KL + Turbo...Pytania i odpowiedzi

Postprzez Puhcio » 10 maja 2006, 17:13

ibox napisał(a):OK ale to jest oryginalny silnik Mazdy i to mnie zastanawia a nie jakieś probe z dorabianym turbo,


No to jest zastanawiające.

Mi to ewidentie wygląda na silnik 2.0 DOHC 16V 140 KM (FE3) [z 626 GD J-spec] z silnikiem 2.2 Turbo 12V 145 KM (F2T) [z MX6 GD A-spec lub/i forda probe – to ten sam silnik mazdy].
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ibox » 10 maja 2006, 17:58

Puhcio napisał(a):
ibox napisał(a):OK ale to jest oryginalny silnik Mazdy i to mnie zastanawia a nie jakieś probe z dorabianym turbo,


No to jest zastanawiające.

Mi to ewidentie wygląda na silnik 2.0 DOHC 16V 140 KM (FE3) [z 626 GD J-spec] z silnikiem 2.2 Turbo 12V 145 KM (F2T) [z MX6 GD A-spec lub/i forda probe – to ten sam silnik mazdy].


no właśnie nie bo silnik 2.0 DOHC 16v 140KM mam ja ten na fotce, z probe też nie bo probe ma 12V ten jest 16V więc co to jest za silnik ????<br>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2006, 20:21
Posty: 9
Auto: Mazda 626 MX6 GT 2.0 16V 140KM

Postprzez Puhcio » 10 maja 2006, 18:02

ibox napisał(a):więc co to jest za silnik


Samoróbka ... połączenie FE3 z F2T – czyli marzenia moderatora Walusia. :)

Ps. Oczywiście mogę się mylić, ale na moje oko tak to wygląda :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Wodzu » 10 maja 2006, 18:19

Puhcio napisał(a):Samoróbka ... połączenie FE3 z F2T


Mi to nie wygląda na połącznie tych 2 silników ponieważ F2T ma napewno inny kolektor ssący niż ten na zdięciu
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez ibox » 10 maja 2006, 22:00

Puhcio napisał(a):
ibox napisał(a):więc co to jest za silnik


Samoróbka ... połączenie FE3 z F2T – czyli marzenia moderatora Walusia. :)

Ps. Oczywiście mogę się mylić, ale na moje oko tak to wygląda :)


no nie wiem na zdjęciach silnika Walusiowej Madzi kolektor ssący wygląda innaczej, a w probe pewnie jest taki sam, kolektory na fotkach są inne.<br>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2006, 20:21
Posty: 9
Auto: Mazda 626 MX6 GT 2.0 16V 140KM

Postprzez Sqad » 10 maja 2006, 22:52

Wracając do tematu, jak pisali inni Kalii uturbił KL, w zasadzie to był montaż plug and play bez większych problemów. Jeździłem tym jest nieziemsko, 400Nm robi swoje. Samochód ma jedynie za wysokie obroty na benzynie i to tyle.

Byłem nawet w garażu kiedy było spawane całe orurowanie.

Jakiś czas późnij cały silnik miał remont generalny żeby coś nie strzeliło, a przy okazji głowice zostały podniesione o 1,7mm.

Jak macie jakieś pytania a nie chcecie się logować na fordprobe.pl to pytajcie, postaram się odpowiedzić, bo dość sporo wiem o tym projekcie.

Aha ktoś jeszcze pisał że jak samochód jest robiony na mocarza to się nie nadaje do jazdy na codzień, otóż błąd, fura Kaliego robi dziennie 120 kilosów, a to nie mało nawet na zwykły samochód.

Z mojego punktu widzenia, ja bym tego nie zrobił, a dlaczego?? bo traci się dużo na trakcji w zakrętach, a mi na tym bardzo zależy, nie ta zawiecha do takiej mocy, ale na prostej to mistrz.

Aha 400Nm to jest uzyskane z doładowania 0.4 bara :D, he he potencjał jest ogromny.
Freak speed is all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 23:40
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 13B-MSP Renesis 6-port

Postprzez Boris86 » 10 maja 2006, 23:39

ibox a to nie przypadkiem 1,8 z GTX'a??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Bartheez » 2 cze 2006, 12:43

Witam !!
Mam zamiar wstawic turbine do 323F BG z silnikiem 1,6i 8v :) ale niewiem czy to nie rozwali mi silnika :(
Jak wczesniej ktos pisal o wymianie sprzegla i skrzyni ... i cos tam jeszcze. Ja mam juz to wymienione tylko zastanawiam sie czy trzeba program wymieniac w komputerku <pisze>

<prosze> o rade !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez Boris86 » 2 cze 2006, 17:01

Bartheez napisał(a):ale niewiem czy to nie rozwali mi silnika

A ile chcesz dmuchać. ?? ... przy niewielkim Ciśnieniu doładowania na pewno nie rozwalisz, jeśli wykonasz wszytko pożądnie, a silnik jest w dobrym stanie...

Bo jeśli silnik jest dośc mocno zużyty to przyspieszysz tylko jego zgon.
Bartheez napisał(a):Ja mam juz to wymienione

Tzn??... wymienione na co??... Na nową serie ??.. czy na coś wzmocnionego ??


Bartheez napisał(a):zastanawiam sie czy trzeba program wymieniac w komputerku

No a jeśli nie zmienisz to skąd chcesz odpowiednią ilośc paliwa??.. Dmuchasz wiecje powietrza ..wiec potrzebujesz wiecej paliwa...logiczne... a samo nie popłynie.

Nastepne pytanie...Masz gaźnikowy silnik czy na wtrysku??...
I ostatnie pytanie ...a właściwie podpowiedz... zastanow sie czy nie łatwiej poszukać 1,6 z GTX BF albo 1,8 z GTR/GTX BG.
Ostatnio edytowano 2 cze 2006, 18:26 przez Boris86, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez pinky » 2 cze 2006, 17:10

I ostatnie pytanie ...a właściwie podpowiedz... zastanow sie czy nie łatwiej poszukać 1,6 z GTX BF albo 1,8 z GTR/GTX BG


Najlepsze rozwiązanie żeby uturbic serie BG, nic innego logicznego cenowo NIE MA!!!!!
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Bartheez » 3 cze 2006, 12:05

Czesci te sa wymienione na nowa serie i troszke mocniejsze od seryjnych <jupi>
Silnik jest w dobrym stanie i na pelnym wtrysku tylko niewiem czy da sie przeprogramowac komputer i czy w trakcie przeprogramowywania nie padnie <killer>
a niechce zmieniac silnika !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez Boris86 » 4 cze 2006, 01:59

Bartheez napisał(a):i troszke mocniejsze od seryjnych

Szczegóły??...
Bartheez napisał(a):czy da sie przeprogramowac komputer

Raczej świnka by sie przydała...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez andy_czarny » 24 lut 2007, 00:27

odswiezam temat bo zastanawiam sie czy nie lepiej by bylo do silnikow V zamontowac kompresor bardziej liniowo oddaje moc – slyszal ktos o czyms takim w madzi? jakie to koszty bo bi- turbo to juz nie mal koszt??
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez Fiveopac » 24 lut 2007, 00:56

andy_czarny napisał(a):odswiezam temat bo zastanawiam sie czy nie lepiej by bylo do silnikow V zamontowac kompresor bardziej liniowo oddaje moc – slyszal ktos o czyms takim w madzi? jakie to koszty bo bi- turbo to juz nie mal koszt??
pozdrawiam

Niby lepiej ale:
-mniejsze doladowanie
-malo miejsca pod maską
-regeneracja uzywanego kompresora to juz nei ta kasa co turbiny ;)

koszt to dowolna kwota ze zbioru otwartego od 3tys (samorobka od AdoZ) do nieskonczonosci
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Quaki » 24 lut 2007, 14:54

Fiveopack no nie do konca tak
-mniejsze doladowanie nie do konca bo jak dobierzesz odpwoiedni kompresor na przyklad eaton m-62 to z odpwoiednim kolkiem uzyskasz doladoanie 0,9-1 bar czyli zdecdowanie wystarczy jak na nasz silnik przy takim doladowaniu bedzie on mial kolo 400-500kM a tego nie wytrzymaja bebechy,s(oczywscie mowie tutaj o odprezonym silniku bo jak nie bedzie odprezenia to 0,3-0,5 to jest max)skrzynia polosie itp itd
Oczywsicie ze turbina ma wieksze mozliwosci ale jak bedzie duza to napompuje ci przy za duzzych obrotach jak za mala to napompuje za malo powietrza (wg amerykanow najhlepsza turbina do naszych silnikow to hybryda t3/t4 czyli strona goraca t3 a strona zimna t4 ale taka turbinka kosztuje i to nie malo)
-otoz kompresor eaton-m62 miesci sie w miejsce kompresora klimy wice problem z miejscem odpada pozatym jest zdecydowanie mnije rur bo ruszasz tylko dolot a wydech pozostawiasz (mozna zmienic na wieksza srednica ale nadal bedzie ty wyglad serji
-co do regenracji to jest fakt nie jest tania lepiej kupic za 1500zl inny kompresor, ale kompresor ma te zalete ze nie jest chlodzony ani olejem z silnika ani woda poprostu chlodzony jest pwoietrzem (tutaj mwoie szczegoplnie o kompresorze jaki ja chce zastosowac czyli eaton M-62) wiec odpada ci zastoswoanie wyjatkowo dobrych oleji do silnika zeby wydluzyc sprawnosc turbiny pozatym nie masz problemu z gaszeniem autka chlodzeniem turba itp itd
Co do kosztow to sie zgodze ale obawiam sie ze te 3tys to jest naprawde minimum i raczej nikt zadnej solidnej instalacji za takie pieniadze juz nie wykona ja bym tak do tego dodal jeszcze minimum 2-2,5 tys i przy duzym wkladzie wlasnym mozna cos klecic
Panowie pamietajmy ze sam montaz turbo zy kompresora to nie wszytsko dojdzie wam paliwo (bo jakis sterownik musi byc czy to fmu czy taki jak ja chce zrobic (elektroniczne sterowanie dodatkowymi wtryskami podpietymi pod serje) czy tez najbardziej trafny ale tez najdrozszy i najbardziej czasochlonny sposob jakis stand alone (megasqiurt jest bardzo polecany) inna pompa paliwa (mam na mysli walbro najlepiej 255l/h) inne hamulce sprzeglo i mase rzonych przeszkod ktore beda na was czychaly
Ale ja ze swojej strony zycze udanych montazy i przyrostow 100% przyrostow mocy
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez brii » 16 sie 2008, 08:45

Co do powyższego ja dodam od siebie, że kompresor M62 przy 1bar raczej nie da rady nadmuchać takiej pojemności powyżej 5500rpm a do tego przy takim ciśnieniu pochłania niewiele mniej mocy niż daje ;)

Co powiecie o tym:
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=41406
W sumie to pokrywa się z moimi teoriami :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Quaki » 16 sie 2008, 12:12

Wychodzi na to ze brii ma racje co m62 z tym ze w kompresorach nie chodzi o to czy "da rade napompowac" ale czy osiagnie takie doladowanie przed osiagnieciem granicznych obrotow (dla konstrukcji eatona m62 to 14 tys obrotow a nalezy pamietac ze obroty kompresora sa scile zwiazane z obrotami silnika bo od niego kompresor jest napedzany) dalsze zwiekszanie obrotow ponad ta granice moze sie skonczyc uszkodzeniem kompresora, wg kalkulatora kompresorow przy silniku KL (2,5 litra) i przy odcince 7200 obr/min nie da sie uzyskac wiecej jak 0.67 bara na m62 (oczysiwcsie bez przekraczania granicy bezpiecznych obrotow) natomiast na sprezarce wiekszej niejako o rzad wielkosci z firmy eaton da sie juz uzyskac duze wielkosci rzedu 1,5 bara (z tym ze m90 nie zmiesci sie normalnie zamisat kompresora klimy trzeba kombinowac z umieszczeniem go w miejscu akumulatora)
brii z tym pochlaniaem wiecej mocy niz daje bym nie przesadzal oczywiscie ze kompresor napedzany paskiem pochlania czesc mocy ale patrzac na wykres pola pracy to to co dostarcza jest wieksze i to dosc sporo niz to co zabiera (oczywiscie przy odpwoiednim zestrojeniu bo dostarczenie samej dodatkowej ilosci powietrza nic nie da trzeba jeszcze dosatrczyc dodatkowe paliwo zeby moglo sie spalic a tym samy wytworzyc wiecej mocy )
Pozdrawiam
ps. polecam lekture "Maximum Boost" By Corky Bell bardzo fajna ksiazka i bardzo pomocna
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez brii » 17 sie 2008, 08:37

Jedno jest pewne – konkretnego doładowania M62 w KLu nie da niestety... A nawet jeśli da to bilans mocy nie będzie się rozsądnie kalkulował.
Po dokładnych obliczeniach M90 też nie daje optymistycznych wyników... Dla 1.2 bara przy "przepływności" KLa osiągamy max. tego kompresora a jego zapotrzebowanie na napęd przy takim wysiłku jest spore niestety. Raczej moża nim rozsądnie dmuchnąć 0.9bar do KLa. Te kompresory bardzo dobrze nadają się do silników do 2.3l pojemności.

Quaki napisał(a):polecam lekture "Maximum Boost" By Corky Bell bardzo fajna ksiazka i bardzo pomocna

<uklon> – będę czytał :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Quaki » 17 sie 2008, 15:53

A tutaj sie nie do konca zgodze m62 moze dac na silniku KL 0,67 Bara (przeplyw na poziomie 494cfm) co jest dla tej jednostki bardzo duzym doladowaniem (obawiam sie ze za duzym na seryjne korby ) czysto teoretycznie takie doladowanie powinno dac wynik bliski 300kM wiec wcale nie malo (moc zostala przeliczona przy zestrojeniu 12.5 : 1
Oczywiscie samochod musi byc wyposazony w intercooler i ,usza byc dokonane inne zmiany aby wytrzymal takie doladowanie
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez brii » 18 sie 2008, 07:53

Jak na KLa to dużo, ale ja wychodzę z założenia, że rozsądne doładowanie to >0.9bar ;)
0.67 to troszkę więcej niż soft turbo ale rzeczywiście – seryjne korby raczej tego w KLu nie zniosą.
Również pozdrawiam :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje