Mazda 6 (GG) a kompresor EATON
Czołem wszystkim.
Niestety nie udało mi się znaleźć by ktokolwiek poruszał ten temat na forum więc proszę o opinie/informację/porady/sugestie
Biorąc pod uwagę moją słabość i zamiłowanie do Mazd, chciał bym powrócić do marki.
Interesuje mnie jednak sportowy charakter a na MPS-a mnie nie stać – niestety
Rozważam zatem zakup "szóstki" w wersji 166-konnej bądź w ostateczności 140-konnej a podobno
nie są one jakoś specjalnie mocne w porównaniu z innymi – podobnymi mocowo – samochodami konkurencji.
I teraz zaczyna się magia
Chciał bym wsadzić do Madzi kompresor (np. EATON M62) na elektrosprzęgle jak to często robią chłopaki w CRX-ach i innych Haniach. Gdzie efekt jest na prawdę zacny
1) Ktoś się orientuje czy w Maździe 6 taki zabieg ma sens?
2) Jeśli tak, to który z silników był by lepszą bazą na takie modyfikacje?
3) Czy trzeba przeprowadzać jakieś poważniejsze modyfikacje seryjnego motoru (zakuwanie, etc.)?
4) Orientuje się ktoś w przybliżonych kosztach oraz osobach zajmującymi się takimi sprawami?
5) Dużo tam miejsca pod maską czy trzeba by wyrzucać klimatyzację?
5) Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie na temat
Jeśli temat był poruszany, to z góry przepraszam i proszę o podrzucenie linków.
Jak już wspominałem nie udało mi się znaleźć nic, co dotyczyło by doładowania sprężarką mechaniczną Mazdy 6 (GG).
Jeszcze tak przy okazji: czy na forum jest jakiś posiadacz 166-konnej Mazdy 6 z okolic Chrzanowa (małopolskie), skłonny pochwalić się swoją Madzią?
Pozdrawiam – Damian
EDIT:
PS – nie oczekuję mocy bolidu F1, okolice 200KM były by satysfakcjonujące.
Niestety nie udało mi się znaleźć by ktokolwiek poruszał ten temat na forum więc proszę o opinie/informację/porady/sugestie
Biorąc pod uwagę moją słabość i zamiłowanie do Mazd, chciał bym powrócić do marki.
Interesuje mnie jednak sportowy charakter a na MPS-a mnie nie stać – niestety
Rozważam zatem zakup "szóstki" w wersji 166-konnej bądź w ostateczności 140-konnej a podobno
nie są one jakoś specjalnie mocne w porównaniu z innymi – podobnymi mocowo – samochodami konkurencji.
I teraz zaczyna się magia
Chciał bym wsadzić do Madzi kompresor (np. EATON M62) na elektrosprzęgle jak to często robią chłopaki w CRX-ach i innych Haniach. Gdzie efekt jest na prawdę zacny
1) Ktoś się orientuje czy w Maździe 6 taki zabieg ma sens?
2) Jeśli tak, to który z silników był by lepszą bazą na takie modyfikacje?
3) Czy trzeba przeprowadzać jakieś poważniejsze modyfikacje seryjnego motoru (zakuwanie, etc.)?
4) Orientuje się ktoś w przybliżonych kosztach oraz osobach zajmującymi się takimi sprawami?
5) Dużo tam miejsca pod maską czy trzeba by wyrzucać klimatyzację?
5) Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie na temat
Jeśli temat był poruszany, to z góry przepraszam i proszę o podrzucenie linków.
Jak już wspominałem nie udało mi się znaleźć nic, co dotyczyło by doładowania sprężarką mechaniczną Mazdy 6 (GG).
Jeszcze tak przy okazji: czy na forum jest jakiś posiadacz 166-konnej Mazdy 6 z okolic Chrzanowa (małopolskie), skłonny pochwalić się swoją Madzią?
Pozdrawiam – Damian
EDIT:
PS – nie oczekuję mocy bolidu F1, okolice 200KM były by satysfakcjonujące.
Ostatnio edytowano 7 paź 2015, 13:40 przez kiba22, łącznie edytowano 1 raz
Bo nikt tego nie robi, sens znikomy, przyrost taki, że lepiej kupić 3.0 (mimo wad silnika), które się nieźle turbią i można kupić kute bebechy. Zresztą koszta całości pewnie będą takie, ze lepiej kupić MPSa, nawet w zwykłej Hondzie, zeby to zrobic z głową bez 5000zł nie ma co podchodzić, gdzie wszystkie części można kupić od ręki w Polsce. W USA zakładali parę lat temu elektryczne kompresory Phantom FTS do silników 2.0 i 2.5 to możesz wygooglać np na mazda3forums.
Gdyby to były koszta, jak w przypadku CRX Delsol (którym sam miałem przyjemność poszaleć) rzędu do 7k zł gdzie przyrost mocy był w granicach minimum 70KM, to pisał bym się na to.
Ciekawi mnie fakt, że skoro z seryjnego, Hondowskiego silnika VTEC 1.6 16V SOHC 125KM można wykrzesać 200KM + przy stosunkowo bezpiecznym doładowaniu, to jaki przyrost mocy był by w przypadku 2-2.3L silnika DOHC Mazdy
Ale fakt – skoro nikt dotychczas tego nie robił, to oznacza raczej brak opłacalności przedsięwzięcia
Mimo wszystko, proszę o wypowiedzi osób bardziej zaawansowanych w temacie ode mnie
Ciekawi mnie fakt, że skoro z seryjnego, Hondowskiego silnika VTEC 1.6 16V SOHC 125KM można wykrzesać 200KM + przy stosunkowo bezpiecznym doładowaniu, to jaki przyrost mocy był by w przypadku 2-2.3L silnika DOHC Mazdy
Ale fakt – skoro nikt dotychczas tego nie robił, to oznacza raczej brak opłacalności przedsięwzięcia
Mimo wszystko, proszę o wypowiedzi osób bardziej zaawansowanych w temacie ode mnie
Bartg napisał(a):Pewnie jakbyś zyskał ze 40 koni byłoby dobrze, z Hondy to można zrobić 180 koni N/A w miarę bezawaryjne, więc nie ma co niestety porównywać silników.
Ale ten dźwięk sprężarki i zaworu Blow-Off
Poszukaj na forum jest M6 2.3 do której założono turbo.
Nabryzgane olejem z mojego S5
Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Yoki napisał(a):Poszukaj na forum jest M6 2.3 do której założono turbo.
Nabryzgane olejem z mojego S5
Interesuje mnie typowo kompresor mechaniczny, nie turbo.
Ponieważ w pierwszym przypadku istnieje możliwość powrotu w każdej chwili do N/A,
za pomocą jednego przycisku. Turbo jak siądzie, to już klops :/
Nieudolnie szukam czy temat nie istnieje?
Nie mogę znaleźć – podrzuć z łaski Swojej linki, jeśli takowe posiadasz
Wystarczyło przewinąć parę postów w dziale tuning...
viewtopic.php?f=102&t=180431&start=20
viewtopic.php?f=102&t=180431&start=20
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Chcesz zerknąć, jak chodzi 2.3 (166 KM) i masz ochotę na wycieczkę do Krakowa, to zapraszam :–)
taaa tylko ile kosztuje Eaton a ile Rotex? Bo z tego co rozumiem ma być "budżetowo"
kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy, bo przy 2.3 dużo więcej z tego raczej nie wyciśniesz.
Na pewno będzie dużo lepiej na dole czyli przyjemność z jazdy w mieście na +, ale obawiam się że z górą obrotów już może być gorzej (tzn. poprawa będzie ale przy masie auta szału to raczej nie zrobi).
Nie wiem jak wygląda kwestia świnek w 6tce ale jeżeli nie ma z tym problemu to jest to wg. mnie lepsza opcja na "200KM" niż przekładka silnika na 3.0.
Co do kosztów to ciężko powiedzieć ale podstawa to:
– kompresor `1000-1300 pln? (czasami nawet taniej)
– montaż kompresora ?pln.
– Orurowanie + ICek 1500pln? (chyba że robisz sam to pewnie połowa tego)
– DV – 300pln?
– DET3 – 600pln?
– jakiegś gajgery do monitoringu silnika (doładowanie, ciśnienie/temp. oleju) – 500pln?
– strojenie 1000pln
To by było chyba tyle jeżeli doładowanie mechanicznege. Nie chciało mi się googlać stąd przy cenach są znaki zapytania , no ale wystarczy pogooglać i się wszystkiego dowiedzieć.
Przyrosty jakie da M62 seryjny słupek powinien przyjąć na klatę, bo tutaj moment narasta łagodnie w funkcji obrotów w przeciwieństwie to turbin, ale jeżeli piszę głupoty to niech mnie ktoś poprawi
Co do montażu to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia jak wygląda to wszystko pod maska 6tki, ale obstawiam że najłatwiej w miejscu klimy.
pamiętaj tylko że na "wolnossaku" będzie trochę gorzej bo zwiększasz pojemność dolotu, a co za tym idzie silnik musi zassać powietrze przez kilka metrów rury+kompresor+ICek.
kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy, bo przy 2.3 dużo więcej z tego raczej nie wyciśniesz.
Na pewno będzie dużo lepiej na dole czyli przyjemność z jazdy w mieście na +, ale obawiam się że z górą obrotów już może być gorzej (tzn. poprawa będzie ale przy masie auta szału to raczej nie zrobi).
Nie wiem jak wygląda kwestia świnek w 6tce ale jeżeli nie ma z tym problemu to jest to wg. mnie lepsza opcja na "200KM" niż przekładka silnika na 3.0.
Co do kosztów to ciężko powiedzieć ale podstawa to:
– kompresor `1000-1300 pln? (czasami nawet taniej)
– montaż kompresora ?pln.
– Orurowanie + ICek 1500pln? (chyba że robisz sam to pewnie połowa tego)
– DV – 300pln?
– DET3 – 600pln?
– jakiegś gajgery do monitoringu silnika (doładowanie, ciśnienie/temp. oleju) – 500pln?
– strojenie 1000pln
To by było chyba tyle jeżeli doładowanie mechanicznege. Nie chciało mi się googlać stąd przy cenach są znaki zapytania , no ale wystarczy pogooglać i się wszystkiego dowiedzieć.
Przyrosty jakie da M62 seryjny słupek powinien przyjąć na klatę, bo tutaj moment narasta łagodnie w funkcji obrotów w przeciwieństwie to turbin, ale jeżeli piszę głupoty to niech mnie ktoś poprawi
Co do montażu to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia jak wygląda to wszystko pod maska 6tki, ale obstawiam że najłatwiej w miejscu klimy.
kiba22 napisał(a):Ponieważ w pierwszym przypadku istnieje możliwość powrotu w każdej chwili do N/A,za pomocą jednego przycisku. Turbo jak siądzie, to już klops :/
pamiętaj tylko że na "wolnossaku" będzie trochę gorzej bo zwiększasz pojemność dolotu, a co za tym idzie silnik musi zassać powietrze przez kilka metrów rury+kompresor+ICek.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Pytanie czy do tych "200" jak będzie chciał dobić to nie będzie trzeba kombinować z wtryskami jeszcze, z pompą paliwa. (Tak dorzucam tylko do dyskusji, bo nie mam zielonego pojęcia jak one wydajnościowo wypadają w 6kach.
leonidass napisał(a):btw masz na forach zagramanicznych kilka sztuk na m62 ale bez szału
Mój angielski nie być w zasadzie tragedia ale w kwestii zagadnienień technicznych/mechanicznych to już być gorzej
tekkenfan napisał(a):taaa tylko ile kosztuje Eaton a ile Rotex? Bo z tego co rozumiem ma być "budżetowo"
Dokładnie, padło na EATON ponieważ ma fajny stosunek przyrostu mocy do ceny (piszę na przykładzie Hond oczywiście). No i oczywiście możliwość On/Off, kiedy potrzebuję ponieważ potrafi dać po uszach taki EATON na dłuższej trasie
tekkenfan napisał(a):kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy
W taki pułap konny celowałem ale niestety w praktyce, apetyt rośnie...
Tekkenfan – dziękuję za szczegółową pomoc przy wycenie przedsięwzięcia
People_Hate_Me napisał(a):Pytanie czy do tych "200" jak będzie chciał dobić to nie będzie trzeba kombinować z wtryskami jeszcze, z pompą paliwa. (Tak dorzucam tylko do dyskusji, bo nie mam zielonego pojęcia jak one wydajnościowo wypadają w 6kach.
Trafna uwaga ponieważ przy CRX, przynajmniej wtryski trzeba było zastąpić wydajniejszymi.
spoko loko.
Wolnossące 2.3 to jest to samo co w MPSie? Bo jak tak to wtryski i pompa z MPSa i już powinno być git pod względem paliwowym, tyle że to kolejne koszty, no ale taka zabawa;)
Zorientuj się jakie są wtryskiwacze i w jakimś kalkulatorze internetowym możesz sobie oszacować ich zakres mocowy.
Wolnossące 2.3 to jest to samo co w MPSie? Bo jak tak to wtryski i pompa z MPSa i już powinno być git pod względem paliwowym, tyle że to kolejne koszty, no ale taka zabawa;)
Zorientuj się jakie są wtryskiwacze i w jakimś kalkulatorze internetowym możesz sobie oszacować ich zakres mocowy.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Mps z tego co pamiętam ma inne części niż zwykle 2,3. To już lepiej szukaj np cx7 pierwszej generacji jakiegoś szrota z USA. Będziesz miał ory silnik turbo 2,3 o mocy ponad 250km. Lepsze to niż swap na 3,0.
Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.
TapTalk na Sony M2
Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.
TapTalk na Sony M2
moze mowisz o pmcompie?
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =22&t=2073
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =22&t=2073
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
wiem, że 3.0 ale aż takich różnic nie ma http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/247891-mazda6-v6-diy-supercharger.html
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
smile napisał(a):Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.
a to niby czemu?
Każde doładowanie wymaga ICka, fizyki nie oszukasz
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje