Oj sie narobilo jestem jestem
Spokojnie nic nie wybuchlo nic sie nie stalo odpowiadajac na pytania zawrte w tym watku to
1.
Wtryskiwacz w kwasówce
Gdyby mój wykładowca z PW wiedział że to takie proste
Dziwna wypowiedz a w czym mial byc w gumie wkrecony? ja pozardawiam w takim wypadku taka osobe i zobaczymy jak dlugo wytrzyma taka guma ktora zostanie poddana momentalnemu ochlodzeniu do okolo
– 80C
2
To ja se zrobię strzał z N2O plus LPG
a co przecież to taka prosta chałupnicza robota.
a widzisz w tym jakis problem o ile masz instalacje LPG sekwencyjna do tego sonde szerokopasmowa i mozliwosc podpiecia centralki pod laptopa (no i wiedze jak calosc wystroic) to czemu nie
3
Z butlą za siedzeniem?
wiesz czym grozi rozszczelnienie N2O w kabinie?
Butla zostala wymieniona na inna wieksza gdyz ta mala straczla tylko na jeden strzal pozatym jesli poczytalbys troche na temat butli i zaworow to wiedzialbys ze rozszelnienie butli jest mozlwie tylko poprzez plytkowy zawor bezpieczenstwa ktory po osiagnieciu krytycznej wartosci wywala cala zawrtosc butli w pwoietrze (pomijam juz to ze nie ma mozlwiosci zeby cos takiego sie stalo podczas uzywania systemu bo kazdy strzal z podtlenku powoduje obnizenie temp butli ) i w tym przypadku Piotruś ma racje
może być tylko i wyłącznie wywołany przegrzaniem butli kocykiem bez prezostatu
ale moze byc jeszcze jeden przypadek jesli zostawisz butle na sloncu to moze wywalic bezpiecznik
4
Z tą butlą to tak rzuciłem.. tak naprawdę nie znam przecież specyfikacji modelu... czy to butla do nos wogóle
Dokladnie tak nie wiesz nic o tej butli a snujesz przepuszczenia wyssane z palca wiec ci odpwoiem
a. butla jest wyprodukowana przez firme luxfer z przeznaczeniem do paintballa
b. wiesz czym sie strzela w paintballu jesli nie to ci powiem CO2 a wiesz czym sie rozni w CO2 pod wzgledem fizycznym od N2O pewnie nie otoz praktycznie niczym (i nie mowie tutaj o skladzie chemicznym tylko o fizyce obu gazow ) no coz jesli mi nie wierzysz poszukaj strony producentow butli i wiesz czym sie roznia butle do CO2 od tych do N2O niczym bo to te same butle
5.
No co wy? nie wiecie że podtlenek do motoryzacji trafił wprost z sali operacyjnej
Nawet tu sie mylisz otoz podtlenek wcale nie trafil do motoryzacji z sali operacyjen a z lotnictwa i pomimo dosc popularnej tezy ze to amerykanie go wykorzystywali jako pierwsi to nie amerykanie go wykorzystali jako pierwsi w silnikach a niemcy podczas drugiej wojny swiatowej wyposazyli samolot Focke-Wulf Ta 152C & H w sytem ktory pozwalal doladowac ich maszyny na duzych wysokosciach gdzie tlenu jest bardzo malo przez co maszyny te mialy mozlwiosc atakowania wroga z gory co dawalo im w potyczkach mysliwskich potezna przewage
6.
pozwoliło to pionierom w imporcie NOS (do których należałem) jeszcze pod koniec lat 90tych sprzedawać w polsce produkty rozleklamowanego NOSa po wyższych cenach niż znacznie bardziej złożonego konstrukcyjnie (pozwalającego wówczas na również instalację mokrą= bardziej przydatnego w naszym klimacie) NXa.
A ta wypwoiedzia mnie kolego rozbawiles
a. na czym ze polega ta bardziej zlozona konstrukcja na dodaniu paru wezykow i jedengo elektrozaworu? no to faktycznie strasznie skomplikowane jesli poczytasz dokladnie wypwoiedzi przedstawicieli NOS-a w tamtym czasie to twierdza oni (nie bez pewnej slusznosci) ze suchy podtlenek jest duzo bezpieczniejszy i dlatego nie byly oferowane systemy mokre
b. moze wytlumacz czemoz to system mokry jest bardziej przydatny w naszym klimacie (i na boga coz ma tego klimat) bo o ile mi wiadomo to system mokry powstal tylko dlatego ze ogolnie duzo latwiej jest dozowac paliwo przez prosta dysze niz poprzez na przyklad pisanie softu pod auto z uwzglednieniem podtlenku
Co do bycia mechanikiem to coz ja sie musze do tego przyznac jestem mechanikiem i do tego mam inz przed nazwiskiem (nie uzywam ale mam hehehehe)
Co do finalu calej zabawy otoz final w KL-ce juz byl instalacja jezdzila zrobilem kilka przejazdow na drodze niestety dosc duzy problem mialem z butla (inna gdyz obecnie posiadam wieksza butle 3kg ) gdyz poprostu mialem zle wykonany syfon i nie bylo kocyka natomiast sterownik progresywny dzialal i dzial bez zarzutu obecnie powstaje jego elektroniczna wersja
Co do KL-ki to jak na razie stoi w garazu z instalacja w srodku ,niedlugo instalacje powedruje do innego auta ktore nabylem czyli do forda probe z silnikiem F2T czyli 2.2 turbo jako ze obecnie autko posiada zmodyfikowany przezmnie soft (mapy paliwa i zaplonu zmodyfikowane do doladowania 1.1 bara przy seryjnym 0,6 bara), MBC (manual boost controller) pozwalajacy uzyskac to doladowanie wbudowany EGT oraz zewnetrzny wskaznik boost (kontrola wartosci boostu zeby nie przekrecic turbiny) wywalony katalizator (lekko odetkany wydech) jako plany na zime kiedy autko nie bedzie uzywane przewiduje
-instalacje duzego intercoolera
-zmiane turbiny na t3/t04 ( przerobka kolektora pod ta turbine i pod zewnetrzny WG)
-wymiane calego wydechu na 2,5cala z jednym tlumikiem koncowym
-ponowne zestrojenie samochodu na doladowanie 1,5bara (wartosc bedzie zalezala od AFR jaki da sie uzyskac na seryjnych wtryskach jak cos bedzie nie tak jak powinno to mozlwie ze do autka trafia wieksze wtryski lub jeden wtrysk sterowany nadcisnieniem w dolotprzy czym opcja nr 2 jest duzo tansza)
-montaz instalki podtlenku azotu (wyciagnietej z KL-ki) z ta roznica ze jednak chyba bedzie ona modernizowana do direct porta ale jeszcze zobaczymy
Pozdrawiam