SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez wvx » 17 sty 2010, 20:05

a i owszem, czuć wyraźnie lepsze przyspieszenia. Jakby nie patrzeć moc rośnie o prawie 30%:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Daniel85 » 13 cze 2010, 15:02

Nad Bp rowniez sie zastanawiam jak by nie było 115km Z5 88 kucy troszke słabe a znow 2.o kf 144 konie za duzo roboty Według tabeli miedzy 2.0 a 1.8 roznica 2 setne do setki Tansza eksploatacia i mniej pali. Rowniez w najblizszym czasie nie zamiezam sprzedawac tego auta bo jest piekne i ponad czasowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 20:31
Posty: 76
Skąd: BanieMazurskie
Auto: Mazda 323F Ba 1998r

Postprzez koniuk » 14 sty 2011, 10:42

mazda 1.8 GE 94 chcę wymienić silnik również na 1.8 do 1995r. jakie części jeszcze zakupić z tego samochodu ażeby nie mieć problemów później przy odpalaniu. czy też w tym przypadku nie będzie problemów wyciągam stary – wkładam nowy, wszystko ma grać. A jeśli bym wymieniał na silnik 1.8 z 1997r anglik jakie części bym potrzebował do wymiany.
koniuk
 

Postprzez Piotrek.84 » 5 mar 2011, 19:30

Możecie mi poradzić.
Mam z5 i zastanawiam się czy pakować się w remont,czy może swap,ponieważ mogę mieć praktycznie za grosze silnik i wszystkie potrzebne elementy z 323 1.6 1993r?
Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.
Silnik z tamtej mazdy jest ok(autko jeszcze na chodzie,blachy rdzewieją,łącznie z zawieszeniem) zap... elegancko 190 leciałem.W porównaniu do mojej z5 to nieba a ziemia aż byłe zaskoczony.
Jeśli możecie to szczerze doradźcie co byście zrobili na moim miejscu. :)
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez luki_92_92 » 5 mar 2011, 20:03

Nie swapowałbym na to 1.6 z prostego powodu – skoro takiego silnika w efce BA nie było to możesz mieć problemy z dopasowaniem części, wg mnie lepiej zrobić remont motoru (wtedy wiesz co masz zrobione i 100% pewności że za miesiąc nie będzie do remontu :) ) albo swap ale na BP czyli 1.8 wtedy masz więcej mocy ale raczej nie masz gwarancji że nie będzie trzeba silnika za chwilę remontować bo nigdy nie wiadomo jaki kupisz a można kupić i zajechany
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Piotrek.84 » 6 mar 2011, 12:06

Ok.Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Hazu » 6 mar 2011, 13:21

Piotrek.84 napisał(a):Ok.Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat.

ja bym zamontował 1,8 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthez » 6 mar 2011, 20:18

Piotrek.84 napisał(a):W porównaniu do mojej z5 to nieba a ziemia aż byłe zaskoczony.

w BA szału nie będzie... będziesz miał ładnych parę kg więcej do ciągnięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez MariuS » 6 mar 2011, 20:37

Piotrek.84 napisał(a):Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.



chcesz powiedział że gość Ci powiedział że remont z5 to 2,5-3tys??
jeśli tak to ostro przesadził...

a na 1,6 z BG nie ma sensu
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Piotrek.84 » 7 mar 2011, 10:57

Według Ciebie ile powinien kosztować taki remont??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez wilusjdm » 7 mar 2011, 16:18

Według mnie nie ma co podnosić mocy patentami w Z5 to kompletnie bez sensu, nie dość że motor łyka olej jak pijawa to i mocy mało . Na 1.8 hmm po jakimś czasie sie znudzi i bedzie chęć na wiecej . Moc z 90 na 114PS to pytanie zadajcie do siebie czy to tak naprawde dużo ? szkoda że BA nie ma takich silników jak Honda, mały motor 1.6 v-tec'a a 160PS targa bude (lekką bude) . Sprawa jest prosta pojezdzic jeszcze jakiś czas na wystrzałowej z5 i do "żyda" . Wtedy tylko kupić coś w 2.0 dużo nie myśleć co moją następcą bedzie Celica 2.0 GT <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Piotrek.84 » 8 mar 2011, 12:05

Szkoda żydowi bo już troszkę majątku w Nią poszło,a niewiele się odzyska.
Plan miałem taki,że zrobię remont z5 a za jakieś 2 roki kupie sobie coś mocniejszego,a Efke podaruję Żonie :D
Niestety wiecie jak to z planami bywa->"Planowałem sobie piernąć,to żem się zesrał"
Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez wilusjdm » 8 mar 2011, 14:34

Piotrek.84 napisał(a):"Planowałem sobie piernąć,to żem się zesrał"


ten cytat ubawił mnie do łez :D Co do ceny swapa musisz poczytać troche forum zapewne było o tym :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez mlody1921 » 8 mar 2011, 17:10

Motorów na allegro Z5 jak żyd czapek, a znów Celica Gt szłu nie robi :D

GT4 to już inna pieśń :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Barthez » 8 mar 2011, 21:56

mlody1921 napisał(a):Celica Gt szłu nie robi :D

w porownaniu do z5 to przepasc ;)
Piotrek.84 napisał(a):Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.

przekalkuluj czy bardziej sie oplaca robic remont czy swapa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez konrad127 » 9 wrz 2012, 09:29

Witam, mam pytanie czy przy swapie silnika B3->Z5 w 323c ba trzeba wymienić coś więcej czy wystarczy tylko sam słupek(czyt. goły silnik)?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez rafał88 » 9 wrz 2012, 09:38

Skrzynia podejdzie napewno, ale nie wiem jak ze strowaniem silnika. Choc sama nazwa mowi ze to seria "B":) czyli komp do zmiany itd itd
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Hazu » 9 wrz 2012, 10:01

konrad127 napisał(a):Witam, mam pytanie czy przy swapie silnika B3->Z5 w 323c ba trzeba wymienić coś więcej czy wystarczy tylko sam słupek(czyt. goły silnik)?


To totalny bezsens.
Cały osprzęt jest kompletnie inny nic nie będzie pasować.

Zamontuj silnik B6 z BG jest identyczny jak B3
Koszty i praca niewielkie w porównaniu do swapu na Z5 a moc taka sama a moment wyższy w przypadku B6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez luki_92_92 » 9 wrz 2012, 16:34

Jak już się bawić w swap z B3 to i o BP można się pokusić :P wtedy byłaby rakieta w porównaniu z B3
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez wilusjdm » 9 wrz 2012, 17:06

Zamiast Z5 podeszła by motorownia z BG 1.8 GT ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje