Wkład filtra powietrza K&N

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 08:58

Bartg napisał(a):Wloz sama wkladke i nic wiecej nie ruszaj.


nie sadzisz iz dadza wiekszy doplyw powietrza???? i co to znaczy wiejski efekt pod maska?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Artiks » 14 kwi 2009, 10:38

DonAntonio napisał(a):wiekszy doplyw powietrza
Robiąc dziury w puszce będziesz miał jedynie większy dopływ ciepłego powietrza co nic nie poprawi, dużo powietrza=im zimniejsze tym więcej tlenu . Lepiej zrób tak że seryjna puszka+wkład KN i dolot bezpośredni ze zderzaka lub innego chłodnego miejsca np. nadkole --> do airboxa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Bartg » 14 kwi 2009, 19:12

Dadza wiekszy doplyw goracego silnika prosto na filtr, poza tym taka puszka nie wyglada za ciekawie.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7812 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bł@żej » 15 kwi 2009, 11:21

Bartg nawet jak zrobisz tylko z jednej strony... jak sie patrzy na niego do od lewe... przeciez lampa tez ma szczeliny i przepuszacza powietrze wiec bedzie dochodzic chlodniutkie ;p tak mysle przynajmniej

btw... piszesz teoretycznie czy oparte na przykladzie... typu przed zabiegiem auto bylo na hamowni i tuz po????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Pyton162 » 15 kwi 2009, 11:32

to jedz na hamownie przed założeniem wkładki i po założeniu z dziurami w puszcze. Wiecej niz 1-2km przyrostu sie nie spodziewaj a nawet modl sie zeby nie stracil na wigorze. Za to kase co wydasz na wklakde i ewentualnie na hamownie kup porzadny stozek i zrob dolot profi to bedziesz cos czul ale nie spodziewaj sie cudow po silniku 1.5 to nie honda ze w silnku 1.5 105km po wymianie dolotu i wydechu masz 120km poparte hamownia
Pyton162
 

Postprzez Bł@żej » 15 kwi 2009, 12:33

Pyton162 napisał(a):to jedz na hamownie przed założeniem wkładki i po założeniu z dziurami w puszcze.


tak tez zrobie

Pyton162 napisał(a):a nawet modl sie zeby nie stracil na wigorze


prędzej ze stozkiem to sie stanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Pyton162 » 15 kwi 2009, 13:03

tylko pamiętaj pochwal sie wykresami , będzie dla potomnych zeby tak nie robić
Pyton162
 

Postprzez check » 15 kwi 2009, 13:06

no tak włożyć wkładkę to dużo tańszy i łatwiejszy sposób niż zrobić dolot ze stożkiem ;) jednak z dobrze zrobionym dolotem ze stożkiem odizolowanym od komory silnika można lepszych wyników sie spodziewać niż po wkładce takie moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Bartg » 15 kwi 2009, 16:26

Ja bym najpierw auto do zdrowej serii doprowadzil, z tego co pamietam pare koników brakowalo przy okazji ostatniego dynodaya ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7812 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Simon » 17 kwi 2009, 23:13

Ja kupilem przedwczoraj wklad K&N do 626 GF.
Od razu mala wskazowka dla kolegow, ktorzy mieliby ewentualnie ochote wydac pieniadze na wyzej wymieniona. Otoz dla silnika 2.0 odpowiedni numer to 33-2676. Zwroccie uwage czy Wasz filtr jest na rogach zaokraglony, czy jest prostokatny. To bardzo istotne. Prostokatny jest za szeroki i nie wejdzie do airboxa. Wkladka z zaokraglonymi bokami jest niestety ciut drozsza niz prostokatna ale PASUJE, a na wielu stronach wlasnie ta prostokatna jest opisywana jako dedykowana do 626 od '00, a tymczasem NIE PASUJE.
Szkoda czasu na ewentualny zwrot i czekanie na druga, ta pasujaca. Ja na szczescie mam oddzial Intercarsu w swoim miescie i zamienic wkladki nie bylo dla mnie problemem.
WLASCIWA WKLADKA
NIEWLASCIWA – nie wiem czy to klubowicz, ale w opisie jest tylko napisane, ze u niego "jest inny numer" – nacial sie tak samo jak ja. Szkoda tylko, ze nie napisal do jakiego modelu nie pasuje. Napisal do jakich pasuje wg K&N, zeby pozniej kupujacy nie mial pretensji jak sie natnie <killer> Nie lubie takich gosci...

PS.
Podpisuje sie pod stwierdzeniami, ze po zmianie papierowego filtra (nota bene oryginalnego mazdowskiego) autko lepiej reaguje na gaz i jest elastyczniejsze. Mocy pewnie za duzo nie dostalo ;) Pomysle jeszcze nad doprowadzeniem chlodnego powietrza do airboxa. Poki co nie bede sie bawil w dolot i stozek, bo nie wiem jak mam wyliczyc prawidlowo dlugosc i srednice, i nie bede sie z tym gimnastykowal.
Szanuje opinie, ze profi dolot moze podniesc moc.
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez Jacekm_ » 18 kwi 2009, 11:22

Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że wkładka K&N, przynajmniej w silniku FS, nie daje NIC. Piszę to z własnego doświadczenia. Mój silnik pracował identycznie na zwykłym mazdowskim filtrze i na wkładce K&N. Żadnej różnicy w reakcji na gaz – koledzy, którzy to odczuli prawdopodobnie mieli przytkane stare filtry.
Szkoda kasy i tyle. W ogóle układy dolotowe we współczesnych autach są na tyle dokładnie opracowywane, że taki pseudo-tuningowe zabiegi nie są w stanie nic w nich zdziałać, chyba, że pogorszą parametry pracy układu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Borys » 18 kwi 2009, 11:34

Dokladnie taka prawda, jeśli chce się uzyskać lepszy dźwięk i troche mocy to trzeba się wziąć za silnik od d.py strony czyli za wydech ;) Niby te wkładki są fajne, bo można je czyścić zamiast wymieniać, ale jakoś nie wierze w skuteczność takiego "prania" wkładki ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Lowiec » 25 kwi 2009, 11:56

Miałem taka wkładkę K&N w nissanie z gaźnikiem i instalką LPG I generacji – jedynym wyraźnie zauważalnym plusem były koszty utrzymania – koszt filtra chyba ze 320pln + środki do regularnego czyszczenia 60 w efekcie przez chyba 100tyś km miałem zawsze czysty filtr co jak każdy wie jest bardzo istotne dla dynamiki auta i użytkowania go na LPG.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez feecle » 25 kwi 2009, 20:23

Mam K&N w 323F. Pierwsze co zauważyłem to lżej pracujący pedał gazu (dziwne). Poprawił się też moment w dolnym zakresie obrotów. Dźwięk bez zmian. Brak zmian w osiągach. Jestem zadowolony z tej modyfikacji.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez hopek » 25 kwi 2009, 20:40

feecle napisał(a):Poprawił się też moment w dolnym zakresie obrotów


feecle napisał(a):Brak zmian w osiągach

jeśli moment się poprawił to chyba osiągi też <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez feecle » 25 kwi 2009, 20:43

Tylko jakoś nie widać różnicy ;–)
Chodziło mi maksymalną moc/moment.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez hopek » 25 kwi 2009, 20:51

a jesli dzięki tej wkładce przybyło by 2 koniki i 2 Nm to jak myślisz odczułbyś to ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez feecle » 25 kwi 2009, 22:42

Napiszę to jeszcze raz. Nie odczułem dodatkowej mocy. Auto lepiej się zbiera w dolnym zakresie obrotów.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Lowiec » 26 kwi 2009, 12:24

efekt taki jak przy czystym filtrze – wkładka-własne częstsze czyszczenie i efekt nowego filtra.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez marcin255 » 3 maja 2009, 16:05

co doradzicie wkładka K&N -autko obok czy KARBON FILTR STOŻKOWY airbox STOŻEK SIMOTA
http://moto.allegro.pl/item625056392_ka ... imota.html

wpięte w ori dolot
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje