Witam!
Zakupiłem rurę dolotową i airbox simota, widoczne na zdjęciach poniżej.
Plan był wywalić puchę, podłączyć wszystko i fiu – niby nic trudnego ale standardowo nie przewidziałem paru rzeczy. Rura ma miejsce na MAF i wężyk idący do silnika – odma ale co z resztą? Chodzi dokładnie tu o części widocznie na zdjęciach niżej.
Z tego co znalazłem w internecie – zielona wtyczka to solenoid. Odchodzą od niej dwa wężyki. Zielony widać na zdjęciu, wchodzi od razu do puchy żółty idzie dalej, a jego przebieg zaznaczyłem przy użyciu moich umiejętności graficznych:
Pucha musi wylecieć bo nie zmieści się stożek. Myślałem nad wyjęciem tego solenoidu i tych części obudowy filtra (z tego co zauważyłem da się je wymontować ale będą 'luźno' wsadzone. Nie wiem co znajduje się w miejscu gdzie wężyk wchodzi i później wychodzi (biało czarny screen ze strzałeczkami), więc myślałem nad ich złączeniem i podłączeniu go do rury dolotowej za pomocą łącznika t-piece.
Przeszukałem wiele wątków, w tym ten z odpowiedziami i pytaniami o stożku i nie znalazłem konkretów, a sam ten temat jest martwy, więc założyłem nowy. Czas na pytania:
1. Za co tak naprawdę jest odpowiedzialny ten układ z wtyczką i wężykiem? Dodam, że wężyk w miejscu wejścia do puchy filtra zasysa powietrze.
2. Co się może stać jakbym to zostawił i było luzem? Nie chciałbym tego robić bo w końcu od czegoś to tam jest ale wolę zapytać.
3. Czy macie może jakieś inne, konkretne rozwiązania do zamontowania tego zestawu?
Pozdrawiam
Mazda 6 GY 2006 2.3 Top Sport – montaż dolotu + airbox, a pozostałe wężyki, wtyczki
Strona 1 z 1
ten układ po prostu zmienia ci miejsce czy punt zasysania powietrza przestawia klapkę w obudowie filtra,
Ostatnio zakładałem własnie dolot ale miałem wszystko ładnie opisane i wyrysowanie w instrukcji może ze był to K&N nie mam teraz auta po ręką żeby zrobić zdjęcia ale wężyk podciśnieniowy ten co idzie od kolektora do obudowy filtra zaślep, zaworek zostawiasz luźny tylko podepnij wtyczkę do niego.
Ostatnio zakładałem własnie dolot ale miałem wszystko ładnie opisane i wyrysowanie w instrukcji może ze był to K&N nie mam teraz auta po ręką żeby zrobić zdjęcia ale wężyk podciśnieniowy ten co idzie od kolektora do obudowy filtra zaślep, zaworek zostawiasz luźny tylko podepnij wtyczkę do niego.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje