Strona 7 z 10

PostNapisane: 17 sty 2010, 20:05
przez wvx
a i owszem, czuć wyraźnie lepsze przyspieszenia. Jakby nie patrzeć moc rośnie o prawie 30%:D

Re: SWAP Z5 na BP-DOHC z mazdy 323f BG

PostNapisane: 13 cze 2010, 15:02
przez Daniel85
Nad Bp rowniez sie zastanawiam jak by nie było 115km Z5 88 kucy troszke słabe a znow 2.o kf 144 konie za duzo roboty Według tabeli miedzy 2.0 a 1.8 roznica 2 setne do setki Tansza eksploatacia i mniej pali. Rowniez w najblizszym czasie nie zamiezam sprzedawac tego auta bo jest piekne i ponad czasowe.

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 14 sty 2011, 10:42
przez koniuk
mazda 1.8 GE 94 chcę wymienić silnik również na 1.8 do 1995r. jakie części jeszcze zakupić z tego samochodu ażeby nie mieć problemów później przy odpalaniu. czy też w tym przypadku nie będzie problemów wyciągam stary – wkładam nowy, wszystko ma grać. A jeśli bym wymieniał na silnik 1.8 z 1997r anglik jakie części bym potrzebował do wymiany.

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 5 mar 2011, 19:30
przez Piotrek.84
Możecie mi poradzić.
Mam z5 i zastanawiam się czy pakować się w remont,czy może swap,ponieważ mogę mieć praktycznie za grosze silnik i wszystkie potrzebne elementy z 323 1.6 1993r?
Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.
Silnik z tamtej mazdy jest ok(autko jeszcze na chodzie,blachy rdzewieją,łącznie z zawieszeniem) zap... elegancko 190 leciałem.W porównaniu do mojej z5 to nieba a ziemia aż byłe zaskoczony.
Jeśli możecie to szczerze doradźcie co byście zrobili na moim miejscu. :)

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 5 mar 2011, 20:03
przez luki_92_92
Nie swapowałbym na to 1.6 z prostego powodu – skoro takiego silnika w efce BA nie było to możesz mieć problemy z dopasowaniem części, wg mnie lepiej zrobić remont motoru (wtedy wiesz co masz zrobione i 100% pewności że za miesiąc nie będzie do remontu :) ) albo swap ale na BP czyli 1.8 wtedy masz więcej mocy ale raczej nie masz gwarancji że nie będzie trzeba silnika za chwilę remontować bo nigdy nie wiadomo jaki kupisz a można kupić i zajechany

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 6 mar 2011, 12:06
przez Piotrek.84
Ok.Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat.

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 6 mar 2011, 13:21
przez Hazu
Piotrek.84 napisał(a):Ok.Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat.

ja bym zamontował 1,8 DOHC

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 6 mar 2011, 20:18
przez Barthez
Piotrek.84 napisał(a):W porównaniu do mojej z5 to nieba a ziemia aż byłe zaskoczony.

w BA szału nie będzie... będziesz miał ładnych parę kg więcej do ciągnięcia

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 6 mar 2011, 20:37
przez MariuS
Piotrek.84 napisał(a):Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.



chcesz powiedział że gość Ci powiedział że remont z5 to 2,5-3tys??
jeśli tak to ostro przesadził...

a na 1,6 z BG nie ma sensu

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 7 mar 2011, 10:57
przez Piotrek.84
Według Ciebie ile powinien kosztować taki remont??

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 7 mar 2011, 16:18
przez wilusjdm
Według mnie nie ma co podnosić mocy patentami w Z5 to kompletnie bez sensu, nie dość że motor łyka olej jak pijawa to i mocy mało . Na 1.8 hmm po jakimś czasie sie znudzi i bedzie chęć na wiecej . Moc z 90 na 114PS to pytanie zadajcie do siebie czy to tak naprawde dużo ? szkoda że BA nie ma takich silników jak Honda, mały motor 1.6 v-tec'a a 160PS targa bude (lekką bude) . Sprawa jest prosta pojezdzic jeszcze jakiś czas na wystrzałowej z5 i do "żyda" . Wtedy tylko kupić coś w 2.0 dużo nie myśleć co moją następcą bedzie Celica 2.0 GT <serduszka>

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 8 mar 2011, 12:05
przez Piotrek.84
Szkoda żydowi bo już troszkę majątku w Nią poszło,a niewiele się odzyska.
Plan miałem taki,że zrobię remont z5 a za jakieś 2 roki kupie sobie coś mocniejszego,a Efke podaruję Żonie :D
Niestety wiecie jak to z planami bywa->"Planowałem sobie piernąć,to żem się zesrał"
Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 8 mar 2011, 14:34
przez wilusjdm
Piotrek.84 napisał(a):"Planowałem sobie piernąć,to żem się zesrał"


ten cytat ubawił mnie do łez :D Co do ceny swapa musisz poczytać troche forum zapewne było o tym :D

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 8 mar 2011, 17:10
przez mlody1921
Motorów na allegro Z5 jak żyd czapek, a znów Celica Gt szłu nie robi :D

GT4 to już inna pieśń :D

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 8 mar 2011, 21:56
przez Barthez
mlody1921 napisał(a):Celica Gt szłu nie robi :D

w porownaniu do z5 to przepasc ;)
Piotrek.84 napisał(a):Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.

przekalkuluj czy bardziej sie oplaca robic remont czy swapa ;)

PostNapisane: 9 wrz 2012, 09:29
przez konrad127
Witam, mam pytanie czy przy swapie silnika B3->Z5 w 323c ba trzeba wymienić coś więcej czy wystarczy tylko sam słupek(czyt. goły silnik)?

Re: SWAP BA Z5 –> BP How-to

PostNapisane: 9 wrz 2012, 09:38
przez rafał88
Skrzynia podejdzie napewno, ale nie wiem jak ze strowaniem silnika. Choc sama nazwa mowi ze to seria "B":) czyli komp do zmiany itd itd

PostNapisane: 9 wrz 2012, 10:01
przez Hazu
konrad127 napisał(a):Witam, mam pytanie czy przy swapie silnika B3->Z5 w 323c ba trzeba wymienić coś więcej czy wystarczy tylko sam słupek(czyt. goły silnik)?


To totalny bezsens.
Cały osprzęt jest kompletnie inny nic nie będzie pasować.

Zamontuj silnik B6 z BG jest identyczny jak B3
Koszty i praca niewielkie w porównaniu do swapu na Z5 a moc taka sama a moment wyższy w przypadku B6.

PostNapisane: 9 wrz 2012, 16:34
przez luki_92_92
Jak już się bawić w swap z B3 to i o BP można się pokusić :P wtedy byłaby rakieta w porównaniu z B3

PostNapisane: 9 wrz 2012, 17:06
przez wilusjdm
Zamiast Z5 podeszła by motorownia z BG 1.8 GT ?