Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

Postprzez kiba22 » 7 paź 2015, 11:42

Czołem wszystkim.

Niestety nie udało mi się znaleźć by ktokolwiek poruszał ten temat na forum więc proszę o opinie/informację/porady/sugestie ;)
Biorąc pod uwagę moją słabość i zamiłowanie do Mazd, chciał bym powrócić do marki.
Interesuje mnie jednak sportowy charakter a na MPS-a mnie nie stać – niestety :(
Rozważam zatem zakup "szóstki" w wersji 166-konnej bądź w ostateczności 140-konnej a podobno
nie są one jakoś specjalnie mocne w porównaniu z innymi – podobnymi mocowo – samochodami konkurencji.

I teraz zaczyna się magia <faja>
Chciał bym wsadzić do Madzi kompresor (np. EATON M62) na elektrosprzęgle jak to często robią chłopaki w CRX-ach i innych Haniach. Gdzie efekt jest na prawdę zacny <diabełek>

1) Ktoś się orientuje czy w Maździe 6 taki zabieg ma sens?
2) Jeśli tak, to który z silników był by lepszą bazą na takie modyfikacje?
3) Czy trzeba przeprowadzać jakieś poważniejsze modyfikacje seryjnego motoru (zakuwanie, etc.)?
4) Orientuje się ktoś w przybliżonych kosztach oraz osobach zajmującymi się takimi sprawami?
5) Dużo tam miejsca pod maską czy trzeba by wyrzucać klimatyzację?
5) Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie na temat ;)

Jeśli temat był poruszany, to z góry przepraszam i proszę o podrzucenie linków.
Jak już wspominałem nie udało mi się znaleźć nic, co dotyczyło by doładowania sprężarką mechaniczną Mazdy 6 (GG).

Jeszcze tak przy okazji: czy na forum jest jakiś posiadacz 166-konnej Mazdy 6 z okolic Chrzanowa (małopolskie), skłonny pochwalić się swoją Madzią? <czarodziej>

Pozdrawiam – Damian ;)

EDIT:
PS – nie oczekuję mocy bolidu F1, okolice 200KM były by satysfakcjonujące.
Ostatnio edytowano 7 paź 2015, 13:40 przez kiba22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 12:40

Bo nikt tego nie robi, sens znikomy, przyrost taki, że lepiej kupić 3.0 (mimo wad silnika), które się nieźle turbią i można kupić kute bebechy. Zresztą koszta całości pewnie będą takie, ze lepiej kupić MPSa, nawet w zwykłej Hondzie, zeby to zrobic z głową bez 5000zł nie ma co podchodzić, gdzie wszystkie części można kupić od ręki w Polsce. W USA zakładali parę lat temu elektryczne kompresory Phantom FTS do silników 2.0 i 2.5 to możesz wygooglać np na mazda3forums.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez kiba22 » 7 paź 2015, 13:37

Gdyby to były koszta, jak w przypadku CRX Delsol (którym sam miałem przyjemność poszaleć) rzędu do 7k zł gdzie przyrost mocy był w granicach minimum 70KM, to pisał bym się na to.
Ciekawi mnie fakt, że skoro z seryjnego, Hondowskiego silnika VTEC 1.6 16V SOHC 125KM można wykrzesać 200KM + przy stosunkowo bezpiecznym doładowaniu, to jaki przyrost mocy był by w przypadku 2-2.3L silnika DOHC Mazdy <co?>

Ale fakt – skoro nikt dotychczas tego nie robił, to oznacza raczej brak opłacalności przedsięwzięcia :|

Mimo wszystko, proszę o wypowiedzi osób bardziej zaawansowanych w temacie ode mnie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 13:40

Pewnie jakbyś zyskał ze 40 koni byłoby dobrze, z Hondy to można zrobić 180 koni N/A w miarę bezawaryjne, więc nie ma co niestety porównywać silników.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez kiba22 » 7 paź 2015, 13:46

Bartg napisał(a):Pewnie jakbyś zyskał ze 40 koni byłoby dobrze, z Hondy to można zrobić 180 koni N/A w miarę bezawaryjne, więc nie ma co niestety porównywać silników.


Ale ten dźwięk sprężarki i zaworu Blow-Off <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez Yoki » 7 paź 2015, 13:49

Poszukaj na forum jest M6 2.3 do której założono turbo.

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez kiba22 » 8 paź 2015, 07:59

Yoki napisał(a):Poszukaj na forum jest M6 2.3 do której założono turbo.

Nabryzgane olejem z mojego S5


Interesuje mnie typowo kompresor mechaniczny, nie turbo.
Ponieważ w pierwszym przypadku istnieje możliwość powrotu w każdej chwili do N/A,
za pomocą jednego przycisku. Turbo jak siądzie, to już klops :/
Nieudolnie szukam czy temat nie istnieje?
Nie mogę znaleźć – podrzuć z łaski Swojej linki, jeśli takowe posiadasz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez Piotrek_154 » 8 paź 2015, 09:11

Wystarczyło przewinąć parę postów w dziale tuning...
viewtopic.php?f=102&t=180431&start=20
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez kiba22 » 8 paź 2015, 10:54

Przepraszam... mój błąd – szukałem cały czas w dziale Nasze Mazdy <rotfl>
Dziękuję za link ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez ZeroCool_m1 » 11 paź 2015, 12:49

Chcesz zerknąć, jak chodzi 2.3 (166 KM) i masz ochotę na wycieczkę do Krakowa, to zapraszam :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez kiba22 » 13 paź 2015, 07:24

ZeroCool_m1 napisał(a):Chcesz zerknąć, jak chodzi 2.3 (166 KM) i masz ochotę na wycieczkę do Krakowa, to zapraszam :–)


Bardzo by mi zależało na tym ;)
Będziesz w Krakowie w sobotę bądź niedzielę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez leonidass » 13 paź 2015, 16:13

serio chcesz założyć eatona , hm nie lepiej rotrex , btw masz na forach zagramanicznych kilka sztuk na m62 ale bez szału
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez tekkenfan » 13 paź 2015, 17:13

taaa tylko ile kosztuje Eaton a ile Rotex? Bo z tego co rozumiem ma być "budżetowo"

kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy, bo przy 2.3 dużo więcej z tego raczej nie wyciśniesz.
Na pewno będzie dużo lepiej na dole czyli przyjemność z jazdy w mieście na +, ale obawiam się że z górą obrotów już może być gorzej (tzn. poprawa będzie ale przy masie auta szału to raczej nie zrobi).
Nie wiem jak wygląda kwestia świnek w 6tce ale jeżeli nie ma z tym problemu to jest to wg. mnie lepsza opcja na "200KM" niż przekładka silnika na 3.0.

Co do kosztów to ciężko powiedzieć ale podstawa to:
– kompresor `1000-1300 pln? (czasami nawet taniej)
– montaż kompresora ???pln.
– Orurowanie + ICek 1500pln? (chyba że robisz sam to pewnie połowa tego)
– DV – 300pln?
– DET3 – 600pln?
– jakiegś gajgery do monitoringu silnika (doładowanie, ciśnienie/temp. oleju) – 500pln?
– strojenie 1000pln

To by było chyba tyle jeżeli doładowanie mechanicznege. Nie chciało mi się googlać stąd przy cenach są znaki zapytania :P, no ale wystarczy pogooglać i się wszystkiego dowiedzieć.
Przyrosty jakie da M62 seryjny słupek powinien przyjąć na klatę, bo tutaj moment narasta łagodnie w funkcji obrotów w przeciwieństwie to turbin, ale jeżeli piszę głupoty to niech mnie ktoś poprawi ;)

Co do montażu to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia jak wygląda to wszystko pod maska 6tki, ale obstawiam że najłatwiej w miejscu klimy.

kiba22 napisał(a):Ponieważ w pierwszym przypadku istnieje możliwość powrotu w każdej chwili do N/A,za pomocą jednego przycisku. Turbo jak siądzie, to już klops :/

pamiętaj tylko że na "wolnossaku" będzie trochę gorzej bo zwiększasz pojemność dolotu, a co za tym idzie silnik musi zassać powietrze przez kilka metrów rury+kompresor+ICek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez People_Hate_Me » 13 paź 2015, 17:55

Pytanie czy do tych "200" jak będzie chciał dobić to nie będzie trzeba kombinować z wtryskami jeszcze, z pompą paliwa. (Tak dorzucam tylko do dyskusji, bo nie mam zielonego pojęcia jak one wydajnościowo wypadają w 6kach.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez kiba22 » 14 paź 2015, 07:44

leonidass napisał(a):btw masz na forach zagramanicznych kilka sztuk na m62 ale bez szału

Mój angielski nie być w zasadzie tragedia ale w kwestii zagadnienień technicznych/mechanicznych to już być gorzej <glupek2>
tekkenfan napisał(a):taaa tylko ile kosztuje Eaton a ile Rotex? Bo z tego co rozumiem ma być "budżetowo"

Dokładnie, padło na EATON ponieważ ma fajny stosunek przyrostu mocy do ceny (piszę na przykładzie Hond oczywiście). No i oczywiście możliwość On/Off, kiedy potrzebuję ponieważ potrafi dać po uszach taki EATON na dłuższej trasie <rotfl>
tekkenfan napisał(a):kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy

W taki pułap konny celowałem ale niestety w praktyce, apetyt rośnie... :|
Tekkenfan – dziękuję za szczegółową pomoc przy wycenie przedsięwzięcia <spoko>
People_Hate_Me napisał(a):Pytanie czy do tych "200" jak będzie chciał dobić to nie będzie trzeba kombinować z wtryskami jeszcze, z pompą paliwa. (Tak dorzucam tylko do dyskusji, bo nie mam zielonego pojęcia jak one wydajnościowo wypadają w 6kach.

Trafna uwaga ponieważ przy CRX, przynajmniej wtryski trzeba było zastąpić wydajniejszymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez tekkenfan » 14 paź 2015, 17:55

spoko loko.
Wolnossące 2.3 to jest to samo co w MPSie? Bo jak tak to wtryski i pompa z MPSa i już powinno być git pod względem paliwowym, tyle że to kolejne koszty, no ale taka zabawa;)

Zorientuj się jakie są wtryskiwacze i w jakimś kalkulatorze internetowym możesz sobie oszacować ich zakres mocowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez smile » 14 paź 2015, 18:33

Mps z tego co pamiętam ma inne części niż zwykle 2,3. To już lepiej szukaj np cx7 pierwszej generacji jakiegoś szrota z USA. Będziesz miał ory silnik turbo 2,3 o mocy ponad 250km. Lepsze to niż swap na 3,0.
Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez piwo » 14 paź 2015, 20:20

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4759 (244/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Yoki » 14 paź 2015, 20:26

https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez tekkenfan » 14 paź 2015, 22:12

smile napisał(a):Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.

a to niby czemu?
Każde doładowanie wymaga ICka, fizyki nie oszukasz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje