SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez Jacek176 » 24 kwi 2008, 13:15

maciekkm napisał(a):Jacek176 Dzieki wielkie za pomoc,teraz juz mniej wiecej wiem jak odroznic taki silnik od zwyklego 1.8
A podeszla by moja skrzynia od 1.5?Bo ma ona krotsze przelozenia niz ta od 1.8 wiec co za tym idzie lepsze przyspieszenie :D

Jesteś pewien, że ma krótsze? Ja na przykład mam skrzynie od 1.8 SOHC (103KM) i 1,2 mam krótsze ale 3,4,5 są już dłuższe niż w DOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez maciekkm » 24 kwi 2008, 20:27

Jacek176 i jak autko sie sprawuje na tej krotszej skrzyni??1,2 czyli najwazniejsze biegi przy starcie ze swiatel ;) :P
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez piwo » 24 kwi 2008, 21:23

dobre spasowanie biegow skrzyni biegow polega na czym innym.wraz ze wzrostem predkosci rosna opory i im wyzszy bieg tym powinien byc krocej zestopniowany,by zmieniajac powiedzmy z 4 na 5 przy 160 miec jak najwyzsze obroty a wiec i moc.przy duzej mocy pojawia sie problem z trakcja i dluga jedynka i dwojka jest pozadana,a dzieki temu ze sa te biegi dlugie pozostale trzy czyli 3,4,5 moga byc blizej siebie.oczywiscie mowie tu o sytuacji typowo wyczynowej i nie rozwazam kosztow paliwa.np.zmieniajac biegi przy 7 tys obrotow
z 1 na 2 spadek z 7000 na 5000
z 2 na 3 spadek z 7000 na 5500
z 3 na 4 spadek z 7000 na 5900
z 4 na 5 spadek z 7000 na 6200
to tylko przyklad.niby zaleca sie by po zmianie biegow przy obrotach gdzie silnik osiaga moc maksymalna czyli gt 6500 na wyzszy bieg obroty nigdy nie spadaly ponizej obrotow gdzie silnik osiaga max moment obrotowy,czyli w gt 4500.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4737 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez leonsocio » 15 cze 2008, 13:36

A jaki silnik 2,5 by pasował do 323f BA?? Myślałem o jakimś z 626, ale nie wiem czy będzie pasował. Ktoś swapował 323 BA na 2,5??
Początkujący
 
Od: 25 gru 2007, 14:05
Posty: 14
Auto: 323F BA 1,5 94'

Postprzez Boris86 » 15 cze 2008, 13:40

do 323F KF nie ma wiekszego problemu. Sprawdz temat xXx w nasze mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez piotras155 » 15 cze 2008, 18:33

Niestety piciu niema juz tego silnika jestem jego szczęśliwym nabywcą :) pozdro
nissan/drift to zabawa mazda to podstawa :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 15:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323BG
nissan 400sx turbo

Postprzez Lukano » 19 cze 2008, 09:55

Jacek176 napisał(a):Tutaj masz np. taki silnik:
http://moto.allegro.pl/item348971787_si ... azja_.html

Ale jak staniał wreszcie. widziałem już ten silnik u tego gościa chyba z rok temu jak szukałem takowego do mojej BG. Stał wtedy powyżej 2 tysięcy. No chyba, ze sprowadził kolejny i tylko wstawił te same zdjęcia.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez maciekkm » 23 cze 2008, 18:55

Lukano http://moto.allegro.pl/item348971787_si ... azja_.html <jem> kurcze mam nadzieje ze uda mi sie projekt :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez michi » 23 cze 2008, 21:06

maciekkm

3mam kciuki :] to ten silnik 128 KM ??
Zrób fotorelację jakąś i opisz wszystko po skończonym projekcie ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Jacek176 » 24 cze 2008, 08:20

Ten silnik z aukcji to wersja 137KM.
Niestety z tymi silnikami jest pewien problem. Silnik Mazdy w tym wieku na 90% wymaga remontu. Niestety, nie ma się co oszukiwać, silniki Mazdy nie są zbyt trwałe. A jeżeli robimy już remont i szlif bloku to nigdzie w Polsce nie ma mozliwości kupić tłoków do tej wersji 137KM (tam są wyższe tłoki i większy stopień sprężania). Jedynym wyjściem jest wsadzić tłoki od wersji 128KM. Wiem bo sam niedawno robiłem remont takiego silnika. Także w sumie to nie ma sensu na siłe kupować tej wersji 137KM. Chyba że masz 100% pewności że silnik jest igła, trzyma nominalne ciśnienie sprężania i nie bierze oleju. Ale tego ci nikt nie zagwarantuje. Poza tym kompy od tych silników 137KM mają ustawione mapy zapłonu na benzyne ołowiową.

P.S.: Ja za połowe tej ceny z aukcji mogę sprzedać silnik BP DOHC 128KM w dobrym stanie i dołożyć jeszcze do niego wałki rozrządu od wersji 137KM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez leonsocio » 25 cze 2008, 13:00

jaka jest wasza najmocniejsza 323f BA po SWAP-ie??
Początkujący
 
Od: 25 gru 2007, 14:05
Posty: 14
Auto: 323F BA 1,5 94'

Postprzez maciekkm » 29 cze 2008, 10:18

michi chcialem wsadzic ten 1.8 138KM Narazie jestem na etapie zbierania funduszy,jeszcze troche mi zostalo.Ale troche sie podlamalem i zaczalem gleboko nad tym zastanawiac,bo brat radekkm tez robil projekt w prawdzie duzo konkretniejszy mx-3 KF +Turbo i wlasnie go przerwal z wielu powodow :( Nie wiem czy tez nie odpuszcze :(
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez maciekkm » 29 cze 2008, 10:19

leonsocio xxx ma KL-ZE
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Lukano » 30 cze 2008, 10:12

Jak dla mnie to szkoda pieniędzy na takeigo swapa. Lepiej znalezc BP 114 koni od BA. Mniej problemow z przekladka.Mozna kupic silnik o wiele młodszy. A chodzic beda tak samo. Z tych 137 kucy raczej sporo ucieklo przez tyle lat. BG z tym silnikiem ma super osiagi, ale dlatego ze jest lekka.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez maciekkm » 30 cze 2008, 17:38

Lukano kazdy swap troche kosztuje,nawet na nieduzo rozniacy sie BP 114KM wiec jesli mam wydac pieniadze to juz wolalbym zeby cos z tego bylo a 114KM to nie szalenstwo a zawsze ten 137KM mozna doprowadzic do serii.Jeszcze bede myslal,narazie mam troszke inny pomysl zobacze co z tego wyszlo i napisze :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez fixerq » 3 sie 2008, 11:02

Witam, szukalem, ale sie nie doszukalem:P poza tym nie mam sily po sobotniej nocy %% :) otoz Panowie, chcialbym sie dowiedziec czy mozliwy jest (tak wiem-wszystko jest mozliwe :) )swap z 1.5 na 1.8 w efce BA. Czy wystepuja jakies problemy? Wymaga to duzo przerobek? skrzynia od z5 bedzie pasowac? Jak wyglada sprawa z osprzetem? z gory dziekuje za odpowiedz i rowniez przepraszam za tworzenie podobnego tematu.. zakladam, ze gdzies na pewno wczesniej sie pojawil:) pozdrawiam <ganja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Bio » 3 sie 2008, 11:59

silnik większej pojemności...

więc będziesz wymieniał – silnik, skrzynię, wydech (komora silnika ta sama, więc wszystko wejdzie bez problemu), przydało by się wymienić hamulce na lepsze
Bio
 

Postprzez fixerq » 3 sie 2008, 13:48

dzieki <list>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Fiveopac » 3 sie 2008, 13:49

fixerq napisał(a):Witam, szukalem, ale sie nie doszukalem:P poza tym nie mam sily po sobotniej nocy %% usmiech

Wiesz, do moderatorow srednio to wytlumaczenie trafia. Porek podal ci na tacy dwa tematy, w przyplywie dobroci lacze z pierwszym wymienionym.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pawlak32 » 4 sie 2008, 16:38

A po co wymieniać hamulce przy swapie z Z5 na BP, jak obie te wersje miały z tyłu bębny. Dopiero KF miał tarcze w BA..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje