Projekt nitro w KL-ce

Postprzez Pit » 11 paź 2007, 01:59

MadziaForever napisał(a):Z butlą za siedzeniem?
wiesz czym grozi rozszczelnienie N2O w kabinie? :|

Do efektu zimy nuklearnej w kabinie potrzebny jest kocyk ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mX-MEN » 11 paź 2007, 19:33

MadziaForever napisał(a):Z butlą za siedzeniem?


To gdzie ma być butla, w garażu na półce ?? <lol>

MadziaForever napisał(a): rozszczelnienie N2O...


Sprecyzuj, bo nie kumam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Pit » 11 paź 2007, 20:23

mX-MEN napisał(a):
MadziaForever napisał(a): rozszczelnienie N2O...


Sprecyzuj, bo nie kumam :)

O rozszczelnieniu butli jeszcze w życiu nie słyszałem, natomiast Blow Down (jest zaworek na butli który upuszcza jej zawartość przy wzroście ciśnienia do wartości zagrażających eksplozją zbiornika) może być tylko i wyłącznie wywołany przegrzaniem butli kocykiem bez prezostatu (większość kocyków oczywiście prezostat posiada), więc mX-MEN – spoko luz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez MadziaForever » 11 paź 2007, 22:07

Piotruś napisał(a):Do efektu zimy nuklearnej w kabinie potrzebny jest kocyk ;)

No co wy? nie wiecie że podtlenek do motoryzacji trafił wprost z sali operacyjnej hahaha
Z tą butlą to tak rzuciłem.. tak naprawdę nie znam przecież specyfikacji modelu... czy to butla do nos wogóle.. czy może jakiś nabój do syfonów.. tankowany metodą schładzania w lodówce. OK nieczepiam sie... poczekam na finał..
Bo będzie finał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez jacobs » 11 paź 2007, 22:35

MadziaForever chyba przesadzasz z tą ironią :P Wydaje mi się, że Piotruś czy quaki mają większe doświadczenie z podtlenkiem niż ty :) Chociaż też chętnie zobaczyłbym efekty projektu.

PS.
MadziaForever napisał(a):czy to butla do nos wogóle..

zasłużyłeś na wykład o adidasach ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez mX-MEN » 12 paź 2007, 12:03

jacobs napisał(a):zasłużyłeś na wykład o adidasach


<lol> Taaa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez MadziaForever » 12 paź 2007, 13:32

jacobs napisał(a):zasłużyłeś na wykład o adidasach ;)


<lol> więc słucham
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Pit » 12 paź 2007, 14:18

MadziaForever napisał(a):
jacobs napisał(a):zasłużyłeś na wykład o adidasach ;)

<lol> więc słucham

Sam chciałeś – po raz n-ty na forum napiszę, że NOS to nazwa firmy, tak samo, jak Venom, Edelbrock, NX, ZEX, Falcon i inne... Jak przytoczył jacobs, nie każde buty sportowe to adidasy :) ...więc cytując: Do not call it NOS!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez MadziaForever » 12 paź 2007, 14:31

A NX to kolejna generacja tego samego produktu..
z wyższej półki o czym nie wszyscy wiedzą..
pozwoliło to pionierom w imporcie NOS (do których należałem) jeszcze pod koniec lat 90tych sprzedawać w polsce produkty rozleklamowanego NOSa po wyższych cenach niż znacznie bardziej złożonego konstrukcyjnie (pozwalającego wówczas na również instalację mokrą= bardziej przydatnego w naszym klimacie) NXa.


:| więc gdzie płenta?
Jest całe pokolenie które podtlenek zna od czasów Fast and Furious hahaha
skoro udało mi się w 94r. złożyć podtlenek i przeżyć to taki ostatni chyba Jacobs niejestem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Pit » 12 paź 2007, 15:07

MadziaForever napisał(a):A NX to kolejna generacja tego samego produktu..
z wyższej półki o czym nie wszyscy wiedzą..

...to proszę wyjaśnij mi na czym polega owe zaawansowanie mokrych systemów NX'a, bo jeżeli mówisz o dołożeniu drugiego solenoidu paliwowego to jakoś pod wyższą technikę podpiąć tego nie potrafię. A, że jestem laikiem w tych sprawach, chętnie posłucham tak doświadczonego importera. Nie mówię tego złośliwie, po prostu lubię rozwijać swoją wiedzę w różnych dziedzinach życia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez MadziaForever » 12 paź 2007, 15:42

Niejestem mechanikiem niemontuję tego zawodowo..
wiem jedno tam NOS był tańszy od NX w Polsce droższy..

NOS był najprostrzą instalacją... ilość wtryskiwanego gazu uwarunkowała była ciśnmieniem w butli, niebyło żadnych regulatorów ciśnienia (pierwszy strzał nierównał się ostatniemu) niebyło podgrzewania butli... ciśnienie uwarunkowane było wyłącznie temperarurą zewnętrzną.. To była instalacja prosta jak drut NX był tam 2razy droższy i to wzsystko miał. w stanach NOS działał tak chyba od lat 70.. W polsce to i tak były cuda To był 94r...
Już niepamiętasz jak to było?
Niemam z tym teraz styczności połowy producentów których wymieniłeś nieznam...
ale wciskać mi tekst o adidasach <lol> zbyt daleko idące założenia :|

Acha NOS był tylko suchy.
sterował wyłącznie powietrzem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Pit » 12 paź 2007, 16:23

MadziaForever napisał(a):Niejestem mechanikiem niemontuję tego zawodowo..

Ja również nie jestem mechanikiem i autami bawię się rekreacyjnie, żyję zupełnie z czegoś innego i jest to branża szalenie inna, niż motoryzacja. Autkami bawię się dla przyjemności i ku niezadowoleniu mojej wybranki – lubię coś czasem w powietrze wysadzić :)

MadziaForever napisał(a):wiem jedno tam NOS był tańszy od NX w Polsce droższy..

Zgadza się, jest tak do teraz.

MadziaForever napisał(a):niebyło żadnych regulatorów ciśnienia (pierwszy strzał nierównał się ostatniemu) niebyło podgrzewania butli... ciśnienie uwarunkowane było wyłącznie temperarurą zewnętrzną..

MadziaForever napisał(a):NX był tam 2razy droższy i to wzsystko miał.

Jest tak do dzisiaj a kocyki i regulatory to dodatkowe akcesoria.

MadziaForever napisał(a):ale wciskać mi tekst o adidasach <lol>

...przecież sam prosiłeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez MadziaForever » 12 paź 2007, 16:42

Niezałapałem o czym mowa poprostu :P
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Boris86 » 15 paź 2007, 00:13

Ej....spokuj.... Gdzie jest Quaki.... ??...Ja tam bym bardzo chetnie zobaczył co wyszło z projektu.
I chetnie poszedł tą samą drogą w progresywnie sterowanego Direct Porta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Quaki » 17 paź 2007, 01:06

Oj sie narobilo jestem jestem
Spokojnie nic nie wybuchlo nic sie nie stalo odpowiadajac na pytania zawrte w tym watku to
1.
Wtryskiwacz w kwasówce
Gdyby mój wykładowca z PW wiedział że to takie proste

Dziwna wypowiedz a w czym mial byc w gumie wkrecony? ja pozardawiam w takim wypadku taka osobe i zobaczymy jak dlugo wytrzyma taka guma ktora zostanie poddana momentalnemu ochlodzeniu do okolo
– 80C
2
To ja se zrobię strzał z N2O plus LPG
a co przecież to taka prosta chałupnicza robota.

a widzisz w tym jakis problem o ile masz instalacje LPG sekwencyjna do tego sonde szerokopasmowa i mozliwosc podpiecia centralki pod laptopa (no i wiedze jak calosc wystroic) to czemu nie
3
Z butlą za siedzeniem?
wiesz czym grozi rozszczelnienie N2O w kabinie?

Butla zostala wymieniona na inna wieksza gdyz ta mala straczla tylko na jeden strzal pozatym jesli poczytalbys troche na temat butli i zaworow to wiedzialbys ze rozszelnienie butli jest mozlwie tylko poprzez plytkowy zawor bezpieczenstwa ktory po osiagnieciu krytycznej wartosci wywala cala zawrtosc butli w pwoietrze (pomijam juz to ze nie ma mozlwiosci zeby cos takiego sie stalo podczas uzywania systemu bo kazdy strzal z podtlenku powoduje obnizenie temp butli ) i w tym przypadku Piotruś ma racje
może być tylko i wyłącznie wywołany przegrzaniem butli kocykiem bez prezostatu

ale moze byc jeszcze jeden przypadek jesli zostawisz butle na sloncu to moze wywalic bezpiecznik
4
Z tą butlą to tak rzuciłem.. tak naprawdę nie znam przecież specyfikacji modelu... czy to butla do nos wogóle

Dokladnie tak nie wiesz nic o tej butli a snujesz przepuszczenia wyssane z palca wiec ci odpwoiem
a. butla jest wyprodukowana przez firme luxfer z przeznaczeniem do paintballa
b. wiesz czym sie strzela w paintballu jesli nie to ci powiem CO2 a wiesz czym sie rozni w CO2 pod wzgledem fizycznym od N2O pewnie nie otoz praktycznie niczym (i nie mowie tutaj o skladzie chemicznym tylko o fizyce obu gazow ) no coz jesli mi nie wierzysz poszukaj strony producentow butli i wiesz czym sie roznia butle do CO2 od tych do N2O niczym bo to te same butle
5.
No co wy? nie wiecie że podtlenek do motoryzacji trafił wprost z sali operacyjnej

Nawet tu sie mylisz otoz podtlenek wcale nie trafil do motoryzacji z sali operacyjen a z lotnictwa i pomimo dosc popularnej tezy ze to amerykanie go wykorzystywali jako pierwsi to nie amerykanie go wykorzystali jako pierwsi w silnikach a niemcy podczas drugiej wojny swiatowej wyposazyli samolot Focke-Wulf Ta 152C & H w sytem ktory pozwalal doladowac ich maszyny na duzych wysokosciach gdzie tlenu jest bardzo malo przez co maszyny te mialy mozlwiosc atakowania wroga z gory co dawalo im w potyczkach mysliwskich potezna przewage
6.
pozwoliło to pionierom w imporcie NOS (do których należałem) jeszcze pod koniec lat 90tych sprzedawać w polsce produkty rozleklamowanego NOSa po wyższych cenach niż znacznie bardziej złożonego konstrukcyjnie (pozwalającego wówczas na również instalację mokrą= bardziej przydatnego w naszym klimacie) NXa.

A ta wypwoiedzia mnie kolego rozbawiles
a. na czym ze polega ta bardziej zlozona konstrukcja na dodaniu paru wezykow i jedengo elektrozaworu? no to faktycznie strasznie skomplikowane jesli poczytasz dokladnie wypwoiedzi przedstawicieli NOS-a w tamtym czasie to twierdza oni (nie bez pewnej slusznosci) ze suchy podtlenek jest duzo bezpieczniejszy i dlatego nie byly oferowane systemy mokre
b. moze wytlumacz czemoz to system mokry jest bardziej przydatny w naszym klimacie (i na boga coz ma tego klimat) bo o ile mi wiadomo to system mokry powstal tylko dlatego ze ogolnie duzo latwiej jest dozowac paliwo przez prosta dysze niz poprzez na przyklad pisanie softu pod auto z uwzglednieniem podtlenku
Co do bycia mechanikiem to coz ja sie musze do tego przyznac jestem mechanikiem i do tego mam inz przed nazwiskiem (nie uzywam ale mam hehehehe)
Co do finalu calej zabawy otoz final w KL-ce juz byl instalacja jezdzila zrobilem kilka przejazdow na drodze niestety dosc duzy problem mialem z butla (inna gdyz obecnie posiadam wieksza butle 3kg ) gdyz poprostu mialem zle wykonany syfon i nie bylo kocyka natomiast sterownik progresywny dzialal i dzial bez zarzutu obecnie powstaje jego elektroniczna wersja
Co do KL-ki to jak na razie stoi w garazu z instalacja w srodku ,niedlugo instalacje powedruje do innego auta ktore nabylem czyli do forda probe z silnikiem F2T czyli 2.2 turbo jako ze obecnie autko posiada zmodyfikowany przezmnie soft (mapy paliwa i zaplonu zmodyfikowane do doladowania 1.1 bara przy seryjnym 0,6 bara), MBC (manual boost controller) pozwalajacy uzyskac to doladowanie wbudowany EGT oraz zewnetrzny wskaznik boost (kontrola wartosci boostu zeby nie przekrecic turbiny) wywalony katalizator (lekko odetkany wydech) jako plany na zime kiedy autko nie bedzie uzywane przewiduje
-instalacje duzego intercoolera
-zmiane turbiny na t3/t04 ( przerobka kolektora pod ta turbine i pod zewnetrzny WG)
-wymiane calego wydechu na 2,5cala z jednym tlumikiem koncowym
-ponowne zestrojenie samochodu na doladowanie 1,5bara (wartosc bedzie zalezala od AFR jaki da sie uzyskac na seryjnych wtryskach jak cos bedzie nie tak jak powinno to mozlwie ze do autka trafia wieksze wtryski lub jeden wtrysk sterowany nadcisnieniem w dolotprzy czym opcja nr 2 jest duzo tansza)
-montaz instalki podtlenku azotu (wyciagnietej z KL-ki) z ta roznica ze jednak chyba bedzie ona modernizowana do direct porta ale jeszcze zobaczymy
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez MadziaForever » 17 paź 2007, 18:36

Słuchaj Quaki niechce się z tobą kłucić bo niebardzo mam podstawy.. nie udaję że mam wiedzę równą twojej.. bo tak niejest ;) Nie jorgam totalnie dlaczego wszyscy twierdzą że instalacja mokra jest lepsza w naszym klimacie.. a dlaczego sucha nie.. ale to że NOS to nazwa własna producenta wiem hahaha
bo 10 lat temu.. kiedy wy pewnie zajmowaliście sie czymś zupełnie innym :) kupiłem dokładnie 11 takich instalacji..
a jedną nawet skompletowałem :]
i to wszystko..
nielubie kiedy ktoś z góry zakłada że jest mądrzejszy od innych i z tąd to całe bezsensowne OT w twoim temacie.

Wtryskiwacz w gumie? kiepski pomysł <lol>
A butla może ulec rozszczelnieniu wtedy jeżeli niejest przeznaczona do N2O.. ponieważ (nietwierdze że tak jest z tą do paintbola, ale zdarza się to w przypadku pewnych butli przemysłowych) jej górna część, może być wykonana ze stopu wchodzącego w REAKCJĘ CHEMICZNĄ z podtlenkiem azotu, w skutek czego następuje jej utlenianie i korozja.. jak ma to miejsce np. przy bezpośredniej styczności aluminium z miedzią :)
Pozdrawiam.. Powodzenia w ukończeniu projektu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Quaki » 18 paź 2007, 11:36

Witam
Otoz ja nigdy nie twierdzilem ze jestem najmadzejszy tak jak kazdy ucze sie z czasem i lubie dochodzic do tego jak cos jest zrobione i ze mozna zrobic cos taniej niz jest to sprzedawane w naszym kraju (nie mowie o produkcji czegos bo koszta dla producenta jakim jest na przyklad NX sa duzo nizsze niz dla mnie z uwagi na skale przedsiewziecia)
Co do butli to nie musisz sie obawiac kazda butla dobra do CO2 (czy to ze stali czy z aluminium) jest dobra do N2O gdyz N2O jako zwiazek chemiczny jest zwiazkiem obojetnym i nie jeste utleniaczem az do temp okolo 500-600C kiedy to rozpada sie na tlen i azot dopiero wtedy tlen wchodzi w reakcje chemiczna z dowolnym napotkanym materialem moze to byc paliwo z ktorym tworzy mieszanke palna lub tez poprostu stal lub aluminium z ktora tworzy tlenki tych metali (przy stali popularnie zwane rdza)
Co do klimatu to sadze ze bardziej chodzi nie o rodzaj instalacji czyli mokra czy sucha bo jak dla mnie nie ma to znaczenia bardziej chodzi chyba o podgrzewanie butli otoz butla aby zapewnic odpowiednie cisnienie gazu musi byc podgrzerwana gdyz gaz w butli powienien miec 50-60 bar (oczywiscie moze miec mniej ale wtedy trzeba odpwoiednio dobierac dysze) i cisnienie to powinno byc stale aby utrzymac stale parametry ilosci gazu do paliwa (nalzey zwrocic uwage ze dozowanie ogu czynnikow jest powierzone prostym dyszom o konkretnej srednicy) dzieki temu nie stworzymy zbyt ubogiej mieszanki (przy za duzej ilosci gazu do paliwa) lub tez zbyt bogatej (przy za duzej ilosci paliwa do gazu) przez co otrzymamy optymalny sklad mieszanki co za soba pociaga optymalna moc wyciagnieta z instalacji
Co do tego ktora instalacja jest lepsza no coz o to trwa spor od samego poczatku na pewno bezpieczniejsza jest sucha (ze wzgelkdu na pzryklad na zjawiasko back fire ktore czasmi wystepuje przy bardzo duzych strzalach poprostu cisnienie w cylindrze jest na tyle duze ze uchyla lekko sprezynke zaworowa co powoduje dostanie sie plomienia do dolotu i jesli jest tam mieszanka paliwowo pwoietrzna jak w przypadku instalacji mokrej mamy ladny wybuch ) niestety instalka sucha ma tez wady jak na przyklad wspomniane wczesniej klopoty z dodawaniem paliwa (albo trzeba polegac na seryjnych wtryskach i nowym programie co jes kosztowne albo tzreba kombinowac z odcinaniem powrotu aby zwiekszyc cisnie na listwie przez co zwiekszy sie dawka paliwa)
Instalacja mokra jest duzo wygodniejsza poprostu sprawdzamy jakie mamy cisnie na liswtie paliwowoej monujemy kocyk i mamy stale cisnienie (a co za tym idzie ilosc) paliwa i gazu dzieki czemu mozemy uzyskac optymalne warunki pracy silnika i malymi kosztami mozemy "strzelac" wiecej mocy przy mniejszych kosztach wlozonych w instalacje (chodzi tutaj o zrobienie instalacji a nie jej zakup :) )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Grzesiu » 19 paź 2007, 18:14

a ja walne z innnej beczki:] Quaki masz moze jakis filmik z jazdy pracy silnika etc? jestem poprostu ciekaw.

aha bo widze ze "wiedza" w temacie bierze góre CZASEM nad rozsądkiem i spokojem wiec z góry zaznaczam, ze kazdy z was to dla mnie Guru w tej dziedzinie:) bo ja o zaawansowanych tuningu, czyli ingerowaniu w silnik etc. wkladaniu podtlenku i innych turbo cudów, ... 0 manualnego pojecia:] wiec nie bluzgajcie mnie za to ze chce filmik bo.. poprostu jestem wzorkowcem<lol2> :P :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Pit » 19 paź 2007, 18:39

trewor napisał(a):...chce filmik...

W wątku Fiveopac'a w dziale "Nasze Mazdy" jest filmik MX-5 na 50 konnych dyszach, looknij.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Grzesiu » 19 paź 2007, 22:45

<faja> ten juz widzialem;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje