Projekt nitro w KL-ce
Napisane: 18 sie 2006, 14:16
Od dosc dlugiego czasu mialem w swoim autku zainstalowac na powrot instalke nitro jako ze wczesniejsza instalacja byla zdemontowana na zime zeszlego roku a ja nie mailem za bardzo czasu ani weny zeby ja spowrotem montowac to sobie lezala w moim domku az do teraz
Otoz tak mniej wiecej dwa miesiace temu wpadlem na pomysl zrobienia profi instalacji podtlenku azotu czyli sterownik progresywny strzal 100-150kM
Co juz mam
-cala isntalacja z kocykiem i cisnieniomierzem (zrobiona przeemnie czyli projekt i wykoanie moje nie zadnej firmy tuningowej)
-mala butla 0,5kg (mala zeby sie nie rzuacala w oczy niestety jest tez wada mala butla to dwa wyscigi i tankowanie wprawdzie tankuje u siebie w domu ale to tylko dwa wyscigi wiec mozliwe ze kupie jednak duza butle 4,5 kg ale na pewno nie bede kupowal w polsce polski bedzie tylko zawor butla bedzie pochodzila z firmy luxfer od ktorej kupuja wszycy producenci lacznie z NX i NOS z tym ze doliczaj marze jakies 500%)
-sterownik progresywny
Czego mi brakuje
-pompy walbro 255l/h (niestety zamowiona w Polsce w dwoch firmach tomson i PWS nie przyszla tomson od prawie miesiaca tlumaczy sie ze sa na cle a PWS odpowiedzial po miesiacu ze jak im wplace 100% zaliczki to mi sprowadza jak w takim tepie ile zajela im odpowiedz na maila to ja sie zdarze zestarzec zanim ja dostane) niesty zostala mi droga zamowienia ze stanow ale to troche potrwa zanim do mnie przyjdzie neistety bez tej pompy strzal powyrzej +50kM moze sie skonczyc tragicznie
Co jest w planach
-otorz w planach mam przerobienie mojej instalki na direct port (juz oddalem kolektor do zrobienia dziurek (oczywiscie drugi nie ten na ktorym jezdze). Jak juz bede mial zrobione porty w kolektorze ssacym to do kazdego kanalu bedzie mozna wrzucic oddzielny wtryskiwacz i wtedy mozliwe ze bedzie strzal rzedu +200kM
-sprzeglo to jeden z elemntow ktory na pewno musze wymienic bo seryjne raczej slabo sie plasuje przy takich mocach
-hamulce (najprawdopodobniej tyl i przod nawiercany i jakies dobre klocki na przyklad EBC)
A teraz troche o kosztach jakie ponioslem czyli co za ile i czemu tak drogo
-instalacja mokra na wysoko wydajnych elektrozaworach to 1300PLN
-butla to 200PLN
-kocyk to 400PLN
-sterownik progresywny to 350PLN (zrobiony specjalnie dla mnie nie kupiony dlatego taki tani gdyz identyczny sterownik NX-a kosztuje jakies 1500zl)
I jeszce troche danych o sterowniku:
moc na start 10%40%
moc max 50%-100%
czas rozbudowy 0,1-5sekund
A ze ma to byc produkt uniwersalny to mamy tez mozliwosc regulacji czestotliwosci (tak zeby mozna dostosowac do kazdego zaworka stosowanego w instalkach)
Dojedzie jeszcze
-pompa paliwa walbro jakies 400-600zl (w zaleznosci od tego czy przyjdzie do mnie z Polski czy tez bede zmuszony kupic poprzez kolege Tykwa
-przerobienie glowicy jakies 100-300PLN (nie wiem dokladnie )
-dodatkowe elementy direct porta 100-300PLN
Podsumowujac
do tej pory wydalem 2250PLN (cala instalka ze sterownikiem umozliwiw strzal 100-150kM)
wydam jeszcze max 1200PLN (ale mam nadzieje ze zdecydowanie mniej)
czyli razem wychodzi mi ze moc rzedu 350kM uzyskam za kwote 3450zl czyli ponizej 10zl za kM
Oczywiscie nie policzylem tutaj kosztow zakucia silnika jesli bedzie to potrzebne a to koszt rzedu 10-12 tys zl ale wtedy moce rzedu 400-500kM sa dostepne
Jak na razie sazde ze dosjcie do mocy rzedu 280-300kM wystarczy i to jest moj target
W najblizszym czasie postaram sie zrobic zdjecia i pokazac jak to wyglada
Pozdrawiam
Otoz tak mniej wiecej dwa miesiace temu wpadlem na pomysl zrobienia profi instalacji podtlenku azotu czyli sterownik progresywny strzal 100-150kM
Co juz mam
-cala isntalacja z kocykiem i cisnieniomierzem (zrobiona przeemnie czyli projekt i wykoanie moje nie zadnej firmy tuningowej)
-mala butla 0,5kg (mala zeby sie nie rzuacala w oczy niestety jest tez wada mala butla to dwa wyscigi i tankowanie wprawdzie tankuje u siebie w domu ale to tylko dwa wyscigi wiec mozliwe ze kupie jednak duza butle 4,5 kg ale na pewno nie bede kupowal w polsce polski bedzie tylko zawor butla bedzie pochodzila z firmy luxfer od ktorej kupuja wszycy producenci lacznie z NX i NOS z tym ze doliczaj marze jakies 500%)
-sterownik progresywny
Czego mi brakuje
-pompy walbro 255l/h (niestety zamowiona w Polsce w dwoch firmach tomson i PWS nie przyszla tomson od prawie miesiaca tlumaczy sie ze sa na cle a PWS odpowiedzial po miesiacu ze jak im wplace 100% zaliczki to mi sprowadza jak w takim tepie ile zajela im odpowiedz na maila to ja sie zdarze zestarzec zanim ja dostane) niesty zostala mi droga zamowienia ze stanow ale to troche potrwa zanim do mnie przyjdzie neistety bez tej pompy strzal powyrzej +50kM moze sie skonczyc tragicznie
Co jest w planach
-otorz w planach mam przerobienie mojej instalki na direct port (juz oddalem kolektor do zrobienia dziurek (oczywiscie drugi nie ten na ktorym jezdze). Jak juz bede mial zrobione porty w kolektorze ssacym to do kazdego kanalu bedzie mozna wrzucic oddzielny wtryskiwacz i wtedy mozliwe ze bedzie strzal rzedu +200kM
-sprzeglo to jeden z elemntow ktory na pewno musze wymienic bo seryjne raczej slabo sie plasuje przy takich mocach
-hamulce (najprawdopodobniej tyl i przod nawiercany i jakies dobre klocki na przyklad EBC)
A teraz troche o kosztach jakie ponioslem czyli co za ile i czemu tak drogo
-instalacja mokra na wysoko wydajnych elektrozaworach to 1300PLN
-butla to 200PLN
-kocyk to 400PLN
-sterownik progresywny to 350PLN (zrobiony specjalnie dla mnie nie kupiony dlatego taki tani gdyz identyczny sterownik NX-a kosztuje jakies 1500zl)
I jeszce troche danych o sterowniku:
moc na start 10%40%
moc max 50%-100%
czas rozbudowy 0,1-5sekund
A ze ma to byc produkt uniwersalny to mamy tez mozliwosc regulacji czestotliwosci (tak zeby mozna dostosowac do kazdego zaworka stosowanego w instalkach)
Dojedzie jeszcze
-pompa paliwa walbro jakies 400-600zl (w zaleznosci od tego czy przyjdzie do mnie z Polski czy tez bede zmuszony kupic poprzez kolege Tykwa
-przerobienie glowicy jakies 100-300PLN (nie wiem dokladnie )
-dodatkowe elementy direct porta 100-300PLN
Podsumowujac
do tej pory wydalem 2250PLN (cala instalka ze sterownikiem umozliwiw strzal 100-150kM)
wydam jeszcze max 1200PLN (ale mam nadzieje ze zdecydowanie mniej)
czyli razem wychodzi mi ze moc rzedu 350kM uzyskam za kwote 3450zl czyli ponizej 10zl za kM
Oczywiscie nie policzylem tutaj kosztow zakucia silnika jesli bedzie to potrzebne a to koszt rzedu 10-12 tys zl ale wtedy moce rzedu 400-500kM sa dostepne
Jak na razie sazde ze dosjcie do mocy rzedu 280-300kM wystarczy i to jest moj target
W najblizszym czasie postaram sie zrobic zdjecia i pokazac jak to wyglada
Pozdrawiam