SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3

Postprzez D@m$on » 27 lut 2012, 01:01

Panowie jakie oznacznia ma komputer w KL-ZE?
Bo wyczaiłem od 2.5 podobno KL-ZE z oznaczeniami KLC1 18 881B
Mazda 323F (BA) V6 GT !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:05
Posty: 836 (1/2)
Skąd: Radom
Auto: 323F (BA) GT 2.0 V6 KF!

Postprzez pawelc » 27 lut 2012, 07:08

Według mnie to zwykły KL ,po prostu nowszy ,spójrz na oznaczenia głowic to rozjaśni sprawę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez dam92 » 23 lip 2012, 13:16

Cześć, przeglądałem cały temacik :), interesuje mnie temat swapu w mx z tego względu że być może za jakiś czas stane się posiadaczem B6 (aktualnie ma ją brat). Moje pytanie jest następujące, piszecie że swap z 1.6 mija się ze zdrowym rozsądkiem, była również mowa o zmianie zawieszenia na tą z 1.8 v6 zastanawia mnie fakt czym ona się różni? chodzi o piasty z przodu pod grubsze(?) pół osie? O tarcze z tyłu? Bo jeżeli chodzi o brak rozsądku to domyślam się że macie na myśli wszystkie węże zbiorniczki, czy sama komora silnika dużo się różni od 1.6? W sensie wyjść niektórych elementów z środka samochodu do komory. Czy głównie chodzi o to że jest masa elementów do wymiany i koszt swapu rośnie drastycznie...?
Pozdrawiam Damian.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Hazu » 23 lip 2012, 21:42

Jak masz dawcę i zrobisz to sam to działaj inaczej to bez sensu.
Ja robiłem swap z B6 na KL tyle że w xedosie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dam92 » 23 lip 2012, 22:20

Tak w miarę możliwości jeżeli było by już tak daleko że robiłbym swapa to samemu.. Narazie chcę zebrać wiedzę teoretyczną :). Dawcę w sensie? K8 na dawce czy dawce jako baze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Gared » 11 sie 2012, 18:34

Mocowania silnika są inne, wiązki są inne, półosie są inne, skrzynia biegów jest inna... Kup przód z jakiegoś rozbitka z V6 pod maską jako dawcę niezbędnych części i wtedy można kombinować ze swapem. Po drodze wyjdzie pewnie jeszcze milion drobiazgów, łatwe p&p to nie będzie, ale da się zrobić.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Rafał_ » 12 sty 2013, 02:34

Połączyłem ze sobą dwa istniejące tematy dotyczące swapu k8 na klze w EC tj. how-to lukstera i fotorelację brii.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez lukster » 12 sty 2013, 10:22

Fajnie poczytać, pamięć deko wraca ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Rafał_ » 12 sty 2013, 12:01

Oczywiście, że fajnie :) Świetne how-to. Łukasz trzymaj się, powodzenia <spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Odcina » 28 sty 2013, 17:48

Witam wszystkich jestem tu nowy więc prosiłbym o zrozumienie jakby było coś nie tak :). Aktualnie wygląda to tak miałem już dwie mazdy mx3 z silnikami K8 lecz musiałem sprzedać niedawno mazdę dlatego że niedługo wyjeżdżam za granice i potrzebowałem kasy na wyjazd. Chciałbym pojechać na jakieś 3 miesiące żeby zarobić na kolejną mazdę mx3 z silnikiem k8 i po powrocie chciałbym zrobić swap na 2.5 KLZE może wiecie gdzie można zrobić taką operacje. Może znacie jakiś warsztat co by to zrobił lub może ktoś z was kto ma do tego głowę lub już takie coś robił . Pozdrawiam ;P
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Rafał_ » 28 sty 2013, 17:54

Tak na przyszłość. Zaglądaj do FAQ i używaj szukajki zanim założysz nowy temat.

Zapoznaj się z tym tematem :) A dowiesz się wszystkiego :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez blade83 » 30 lip 2013, 13:41

Panowie mam takie pytanko, do kolektora zakrzywionego przepustnica KLZE z tego co się zorientowałem to KL68 i dlatego chciałem się zapytać jaka jest różnica między nią a KL01? KL68 ma większą średnice czy jest jeszcze jakaś inna różnica ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Rafał_ » 31 lip 2013, 00:17

KLZE z zakrzywionym kolektorem –> przepustnica KL47 lub KL68

Wszystkie przepustnice KL mają 60mm, ale zamienne są tylko KL01, KL02, KL30 i KL31. Różnica pomiędzy nimi a KL47/KL68 to inna powierzchnia montażowa:

TB KL02 i KL$&.jpg
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez blade83 » 31 lip 2013, 01:41

Dzięki za odpowiedź :)
Tak jeszcze tylko dla upewnienia się – czyli jak znalazłem ogłoszenie że ktoś chce sprzedać przepustnicę KL01 z Xedosa 9 to coś jest nie tak. Bo jeśli dobrze rozumuję to w KL z X9 gdzie kolektor zakrzywiony jest taki sam jak w KLZE przepustnica powinna być KL68 lub 47?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Rafał_ » 31 lip 2013, 23:34

Tak, przepustnica w X9 to KL47-13-640 :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez voytecku » 2 paź 2013, 13:41

Panowie,
Czy zakrzywiony kolektor mozna stosowac zamiennie z prostym w silniku KLZE, czy tam sa jeszcze jakies inne zmiany poza przepustnica, np podcisnienia? Prosty bardziej mi sie podoba i jak sie trafi silnik z zakrzywionym, to wolalbym go zamienic :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Rafał_ » 2 paź 2013, 22:50

Można stosować zamiennie, ale jak kupować ZE to tylko z prostą szyją :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez voytecku » 3 paź 2013, 13:13

jarek.ZE napisał(a):Można stosować zamiennie, ale jak kupować ZE to tylko z prostą szyją

Dlaczego? Jesli sie trafi zakrzywiony z niskim przebiegiem, to jego bym przytulil i wymienil kolektor wtedy.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Rafał_ » 3 paź 2013, 23:50

Bo wtedy masz pewność że jest to KLZE :) No i wałki KL31 :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mlody1921 » 19 paź 2013, 10:00

Ja mam kolektor zakrzywiony i przepustnica z KL mi nie podejdzie poprostu silniczek krokowy jest odwrócony w drugą strone, a przekręcić krokówek sie nie da
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje