Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez Kędziorek » 12 lip 2007, 10:46

DaVid-Silver, większość z nas zamawiała kompletne zestawy z USA (stożek, łączniki i rury). Co do średnicy to powinna być porównywalna do średnicy: przepustnicy, przepływomierza i stożka. Masz gumowe łączniki, które dają Ci te +/– 5-10 mm, ale nie możesz przesadzić.

Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;)
Ostatnio edytowano 12 lip 2007, 14:39 przez Kędziorek, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 20:37
Posty: 122
Skąd: Poznań
Auto: Ford probe 2.5 V6 USA

Postprzez Adaś » 12 lip 2007, 11:05

nasze rury maja chyba77mm średnicy jesli dobrze pamiętam – porównywałem je z innymi rurami w Norauto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pajko » 12 lip 2007, 11:07

moje rury maja np 76mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Adaś » 12 lip 2007, 11:12

Pajko napisał(a):moje rury maja np 76mm

jakos tak właśnie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez DaVid-Silver » 12 lip 2007, 16:35

Jeszcze jedno pytanko jestem nowy wiec was pomecze jakie sa koszta gotowego dolotu np z USA albo jakis link do takich zeczy bo w polsce to lipa nie ma nowego ciekawego boody kit do mx-6 ani fajnych akcesori tuningowych :( jesli znacie ciekawe strony bede wdzieczny i postawie piwo na zlocie :)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2007, 11:04
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 2.0 4 cylindry

Postprzez Adaś » 12 lip 2007, 16:59

DaVid-Silver napisał(a): jakie sa koszta gotowego dolotu np z USA

190zł wyszło na głowę, zresztą wejdź na ebay masz tam przecież ceny – pamiętaj o kosztach przesyłki (niemałych)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 14:06

Dziś robiłem kolejne zabawy z CAI, po usunięciu resztek ori filtra powietrza zrobiło sie miejsce między zderzakiem i nadkolem idealne na stożek:

widać dziurę łączącą komorę silnika z miejscem gdzie spoczywa sobie filtr
Obrazek
wykorzystałem rurę która w KL łączy przepustnice z przepływomierzem – zastąpię ją inną ponieważ obecna posiada dziurę na odmę (którą zaślepiłem domowym sposobem – niepytajcie jak ;) ) i wyjście na jedno z podciśnień (też zaślepione)
Obrazek
tak wygląda to po włożeniu stożka w nowe miejsce
Obrazek
Obrazek
a tutaj widać schowany stożek – jest mniej więcej pod reflektorem:)
Obrazek

Podsumowując – lepiej tego się umiejscowić nie da – wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali.
Pozostało mi dokupić 2 rury (ok 100zł) i materiał termoizolacyjny, którym owinę wszystkie rury :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ELIANO55 » 10 sie 2007, 14:27

czyli będziesz miał cały dolocik do kolektorów w zbroi pierścieniowej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2007, 17:29
Posty: 34
Skąd: KIELCE
Auto: 323f BA 2,0 v6 1994

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 14:33

ELIANO55 napisał(a):czyli będziesz miał cały dolocik do kolektorów w zbroi pierścieniowej ?

si:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez m4rcin » 10 sie 2007, 15:02

Adaś napisał(a):wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali

<kurczak> Chyba nie rozumiem. Mam BOMZa a stożek jest tuż nad osłoną silnika. Do chłodnicy mu trochę brakuje...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez ELIANO55 » 10 sie 2007, 15:04

ale chyba masz inna komore silnika, co nie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2007, 17:29
Posty: 34
Skąd: KIELCE
Auto: 323f BA 2,0 v6 1994

Postprzez m4rcin » 10 sie 2007, 15:12

hmm jeżeli chodzi o BA + KL to fakt. Może to inaczej wyglądać... a w zasadzie wygląda. Tak, czy inaczej w GE + KL stożek nie jest za chłodnicą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 16:38

m4rcin chodzi mi o to, że wentylator chłodnicy dmucha gorące powietrze na stożek i całą komorę silnika tam gdzie macie stożek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez promyczek001 » 10 sie 2007, 17:11

Adaś mylisz sie. Stozek jest tak umiejscowiony ze cieple powietrze na niego nie dmucha. Jedyna wada jest to ze rura dolotu idzie wlasnie kolo wiatraka i na postoju np w korku, wiatrak potrafi zdrowo podgrzac rure. Pozatym czesc powierzchni stozka znajduje sie na wolnym powietrzu (co jest wada i zaleta)
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 17:13

promyczek001 napisał(a):Adaś mylisz sie. Stozek jest tak umiejscowiony ze cieple powietrze na niego nie dmucha

promyczek001 wjedz autem na podnosnik, podnies do góry, stań pod autem i poczekaj aż się zagrzeje, włączy wentulator i zobaczysz którędy ucieka ciepłe powietrze:) to że stożek jest poniżej wiatraka nie znaczy, ze nie leci na niego gorące powietrze:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 11 sie 2007, 23:55

kolejna korzyść takiego umiejscowienia stożka zapobiega takim sytuacjom:( http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=39421
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez m4rcin » 13 sie 2007, 09:19

Wg. mnie jest tam jedno z najzimniejszych miejsc pod maską, w których w ogóle zmieści się stożek. Nie licząc wyciągania akku, robienia przegrody i podprowadzenia powietrza. W każdym razie jak patrzę od spodu na ten stożek to nie wydaje mi się, żeby zasysał ciepłe. Na kanale nie ma co sprawdzać, bo obieg powietrza podczas jazdy jest trochę inny niż na postoju (ciepłe powietrze będzie wpychane ku tyłowi a nie uchodziło dołem).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Adaś » 19 sie 2007, 16:32

tak wygląda u mnie skończony gotowy CAI, muszę tylko jeszcze 1 mocowanie dorobić
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pajko » 19 sie 2007, 22:55

Adaś kiedy zzrucamy sie na tasme termoizolacyjna ?? :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Adaś » 19 sie 2007, 22:59

Pajko napisał(a):Adaś kiedy zzrucamy sie na tasme termoizolacyjna

na tą chwilę nie mam kasy :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje