SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez gadula » 4 sie 2008, 21:48

pawlak32 napisał(a):A po co wymieniać hamulce przy swapie z Z5 na BP, jak obie te wersje miały z tyłu bębny. Dopiero KF miał tarcze w BA..

A kto mówi z tyłu wymieniać? Tyłu nie trzeba ruszać, za to z przodu BP ma większe zaciski i już 13" nie wejdzie.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez accid » 22 wrz 2008, 06:14

gadula czesc jestem posiadaczem mazdy 323 protege 1.5 dohc w automacie, chcialbym wrzucic co niej wiekszy silnik min 1.8. i mam pytanie, jaki silnik wybrac zeby bylo jak najmniej przerobek i wymiany innych czesci ? od razu mowie ze jestem laikiem zarowno internetowym jak i samochodoym, napewno informacje moglbym znalezc na forum , ale internet posiadam dopiero od tygodnia i uwierz mi ze nie latwo mi jest szukac itp.
z gory dzieki za pomoc

w przeciwnym wypadku bede musial zmienic samochod, choc bardzo sie przywizalem do tej mazdy :(
accid
 

Postprzez People_Hate_Me » 22 wrz 2008, 12:24

z tego co pamietam to jak chcesz wymienic silnik na wiekszy to nie wazne na jak mocny i tak musisz zrobic te same zmiany. Wiec defakto roznica w kosztach jest tylko przy cenie slinika.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez piwo » 22 wrz 2008, 12:41

najtaniej wyjdzie zmienic samochod.sprzedaj i kup najmocniejsza wersje.moze dolozysz z trzy tysiace.a przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca.swap jest tylko dla maniakow z kasa.inaczej daruj sobie bo nie ma to sensu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4737 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Fiveopac » 22 wrz 2008, 22:39

accid napisał(a):najtaniej wyjdzie zmienic samochod.sprzedaj i kup najmocniejsza wersje.moze dolozysz z trzy tysiace.a przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca.swap jest tylko dla maniakow z kasa.inaczej daruj sobie bo nie ma to sensu.

Dobrze gada :) Wina mu!
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez maciekkm » 23 wrz 2008, 19:40

piwo napisał(a):przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca

dokladnie,dlatego teraz zdecydowalem ze autko bedzie na sprzedasz jak juz znajde ladna v6 :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Bio » 23 wrz 2008, 20:59

piwo napisał(a):najtaniej wyjdzie zmienic samochod.sprzedaj i kup najmocniejsza wersje.moze dolozysz z trzy tysiace.a przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca.swap jest tylko dla maniakow z kasa.inaczej daruj sobie bo nie ma to sensu.

dodaj do tego opłacy – rejestracja, oc, pierwsze naprawy (na bank coś do wymiany będzie) i już tak różowo nie jest... więc 50-50
Bio
 

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 21:18

maciekkm napisał(a):
piwo napisał(a):przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca

dokladnie,dlatego teraz zdecydowalem ze autko bedzie na sprzedasz jak juz znajde ladna v6 :)


na naszym forum jest jeszcz ekilka tkaich, bo chyba na alledrogo, gratce itp baaardzo ciezko znaleźć, sam chhcialem tka zrobić niedawno, ale przemyślałęm i pojeżdze Z5 jeszcze a potem jak juz uzbieram to cos na pewno powyzej 150KM musi wpasć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez radekkm » 24 wrz 2008, 01:36

maciekkm napisał(a):autko bedzie na sprzedasz jak juz znajde ladna v6

myslalem ze rozpatrzyles moja propozycje auta lekko ;) ponad 150 km :D
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez MariuS » 14 sty 2009, 14:18

mam pytanko- kilka osób zauważyłem robilo SWAP Z5 na BP(114KM)

sprawa ma się tak:

Remontowałem moje z5 w październiku zeszłego roku i operacja się udała- przejechałem ponad 3200km od remontu i jest cacy, ale brakuje mi mocy. A że przyzwyczaiłem się do auta i wiem w jakim jest stanie, to nie chcę go sprzedawać i szukać BP, tylko chciałem zrobić SWAP-a. I teraz pytanie- ile trzeba liczyć +– za części i ile za robociznę? Czy ma ktoś jakiś zaufanych sprzedawców gdzie możnaby kupić części na swap . Bo ja w sumie chciałem robić tego swapa jakoś na wiosnę- może początek wakacji tego roku i tak sobie najpierw wszystko układam. I czy klima od Z5 podejdzie potem do BP?

Bo poszukać obecnie 323F BA BP w dobrym stanie i normalne pieniądze jest ciężko, a u siebie już sporo porobiłem no i nabyłem nowe felgi, które w przypadku sprzedaży do V6 nie podejdą :P , a patrząc na dane katalogowe przepaści między 2.0 v6 KF a 1,9BP nie ma – np w 0-100km/h, a konstrukcja BP o wiele łatwiejsza w razie jakiś napraw.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Fiveopac » 14 sty 2009, 17:34

mariusz_sti napisał(a):SWAP Z5 na BP(114KM)

co to za BP co ma 114 KM? 3 cylindrowe?
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bartg » 14 sty 2009, 17:39

co to za BP co ma 114 KM? 3 cylindrowe?

Tyle podaja dane techniczne dla BP w 323BA :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Fiveopac » 14 sty 2009, 17:48

Tyle podaja dane techniczne dla BP w 323BA język

Powaga? Zaszyliscie mnie teraz. Az sprawdze.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MariuS » 14 sty 2009, 17:49

no tyle ma BP montowany w 323F BA, ale jeździ całkiem przyjemnie to. Dalej czekam na jakieś szczegóły na temat przeszczepu Z5-> BP
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Fiveopac » 14 sty 2009, 17:58

Cos jest zamieszane.
Skoro v6 goni do setki w 9,4 przy 144 km a BP przy niby 114 KM jest tylko o 0,3 sek wolniejsze to cos ewidentnei nie gra.
Nie slyszalem o BP ktory by mial mniej niz 130 KM! Chyba mylicie BP z B8 !
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2009, 18:01

Fiveopac napisał(a):
mariusz_sti napisał(a):SWAP Z5 na BP(114KM)

co to za BP co ma 114 KM? 3 cylindrowe?
hehe... BP w BA ma tyle koni. Tak naprawdę nikt nie wie co oni zrobili żeby go tak zdławić. Mi ta wiadomość do niczego nie jest potrzebna a nikomu innemu nie chciało się poszukać informacji na ten temat.

Fiveopac napisał(a):Skoro v6 goni do setki w 9,4 przy 144 km a BP przy niby 114 KM jest tylko o 0,3 sek wolniejsze to cos ewidentnei nie gra.
Bo V6 jest bardzo ciężkie. Ja mam taką teorię spiskową, że w BA specjalnie zdławili ten silnik 1.8 żeby nie robił konkurencji dla tej V6 :D Bo gdyby miał tyle koni co w BG to pewnie szełby równo z 2.0 V6 i wtedy kto by im kupił tą wersje GT ;)

Fiveopac napisał(a):Nie slyszalem o BP ktory by mial mniej niz 130 KM! Chyba mylicie BP z B8 !
Przecież BP w BG też ma poniżej 130KM :P – 128
A co to jest B8?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez MariuS » 14 sty 2009, 18:17

Jacek176 napisał(a):e w BA specjalnie zdławili ten silnik 1.8 żeby nie robił konkurencji dla tej V6 zeby


coś w tym jest
Jacek176 napisał(a):Tak naprawdę nikt nie wie co oni zrobili żeby go tak zdławić.


kompresja jest okrojona


pozatym

BP(114KM) -1115 kg – 157 Nm
V6(144KM) – 1210 kg- 180Nm


Wiedzę niezłe zamieszanie zrobiłem :D ale pamiętajcie o celu z jakim pisałem mojego posta o SWAP-ie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Bartg » 14 sty 2009, 19:44

Wyslij pw do Gaduly on wkladal BP, silniki z Anglika do 1500zl powinno sie dostac z niewielkim przebiegiem, kwestia tego czy wszystko pasuje plug&play, przekladac trzebaby albo samemu albo w zaprzyjaznionym warsztacie, bo w kazdym innym zawolaja jakis kosmos za przekladke silnika
Bo V6 jest bardzo ciężkie. Ja mam taką teorię spiskową, że w BA specjalnie zdławili ten silnik 1.8 żeby nie robił konkurencji dla tej V6

Masz sporo racji, ~130 konne BP mogloby isc praktycznie identycznie jak V6, a moze i lepiej, a przeciez nie mogli pozwolic zeby topowa wersja nie byla topowa ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2009, 19:50

mariusz_sti napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Tak naprawdę nikt nie wie co oni zrobili żeby go tak zdławić.


kompresja jest okrojona
Było mówione już setki razy: żadna kompresja nie jest okrojona. Zarówno w BG jak i w BA stopień sprężania był 9.0:1
Jedynie we wcześniejszych wersjach BP bez katalizatora (produkowanych do kwietnia 1991r.) kompresja była 9.8:1 i moc 137KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez MariuS » 14 sty 2009, 20:13

Bartg napisał(a):Wyslij pw do Gaduly on wkladal BP


właśnie poszło, ale im więcej osób się wypowie tym lepiej. niestety znajomego mechanika który by to przeprowadził nie mam :( . Ciekaw jestem ile liczą sobie mechanicy za takie coś..
A co do ceny silnika BP- najlepiej jakby mi isę udało znaleźć sprzedawcę od którego wezmę BP a oddam mu swoje Z5(bo ono po remoncie i stan jest elegancki) i jakoś tam się rozliczyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje