Swap B6 bez elektroniki – Mazda 121 '91

Postprzez brii » 15 lut 2011, 11:22

Sugerowałbym wywalić ~500zł i kupić cały B6 16V :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bart0n » 15 lut 2011, 16:41

taki malutki ot: można gdzieś dorwać B6T w dobrym stanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez marmarek » 15 lut 2011, 17:35

na gtrproject
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez s60modpl » 16 lut 2011, 23:12

Barthez napisał(a):zastanawia mnie jedynie

s60modpl napisał(a):nie chcę robić żadnych modyfikacji elektryki i zastanawia mnie czy taka operacja będzie możliwa


Czy autor moze napisac dlaczego?

już wyjaśniam: monowtrysk oraz zapłon są ze sobą dobrze zestrojone więc nie wymagają żadnych modyfikacji, praktycznie jedyne co zostanie zmienione to blok, bo reszta pracuje bezawaryjnie a przyczyną podstawową zmian jest ponad 292 tys. km. przejechane na tym silniku.

Autko prowadzi się super i dlatego zamiast kupować cięższą i większą 323 wolę troszkę zwiększyć pojemność tej 121 wstawiając blok od samochodu powypadkowego który zrobił ledwo 85-90 tys.km.

Boris86 napisał(a):Ja bym jednak wrócił do tej kolizyjności. Masz zamiar założyć czapkę od 16V na dół od 8V. Wiec może być problem z tym że nie będzie podcięć pod zawory w tłokach tam gdzie powinny być i do kolizji może jednak dojść.


podcięć nie będzie ale czy zwróciłeś uwagę na to że głowica nie jest płaska tylko ma wgłębienia w których osadzone są zawory? a druga rzecz to to jak maksymalnie zawory te się wychylają? nie wychodzą one za krawędź głowicy co przy tej operacji jest dość ważne
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 17:30
Posty: 8
Skąd: Wołów
Auto: 121 DB 1.3 16v DB3

Postprzez Boris86 » 16 lut 2011, 23:32

No diesel z komorą spalania w tłoku to to nie jest wiec trudno żeby głowica była płaska .
Ale podcięcia w tłokacha po coś są i wystepują i w 8 i w 16 zaworowej B-serii. Jesli sprawdzałeś i wiesz że sie nie spotkają tłoki z zaworami to, ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Barthez » 17 lut 2011, 00:20

s60modpl napisał(a):monowtrysk oraz zapłon są ze sobą dobrze zestrojone więc nie wymagają żadnych modyfikacji, praktycznie jedyne co zostanie zmienione to blok

s60modpl napisał(a):wolę troszkę zwiększyć pojemność

chcialbym tylko skromnie podpowiedziec iz moc (o którą Ci chodzi) nie bierze sie z pojemnosci...
to tak jakbys te sama dawke paliwa (np petarde noworoczna) zdetonowal w roznych objetosciach ( w wiadrze i w stodole) – sila wybuchu bedzie taka sama z ta roznica iz w stodole nie zostanie zuzyte cale dostepne powietrze.... co wiecej silnik moze pracowac na ubogiej mieszance co nie jest zbyt zdrowe dla tlokow.
moc podnosi sie jak w 1 cyklu mozesz spalic wiecej paliwa. jesli wlewasz tyle paliwa ze zaczyna brakowac powietrza (tlenu) to dodmuchujesz wiecej powietrza np turbo czy kompresorem ale to wszystko musi byc zgrane (proporcje) ;)

to tylko taka mala moja podpowiedz – kibicuje temu projektowi <spoko> i mysle ze warto pomyslec o powyzszym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2011, 01:14

dokładnie, poza tym ważny jest sposób podania paliwa oraz sprawność napełniania i opróżniania cylindrów (rozrząd). Dodatkowo ważny jest zapłon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez s60modpl » 17 lut 2011, 01:52

Barthez napisał(a):co wiecej silnik moze pracowac na ubogiej mieszance co nie jest zbyt zdrowe dla tlokow.
moc podnosi sie jak w 1 cyklu mozesz spalic wiecej paliwa. jesli wlewasz tyle paliwa ze zaczyna brakowac powietrza (tlenu) to dodmuchujesz wiecej powietrza np turbo czy kompresorem ale to wszystko musi byc zgrane (proporcje) ;)

to tylko taka mala moja podpowiedz – kibicuje temu projektowi <spoko> i mysle ze warto pomyslec o powyzszym ;)


Neonixos666 napisał(a):dokładnie, poza tym ważny jest sposób podania paliwa oraz sprawność napełniania i opróżniania cylindrów (rozrząd). Dodatkowo ważny jest zapłon.


zgadzam się z wami panowie, dlatego też przy projekcie pomaga mi jeden mechanik który przestudiował budowę obu tych silników i podjął się z czystego zamiłowania do tej pracy rozwiązania wszystkich problemów i zagadek natury technicznej. po wstępnych pomiarach wykonanych przez niego wygląda na to że jedynym problemem związanym z mieszanką będzie odpowiednia regulacja monowtrysku, oczywiście zobaczymy jak będzie to wyglądało w praktyce, ja sam mam nadzieję że projekt zakończy się powodzeniem.

zostaje jeszcze kwestia różnicy stopnia sprężenia w obu tych silnikach, na którą też należy zwrócić uwagę... i tu właśnie kłania się różnica w głowicach, ponieważ głowica silnika b6 posiada widocznie większą komorę spalania niż b3 co mechanik w przypadku tej zamiany nazwał konkretnym doprężeniem :) ciekaw jestem jak to będzie w praktyce ale jak na razie według niego jest to projekt bardzo ciekawy i ma 99% szans powodzenia :)

ten 1% to wzięcie pod uwagę powodzi pożarów i ataku obcych :D
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 17:30
Posty: 8
Skąd: Wołów
Auto: 121 DB 1.3 16v DB3

Postprzez piwo » 17 lut 2011, 08:23

a ja sie nie zgadzam.moc bierze sie z pojemnosci w na.im wieksza pojemnosc cylindra tym silnik jest w stanie wiecej zassac do niego powietrza.a reszta to tylko dolac paliwka.pojemnosc to podstawowyt wyznacznik mocy w na.mozna sie sporo natrudzic zeby z 1.0 pojemnosci wycisnac 150 koni w na.a w 3.0 pojemnosci 150 koni to pewnie i w dolnozaworowym silniku o kompresji 8 by wycisneli.w silnikach doladowanych moge sie zgodzic ze to tylko kwestia cisnienia i wytrzymalosci silnika.ale w na niestety male cylindry nie zassaja wiecej powietrza niz pewna wartosc wiec jestesmy ograniczeni juz na samym poczatku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4749 (236/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Barthez » 17 lut 2011, 08:51

piwo napisał(a):moc bierze sie z pojemnosci w na.im wieksza pojemnosc cylindra tym silnik jest w stanie wiecej zassac do niego powietrza.a reszta to tylko dolac paliwka

chodzilo mi o ta reszte ;)
ale jesli jednopunkt mozna mechanicznie regulowac to OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2011, 17:27

No dobra tylko biorąc amerykańskie 4 litrów i które połyka duża ilość powietrza wcale nie jest dużo mocy w porównaniu do np 2L europejskich nie wysilonych koni.
To technologia podania paliwa i napełniania cylindrów jest ważna.
Vtec hondy połyka inne silniki tej samej pojemności ze względu na sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Fiveopac » 17 lut 2011, 17:40

Neonixos666 napisał(a):Vtec hondy połyka inne silniki tej samej pojemności ze względu na sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.

Przesada, znam wolnossacy silnik mazdy o pojemnosci 1.3 ktory posiada ~ 240 koni... i to nawet bez fałtecha ani nawet wałków czy reszty rozrządu <lol>
Prosze nie odbiegac od tematu, ktory bardzo ciekawie sie zapowiadal. Nie zakopcie go pod warstwa oftopic.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4295 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez koksik » 20 lut 2011, 12:28

Bart0n napisał(a):Z wnętrzem czy wydmuszka? Wsadzając B6 113 albo 107 to ładnie by to szło :) o B6T nie mówiąc :D

z wnętrzem, także masa jest nie za duża
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez Lukano » 20 lut 2011, 12:54

Z tego co mnie się zdaje sterownik silnika ma współczynnik korekcji dawki paliwa, w saabie jest to 15 % odchyłki.
Nie ma na stałe ustawionych wartości dawki paliwa. Moim zdaniem nie dopuści za bardzo do ubogiej mieszanki. Ma po to przepływkę i sondę lambda.
Oczywiście w pewnych granicach.
Ja w mx-3 niedługo też to będę sprawdzał. Tylko ja zmieniam z 1,6 na 1,8. A cały osprzęt, sterownik itp zostaje z 1,6.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez piwo » 20 lut 2011, 17:43

co do p-rzeplywki zgoda.im silnik wiecej ssie tym klapka sie bardziej uchyli pod wplywem podcisnienia. ale co do sondy lambda waskopasmowej to komputer jest w close loop tylko w waskim zakressie obrotow,gdzies do 3000.potem juz komp bierze wartosci z mapy w zaleznosci od przeplywki i nie patrzy na sonde lambda wogole.oczywiscie dodatkowo sa korekty od czujnika temperatury powietrza.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4749 (236/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Lukano » 20 lut 2011, 21:43

Aha, takie buty. Czyli na razie pojeżdżę delikatnie tak a potem zmienię sterownik.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez siewcu » 20 lut 2011, 22:07

No to nie jest mądre. Nie masz kasy, nie robisz SWAPa.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Hazu » 20 lut 2011, 23:48

Lukano napisał(a):Aha, takie buty. Czyli na razie pojeżdżę delikatnie tak a potem zmienię sterownik.

Oj nie łam się.
zawsze można zwiększyć ciśnienie paliwa a poza tym to i tak pewnie sekwencje zamontujesz więc sterownik od LPG niech się martwi o skład mieszanki.

siewcu napisał(a):No to nie jest mądre. Nie masz kasy, nie robisz SWAPa.


Po co takie gadanie i bez większej kasy można się pobawić trzeba mieć tylko chęci i odrobinę wiedzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lukano » 20 lut 2011, 23:55

Nie z braku kasy chcę zostawić sterownik na razie ;)
Sekwencji nie muszę zakładać bo już jest ;)
Tylko będę wtryski zmieniał z czerwonych valdemarów na hany.
Tylko co jak co gaz i tak przejmuje sygnały z benzyny i chyba na tej podstawie dobiera mieszankę.
Pożyjemy, zobaczymy. Na razie muszę mieć czas przełożyć silnik.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez s60modpl » 18 mar 2011, 02:12

panowie i panie oficjalnie dzisiaj wyjechałem już z garażu po swapie... w sumie nawet zadowalający efekt, i bez regulacji chodzi jak zegarek:) jeśli ktoś zainteresowany jest kompletnym opisem to mogę taki sporządzić :D
mamy tu trochę off ale nie jest źle... jutro postaram się wstawić jakieś foto z przebiegu instalacji chociaż w sumie dużej filozofii to w tym nie ma :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ciekaw jestem czy diagnostyka sprawdza też te oznaczenia :)
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 17:30
Posty: 8
Skąd: Wołów
Auto: 121 DB 1.3 16v DB3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje