Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów
Zrobiłem sobie dolot "home made" na rurkach z kwasówki i łączach "Jacky". Niby dość ładnie ale co do technicznych aspektów nie jestem do końca przekonany. Najpierw foto:
Po zamontowaniu znacznie wyraźniej czuć punkty załączania Vrisów. Powstaje pytanie czy auto gorzej jedzie dołem i dlatego tak się dzieje, czy dół pozostał bez zmian a góra jest mocniejsza i stąd lepsze pierdyknięcie przy otwieraniu przepustniczek Vris? Jakoś skłaniam się ku pierwszej ewentulaności.
Druga sprawa to długość, czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak v6 reaguje na różne długości dolotu? Jakie są konsekwencje usunięcia z układu "ślepej kiszki" rezonansowej ?
Po trzecie, czy kolano zaraz za przepływką nie wpływa niekorzystnie na pracę tego urządzenia?
Po czwarte.
Jak widać wykorzystałem miejsce zbiorniczka wyrównawczego. Oryginalnie biegnie tamtędy również kanał powietrzny od chłodzenia aku. Układ chłodzenia aku został rozmontowany, efektem tego jest dziura 5x5cm którą swobodnie wpada zza zderzaka chłodne powietrze, oczywiście za mało i stożek ciągnie sporo górą a tak być nie może.
Powstał plan dotlenienia stożka od dołu. Nadmuch z przodu odpada ze względu na ilość dostępnego miejsca oraz obawy przed wodą i piaskiem. Pomyślałem, że zrobię kolano fi 80-100, 90 stopni, mocowane od spodu do uprzednio wyciętego otworu, skierowane wlotem ku tyłowi auta, tak aby stożek mógł swobodnie ssać chłodne powietrze. Dodatkowo zabudowałbym np. plexi , dziurę w której siedzi stożek od góry aby uniemożliwić zasysanie gorącego powietrza spod maski. Mam jednak wątpliwość czy odwrócenie wlotu w kolano do tyłu nie utrudni swobodnego zasysu przez podciśnienie przy większych prędkościach.
Co Wy na to moi drodzy ?
Po zamontowaniu znacznie wyraźniej czuć punkty załączania Vrisów. Powstaje pytanie czy auto gorzej jedzie dołem i dlatego tak się dzieje, czy dół pozostał bez zmian a góra jest mocniejsza i stąd lepsze pierdyknięcie przy otwieraniu przepustniczek Vris? Jakoś skłaniam się ku pierwszej ewentulaności.
Druga sprawa to długość, czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak v6 reaguje na różne długości dolotu? Jakie są konsekwencje usunięcia z układu "ślepej kiszki" rezonansowej ?
Po trzecie, czy kolano zaraz za przepływką nie wpływa niekorzystnie na pracę tego urządzenia?
Po czwarte.
Jak widać wykorzystałem miejsce zbiorniczka wyrównawczego. Oryginalnie biegnie tamtędy również kanał powietrzny od chłodzenia aku. Układ chłodzenia aku został rozmontowany, efektem tego jest dziura 5x5cm którą swobodnie wpada zza zderzaka chłodne powietrze, oczywiście za mało i stożek ciągnie sporo górą a tak być nie może.
Powstał plan dotlenienia stożka od dołu. Nadmuch z przodu odpada ze względu na ilość dostępnego miejsca oraz obawy przed wodą i piaskiem. Pomyślałem, że zrobię kolano fi 80-100, 90 stopni, mocowane od spodu do uprzednio wyciętego otworu, skierowane wlotem ku tyłowi auta, tak aby stożek mógł swobodnie ssać chłodne powietrze. Dodatkowo zabudowałbym np. plexi , dziurę w której siedzi stożek od góry aby uniemożliwić zasysanie gorącego powietrza spod maski. Mam jednak wątpliwość czy odwrócenie wlotu w kolano do tyłu nie utrudni swobodnego zasysu przez podciśnienie przy większych prędkościach.
Co Wy na to moi drodzy ?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
jest rozwiązanie na nagrzewająca sie rure dolotu, to specjalna taśma termoizolujaca, do 1200 stopni , u mnie jest juz taka i dolot sie nie nagrzewa
-
Pyton162
Pyton162 napisał(a):jest rozwiązanie na nagrzewająca sie rure dolotu, to specjalna taśma termoizolujaca, do 1200 stopni , u mnie jest juz taka i dolot sie nie nagrzewa
a jak wygląda kwestia estetyczna?:)
panie i panowie a teraz cała prawda o CAI z USA:)
zrobiliśmy dziś sobie Dyno Day u Grabowskiego, u mnie CAI (tylko od przepływki do stożka daje 2,5KM
)
wykres z hamowni oraz wyniki innych tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 616#554616
zrobiliśmy dziś sobie Dyno Day u Grabowskiego, u mnie CAI (tylko od przepływki do stożka daje 2,5KM
)
wykres z hamowni oraz wyniki innych tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 616#554616
Pyton162 napisał(a):zrobie foto i wkleję na forum
Pyton a gdzie można dostać taką termo izolację i ile siana to kosztuje?
na początku miałem cały dolot owinięty, ale teraz mam tylko rurę z kwasowy ,wyglada to tak:
a tasma jest taka jak ta :
http://moto.allegro.pl/item203512719_ta ... uning.html
u Mnie bardzo mocno sie nagrzewała ta rura ze względu na dość bliski kontakt z kolektorem
a tasma jest taka jak ta :
http://moto.allegro.pl/item203512719_ta ... uning.html
u Mnie bardzo mocno sie nagrzewała ta rura ze względu na dość bliski kontakt z kolektorem
-
Pyton162
I co dalej z tym dolotem w FS Ja tez sie przygotowuje do takiej operacji w swoim mx-6. Chciałbym sie dołączyć do tematu z pytaniem: Jakiego stożka użyć aby uzyskać jak najgłośniejszy dźwięk wiem że to nie o dźwiek tu chodzi ale przy okazji mozna jeszcze z dźwiekiem zaszaleć Lub jakie powinien miec wymiary Znalazłem na alledrogo filt który troche ciągnie wioską i odpustem ale pisałem do jednego z kupców z tym ze ma to w BMW 325 i nawet nawet pisał i polecał daje link http://www.allegro.pl/item208300978_filtr_stozkowy_z_nierdzewki_100_500km_profesjonal.html
ew. Dajcie swoje propozycje co do głośnych filtrów.
Pajko: gdzie kupiłes wszystkie elementy twojego dolotu i jak z jego dźwiękiem ?
ew. Dajcie swoje propozycje co do głośnych filtrów.
Pajko: gdzie kupiłes wszystkie elementy twojego dolotu i jak z jego dźwiękiem ?
- Od: 19 mar 2007, 14:08
- Posty: 6
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda MX-5 1.8 16V NA
sam filtr nie da ci takiego dźwięku, jak zmiana gumowych elementów na rury , wtedy zaczyna sie zabawa dla uszu
-
Pyton162
godekx8 napisał(a):ale pisałem do jednego z kupców z tym ze ma to w BMW 325 i nawet nawet pisał i polecał daje link
buheheh
FILTR STOŻKOWY ZAPEWNIA BASOWE BRZMIENIE TWOJEGO SILNIKA ORAZ ZNACZĄCE ZWIEKSZENIE MOMENTU OBROTOWEGO KTÓRE JEST BŁĘDNIE MYLONE ZE WZROSTEM MOCY. ZAUFAJCIE FACHOWCOM TESTUJĄCYM TE FILTRY M.IN. NA HAMOWNI.
sorry ale u mnie różnica między ori dolotem a CAI ze stożkiem wyniosła 0,2Nm faktycznie znacząca;)
To że BMW 325 To buhehe to ja wiem dlatego mam mx-6 a jeżeli chodzi o opis filtra ot ja wiem ze 10km to mi nie da tylko czy jest wart tej ceny (pewnie nie) Wiec dźwiek zależy od ilości stali uzytej do budowy dolotu ok to juz wiem. Teraz jakim filtrem to zakończyć Macie jakies typy Jakiej średnicy rury MAm jeszcze jedno pytanie co z odmą czy podprowadzić do dolotu jak seria czy jakieś inne rozwiązanie lepsze??
- Od: 19 mar 2007, 14:08
- Posty: 6
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda MX-5 1.8 16V NA
qbass napisał(a):A ja się zapytam jeszcze: gdzie mozna kupić CAI do Kl' ki? Wiem że chłopaki z Forum ściągali z USA, a w Polsce gdzie to można dostać?
Pozdrawiam!
chyba nigdzie:) jak chcesz to mogę Ci sprzedać pierwszy element CAI od przepustnicy do przepływomierza bo mi niepotrzebny:)
godekx8 napisał(a):Pajko: gdzie kupiłes wszystkie elementy twojego dolotu i jak z jego dźwiękiem ?
ja kupilem czesc od goscia z forum probe a czesc ze sklepu protrade.pl ale ogolnie to ebay twoim przyjacielem
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Adaś, mówisz o tym: [img=http://img530.imageshack.us/img530/5313/p1010199eu8.th.jpg] ? I jaka cena?
Na razie nic nie znalazłemWinetou napisał(a):qbass poszukaj na allegro – czasami pojawiają się zestawy ściągnięte ze stanów....
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
godekx8 napisał(a):Temat zdechł ?
Chłopakom po montażu pozdychały konie mechaniczne, niutki poleciały na ryj to sie nie dziw, że chwalić się nie chcą :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Chodzi mi o rurki jakiej urzyliscie srednicy i gdzie je nabyliscie bo na allegro nie sa za cikawe i jakie sa lepsze aluminium czy kwasówka
- Od: 24 cze 2007, 11:04
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 2.0 4 cylindry
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje