SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez Bartg » 14 sty 2009, 20:31

Podejrzewam ze wezma sporo, a z gwarancja, ze zrobia ci na czas i solidnie tez pewnie byloby ciezko :(
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Xionc » 14 sty 2009, 21:42

mariusz_sti silnik BP kosztuje 1500 + przesyłka. Sprawdzony z gwarancją, na okazje za 1000 z allegro nie licz. Biednych nie stać na tanie rzeczy.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2009, 21:49

Xionc napisał(a):mariusz_sti silnik BP kosztuje 1500 + przesyłka. Sprawdzony z gwarancją
Z gwarancją na co? Na to,że działa, na to że nie bierze ani grama oleju, na to że trzyma katalogową kompresję...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 14 sty 2009, 22:02

Fiveopac napisał(a):Cos jest zamieszane.
Skoro v6 goni do setki w 9,4 przy 144 km a BP przy niby 114 KM jest tylko o 0,3 sek wolniejsze to cos ewidentnei nie gra.
Nie slyszalem o BP ktory by mial mniej niz 130 KM! Chyba mylicie BP z B8 !

wszystko się zgadza ;) Już daaawno pisałem, że KF oprócz dźwięku silnika szału nie robi. Moc BP moim zdaniem została obcięta ze względów podatkowych w Niemczech, a to był ich główny rynek w europie.
BP w 323 f BG miała 128 lub 137
Bartg napisał(a):czy wszystko pasuje plug&play

On miał wiązkę od angola i chyba z tym głównie był problem. Z tego co pamiętał to sztukował ją ;)
Mnie krzyknęli 1.000 jak chciałem zmieniać B6 na BP. Zapytał patrylka xXx, przekłada KL, ale może i tego by się podjął. Ale za ile nie wiadomo.
Z gwarancją na co? Na to,że działa, na to że nie bierze ani grama oleju, na to że trzyma katalogową kompresję...?

raczej tylko na to, że odpali, a czy za kilka miesięcy nie będzie łykał oleju ja bym nie liczył.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Bartg » 14 sty 2009, 22:08

On miał wiązkę od angola i chyba z tym głównie był problem

No wlasnie, ciekawe czy silnik z wersji eu jest p&p, moglaby byc ciekawa alternatywa dla remontu z5 ;] Oczywiscie pozostaje kwestia gdzie taka operacje wykonac i za ile.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2009, 22:12

Lukano napisał(a):
Z gwarancją na co? Na to,że działa, na to że nie bierze ani grama oleju, na to że trzyma katalogową kompresję...?

raczej tylko na to, że odpali, a czy za kilka miesięcy nie będzie łykał oleju ja bym nie liczył.
Taką gwarancję to każdy może dać <lol> Nawet w takim silniku za 500PLN na Allegro

Bartg napisał(a):Oczywiscie pozostaje kwestia gdzie taka operacje wykonac i za ile.

Sama operacja swapa to nie problem. Nawet ja ci mogę to zrobić :D
Największy problem gdzie zdobyć dobry silnik, wiązkę i kompa.
Kolega, który mi stroił SMT-6 mówił, że jak on kupuje silnik to sprawdza kompresje nawet jak silnik jest wymontowany z auta :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez MariuS » 14 sty 2009, 23:24

Xionc napisał(a):silnik BP kosztuje 1500 + przesyłka.



no takich cen też się spodziewałem- ale jak na allegro spojrzałem to się zdziwiłem jak zwykle – bo tam cny po 600-1000złm ale do silnika potrzebne jeszcze skrzynia , wiązka więc to się uzbiera. Na razie jestem w fazie przemyśleń, bo auto chciałbym trzymać jeszcze trochę czasu u siebie, bo żeby zmienić na to co chcę to potrzeba by spor więcej kasy a u siebie wiem co mam, tylko mocy brakuje, a BP to już jeździ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lukano » 14 sty 2009, 23:41

Jacek176 napisał(a):Taką gwarancję to każdy może dać łoł Nawet w takim silniku za 500PLN na Allegro

i o to chodzi. Czasem się zmieni z dymiącego Z5 na jeszcze bardziej dymiący BP :P
Tak samo jak z regeneracją turbin. Niby dają gwarancję, ale jak coś się bedzie działo to i tak coś wymyślą :(
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez MariuS » 14 sty 2009, 23:44

Lukano napisał(a):Czasem się zmieni z dymiącego Z5 na jeszcze bardziej dymiący BP



no i tego bym nie chciał, bo moje Z5 przestało dymić w październiku zeszłego roku...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Xionc » 15 sty 2009, 10:55

Jacek176 napisał(a):
Xionc napisał(a):mariusz_sti silnik BP kosztuje 1500 + przesyłka. Sprawdzony z gwarancją
Z gwarancją na co? Na to,że działa, na to że nie bierze ani grama oleju, na to że trzyma katalogową kompresję...?


Rozmawiałem tylko o oleju, jeśli będzie brał olej mogę silnik oddać. Oczywiście, nie zwracają ani za wymianę ani za płyny. Gwarancję dostałem na piśmie z pieczątką zakładu.

Ja kupiłem najpierw na allegro za 1100PLN od takiego typa spod Nowego Sącza (FHUtopola nie polecam) ale jak przyszedł to miał dziurę(!) w deklu zaworowym, że rozrząd było widać. Dzwonie do tego typa a ten mówi, ze "jego mechanik mówi ze wszystko jest ok z tym silnikiem i w ogóle o co mi chodzi". Dodatkowo, na zdjęciu nie miał dziury i był czysty, piękny, jak nówka. Przyszedł brudny, wysmarowany olejami, jakby ze 300 przejechał. Silnika nawet nie montowałem, wrócił, straciłem tylko w sumie 350PLN na wysyłki no i chłopaki od Jaksy sobie ponosili go trochę.

Teraz kupiłem tu: http://www.japancar.pl/ , Jaksa mówi, ze 4 silnik od nich montował i wszystkie jeżdżą do tej pory. 26.01 swap, trzymajcie kciuki ;) 1500PLN, ok 130 tyś przebiegu '97, oni sami sprowadzają rozbite auta tirem z lawetą z UK.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez MariuS » 15 sty 2009, 13:43

poszedł mail do nich, ciekaw jestem czy biorą w rozliczeniu stare częśći...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez gadula » 15 sty 2009, 17:49

Bartg napisał(a):
On miał wiązkę od angola i chyba z tym głównie był problem

No wlasnie, ciekawe czy silnik z wersji eu jest p&p, moglaby byc ciekawa alternatywa dla remontu z5 ;] Oczywiscie pozostaje kwestia gdzie taka operacje wykonac i za ile.

Jest p&p, tylko oczywiście trzeba zmieniać też inne rzeczy które są inne. Sama wiązka i ECU sterujący jest p&p. Jedyny problem jak nowy ECU ma immobilizer, a oryginalnie samochód tego nie miał (tak było u mnie). Należy wtedy przekładać kawałek instalacji pod deską od tego właśnie immo. No i angliki mają krótszą wiązkę, ja przedłużałem, kolega mariusz_sti położył wiązke jak w angliku. Będzie to chyba lepsze rozwiązanie, ponieważ nie uszkadzasz wtedy wytrzymałości tej wiązki.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez arti090 » 15 sty 2009, 19:07

gadula napisał(a):kolega mariusz_sti położył wiązke jak w angliku.

chyba jednak inny kolega ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 15:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez Bartg » 15 sty 2009, 19:30

Jest p&p, tylko oczywiście trzeba zmieniać też inne rzeczy które są inne. Sama wiązka i ECU sterujący jest p&p.

Sprawy ewentualnej elektryki i elektroniki to wiadome, wazne ze sam silnik wchodzi bez problemu i nie trzeba mocowan przerabiac.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MariuS » 15 sty 2009, 19:54

ja immobilajzer mam fabrycznie, a co do cen
Xionc– w tym japancars za części zawołali 5000zł <killer> <lol> :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Bartg » 15 sty 2009, 20:12

w tym japancars za części zawołali 5000zł

Za silnik z calym osprzetem ? <jelen> <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MariuS » 15 sty 2009, 20:20

za silnik, skrzynie, kompa i półosie z tarczami
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Fiveopac » 15 sty 2009, 20:37

Xionc napisał(a):Teraz kupiłem tu: http://www.japancar.pl/ , Jaksa mówi, ze 4 silnik od nich montował i wszystkie jeżdżą do tej pory. 26.01 swap, trzymajcie kciuki oczko 1500PLN, ok 130 tyś przebiegu '97, oni sami sprowadzają rozbite auta tirem z lawetą z UK.


Dobre źródło, swoj BP tez od nich bralem. Ale czasami tak potrafia poplynac z cena, ze nie wiadomo czy płakac czy sie smiać.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MariuS » 15 sty 2009, 21:04

no z lekka 5k za silnik, skrzynie , kompa i półośki to przesada chyba. Jakbym się postarał to za 5k nawet w PL dorwałbym 323F BA z BP np po dzwonie całego a nie tylko te bebechy....
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez gadula » 15 sty 2009, 23:03

arti090 napisał(a):chyba jednak inny kolega

<glupek2> ale błąd, przecież to wvx tak zrobił <glupek2>


Bartg napisał(a):wazne ze sam silnik wchodzi bez problemu i nie trzeba mocowan przerabiac.

No jak w ofercie silników były 3 różne, więc logiczne że wejdą bez problemów ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje