Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez MadziaForever » 31 paź 2007, 23:32

Wloty w masce to klasyka..
Troche wsiochy co to se plastkiowe imitacje przyszpachlowują temat popsuły.. no ale właśnie dlatego że to tylko imitacje.

Osłona wbrew pozorom ma sens.. przy normalnej jeździe niemusi ci tyle powietrza zasysać (jak i paliwa) ..jeden guzik przesłona się cofa i ognia <jem>
plan dobry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Gość » 1 lis 2007, 10:53

Czy ktos z Was zaobserwowal plastikowy pojemink przed lewym przednim kolem-ktory wyglada jak do spryskiwacza? Moze mozna by go wykorzystac jako dolot? wrzucajac tam stozek i dowiercajac wlot w zderzaku?
ps.swoja droga do czego ten pojemnik? do spryskiwaczy swiatel przednich-ktorych przeciez efka nie ma :| ??

Obrazek

Obrazek
Gość
 

Postprzez promyczek001 » 1 lis 2007, 11:05

a to nie jest wyrownawczy chlodnicy? <lol>
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Pyton162 » 1 lis 2007, 11:39

rezonator powietrza możesz śmiało wywalić
Pyton162
 

Postprzez xXx » 1 lis 2007, 12:27

MadziaForever napisał(a):
Adaś napisał(a):ja się zastanawiam nad doładowaniem dynamicznym, tylko że nie bardzo chcę robić dziurę w zderzaku

to zrób w masce :]
krutszy odcinek dolotu i po prostej.. niesamowite ciśnienie powietrza się tworzy..
cotam półśrodki...


Gdybyś zobaczył auto w tunelu aerodynamicznym to zmieniłbyś zdanie. Największe ciśnienie tworzy się z przodu zderzaka, a na masce wcale nie jest już wysokie. Jednym słowem największe ciśnienie jest w tym miejscu, gdzie fale górna i dolna dzielą się na dwie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ravo » 1 lis 2007, 12:29

Pati jak zwykle profesjonalny :) mam nadzieje, ze bede mogl sie przejechac z Toba najlepiej dopracowanym klze
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez xXx » 1 lis 2007, 12:48

Ravo masz to przecież jak w banku, poza tym w kwestii doładowania dynamicznego stoję na razię w miejscu, ale muszę to zrobić na Ryki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Adaś » 1 lis 2007, 13:26

Hwarang napisał(a):Moze mozna by go wykorzystac jako dolot? wrzucajac tam stozek i dowiercajac wlot w zderzaku?

ja właśnie to wywaliłem i jego miejscu siedzi stożek:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gość » 3 lis 2007, 01:27

promyczek001 napisał(a):a to nie jest wyrownawczy chlodnicy?

nie nie! chlodniczy gdzie indziej ;)

Pyton162 napisał(a):rezonator powietrza

?? jak dziala do czego Efce sluzy??

Poczekam na efekty KEEL'a i potem najwyzej tez wywale :P ..nie zebym sepil doswiadczenie innych :D ;)
Gość
 

Postprzez MadziaForever » 5 lis 2007, 00:13

xXx napisał(a):
Gdybyś zobaczył auto w tunelu aerodynamicznym to zmieniłbyś zdanie. Największe ciśnienie tworzy się z przodu zderzaka, a na masce wcale nie jest już wysokie. Jednym słowem największe ciśnienie jest w tym miejscu, gdzie fale górna i dolna dzielą się na dwie...


Zgoda.. ale wstawiając łapacz w maskę zmieniamy aerodynamikę.. i w tym miejscu powietrze równierz zmienia rotację i nieidzie po masce bez żadnych oporów.. Odwołuję do testów marki Subaru :)
Powietrze po prostej lini dostaje większej akceleracji niż błądzące kolankami po rurach.. To już moja myśl :]
Ps. wiem że na zderzaku jest największy opór.. ale suma sumarum.. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez krolik_1986cz » 30 sty 2008, 13:52

witam czy ktos moze wie ile kosztuje stozek k&N wraz z dolotem do mazdy 323 f 16. 16v
TakE me WhEre yOu aRe -SchNazzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 18:09
Posty: 11
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323 f GLX 1.6 16v 92r i
323 f 1.5 97r.

Postprzez Artiks » 30 sty 2008, 14:07

KEEL napisał(a):jako dodatek do CAI ...czyli zabezpieczenie silnika przed wodą zasysaną przez stożek
http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... index.html
co myślicie o takim rozwiązaniu
Ciekawe to, nawet bardzo. Przy zamontowaniu dolotu bezpośredniego ze zderzaka jak znalazł. Do otwartego stożka niekonieczne takie coś, ale do boxa co ma wpięty bezpośrednio dolot wypadałoby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez qlesh » 4 lut 2008, 01:25

xXx, miałeś u siebie chyba airbox, to takie carbonowe, w którym jest zamocowany filtr stożkowy. Nie znam się na tym. Masz to dalej, czy inaczej rozwiązałeś dolot powietrza? A jeżeli nie masz to dlaczego?
Myślę nad czymś takim dla siebie, stożek mam ten co były zamawiane z usa na forum. Możesz coś doradzić?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez promyczek001 » 4 lut 2008, 02:11

Z tego co wiem to CDA XXXowi sie w Rykach zakleila jakims brudem i chyba pozniej myslal nad zmiana. Ja tak sie zastanawiam czymoj stozek BOMZ jest ok. ostatni go wymylem i naolwilem plynem K&N i stwerdzam ze jest on bardzo ciezki a takze powietrze przez niego slabiutko przechodzi i jak rozumiem moze to miec wplyw na osiagi.

Przyklad wzialem kompresor i pistolet do wydmuchiwania z mala dysza co by dmuchalo mocno. w kompresorze ok 6 atmosfer. Od srodka stozka wale w scianki co by pozbyc sie syfu a po drugiej stronie jakby ledwo co dmuchalo.... czy to oznacza ze ten stozek jest do pupy? Mam wrazenie ze stozek wazy teraz ok 0,4KG?

Jakies sugestie?
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez qlesh » 4 lut 2008, 02:25

Zastanawiam się w ogóle czy lepiej szukać tego CDA do stożka czy lepiej stożek zamontować bez żadnych osłon. Boję się zalania silnika wodą w czasie deszczu, tak jak to się tu komuś przytrafiło :|
Jak te stożki w ogóle? Daje to coś więcej oprócz dźwięku?
Jak najlepiej rozwiązać dolot żeby nie stracić w stosunku do serii?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Pajko » 4 lut 2008, 09:50

qlesh ja mam nisko u siebie pociagniety dolot i zadnej oslony od dolu i nigdy mi wody nie zassalo musialbys wjechac w taka dziure z woda zeby calego go zakryc zeby pociagnelo wode
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qlesh » 4 lut 2008, 11:54

No właśnie chciałbym poznać opinie kogoś kto jeździł i z CDA i bez tego, czy to warto w ogóle zakładać.
xXx, wołam Cię :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez qbass » 4 lut 2008, 14:23

Pajko napisał(a):qlesh ja mam nisko u siebie pociagniety dolot i zadnej oslony od dolu i nigdy mi wody nie zassalo musialbys wjechac w taka dziure z woda zeby calego go zakryc zeby pociagnelo wode

Dokładnie. To za tak silnik załatwiłem, ale to była mała rzeczka a już nie kałuża :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Majlo » 27 lut 2008, 15:06

A jaki stożek jest lepszy? Zabudowany z jednej strony od góry czy nie? Który jest głośniejszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Lukas007 » 27 lut 2008, 17:45

Przeczytałem cały ten temat w związku z planem doprowadzenia do CDA zimnego powietrza. Jak wyjechałem z EL-TEC'u, miałem rurę doprowadzającą wystawioną wlotem prosto do kierunku jazdy. Teraz jest przejściowo założona rura, ale nie wiem do końca czy wlot tej (oryginalnej BMC), którą niedługo zamontuje, dać do samego zderzaka pod rejestrację, czy zrobić tylko kołnierz z kwasówki na przegrodzie(silnik-zderzak) i tam nałożyć rurę. Nie ssał by wcale z pod maski, ale i powietrze ze zderzaka nie wpadało by bezpośrednio do airboxa. Jak według Was było by najlepiej?

chiałbym poznać opinie kogoś kto jeździł i z CDA i bez tego


Mam okazję jeździć już jakiś czas na BMC i musze Ci przyznać, że do 4 cylindrowego silnika mazdy jest to chyba najlepsze możliwe rozwiązanie. Wzrost mocy...nie mierzyłem auta oddzielnie po zrobieniu dolotu i wydechu, ale różnica na papierze jest duża, o ile oczywiście hamownia nie wypluła takiego wykresu na jaki miała kaprys. Co ważniejsze (dla nie przynajmniej) dał sporo jeśli chodzi o przyspieszanie i elastyczność (teraz na IV idzie mniej więcej tak jak przed modami na III). Przy czym nie jest zbyt głośny, co na dłuższych trasach staje się z czasem uciążliwe

A jaki stożek jest lepszy? Zabudowany z jednej strony od góry czy nie? Który jest głośniejszy?


Zabudowany jest cichszy, ale nie ssie zimnego powietrza, odkryty daje większe efekty akustyczne, ale raczej mocy nie podwyższy, no chyba, że jest tak jak u Pytona, gdzie odległość stożka od mocno nagrzewających sie elementów silnika, jest na tyle duża, ze można montować odkryty, no ale to są wyjątki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje