Chip tuning silnika benzynowego N/A

Postprzez Udesky » 3 lut 2008, 21:02

Lukas007 napisał(a):czy lepiej zrobić remap czy zestroic na SMT6?

moim zdaniem najlepiej było by zrobić "remoncik" czyli doprowadzic silnik do prawie idealu poczyścić tłoki, zawory itd. jak swego czasu robił to chyba Borys_86 w swoim MX6. Po za tym mam wrażenie z paru postow na tym forum że Mazdy słabo trzymają seryjną moc. <killer>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2008, 21:14

Może, ale moja trzyma 24KM więcej od serii, więc mnie to raczej nie dotyczy. Może są tacy co myślą, że samo wyczyszczenie silnika (japońskie silniki są najlepiej dopracowane na świecie, więc wątpie w nich zastać kupę brudu i nagaru) da im 14% wzrostu mocy. Ktoś magiczną szmatką pociągnie denko tłoka i teoretycznie wyczyści go z nagaru, to samo zrobi z komorą spalania i innymi elementami i to ma dać takie efekty? Dodatkowo odpowietrzy zawory, żeby silnik cicho pracował i jest git. Splanowanie głowicy i polerka kanałów dolotowych i wylotowych może coś dać, ale zwłaszcza to pierwsze nie odbywa sie bez szkody dla silnika. Wątpię, że w japońskim silniku jest co polerować, ale jak się ktoś uprze to i traktor przed wyjazdem w zabłocone pole wypoleruje. Ludzie śmieją się z magnetyzerów a dają auto na tydzień do "specjalisty" i płacą za to tyle, że można było by kupić nowy silnik, a efekty bez splanowania głowicy są na pewno gorsze od zastosowania dobrej klasy modyfikatora paliwa, sam doświadczyłem jego działania. Poza tym żadna ingerencja w silnik nie jest przewidziana, nie chcę psuć silnika, który bezawaryjnie przejechał 220 tyś km i nie brał grama oleju. Z tego co mi wiadomo chiptuning czy strojenie na SMT6 nie wpływa negatywnie na silnik, więc tylko to jest ewentualnie możliwe do zrobienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez darekk86 » 3 lut 2008, 21:45

ale jak nie bedziesz dawal silnikowi chociaz wiecej powietrza, czyli jakis lepszy dolot, to smt6 prawie nic nie da. To moze Ci tylko pomoc jak cos pozmieniasz w silniku. Samo smt6, jak juz bylo wiele razy mowione, bez pompy paliwa, regulatora cisnienia itd. jesli nawet da jakis wzrost mocy, to bardzo minimalny. Na pewno nie warto.
A samochodzie bez turbiny i bez tuningu zmiana map niewiele wogole da. Dlatego jest to prawie zawsze nieoplacalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Boris86 » 4 lut 2008, 00:48

Lukas007 napisał(a):więc wątpie w nich zastać kupę brudu i nagaru

Otwórz to zmienisz zdanie.
Lukas007 napisał(a):denko tłoka i teoretycznie wyczyści go z nagaru, to samo zrobi z komorą spalania i innymi elementami i to ma dać takie efekty?

A tu sie własnie szarpie przebieg momentu na którym podobno tak Ci zależy.
Bo Denko tłoka to praktycznie 40% powierzchni komory spalania, cześć komory należąca do głowicy to 60% powierzchni. A ta powierzchnia czym gładsza, równiejsza, z mniejsza ilością nadlewów, porów czy nagaru itd tym przebieg procesu spalania płynniejszy i z mniejszym prawdopodobieństwem jego zakłócania.
Lukas007 napisał(a):Dodatkowo odpowietrzy zawory

A to coś nowego.. Jak sie odpowietrza zawory?? hahaha
Lukas007 napisał(a):Splanowanie głowicy i polerka kanałów dolotowych i wylotowych może coś dać, ale zwłaszcza to pierwsze nie odbywa sie bez szkody dla silnika

Mozesz mi przybliżyć te szkody dla silnika??
Lukas007 napisał(a):Wątpię, że w japońskim silniku jest co polerować

Otwórz to przestaniesz wątpić. Nie jest to polonez w którym do zebrania jest ponad 5mm ... ale ple do popisu zostaje spore.
Lukas007 napisał(a):Ludzie śmieją się z magnetyzerów a dają auto na tydzień do "specjalisty" i płacą za to tyle, że można było by kupić nowy silnik, a efekty bez splanowania głowicy są na pewno gorsze od zastosowania dobrej klasy modyfikatora paliwa, sam doświadczyłem jego działania.

Więc drogiLukas'ie007 dalej wierz w "zabawki z przygód Jamesa Bonda" zamiast w najszlachetniejsza z metod modyfikacji silnika.
Lukas007 napisał(a):Z tego co mi wiadomo chiptuning czy strojenie na SMT6 nie wpływa negatywnie na silnik, więc tylko to jest ewentualnie możliwe do zrobienia.

A z tego co mi wiadomo to nie jedne tłoki już popłynęły podczas stojenia.
Lukas007 napisał(a):czy Piggy back'iem lub SMT6

SMT jest własnie Piggyback'iem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Lukas007 » 4 lut 2008, 17:28

Dzięki, widzę, że jednak nie warto ładować w to kasy, więc pozostanie tak jak jest. Co do "zabawek" to każdy uważa za nie coś innego. Ja na temat takich "szlachetnych" modów mam swoje zdanie, które wyraziłem w poprzednim poście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Boris86 » 4 lut 2008, 18:31

Lukas007 napisał(a):Wiesz w ogóle co Ci w aucie zrobili, czy uwierzyłeś na słowo, bo sam się orientowałem i odpowiedz była bardzo niedokładna.

Drogi kolego Jamesa Bonda od odpowietrzania zaworów i szkód dla silnika wynikających z poprawiania niedoróbek fabryki. Wiem co sobie zrobiłem i wierze sobie na słowo tak jak i w to co moje ręce wykonały bo obrabiałem głowice własnoręcznie z pomocą teoretyczną i praktyczną przyjaciela który na modyfikowaniu silników benzynowych zęby pozjadał.
Ile dały liczbowo .. nie wiem... Dało odczuwalną poprawę.
Nie mam kapuchy na to żeby po każdym modzie jak i przed nim śmigać na rolki i patrzeć na cyferki. Grzebie w autku bo mnie to bawi i kreci... I dużo większa frajdę mam z tego jak widzę co pozmieniałem i gdy wiem z czysto logicznego podejścia do fizyki czy matematyki że to musi dawać efekty .. jak z tego że założe magnesik na wężyk z paliwem i będę sie modlił żeby bajki pseudo wynalazcy z allegro były prawdą.
Został mi do dokończenia wydech i do wystrojenie Świnka. Jak to zrobię to z przyjemnością pojadę na rolki i wykres zamieszczę w odpowiednim temacie i jestem pewien że nikogo nie zawiedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 14 lut 2008, 20:49

Udesky napisał(a):moim zdaniem najlepiej było by zrobić "remoncik" czyli doprowadzic silnik do prawie idealu poczyścić tłoki, zawory itd.

Zgadzam się w stu procentach. Jak ktoś zabiera się za tuning kilku- lub kilkunastoletniego auta to powinna być pierwsza i podstawowa czynność. Często ludzie myślą, że auto które ma kilkanaście lat i przejechało kilkaset tys. km i do którego nikt nigdy palcem się nie dotykał nadal trzyma katalogową moc <lol> Takie cudowne urządzenie jak hamownia sprowadziło na ziemie już wielu takich marzycieli <lol>
Podam przykład: pare lat temu miałem Mitsubishi Eclipse GS-T, które katalogowo powinno mieć 213KM. Jak miało 6 lat i niecałe 60tys. mil przebiegu pojechałem na hamownie. Wynik: 189KM :| Przez 6 lat 24KM (11% mocy) gdzieś uciekło.
Dlatego teraz kiedy robiłem swapa to przed włożeniem nowego silnika zrobiłem mu kapitalny remont: wymiana wszystkiech uszczelek i pierścienie tłokowych, planowanie i czyszczenie głowicy, zaworów, tłoków itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tomekrvf » 15 lut 2008, 08:57

Lukas007 napisał(a):Może, ale moja trzyma 24KM więcej od serii,

Chyba na hamowni nie odjęli mocy strat od wyniku pomiaru <lol>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez KarolM » 11 lut 2013, 13:24

Jeśli nie trafiłem z tematem to proszę o przekierowanie..
Panowie czy któś z was "kręcił" benzyne?
Ma ktoś jakies swoje odczucia z takiej modyfikacjie..
.. i oczywiście czy warto...

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mazda-6-I
Wiem Mazda GG ale ten sam silnik...

Gdzie jest komputer silnika, jak podam to mi potwierdzą czy jest możłiwość...

pozdrawiam
KarolM
 

Postprzez Marianek » 11 lut 2013, 19:40

Czy warto dla paru koni musisz odpowiedzieć sam, na pewno ta firma w Krakowie ma renomę i auta ci nie zepsują. Jest polecana na wielu forach tuningowych i innych marek również.
Chyba ktoś robił z GG tam musisz poszukać, ktoś już przerabiał 2.0 ale kto nie pamiętam.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Kretowy » 11 lut 2013, 23:03

Cześć! Ja mam diesla, ale przeglądam forum już ze 3 miesiące jeszcze zanim moją kupiłem, żeby się dowiedzieć na co patrzeć. Widziałem, że ktoś już robił jakieś nowe mapy czy coś. Poszukam, bo nie pamiętam niku i dam znać. A jakby ktoś znał jakąś dobrą firmę tego typu w Lubelskim to też chętnie posłucham, bo może przed latem jak pojeżdżę teraz i zobaczę, że nic się nie sypie to też coś będę myślał.

Dopisano 11 lut 2013, 22:14:

Nie mogę jakoś tego znaleźć...

Dopisano 11 lut 2013, 22:43:

Nie potrafię znaleźć tego tematu, ale pisał to chyba Tomek6.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Marianek » 12 lut 2013, 07:35

I niestety tego już nie znajdziesz na pewno, kolega zamknął swój temat.
Ale robił to również jakiś kolega w GG i było ok. zacytowana firma z Krakowa jest warta uwagi,
wyślijcie zapytanie do nich dostaniecie ładny opis co jest możliwe i na ile.


Przenoszę tez do tuningu mechanicznego, tam szybciej tez uzyskasz pomoc.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez People_Hate_Me » 12 lut 2013, 17:01

Tutaj to szybciej kosza złapie. a Wystarczy poszukać.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Rafał_ » 12 lut 2013, 19:11

Nie będzie tak źle ;) Połączymy.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mick » 13 mar 2013, 09:19

Witam czy ktoś myślał o czyś takim jak to z aukcji ?
Chip Tuning Box +25KM Mazda 6 2.3i 166KM Benzyna
http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 25104.html
czy to bezpieczne dla silnika ?, czy to działa ?
kosztuje to 120zł jeszcze są po 300
czy to może jakiś rezystorek w pudełku dla naiwnych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Arkadius 73 » 13 mar 2013, 10:27

Daj sobie siana z tym , było o tym pseudo chipie na forum już parę razy
Arkadius 73
 

Postprzez mick » 13 mar 2013, 10:33

tak tylko pytam co to za ustrojstwo do benzyniaka ? w ropniaku znajomy do nissana podłączył taki za 2200zł z firmy VTG no i to od razu było to inne auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez wujek116 » 13 mar 2013, 10:40

Daj spokój to oszuści a tan badziew nie działa w ogóle . Ale . ostatnio kolega kupował na allegro jakiś chip Comon Rail wpinasz go między instalacje płacił coś koło 400 zł i powiem szczerze zlikwidowało mu turbo dziurę i odczuwalny jest nie wielki przyrost mocy . a i auto stało się odrobinę żwawsze podłączyliśmy go pod kompa po sprawdzeniu na trasie wykazało 15 koni więcej . czy warto ? musisz sam sobie na to odpowiedzieć . pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Arkadius 73 » 13 mar 2013, 10:41

Mowa tu o benzynie chyba
Arkadius 73
 

Postprzez mick » 13 mar 2013, 10:42

wiesz ale ty mówisz o ropniaku ja mam benzynke 2,3 wiec nie ma sensu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje