Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów
Wloty w masce to klasyka..
Troche wsiochy co to se plastkiowe imitacje przyszpachlowują temat popsuły.. no ale właśnie dlatego że to tylko imitacje.
Osłona wbrew pozorom ma sens.. przy normalnej jeździe niemusi ci tyle powietrza zasysać (jak i paliwa) ..jeden guzik przesłona się cofa i ognia
plan dobry.
Troche wsiochy co to se plastkiowe imitacje przyszpachlowują temat popsuły.. no ale właśnie dlatego że to tylko imitacje.
Osłona wbrew pozorom ma sens.. przy normalnej jeździe niemusi ci tyle powietrza zasysać (jak i paliwa) ..jeden guzik przesłona się cofa i ognia
plan dobry.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Czy ktos z Was zaobserwowal plastikowy pojemink przed lewym przednim kolem-ktory wyglada jak do spryskiwacza? Moze mozna by go wykorzystac jako dolot? wrzucajac tam stozek i dowiercajac wlot w zderzaku?
ps.swoja droga do czego ten pojemnik? do spryskiwaczy swiatel przednich-ktorych przeciez efka nie ma
ps.swoja droga do czego ten pojemnik? do spryskiwaczy swiatel przednich-ktorych przeciez efka nie ma
-
Gość
a to nie jest wyrownawczy chlodnicy?
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
MadziaForever napisał(a):Adaś napisał(a):ja się zastanawiam nad doładowaniem dynamicznym, tylko że nie bardzo chcę robić dziurę w zderzaku
to zrób w masce
krutszy odcinek dolotu i po prostej.. niesamowite ciśnienie powietrza się tworzy..
cotam półśrodki...
Gdybyś zobaczył auto w tunelu aerodynamicznym to zmieniłbyś zdanie. Największe ciśnienie tworzy się z przodu zderzaka, a na masce wcale nie jest już wysokie. Jednym słowem największe ciśnienie jest w tym miejscu, gdzie fale górna i dolna dzielą się na dwie...
Hwarang napisał(a):Moze mozna by go wykorzystac jako dolot? wrzucajac tam stozek i dowiercajac wlot w zderzaku?
ja właśnie to wywaliłem i jego miejscu siedzi stożek:)
promyczek001 napisał(a):a to nie jest wyrownawczy chlodnicy?
nie nie! chlodniczy gdzie indziej
Pyton162 napisał(a):rezonator powietrza
jak dziala do czego Efce sluzy??
Poczekam na efekty KEEL'a i potem najwyzej tez wywale ..nie zebym sepil doswiadczenie innych
-
Gość
xXx napisał(a):
Gdybyś zobaczył auto w tunelu aerodynamicznym to zmieniłbyś zdanie. Największe ciśnienie tworzy się z przodu zderzaka, a na masce wcale nie jest już wysokie. Jednym słowem największe ciśnienie jest w tym miejscu, gdzie fale górna i dolna dzielą się na dwie...
Zgoda.. ale wstawiając łapacz w maskę zmieniamy aerodynamikę.. i w tym miejscu powietrze równierz zmienia rotację i nieidzie po masce bez żadnych oporów.. Odwołuję do testów marki Subaru
Powietrze po prostej lini dostaje większej akceleracji niż błądzące kolankami po rurach.. To już moja myśl
Ps. wiem że na zderzaku jest największy opór.. ale suma sumarum..
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
witam czy ktos moze wie ile kosztuje stozek k&N wraz z dolotem do mazdy 323 f 16. 16v
TakE me WhEre yOu aRe -SchNazzy
- Od: 28 sty 2008, 18:09
- Posty: 11
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323 f GLX 1.6 16v 92r i
323 f 1.5 97r.
Ciekawe to, nawet bardzo. Przy zamontowaniu dolotu bezpośredniego ze zderzaka jak znalazł. Do otwartego stożka niekonieczne takie coś, ale do boxa co ma wpięty bezpośrednio dolot wypadałoby.KEEL napisał(a):jako dodatek do CAI ...czyli zabezpieczenie silnika przed wodą zasysaną przez stożek
http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... index.html
co myślicie o takim rozwiązaniu
xXx, miałeś u siebie chyba airbox, to takie carbonowe, w którym jest zamocowany filtr stożkowy. Nie znam się na tym. Masz to dalej, czy inaczej rozwiązałeś dolot powietrza? A jeżeli nie masz to dlaczego?
Myślę nad czymś takim dla siebie, stożek mam ten co były zamawiane z usa na forum. Możesz coś doradzić?
Myślę nad czymś takim dla siebie, stożek mam ten co były zamawiane z usa na forum. Możesz coś doradzić?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Z tego co wiem to CDA XXXowi sie w Rykach zakleila jakims brudem i chyba pozniej myslal nad zmiana. Ja tak sie zastanawiam czymoj stozek BOMZ jest ok. ostatni go wymylem i naolwilem plynem K&N i stwerdzam ze jest on bardzo ciezki a takze powietrze przez niego slabiutko przechodzi i jak rozumiem moze to miec wplyw na osiagi.
Przyklad wzialem kompresor i pistolet do wydmuchiwania z mala dysza co by dmuchalo mocno. w kompresorze ok 6 atmosfer. Od srodka stozka wale w scianki co by pozbyc sie syfu a po drugiej stronie jakby ledwo co dmuchalo.... czy to oznacza ze ten stozek jest do pupy? Mam wrazenie ze stozek wazy teraz ok 0,4KG?
Jakies sugestie?
Przyklad wzialem kompresor i pistolet do wydmuchiwania z mala dysza co by dmuchalo mocno. w kompresorze ok 6 atmosfer. Od srodka stozka wale w scianki co by pozbyc sie syfu a po drugiej stronie jakby ledwo co dmuchalo.... czy to oznacza ze ten stozek jest do pupy? Mam wrazenie ze stozek wazy teraz ok 0,4KG?
Jakies sugestie?
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Zastanawiam się w ogóle czy lepiej szukać tego CDA do stożka czy lepiej stożek zamontować bez żadnych osłon. Boję się zalania silnika wodą w czasie deszczu, tak jak to się tu komuś przytrafiło
Jak te stożki w ogóle? Daje to coś więcej oprócz dźwięku?
Jak najlepiej rozwiązać dolot żeby nie stracić w stosunku do serii?
Jak te stożki w ogóle? Daje to coś więcej oprócz dźwięku?
Jak najlepiej rozwiązać dolot żeby nie stracić w stosunku do serii?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
No właśnie chciałbym poznać opinie kogoś kto jeździł i z CDA i bez tego, czy to warto w ogóle zakładać.
xXx, wołam Cię
xXx, wołam Cię
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Pajko napisał(a):qlesh ja mam nisko u siebie pociagniety dolot i zadnej oslony od dolu i nigdy mi wody nie zassalo musialbys wjechac w taka dziure z woda zeby calego go zakryc zeby pociagnelo wode
Dokładnie. To za tak silnik załatwiłem, ale to była mała rzeczka a już nie kałuża
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Przeczytałem cały ten temat w związku z planem doprowadzenia do CDA zimnego powietrza. Jak wyjechałem z EL-TEC'u, miałem rurę doprowadzającą wystawioną wlotem prosto do kierunku jazdy. Teraz jest przejściowo założona rura, ale nie wiem do końca czy wlot tej (oryginalnej BMC), którą niedługo zamontuje, dać do samego zderzaka pod rejestrację, czy zrobić tylko kołnierz z kwasówki na przegrodzie(silnik-zderzak) i tam nałożyć rurę. Nie ssał by wcale z pod maski, ale i powietrze ze zderzaka nie wpadało by bezpośrednio do airboxa. Jak według Was było by najlepiej?
Mam okazję jeździć już jakiś czas na BMC i musze Ci przyznać, że do 4 cylindrowego silnika mazdy jest to chyba najlepsze możliwe rozwiązanie. Wzrost mocy...nie mierzyłem auta oddzielnie po zrobieniu dolotu i wydechu, ale różnica na papierze jest duża, o ile oczywiście hamownia nie wypluła takiego wykresu na jaki miała kaprys. Co ważniejsze (dla nie przynajmniej) dał sporo jeśli chodzi o przyspieszanie i elastyczność (teraz na IV idzie mniej więcej tak jak przed modami na III). Przy czym nie jest zbyt głośny, co na dłuższych trasach staje się z czasem uciążliwe
Zabudowany jest cichszy, ale nie ssie zimnego powietrza, odkryty daje większe efekty akustyczne, ale raczej mocy nie podwyższy, no chyba, że jest tak jak u Pytona, gdzie odległość stożka od mocno nagrzewających sie elementów silnika, jest na tyle duża, ze można montować odkryty, no ale to są wyjątki.
chiałbym poznać opinie kogoś kto jeździł i z CDA i bez tego
Mam okazję jeździć już jakiś czas na BMC i musze Ci przyznać, że do 4 cylindrowego silnika mazdy jest to chyba najlepsze możliwe rozwiązanie. Wzrost mocy...nie mierzyłem auta oddzielnie po zrobieniu dolotu i wydechu, ale różnica na papierze jest duża, o ile oczywiście hamownia nie wypluła takiego wykresu na jaki miała kaprys. Co ważniejsze (dla nie przynajmniej) dał sporo jeśli chodzi o przyspieszanie i elastyczność (teraz na IV idzie mniej więcej tak jak przed modami na III). Przy czym nie jest zbyt głośny, co na dłuższych trasach staje się z czasem uciążliwe
A jaki stożek jest lepszy? Zabudowany z jednej strony od góry czy nie? Który jest głośniejszy?
Zabudowany jest cichszy, ale nie ssie zimnego powietrza, odkryty daje większe efekty akustyczne, ale raczej mocy nie podwyższy, no chyba, że jest tak jak u Pytona, gdzie odległość stożka od mocno nagrzewających sie elementów silnika, jest na tyle duża, ze można montować odkryty, no ale to są wyjątki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje