Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE

Postprzez Lukazie » 15 gru 2011, 22:38

Witam Mazdowiczów <spoko> ,
Mam pytanko czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika ? Przy zakupie niestety nie bardzo kierowałem się silnikiem – Tzn byleby mało palił,a przy tym był "w miarę.." dynamiczny. Ale z czasem odczuwam brak mocy <zawstydzony> , szczególnie na Autostradzie, poza terenem zabudowanym gdzie trzeba trochę "pogonić".
Dodam,że "standardowe procedury" tzn filtr powietrza, czyszczenie wszystkich dupereli, przepływomierza nic nie daje <oczy> Dzisiaj chciałem go "przedmuchać" na Autobahnie, gdyż cały czas praktycznie jeździ w mieście i przy okazji rekord prędkości został ustanowiony na 184km/h według GPS-a, na liczniku było ok. 191km/h – ale rozpędzenie go do takiej prędkości trwało wieczność <zawstydzony>
Nie ukrywam,że myślałem nad Swapem na np. 2.0 136KM, lub w limiltowanej wersji 2.5 V6 / 167KM – ale takiego nigdzie nie znalazłem.
Ewentualnie do tego silnika "coś" dokupić jak np. oferowany na Allegro Uniwersalny dolot + filtr stożkowy ?
P.S Dodam tylko,że cała tapicerka, fotele muszą być.. :P
Proszę o poradę !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez rumunn95 » 15 gru 2011, 22:43

daruj sobie kosztow i nerwow zmien auto :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Lukazie » 15 gru 2011, 22:45

rumunn95 napisał(a):daruj sobie kosztow i nerwow zmien auto

P.S Zapomniałem dodać, że taka opcja wogóle nie wchodzi w grę :)
Nie znajdę takiego samochodu w takim stanie jak mój.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Radex » 15 gru 2011, 23:03

w przypadku GF jedynie zmiana auta wchodzi w grę :]
temat już był kiedyś poruszany i bez skutku.
sam chętnie bym włożył KL pod maskę ale rzeźba jaka temu towarzyszy oraz iloś kasy jaką należałoby zainwestować w cały sprzęt odstrasza.
jednak gdybym był domorosłym mechanikiem z kupą wolnego czasu i paroma tysiączkami na zbyciu to kupiłbym jakąś GE z KLem i się pobawił w przełożenie silnika i reszty potrzebnych rzeczy, a resztę gratów sprzedał na części :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rumunn95 » 15 gru 2011, 23:08

ewentualnie szukaj fsa136kucy i swapuj ciekawe kiedy nas skoszuja? ;)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Lukazie » 15 gru 2011, 23:10

Radex napisał(a): przypadku GF jedynie zmiana auta wchodzi w grę

Hmm , a co sądzisz o np. Uniwersalnym dolocie + do tego dokupić filtr stożkowy SIMOTA ? <czytaj>
P.S Ale Ty masz 136KM, to masz czym pojeździć.. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez lucas83 » 15 gru 2011, 23:55

Myślę, że cała ta zabawa w uniwersalne doloty nie ma sensu, bo ludzie już dawno by to sobie pozakładali. Trzeba pogodzić się z tym co jest albo tak jak powiadają: zmienić auto. Jest takie przysłowie: "Z gówna bata nie ukręcisz" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 15 gru 2011, 23:56

oprucz efektu dzwiekowego i slabszego dolu nic nie odczujesz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Lukazie » 16 gru 2011, 22:36

rumunn95 napisał(a):slabszego dolu

Słabszego, czy mocniejszego.. ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez rumunn95 » 16 gru 2011, 22:53

slabszego bo moment nieznacznie poprawi sie na wyszszych obrotach :) a przymuli dol
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez siegu » 16 gru 2011, 23:08

>>> tuning.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2011, 23:23

Lukazie napisał(a): czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika


a jakim budżetem kolega dysponuje na taką modyfikacje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Lukazie » 16 gru 2011, 23:53

Neonixos666 napisał(a):a jakim budżetem kolega dysponuje na taką modyfikacje?

Hmm w sumie ciężko określić, gdyż sam nie wiem co będzie robione. Jak SWAP to wiadomo, że sporo za dużo. Natomiast taki dolot + filtr Simota i inne "dodatki" będą znacznie tańsze.
Wiadomo,że nie ma nic za darmo – Ale myślę ,że narazie tak na "start" 500-1000zł <oczy>
Oczywiście jest to tylko przykładowa suma, chodzi poprostu o to ,żeby silnik był bardziej wydajny.
Na allegro można znaleźć takie produkty:
1. http://allegro.pl/eko-tuning-duza-moc-m ... 46338.html <lol>
2. http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 20465.html
3. http://allegro.pl/tuning-cyfrowy-25km-w ... 20575.html
4. http://allegro.pl/uniwersalny-dolot-ukl ... 67106.html
5. Oraz tłumki wszelkiego rodzaju, akurat tak się składa, że będę musiał zmienić środkowy – Na np. REMUS, i nie wiem czy to prawda ,że autko jest bardziej dynamiczne od dołu.

Proszę o rzeczową odpowiedź i fachową pomoc.. :)
Ostatnio edytowano 17 gru 2011, 00:07 przez Lukazie, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez rumunn95 » 17 gru 2011, 00:04

1000pln=1km :D :D :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Lukazie » 17 gru 2011, 00:08

rumunn95 napisał(a):1000pln=1km

Dobre rozumowanie, jednak takie "cudo" mnie nie urządza.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Grzyby » 17 gru 2011, 00:38

Lukazie napisał(a):takie "cudo" mnie nie urządza

To odłóż większą kupkę :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piwo » 17 gru 2011, 15:01

chcesz wiekszy moment to moze najprostrze rozwiazanie: zmiana skrzyni biegow na krotka z 5tka gdzies w okolicy 160km/h przy odcince? wtedy moment na kolach na kazdym biegu bedzie duzo wyzszy.
kola o mniejszej srenicy tez sa rozwiazaniem.np zamiast 195x50x15 dac jakies 195x40x15 co da duzo wiekszy niuton na kolach.
Ostatnio edytowano 17 gru 2011, 18:05 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4750 (239/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez realski » 17 gru 2011, 17:04

Lub jesli sie da mniejsze obonny lub felgi .. :)
tak ale na trasie chcialobysie gnac i miec Pier..... na dole to proponuje zaoszczedzic kupe kasy i ladowac sie w tuning . Lub zmienic auto .

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2011, 17:11

piwo napisał(a):chcesz wiekszy moment to moze najprostrze rozwiazanie: zmiana skrzyni biegow na krotka z 5tka gdzies w okolicy 160km/h przy odcince? wtedy moment na kolach na kazdym biegu bedzie duzo wyzszy.

do tego wywalić wszystko co zbędne i efekt będzie zauważalny :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Lukazie » 17 gru 2011, 18:43

piwo napisał(a):195x50x15

Felgi mam stalowe 195/65/R15 – Ale na lato, szukam już alumiowych – Czy to "coś" da? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje