, sterownik itp zostaje z 1,6.
Nie ma na stałe ustawionych wartości dawki paliwa. Moim zdaniem nie dopuści za bardzo do ubogiej mieszanki. Ma po to przepływkę i sondę lambda.
Oczywiście w pewnych granicach.
Ja w mx-3 niedługo też to będę sprawdzał. Tylko ja zmieniam z 1,6 na 1,8. A cały osprzęt, sterownik itp zostaje z 1,6.
co do p-rzeplywki zgoda.im silnik wiecej ssie tym klapka sie bardziej uchyli pod wplywem podcisnienia. ale co do sondy lambda waskopasmowej to komputer jest w close loop tylko w waskim zakressie obrotow,gdzies do 3000.potem juz komp bierze wartosci z mapy w zaleznosci od przeplywki i nie patrzy na sonde lambda wogole.oczywiscie dodatkowo sa korekty od czujnika temperatury powietrza.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Lukano napisał(a):Aha, takie buty. Czyli na razie pojeżdżę delikatnie tak a potem zmienię sterownik.
Oj nie łam się.
zawsze można zwiększyć ciśnienie paliwa a poza tym to i tak pewnie sekwencje zamontujesz więc sterownik od LPG niech się martwi o skład mieszanki.
siewcu napisał(a):No to nie jest mądre. Nie masz kasy, nie robisz SWAPa.
Po co takie gadanie i bez większej kasy można się pobawić trzeba mieć tylko chęci i odrobinę wiedzy.
Nie z braku kasy chcę zostawić sterownik na razie
Sekwencji nie muszę zakładać bo już jest
Tylko będę wtryski zmieniał z czerwonych valdemarów na hany.
Tylko co jak co gaz i tak przejmuje sygnały z benzyny i chyba na tej podstawie dobiera mieszankę.
Pożyjemy, zobaczymy. Na razie muszę mieć czas przełożyć silnik.
Sekwencji nie muszę zakładać bo już jest
Tylko będę wtryski zmieniał z czerwonych valdemarów na hany.
Tylko co jak co gaz i tak przejmuje sygnały z benzyny i chyba na tej podstawie dobiera mieszankę.
Pożyjemy, zobaczymy. Na razie muszę mieć czas przełożyć silnik.
panowie i panie oficjalnie dzisiaj wyjechałem już z garażu po swapie... w sumie nawet zadowalający efekt, i bez regulacji chodzi jak zegarek:) jeśli ktoś zainteresowany jest kompletnym opisem to mogę taki sporządzić
mamy tu trochę off ale nie jest źle... jutro postaram się wstawić jakieś foto z przebiegu instalacji chociaż w sumie dużej filozofii to w tym nie ma
Uploaded with ImageShack.us
ciekaw jestem czy diagnostyka sprawdza też te oznaczenia
mamy tu trochę off ale nie jest źle... jutro postaram się wstawić jakieś foto z przebiegu instalacji chociaż w sumie dużej filozofii to w tym nie ma
Uploaded with ImageShack.us
ciekaw jestem czy diagnostyka sprawdza też te oznaczenia
- Od: 12 lut 2011, 17:30
- Posty: 8
- Skąd: Wołów
- Auto: 121 DB 1.3 16v DB3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje