Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE
Witam Mazdowiczów ,
Mam pytanko czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika ? Przy zakupie niestety nie bardzo kierowałem się silnikiem – Tzn byleby mało palił,a przy tym był "w miarę.." dynamiczny. Ale z czasem odczuwam brak mocy , szczególnie na Autostradzie, poza terenem zabudowanym gdzie trzeba trochę "pogonić".
Dodam,że "standardowe procedury" tzn filtr powietrza, czyszczenie wszystkich dupereli, przepływomierza nic nie daje Dzisiaj chciałem go "przedmuchać" na Autobahnie, gdyż cały czas praktycznie jeździ w mieście i przy okazji rekord prędkości został ustanowiony na 184km/h według GPS-a, na liczniku było ok. 191km/h – ale rozpędzenie go do takiej prędkości trwało wieczność
Nie ukrywam,że myślałem nad Swapem na np. 2.0 136KM, lub w limiltowanej wersji 2.5 V6 / 167KM – ale takiego nigdzie nie znalazłem.
Ewentualnie do tego silnika "coś" dokupić jak np. oferowany na Allegro Uniwersalny dolot + filtr stożkowy ?
P.S Dodam tylko,że cała tapicerka, fotele muszą być..
Proszę o poradę !
Mam pytanko czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika ? Przy zakupie niestety nie bardzo kierowałem się silnikiem – Tzn byleby mało palił,a przy tym był "w miarę.." dynamiczny. Ale z czasem odczuwam brak mocy , szczególnie na Autostradzie, poza terenem zabudowanym gdzie trzeba trochę "pogonić".
Dodam,że "standardowe procedury" tzn filtr powietrza, czyszczenie wszystkich dupereli, przepływomierza nic nie daje Dzisiaj chciałem go "przedmuchać" na Autobahnie, gdyż cały czas praktycznie jeździ w mieście i przy okazji rekord prędkości został ustanowiony na 184km/h według GPS-a, na liczniku było ok. 191km/h – ale rozpędzenie go do takiej prędkości trwało wieczność
Nie ukrywam,że myślałem nad Swapem na np. 2.0 136KM, lub w limiltowanej wersji 2.5 V6 / 167KM – ale takiego nigdzie nie znalazłem.
Ewentualnie do tego silnika "coś" dokupić jak np. oferowany na Allegro Uniwersalny dolot + filtr stożkowy ?
P.S Dodam tylko,że cała tapicerka, fotele muszą być..
Proszę o poradę !
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
rumunn95 napisał(a):daruj sobie kosztow i nerwow zmien auto
P.S Zapomniałem dodać, że taka opcja wogóle nie wchodzi w grę
Nie znajdę takiego samochodu w takim stanie jak mój..
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
w przypadku GF jedynie zmiana auta wchodzi w grę
temat już był kiedyś poruszany i bez skutku.
sam chętnie bym włożył KL pod maskę ale rzeźba jaka temu towarzyszy oraz iloś kasy jaką należałoby zainwestować w cały sprzęt odstrasza.
jednak gdybym był domorosłym mechanikiem z kupą wolnego czasu i paroma tysiączkami na zbyciu to kupiłbym jakąś GE z KLem i się pobawił w przełożenie silnika i reszty potrzebnych rzeczy, a resztę gratów sprzedał na części
temat już był kiedyś poruszany i bez skutku.
sam chętnie bym włożył KL pod maskę ale rzeźba jaka temu towarzyszy oraz iloś kasy jaką należałoby zainwestować w cały sprzęt odstrasza.
jednak gdybym był domorosłym mechanikiem z kupą wolnego czasu i paroma tysiączkami na zbyciu to kupiłbym jakąś GE z KLem i się pobawił w przełożenie silnika i reszty potrzebnych rzeczy, a resztę gratów sprzedał na części
ewentualnie szukaj fsa136kucy i swapuj ciekawe kiedy nas skoszuja?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Radex napisał(a): przypadku GF jedynie zmiana auta wchodzi w grę
Hmm , a co sądzisz o np. Uniwersalnym dolocie + do tego dokupić filtr stożkowy SIMOTA ?
P.S Ale Ty masz 136KM, to masz czym pojeździć..
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Myślę, że cała ta zabawa w uniwersalne doloty nie ma sensu, bo ludzie już dawno by to sobie pozakładali. Trzeba pogodzić się z tym co jest albo tak jak powiadają: zmienić auto. Jest takie przysłowie: "Z gówna bata nie ukręcisz"
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
rumunn95 napisał(a):slabszego dolu
Słabszego, czy mocniejszego.. ?
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
slabszego bo moment nieznacznie poprawi sie na wyszszych obrotach a przymuli dol
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
>>> tuning.
Lukazie napisał(a): czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika
a jakim budżetem kolega dysponuje na taką modyfikacje?
Neonixos666 napisał(a):a jakim budżetem kolega dysponuje na taką modyfikacje?
Hmm w sumie ciężko określić, gdyż sam nie wiem co będzie robione. Jak SWAP to wiadomo, że sporo za dużo. Natomiast taki dolot + filtr Simota i inne "dodatki" będą znacznie tańsze.
Wiadomo,że nie ma nic za darmo – Ale myślę ,że narazie tak na "start" 500-1000zł
Oczywiście jest to tylko przykładowa suma, chodzi poprostu o to ,żeby silnik był bardziej wydajny.
Na allegro można znaleźć takie produkty:
1. http://allegro.pl/eko-tuning-duza-moc-m ... 46338.html
2. http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 20465.html
3. http://allegro.pl/tuning-cyfrowy-25km-w ... 20575.html
4. http://allegro.pl/uniwersalny-dolot-ukl ... 67106.html
5. Oraz tłumki wszelkiego rodzaju, akurat tak się składa, że będę musiał zmienić środkowy – Na np. REMUS, i nie wiem czy to prawda ,że autko jest bardziej dynamiczne od dołu.
Proszę o rzeczową odpowiedź i fachową pomoc..
Ostatnio edytowano 17 gru 2011, 00:07 przez Lukazie, łącznie edytowano 1 raz
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
rumunn95 napisał(a):1000pln=1km
Dobre rozumowanie, jednak takie "cudo" mnie nie urządza..
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
chcesz wiekszy moment to moze najprostrze rozwiazanie: zmiana skrzyni biegow na krotka z 5tka gdzies w okolicy 160km/h przy odcince? wtedy moment na kolach na kazdym biegu bedzie duzo wyzszy.
kola o mniejszej srenicy tez sa rozwiazaniem.np zamiast 195x50x15 dac jakies 195x40x15 co da duzo wiekszy niuton na kolach.
kola o mniejszej srenicy tez sa rozwiazaniem.np zamiast 195x50x15 dac jakies 195x40x15 co da duzo wiekszy niuton na kolach.
Ostatnio edytowano 17 gru 2011, 18:05 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):chcesz wiekszy moment to moze najprostrze rozwiazanie: zmiana skrzyni biegow na krotka z 5tka gdzies w okolicy 160km/h przy odcince? wtedy moment na kolach na kazdym biegu bedzie duzo wyzszy.
do tego wywalić wszystko co zbędne i efekt będzie zauważalny
piwo napisał(a):195x50x15
Felgi mam stalowe 195/65/R15 – Ale na lato, szukam już alumiowych – Czy to "coś" da?
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje