Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez lukster » 13 cze 2007, 09:08

Zrobiłem sobie dolot "home made" na rurkach z kwasówki i łączach "Jacky". Niby dość ładnie ale co do technicznych aspektów nie jestem do końca przekonany. Najpierw foto:

Obrazek

Po zamontowaniu znacznie wyraźniej czuć punkty załączania Vrisów. Powstaje pytanie czy auto gorzej jedzie dołem i dlatego tak się dzieje, czy dół pozostał bez zmian a góra jest mocniejsza i stąd lepsze pierdyknięcie przy otwieraniu przepustniczek Vris? Jakoś skłaniam się ku pierwszej ewentulaności.

Druga sprawa to długość, czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak v6 reaguje na różne długości dolotu? Jakie są konsekwencje usunięcia z układu "ślepej kiszki" rezonansowej ?

Po trzecie, czy kolano zaraz za przepływką nie wpływa niekorzystnie na pracę tego urządzenia?

Po czwarte.
Jak widać wykorzystałem miejsce zbiorniczka wyrównawczego. Oryginalnie biegnie tamtędy również kanał powietrzny od chłodzenia aku. Układ chłodzenia aku został rozmontowany, efektem tego jest dziura 5x5cm którą swobodnie wpada zza zderzaka chłodne powietrze, oczywiście za mało i stożek ciągnie sporo górą a tak być nie może.
Powstał plan dotlenienia stożka od dołu. Nadmuch z przodu odpada ze względu na ilość dostępnego miejsca oraz obawy przed wodą i piaskiem. Pomyślałem, że zrobię kolano fi 80-100, 90 stopni, mocowane od spodu do uprzednio wyciętego otworu, skierowane wlotem ku tyłowi auta, tak aby stożek mógł swobodnie ssać chłodne powietrze. Dodatkowo zabudowałbym np. plexi , dziurę w której siedzi stożek od góry aby uniemożliwić zasysanie gorącego powietrza spod maski. Mam jednak wątpliwość czy odwrócenie wlotu w kolano do tyłu nie utrudni swobodnego zasysu przez podciśnienie przy większych prędkościach.
Co Wy na to moi drodzy ? :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Pyton162 » 15 cze 2007, 16:54

jest rozwiązanie na nagrzewająca sie rure dolotu, to specjalna taśma termoizolujaca, do 1200 stopni , u mnie jest juz taka i dolot sie nie nagrzewa
Pyton162
 

Postprzez Pajko » 16 cze 2007, 00:41

Pyton162 mozesz dac jakis namiar na to ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Adaś » 16 cze 2007, 10:09

Pyton162 napisał(a):jest rozwiązanie na nagrzewająca sie rure dolotu, to specjalna taśma termoizolujaca, do 1200 stopni , u mnie jest juz taka i dolot sie nie nagrzewa

a jak wygląda kwestia estetyczna?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pyton162 » 16 cze 2007, 10:52

zrobie foto i wkleję na forum
Pyton162
 

Postprzez Adaś » 16 cze 2007, 14:20

panie i panowie a teraz cała prawda o CAI z USA:)

zrobiliśmy dziś sobie Dyno Day u Grabowskiego, u mnie CAI (tylko od przepływki do stożka daje 2,5KM
;) )

wykres z hamowni oraz wyniki innych tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 616#554616
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 16 cze 2007, 22:34

Pyton162 napisał(a):zrobie foto i wkleję na forum

Pyton a gdzie można dostać taką termo izolację i ile siana to kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pyton162 » 17 cze 2007, 13:37

na początku miałem cały dolot owinięty, ale teraz mam tylko rurę z kwasowy ,wyglada to tak:
Obrazek
a tasma jest taka jak ta :
http://moto.allegro.pl/item203512719_ta ... uning.html
u Mnie bardzo mocno sie nagrzewała ta rura ze względu na dość bliski kontakt z kolektorem
Pyton162
 

Postprzez godekx8 » 23 cze 2007, 14:30

I co dalej z tym dolotem w FS ?? Ja tez sie przygotowuje do takiej operacji w swoim mx-6. Chciałbym sie dołączyć do tematu z pytaniem: Jakiego stożka użyć aby uzyskać jak najgłośniejszy dźwięk wiem że to nie o dźwiek tu chodzi ale przy okazji mozna jeszcze z dźwiekiem zaszaleć ?? Lub jakie powinien miec wymiary ?? Znalazłem na alledrogo filt który troche ciągnie wioską i odpustem ale pisałem do jednego z kupców z tym ze ma to w BMW 325 i nawet nawet pisał i polecał daje link http://www.allegro.pl/item208300978_filtr_stozkowy_z_nierdzewki_100_500km_profesjonal.html

ew. Dajcie swoje propozycje co do głośnych filtrów.

Pajko: gdzie kupiłes wszystkie elementy twojego dolotu i jak z jego dźwiękiem ?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 14:08
Posty: 6
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda MX-5 1.8 16V NA

Postprzez Pyton162 » 23 cze 2007, 15:39

sam filtr nie da ci takiego dźwięku, jak zmiana gumowych elementów na rury , wtedy zaczyna sie zabawa dla uszu
Pyton162
 

Postprzez Adaś » 23 cze 2007, 15:42

godekx8 napisał(a):ale pisałem do jednego z kupców z tym ze ma to w BMW 325 i nawet nawet pisał i polecał daje link

buheheh
FILTR STOŻKOWY ZAPEWNIA BASOWE BRZMIENIE TWOJEGO SILNIKA ORAZ ZNACZĄCE ZWIEKSZENIE MOMENTU OBROTOWEGO KTÓRE JEST BŁĘDNIE MYLONE ZE WZROSTEM MOCY. ZAUFAJCIE FACHOWCOM TESTUJĄCYM TE FILTRY M.IN. NA HAMOWNI.

sorry ale u mnie różnica między ori dolotem a CAI ze stożkiem wyniosła 0,2Nm faktycznie znacząca;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez godekx8 » 23 cze 2007, 18:03

To że BMW 325 To buhehe to ja wiem dlatego mam mx-6 <jupi> a jeżeli chodzi o opis filtra ot ja wiem ze 10km to mi nie da <lol> tylko czy jest wart tej ceny (pewnie nie) Wiec dźwiek zależy od ilości stali uzytej do budowy dolotu ok to juz wiem. Teraz jakim filtrem to zakończyć ?? Macie jakies typy ?? Jakiej średnicy rury ?? MAm jeszcze jedno pytanie co z odmą czy podprowadzić do dolotu jak seria czy jakieś inne rozwiązanie lepsze??
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 14:08
Posty: 6
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda MX-5 1.8 16V NA

Postprzez qbass » 23 cze 2007, 19:59

A ja się zapytam jeszcze: gdzie mozna kupić CAI do Kl' ki? Wiem że chłopaki z Forum ściągali z USA, a w Polsce gdzie to można dostać?
Pozdrawiam! :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Adaś » 23 cze 2007, 20:51

qbass napisał(a):A ja się zapytam jeszcze: gdzie mozna kupić CAI do Kl' ki? Wiem że chłopaki z Forum ściągali z USA, a w Polsce gdzie to można dostać?
Pozdrawiam! :)

chyba nigdzie:) jak chcesz to mogę Ci sprzedać pierwszy element CAI od przepustnicy do przepływomierza bo mi niepotrzebny:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Winetou » 24 cze 2007, 11:00

qbass poszukaj na allegro – czasami pojawiają się zestawy ściągnięte ze stanów....
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Pajko » 24 cze 2007, 11:02

godekx8 napisał(a):Pajko: gdzie kupiłes wszystkie elementy twojego dolotu i jak z jego dźwiękiem ?

ja kupilem czesc od goscia z forum probe a czesc ze sklepu protrade.pl ale ogolnie to ebay twoim przyjacielem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qbass » 24 cze 2007, 15:02

Adaś, mówisz o tym: [img=http://img530.imageshack.us/img530/5313/p1010199eu8.th.jpg] ? :) I jaka cena?
Winetou napisał(a):qbass poszukaj na allegro – czasami pojawiają się zestawy ściągnięte ze stanów....
Na razie nic nie znalazłem :(
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez godekx8 » 27 cze 2007, 16:12

Temat zdechł ?? :|
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 14:08
Posty: 6
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda MX-5 1.8 16V NA

Postprzez lukster » 27 cze 2007, 17:41

godekx8 napisał(a):Temat zdechł ?


Chłopakom po montażu pozdychały konie mechaniczne, niutki poleciały na ryj to sie nie dziw, że chwalić się nie chcą :P:P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez DaVid-Silver » 11 lip 2007, 21:19

Chodzi mi o rurki jakiej urzyliscie srednicy i gdzie je nabyliscie bo na allegro nie sa za cikawe i jakie sa lepsze aluminium czy kwasówka ??
Początkujący
 
Od: 24 cze 2007, 11:04
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 2.0 4 cylindry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje