SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez Fiveopac » 21 kwi 2009, 16:23

Dodano do FAQ :) Dziękuje za tak cenny post :) Dobra robota :]
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez skorpek » 21 kwi 2009, 21:04

Fiveopac napisał(a):Dodano do FAQ


;)
Fiveopac napisał(a):Dziękuje za tak cenny post usmiech Dobra robota krzywy

ja również dziękuję Gadulek ;) tylko padako jedna nie wypij ze mną jeszcze raz to się pogniewam :P
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez wvx » 24 kwi 2009, 13:52

)PiT( napisał(a):Dobrze by było jeszcze napisać o przybliżonych kosztach konkretnych operacji :)

masz tutaj zrobiłem zestawienie co ile mnie kosztowało
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=80
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez gadula » 27 kwi 2009, 19:24

Dodałem kilka ważnych zdjęć.
Dziękuję za nie dla wvx i Skorpka :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez skorpek » 27 kwi 2009, 20:35

kurde to moje foty najwięcej wnoszą do tego wszystkiego <lol>
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez jaro1122 » 11 maja 2009, 09:58

witam, ja mam takie pytanie. majac 1,5 i chce wymienic na 1,8 to wszystkie te czynnosci co opisane sa przez kolege wyzej sa konieczne? chodzi mi dokladnie o te wiazki silnika, itp. Czy nie mozna po prostu wyjac stary silnik i wsadzic nowy i podlaczyc wszystko? :D wiecie ja sie nie znam dlatego pytam. A czy skrzynia i reszta czesci bedzie pasowac?
jaro1122
 

Postprzez People_Hate_Me » 11 maja 2009, 11:24

jaro1122 po to zostalo to wszystko opisane poniewaz jest to w 100% konieczne
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez xan » 20 lip 2009, 13:27

Gaduła a wiesz jak jest w przypadku posiadania aparatu zapłonowego mitsubishi BPM6 P9 ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez gadula » 20 lip 2009, 22:53

xan napisał(a):Gaduła a wiesz jak jest w przypadku posiadania aparatu zapłonowego mitsubishi BPM6 P9 ?

Posiadasz model P9, który jest z tej samej rodziny co P5. Więc postępujesz jakbyś miał P5 :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez xan » 20 lip 2009, 23:02

Ok dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez kgkg » 26 sie 2009, 15:19

Panowie – krótkie pytanie.
Z tego co widzę, koszty wszystkiego (dodatkowy osprzęt, robocizna) są o wiele większe niż zwykła wymiana silnika Z5 na Z5.
Jest sens się bawić w swapa, jeśli to nie ma być inwestycja na długie lata, tylko np chcę pojeździć tym autem rok a potem sprzedać? Remont starego silnika raczej nie wchodzi w grę (szlifowanie tłoków itp).
kgkg
 

Postprzez hopek » 26 sie 2009, 19:21

kgkg napisał(a):tylko np chcę pojeździć tym autem rok a potem sprzedać

to lej olej i sprzedaj po roku.
kgkg napisał(a):szlifowanie tłoków

a co to??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez skorpek » 27 sie 2009, 00:59

kgkg wypiłem dopiero jednego browara i mimo to nie trybie Twojego pytania :|
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez cegielka111 » 16 wrz 2009, 23:15

Kgkg, po co w ogóle trzymać jeszcze to auto, skoro chcesz go sprzedać. Tak czy siak stracisz na tym.
Moim zdaniem, albo teraz zmienisz silnik na taki sam, albo jeżeli masz zamiar pojeździć tym autem dłużej niż rok, to warto bawic się w 1.8

Odnośnie tematu, to znalazło by się więcej zdjęc?
Zacząłem zbierac informacje na ten temat.
cegielka111
 

Postprzez Chudini » 16 lis 2009, 22:13

Hejka wiec ja moge dopisać iż .... w BA po lifcie nie pasuje wiazka od komputera do silnika różni sie wytaczkami ktore sie pina do instalacji w BA przed liftem sa trzy wtyczki ktore sie wpina w instalacje a w BA po lifcie jest jedna wtyczka i przeróbek masa .... do tego odnosnie komputera to przed liftem sa trzy a po lifcie sa dwie duze bez malej srodkowiej tyle wiem narazie jak bedzie cos innego to napewno dopisze tutaj :):):):)
Nie jedź szybciej niż lata twój Anioł stróż ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 21:11
Posty: 360
Skąd: Piła
Auto: Granatowe Kombi :)
V40

Postprzez rezrex » 1 gru 2009, 08:32

gadula temat super i w sekunde odwiodl mnie od swapa silnika z powodu tak jak kolega kgkg powiedzial finansow, taniej wychodzi kupic madzie z silnikiem 1.8 i wnia zainwestowac roznice :] pozdro i thx jeszcze raz
rezrex
 

Postprzez wvx » 1 gru 2009, 16:10

wszystko zależy od wielu czynników, nie można definitywnie stwierdzić czy jest to dobry pomysł czy zły, dla przykładu podam parę rzeczy nad którymi ja się zastanawiałem na długo przed swapem:
– w jakiej kondycji jest mój samochód i ile potrzebuje dofinansowania w najbliższym czasie, żeby w ogóle jeździł bądź jeździł zadowalająco...
– ile czasu zamierzam jeszcze nim pojeździć zanim zamienię go na jakiś nowszy model, czytaj za ile mnie będzie stać na kolejny samochód (oczywiście mówię tu o samochodach już z serii 3 bądź 6...)
– ten myślnik dla bardziej uczciwych, za ile sprzedasz swój samochód wiedząc w jakim jest stanie (zakładam że silnik jest na zejściu...) ja np. nie umiałbym takiego kitu wcisnąć komuś i sprzedać go za cenę dobrego
– jedna wielka niewiadoma w jakim stanie kupisz samochód z 1.8, a co jeśli ktoś sprzeda Ci kolejną padlinę i będziesz miał ten sam problem tylko z nowym silnikiem

To tylko kilka aspektów które mi przyszły do głowy na poczekaniu, pamiętam że ja długo analizowałem 3 warianty w moim przypadku, mianowicie:
1) remont silnika wraz z wymianą np. hamulców zawieszenia, wydechu (bo wszystko się nadawało do wymiany)
2) sprzedaż i kupno nowego (nawet niekoniecznie 1.8)
3) swap, ale koniecznie tak jak to zrobił gadula, czyli z drugim samochodem na podwórku (oczywiście najlepiej anglikiem)

Po podsumowaniu wszystkich za i przeciw wybrałem to co wybrałem. Oczywiście później okazało się że wyszło trochę drożej i nie tak gładko jak przewidywałem, ale podejrzewam że wiedząc to co teraz też bym tak zrobił tylko lepiej się do tego przygotował ;)
No i zapomniałem dodać że sporo się przy tym nauczyłem o mechanice samochodowej, a jak wiadomo wiedza jest bezcenna :D

No to się rozpisałem, oczywiście jak powiedziałem na początku każdy musi to indywidualnie przemyśleć i w miarę swoich możliwości na coś się zdecydować, tylko nie można z góry zakładać że jedno rozwiązanie jest złe a drugie dobre...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Chudini » 21 gru 2009, 19:55

to ja dopisze tak ze koszta jakie poniosłem do tej pory to :

auto 2600 + transport 400
wymiana przepustnicy zaworu EGR wiazki aparatu zapłonowego 400
wiazka + komputer i immo 250
do tego wszystkie plyny oleje itd. 300
i najlepsze jest to ze wogole mi sie nie spieszy z tym zeby to wszystko grało
wiec ogolnie przekładnka wyniosła mnie jakies 4500 tys. i to jeszcze nie koniec tego co chce zrobić
czzego sie nie robi dlaq swojego Kochanego samochodu :):):):)

wvx dzieki wielkie za zdjecia gadula dzieki za pomoc przez tel
Nie jedź szybciej niż lata twój Anioł stróż ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 21:11
Posty: 360
Skąd: Piła
Auto: Granatowe Kombi :)
V40

Postprzez gadula » 22 gru 2009, 16:03

Chudy_323F czyżby już auto zagadało? :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez rufens » 17 sty 2010, 14:03

Hej, napisze mi ktoś o wrażeniach z jazdy po takim swapie?
Interesuje mnie czy dynamika auta zmieniła się na tyle, że warto było inwestować w przekładkę.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje