SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3
Według mnie to zwykły KL ,po prostu nowszy ,spójrz na oznaczenia głowic to rozjaśni sprawę
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Cześć, przeglądałem cały temacik , interesuje mnie temat swapu w mx z tego względu że być może za jakiś czas stane się posiadaczem B6 (aktualnie ma ją brat). Moje pytanie jest następujące, piszecie że swap z 1.6 mija się ze zdrowym rozsądkiem, była również mowa o zmianie zawieszenia na tą z 1.8 v6 zastanawia mnie fakt czym ona się różni? chodzi o piasty z przodu pod grubsze(?) pół osie? O tarcze z tyłu? Bo jeżeli chodzi o brak rozsądku to domyślam się że macie na myśli wszystkie węże zbiorniczki, czy sama komora silnika dużo się różni od 1.6? W sensie wyjść niektórych elementów z środka samochodu do komory. Czy głównie chodzi o to że jest masa elementów do wymiany i koszt swapu rośnie drastycznie...?
Pozdrawiam Damian.
Pozdrawiam Damian.
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Tak w miarę możliwości jeżeli było by już tak daleko że robiłbym swapa to samemu.. Narazie chcę zebrać wiedzę teoretyczną . Dawcę w sensie? K8 na dawce czy dawce jako baze?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Mocowania silnika są inne, wiązki są inne, półosie są inne, skrzynia biegów jest inna... Kup przód z jakiegoś rozbitka z V6 pod maską jako dawcę niezbędnych części i wtedy można kombinować ze swapem. Po drodze wyjdzie pewnie jeszcze milion drobiazgów, łatwe p&p to nie będzie, ale da się zrobić.
Połączyłem ze sobą dwa istniejące tematy dotyczące swapu k8 na klze w EC tj. how-to lukstera i fotorelację brii.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Fajnie poczytać, pamięć deko wraca
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Oczywiście, że fajnie Świetne how-to. Łukasz trzymaj się, powodzenia
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Witam wszystkich jestem tu nowy więc prosiłbym o zrozumienie jakby było coś nie tak . Aktualnie wygląda to tak miałem już dwie mazdy mx3 z silnikami K8 lecz musiałem sprzedać niedawno mazdę dlatego że niedługo wyjeżdżam za granice i potrzebowałem kasy na wyjazd. Chciałbym pojechać na jakieś 3 miesiące żeby zarobić na kolejną mazdę mx3 z silnikiem k8 i po powrocie chciałbym zrobić swap na 2.5 KLZE może wiecie gdzie można zrobić taką operacje. Może znacie jakiś warsztat co by to zrobił lub może ktoś z was kto ma do tego głowę lub już takie coś robił . Pozdrawiam
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
- Od: 28 sty 2013, 17:27
- Posty: 916
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA
Tak na przyszłość. Zaglądaj do FAQ i używaj szukajki zanim założysz nowy temat.
Zapoznaj się z tym tematem A dowiesz się wszystkiego
Zapoznaj się z tym tematem A dowiesz się wszystkiego
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Panowie mam takie pytanko, do kolektora zakrzywionego przepustnica KLZE z tego co się zorientowałem to KL68 i dlatego chciałem się zapytać jaka jest różnica między nią a KL01? KL68 ma większą średnice czy jest jeszcze jakaś inna różnica ?
- Od: 1 maja 2007, 00:19
- Posty: 98
- Skąd: Mstów k.Częstochowy
- Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!
KLZE z zakrzywionym kolektorem –> przepustnica KL47 lub KL68
Wszystkie przepustnice KL mają 60mm, ale zamienne są tylko KL01, KL02, KL30 i KL31. Różnica pomiędzy nimi a KL47/KL68 to inna powierzchnia montażowa:
Wszystkie przepustnice KL mają 60mm, ale zamienne są tylko KL01, KL02, KL30 i KL31. Różnica pomiędzy nimi a KL47/KL68 to inna powierzchnia montażowa:
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Dzięki za odpowiedź
Tak jeszcze tylko dla upewnienia się – czyli jak znalazłem ogłoszenie że ktoś chce sprzedać przepustnicę KL01 z Xedosa 9 to coś jest nie tak. Bo jeśli dobrze rozumuję to w KL z X9 gdzie kolektor zakrzywiony jest taki sam jak w KLZE przepustnica powinna być KL68 lub 47?
Tak jeszcze tylko dla upewnienia się – czyli jak znalazłem ogłoszenie że ktoś chce sprzedać przepustnicę KL01 z Xedosa 9 to coś jest nie tak. Bo jeśli dobrze rozumuję to w KL z X9 gdzie kolektor zakrzywiony jest taki sam jak w KLZE przepustnica powinna być KL68 lub 47?
- Od: 1 maja 2007, 00:19
- Posty: 98
- Skąd: Mstów k.Częstochowy
- Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!
Tak, przepustnica w X9 to KL47-13-640
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Panowie,
Czy zakrzywiony kolektor mozna stosowac zamiennie z prostym w silniku KLZE, czy tam sa jeszcze jakies inne zmiany poza przepustnica, np podcisnienia? Prosty bardziej mi sie podoba i jak sie trafi silnik z zakrzywionym, to wolalbym go zamienic
Pozdrawiam,
voytecku.
Czy zakrzywiony kolektor mozna stosowac zamiennie z prostym w silniku KLZE, czy tam sa jeszcze jakies inne zmiany poza przepustnica, np podcisnienia? Prosty bardziej mi sie podoba i jak sie trafi silnik z zakrzywionym, to wolalbym go zamienic
Pozdrawiam,
voytecku.
Można stosować zamiennie, ale jak kupować ZE to tylko z prostą szyją
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
jarek.ZE napisał(a):Można stosować zamiennie, ale jak kupować ZE to tylko z prostą szyją
Dlaczego? Jesli sie trafi zakrzywiony z niskim przebiegiem, to jego bym przytulil i wymienil kolektor wtedy.
Pozdrawiam,
voytecku.
Bo wtedy masz pewność że jest to KLZE No i wałki KL31
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Ja mam kolektor zakrzywiony i przepustnica z KL mi nie podejdzie poprostu silniczek krokowy jest odwrócony w drugą strone, a przekręcić krokówek sie nie da
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje