Strona 3 z 10

PostNapisane: 4 sie 2008, 21:48
przez gadula
pawlak32 napisał(a):A po co wymieniać hamulce przy swapie z Z5 na BP, jak obie te wersje miały z tyłu bębny. Dopiero KF miał tarcze w BA..

A kto mówi z tyłu wymieniać? Tyłu nie trzeba ruszać, za to z przodu BP ma większe zaciski i już 13" nie wejdzie.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 06:14
przez accid
gadula czesc jestem posiadaczem mazdy 323 protege 1.5 dohc w automacie, chcialbym wrzucic co niej wiekszy silnik min 1.8. i mam pytanie, jaki silnik wybrac zeby bylo jak najmniej przerobek i wymiany innych czesci ? od razu mowie ze jestem laikiem zarowno internetowym jak i samochodoym, napewno informacje moglbym znalezc na forum , ale internet posiadam dopiero od tygodnia i uwierz mi ze nie latwo mi jest szukac itp.
z gory dzieki za pomoc

w przeciwnym wypadku bede musial zmienic samochod, choc bardzo sie przywizalem do tej mazdy :(

PostNapisane: 22 wrz 2008, 12:24
przez People_Hate_Me
z tego co pamietam to jak chcesz wymienic silnik na wiekszy to nie wazne na jak mocny i tak musisz zrobic te same zmiany. Wiec defakto roznica w kosztach jest tylko przy cenie slinika.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 12:41
przez piwo
najtaniej wyjdzie zmienic samochod.sprzedaj i kup najmocniejsza wersje.moze dolozysz z trzy tysiace.a przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca.swap jest tylko dla maniakow z kasa.inaczej daruj sobie bo nie ma to sensu.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 22:39
przez Fiveopac
accid napisał(a):najtaniej wyjdzie zmienic samochod.sprzedaj i kup najmocniejsza wersje.moze dolozysz z trzy tysiace.a przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca.swap jest tylko dla maniakow z kasa.inaczej daruj sobie bo nie ma to sensu.

Dobrze gada :) Wina mu!

PostNapisane: 23 wrz 2008, 19:40
przez maciekkm
piwo napisał(a):przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca

dokladnie,dlatego teraz zdecydowalem ze autko bedzie na sprzedasz jak juz znajde ladna v6 :)

PostNapisane: 23 wrz 2008, 20:59
przez Bio
piwo napisał(a):najtaniej wyjdzie zmienic samochod.sprzedaj i kup najmocniejsza wersje.moze dolozysz z trzy tysiace.a przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca.swap jest tylko dla maniakow z kasa.inaczej daruj sobie bo nie ma to sensu.

dodaj do tego opłacy – rejestracja, oc, pierwsze naprawy (na bank coś do wymiany będzie) i już tak różowo nie jest... więc 50-50

PostNapisane: 23 wrz 2008, 21:18
przez MariuS
maciekkm napisał(a):
piwo napisał(a):przekladka wyjdzie wiecej lub podobniue.wiec kompletnie sie nie oplaca

dokladnie,dlatego teraz zdecydowalem ze autko bedzie na sprzedasz jak juz znajde ladna v6 :)


na naszym forum jest jeszcz ekilka tkaich, bo chyba na alledrogo, gratce itp baaardzo ciezko znaleźć, sam chhcialem tka zrobić niedawno, ale przemyślałęm i pojeżdze Z5 jeszcze a potem jak juz uzbieram to cos na pewno powyzej 150KM musi wpasć.

PostNapisane: 24 wrz 2008, 01:36
przez radekkm
maciekkm napisał(a):autko bedzie na sprzedasz jak juz znajde ladna v6

myslalem ze rozpatrzyles moja propozycje auta lekko ;) ponad 150 km :D

PostNapisane: 14 sty 2009, 14:18
przez MariuS
mam pytanko- kilka osób zauważyłem robilo SWAP Z5 na BP(114KM)

sprawa ma się tak:

Remontowałem moje z5 w październiku zeszłego roku i operacja się udała- przejechałem ponad 3200km od remontu i jest cacy, ale brakuje mi mocy. A że przyzwyczaiłem się do auta i wiem w jakim jest stanie, to nie chcę go sprzedawać i szukać BP, tylko chciałem zrobić SWAP-a. I teraz pytanie- ile trzeba liczyć +– za części i ile za robociznę? Czy ma ktoś jakiś zaufanych sprzedawców gdzie możnaby kupić części na swap . Bo ja w sumie chciałem robić tego swapa jakoś na wiosnę- może początek wakacji tego roku i tak sobie najpierw wszystko układam. I czy klima od Z5 podejdzie potem do BP?

Bo poszukać obecnie 323F BA BP w dobrym stanie i normalne pieniądze jest ciężko, a u siebie już sporo porobiłem no i nabyłem nowe felgi, które w przypadku sprzedaży do V6 nie podejdą :P , a patrząc na dane katalogowe przepaści między 2.0 v6 KF a 1,9BP nie ma – np w 0-100km/h, a konstrukcja BP o wiele łatwiejsza w razie jakiś napraw.

PostNapisane: 14 sty 2009, 17:34
przez Fiveopac
mariusz_sti napisał(a):SWAP Z5 na BP(114KM)

co to za BP co ma 114 KM? 3 cylindrowe?

PostNapisane: 14 sty 2009, 17:39
przez Bartg
co to za BP co ma 114 KM? 3 cylindrowe?

Tyle podaja dane techniczne dla BP w 323BA :P

PostNapisane: 14 sty 2009, 17:48
przez Fiveopac
Tyle podaja dane techniczne dla BP w 323BA język

Powaga? Zaszyliscie mnie teraz. Az sprawdze.

PostNapisane: 14 sty 2009, 17:49
przez MariuS
no tyle ma BP montowany w 323F BA, ale jeździ całkiem przyjemnie to. Dalej czekam na jakieś szczegóły na temat przeszczepu Z5-> BP

PostNapisane: 14 sty 2009, 17:58
przez Fiveopac
Cos jest zamieszane.
Skoro v6 goni do setki w 9,4 przy 144 km a BP przy niby 114 KM jest tylko o 0,3 sek wolniejsze to cos ewidentnei nie gra.
Nie slyszalem o BP ktory by mial mniej niz 130 KM! Chyba mylicie BP z B8 !

PostNapisane: 14 sty 2009, 18:01
przez Jacek176
Fiveopac napisał(a):
mariusz_sti napisał(a):SWAP Z5 na BP(114KM)

co to za BP co ma 114 KM? 3 cylindrowe?
hehe... BP w BA ma tyle koni. Tak naprawdę nikt nie wie co oni zrobili żeby go tak zdławić. Mi ta wiadomość do niczego nie jest potrzebna a nikomu innemu nie chciało się poszukać informacji na ten temat.

Fiveopac napisał(a):Skoro v6 goni do setki w 9,4 przy 144 km a BP przy niby 114 KM jest tylko o 0,3 sek wolniejsze to cos ewidentnei nie gra.
Bo V6 jest bardzo ciężkie. Ja mam taką teorię spiskową, że w BA specjalnie zdławili ten silnik 1.8 żeby nie robił konkurencji dla tej V6 :D Bo gdyby miał tyle koni co w BG to pewnie szełby równo z 2.0 V6 i wtedy kto by im kupił tą wersje GT ;)

Fiveopac napisał(a):Nie slyszalem o BP ktory by mial mniej niz 130 KM! Chyba mylicie BP z B8 !
Przecież BP w BG też ma poniżej 130KM :P – 128
A co to jest B8?

PostNapisane: 14 sty 2009, 18:17
przez MariuS
Jacek176 napisał(a):e w BA specjalnie zdławili ten silnik 1.8 żeby nie robił konkurencji dla tej V6 zeby


coś w tym jest
Jacek176 napisał(a):Tak naprawdę nikt nie wie co oni zrobili żeby go tak zdławić.


kompresja jest okrojona


pozatym

BP(114KM) -1115 kg – 157 Nm
V6(144KM) – 1210 kg- 180Nm


Wiedzę niezłe zamieszanie zrobiłem :D ale pamiętajcie o celu z jakim pisałem mojego posta o SWAP-ie :P

PostNapisane: 14 sty 2009, 19:44
przez Bartg
Wyslij pw do Gaduly on wkladal BP, silniki z Anglika do 1500zl powinno sie dostac z niewielkim przebiegiem, kwestia tego czy wszystko pasuje plug&play, przekladac trzebaby albo samemu albo w zaprzyjaznionym warsztacie, bo w kazdym innym zawolaja jakis kosmos za przekladke silnika
Bo V6 jest bardzo ciężkie. Ja mam taką teorię spiskową, że w BA specjalnie zdławili ten silnik 1.8 żeby nie robił konkurencji dla tej V6

Masz sporo racji, ~130 konne BP mogloby isc praktycznie identycznie jak V6, a moze i lepiej, a przeciez nie mogli pozwolic zeby topowa wersja nie byla topowa ;)

PostNapisane: 14 sty 2009, 19:50
przez Jacek176
mariusz_sti napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Tak naprawdę nikt nie wie co oni zrobili żeby go tak zdławić.


kompresja jest okrojona
Było mówione już setki razy: żadna kompresja nie jest okrojona. Zarówno w BG jak i w BA stopień sprężania był 9.0:1
Jedynie we wcześniejszych wersjach BP bez katalizatora (produkowanych do kwietnia 1991r.) kompresja była 9.8:1 i moc 137KM.

PostNapisane: 14 sty 2009, 20:13
przez MariuS
Bartg napisał(a):Wyslij pw do Gaduly on wkladal BP


właśnie poszło, ale im więcej osób się wypowie tym lepiej. niestety znajomego mechanika który by to przeprowadził nie mam :( . Ciekaw jestem ile liczą sobie mechanicy za takie coś..
A co do ceny silnika BP- najlepiej jakby mi isę udało znaleźć sprzedawcę od którego wezmę BP a oddam mu swoje Z5(bo ono po remoncie i stan jest elegancki) i jakoś tam się rozliczyć.