Strona 1 z 10

Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 18 sty 2007, 22:32
przez darekk86
Witam
Zastanawiam sie jak to jest z chip tuningiem silnikow benzynowych bez turbo. Jak patrze w firmach zajmujacych sie tym to przyrost mocy jest w granicach 5%, wiec raczej jest to zabawa nieoplacalna.
Ale jak to mozliwe ze ojciec ma Vectre '99 2.5 V6, oryginalnie miala 170KM (czyli tyle co KL), jak ja kupilismy to juz byla po tuningu. Wykresy z hamowni pokazuja ze auto ma 198KM!! Z tego co sie dowiedzialem to poprzedni wlasciciel (Krzysztof Cugowski, ten z Budki Suflera) oddal go tylko na chiptuning i wymiane wydechu. Wyciety jest katalizator, wczesniej byl wstawiony sportowy wydech koncowy (ciut glosniejszy ale normalny, z dwiema rurami ladnymi, nie zadne wielkie rury jak wiadra, teraz spowrotem jest zalozony orygialny, wiec moze stracil ze 2-3KM). W samochodzie nie ma zamontowanego sportowego filtra powietrza, uklad dolotowy nie jest zmieniony, wiec skad pochodzi ten wzrost mocy?? Skad chiptuning dal wzrost o 28KM???? 5%, czyli tyle ile daje normalnie chiptuning to tylko 8,5KM. A skad reszta? Strumienica mogla troche dodac, ale raczej niewiele. A pojemnosc chyba nie byla zwiekszona, bo to by bylo czuc w spalaniu :)

To jak to mozliwe? Bo jesli chiptuningiem mozna uzyskac ok. 15% wzrost mocy to juz jest cos. Tylko dlaczego nigdzie tego nie pisza? Bo wtedy kazdego KL mozna by latwo przerobic na 200KM czyli tyle co KL-ZE. A KF by mial wtedy 165KM, co bylo by dosc ciekawym wynikiem.
Jesli ktos jest zainteresowany to moge zrobic jakies fotki tej Vectry, bo w weekend bede w domu. Moze fotki silnika cos pomoga w znalezieniu jakie zmiany w nim zaszly? Bo ja nic nie widze.

Pozdrawiam

PostNapisane: 18 sty 2007, 22:40
przez Adaś
darekk86 napisał(a):Wykresy z hamowni pokazuja ze auto ma 198KM!


Darek a masz te wykresy? bo faktycznie cos duzy ten przyrost:)

PostNapisane: 18 sty 2007, 22:45
przez darekk86
Jak bede w pulawach to postaram sie je znalezc. Bo dostalismy je razem z samochodem. Gdzies na pewno leza razem z papierami.
Pamietam ze bylo tam cos miedzy 194-198KM, jakos tak.

Wlasnie poczytalem ze z chiptuningu mozna uzyskac te 15%, ale po paru zmianach w zaplonie i jakis tam jeszcze w silniku. Ciekawe czy wlasnie takie sa zrobione w tej Vectrze czy cos innego wykombinowane. No i ciekawe jak to sprawdzic bez rozbierania silnika.
Koszt chiptuningu ktory daje 5% wynosi 1000zl. Gdyby za np. 2tys zl dalo sie uzyskac te 15% to nie bylo by sensu swapa KF na KL.

PostNapisane: 19 sty 2007, 00:18
przez Adaś
darekk86 napisał(a):194-198KM


a moze Nm? ;)

Edit:
tak daje fabryka:
dane silnika 2.6 24v, Vectra B
benzynowy, rzędowy, 6-cylindrowy,
poj. skokowa 2597 ccm
moc maksymalna: 170 KM
moment maksymalny: 230 Nm przy 3200 obr./min.
Prędkość maksymalna (km/h): 230
Przyspieszenie (0-100 km/h): 8,5
Spalanie przeciętnie: 9,7 l/100 km

PostNapisane: 19 sty 2007, 00:22
przez Fiveopac
Wszystko zalezy od silnika i ukrytego potencjalu, piszesz ze byl wymieniony wydech, wiec po zestrojeniu pod nowe warunki pracy silnika mozilwe jest osiagniecie wiekszej mocy niz grzebanie w serii.
Godula oferuje chip do K8 ktory daje 10% http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=mazda

PostNapisane: 19 sty 2007, 00:25
przez Adaś
+10% w przypadku KF daje 159KM (już coś:) zakładając że silnik trzyma serię :P

PostNapisane: 19 sty 2007, 01:32
przez mbmaster
Darek daj wykresy zaczniemy gadac bo juzt takich 30Km chipow bylo sporo. Twoje auto tez miala byc igla a silnik do remontu sie szykuje. Najlepiej zhamoj vectre jeszcze raz na innej hamowni i sprawdz ile jest faktycznie konikow. Nie raz gadalem z wlascicelem hamowni o chipe do silnik bez turbo i mowil mi ze 5% to juz jest cos. Sceptycznie podchodze do tego tematu. Fajnie by bylo gdybys potwierdzil te fakty dokumentami :)

PostNapisane: 19 sty 2007, 01:44
przez darekk86
Nie ma problemow. Jutro albo w sobote postaram sie wrzucic wykresy jak znajde.
No moja mazda niestety okazala sie troche pechowa. Ale nie narzekam. Jak zrobie remont za 1,5tys zl to nie bedzie tragedii, a zawsze te pare lat wytrzymac powinna.
Co do Vectry to jak by sie okazalo ze mozna bylo z tego silnika chipem wyciagnac te 15% to byla by to dobra wiadomosc dla wszystkich z KL. Bo widac ze z tego silnika tez mozna spokojnie 200KM wycisnac bez wiekszych przerobek.

Temat zalozylem bo ciagle mysle i kombinuje co mozna by w moim KF zrobic. Teraz niestety kasy starczy tylko na remont, ale kiedys najwyzej sprzedam silnik i kupie KL, chociaz napalilem sie na KL-ZE albo nawet jakis 3.0 V6. Tylko jedyny 3.0 v6 jaki znalazlem do mazdy to z 929, ale one podobno nie sa najlepsze no i z czesciami to juz jest olbrzymi problem. Dlatego narazie bym uzbieral kase na jakiegos chipa, ale 5% to wedlug mnie zaden przyrost jak na 1000zl (bo za tyle mozna zrobic caly wydech i przynajmniej da jakis ciekawy efekt jeszcze).

PostNapisane: 19 sty 2007, 01:49
przez mbmaster
Lepiej sobie sciagnik kolektory wydechowe i podlub przy wydechu. Co do chipa to pare razy byl oferowany do KL i przyrost mocy ok 5-9KM co za tak duza sume mozna uzyskac innymi modami. Badziej sie opyla kupic Smt6. Jakby chip dawal tyle i piszsz to juz dawno bym go u siebie mial i pewnie nie tylko ja.

PostNapisane: 19 sty 2007, 01:54
przez darekk86
No wlasnie dlatego mnie ciekawi co tam jeszcze moglo byc zmienione. Bo sam nie wierze ze chip tyle dal. Chociaz chcialbym uwierzyc.
Ale z zewnatrz naprawde nic nie widac, tylko katalizator usuniety i wstawiona strumienica jakas. Nawet uklad dolotowy standardowy. Dlatego mi sie to takie dziwne wydaje. No i przy wymianie rozrzadu i ogolnych przegladach nigdy nie mowili zeby cos gdzies bylo waznego wymienione. No chyba ze wczesniej bylo cos sportowego, a pozniej przypadkiem wymienili na zwykle w czasie przegladu...
Na hamownie bym sie wybral i mazda i vectra tylko czekam az bedzie gdzies jakis dzien za darmo :) Bo teraz kosztuje 100zl w promocji gdzies w wawie, ale np. na bemowie na otwarciu sezonu byla za free. Wiec wole poczekac.

PostNapisane: 19 sty 2007, 12:01
przez mbmaster

PostNapisane: 19 sty 2007, 12:32
przez brii
darekk86 napisał(a):KF by mial wtedy 165KM

Czyli tyle co KF-ZE

Nie wymieniono w tej Vectrze przypadkiem wałków rozrządu?
A co się tyczy Goduli – wg. niego K8 ma 140KM :]

PostNapisane: 19 sty 2007, 13:35
przez Pyton162
co do softa do kompa, to moim zdaniem ma on jakis sens ale jak sa zrobione jeszcze jakies inne mody w silniku , wtedy strojenie efekt napewno bedzie odczuwalny

PostNapisane: 19 sty 2007, 14:51
przez deejaybialy
a co myslicie o el. turbo?? http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... ne%20turbo ile to moze dac kucy ew. momentu?

PostNapisane: 19 sty 2007, 15:04
przez Adaś
brii napisał(a):A co się tyczy Goduli – wg. niego K8 ma 140KM


129;)

PostNapisane: 19 sty 2007, 16:36
przez Fiveopac
deejaybialy napisał(a):a co myslicie o el. turbo?? http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... ne%20turbo ile to moze dac kucy ew. momentu?


A FAQ w dziale tuning czytales czy meczylem sie na darmo?

PostNapisane: 19 sty 2007, 17:58
przez deejaybialy
nie, nie meczyles sie na darmo przeczytalem wiekszosc artykulow z tej strony codo el. turbo jest tylko wzmianka o 5% przyroscie mocy ale co z momentem? bardziej o to mi chodzilo a moze ktos to juz ma zamontowane?

pozdrawiam

PostNapisane: 20 sty 2007, 00:04
przez Udesky
deejaybialy napisał(a): co myslicie o el. turbo?? http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... ne%20turbo

O tym juz chyba bylo i wniski byly nastepujace: wiatrak z kompa tez da rade jak by go zamontowac :P
Adaś napisał(a):129;)

A nie 133KM :|

PostNapisane: 20 sty 2007, 01:10
przez marek
Udesky napisał(a):A nie 133KM


133 przed liftingiem '94, 129 po liftingu

PostNapisane: 20 sty 2007, 01:18
przez Globy
Az tyle zre Ci oleju ten KF? Bo nie wierze, ze jakies tragiczne ilosci (ponad 4 litry na 10000 km). Proponowalbym na razie smigac, a dozbierac drugie tyle i zrobic plug & play na KL – nic wiecej w BA do szczescia nie potrzeba :D