Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów
Kubik jak masz $$$ to wsadz go do bagaznika pojedz z nim na hamownie i zrob pomiar z nim i bez niego (bez problemu obsluga hamowni powinna Ci to umozliwic i policzyc jak za jeden pomiar) to bedzie wartosciowe
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Niedawno robilem pomiar wiec bez problemu zrobie tylko po założeniu;) przez miesiąc chyba duzo koni nie uciekło:D no licze na przyrost w granicach 5 KM jesli wszystko bedzie grać i zrobie zimny dolot spod zderzaka. Seryjna guma od dolotu juz jest łatana wiec gorzej być nie powinno
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
CAI simota już założony
Jestem zadowolony z pracy silniczka w granicach 3,5 – 6k obrotów, jednak na dole zrobiła się dziura w obrotach. ale generalnie czuć poprawę
Jestem zadowolony z pracy silniczka w granicach 3,5 – 6k obrotów, jednak na dole zrobiła się dziura w obrotach. ale generalnie czuć poprawę
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
No to czas na relację z montażu CAI Simoty
Tak wyglądał seryjny dolot:
Czas było pozbyć się wszystkich elementów związanych z seryjnym dopływem powietrza, wyrzucić dolot chłodzący aku, tłumik szmerów ssania itp. w trakcie przebudowy z założonym już przepływomierzem wyglądało to mniej więcej tak:
Przed montażem dolotu konieczne było przesunięcie w inne miejsce zbiorniczka wyrównawczego płynu od chłodnicy.
A to części w trakcie montażu
Filtr stożkowy simoty:
Miejsce w błotniku idealnie nadawało się na umiejscowienie filtra:
W komplecie do montażu była specjalna blacha, która zasłaniała cały filtr od góry, w efekcie filtr ze wszystkich stron był zasłonięty. Wygląda to mniej więcej tak:
No i końcowy efekt mojej pracy...
jako wlot powietrza do stożka wykorzystałem kolanko doprowadzające zimne powietrze do chłodzenia aku, co okazało się totalnym błędem. postanowiłem więc zrobić dwie rzeczy:
1)
Wywaliłem kolanko do chłodzenia aku i pozostawiłem sam otwór (daje on więcej niż z kolankiem)
2)
Wywierciłem otwór w dolnej części komory stożka, aby zamontować kolanko doprowadzające powietrze do stożka od dołu:
u góry pośrodku widać kolanko od dołu, a po prawej otwór od kolanka chłodzącego aku.
a tutaj daję foto kolanka które założyłem aby doprowadzać powietrze od dołu:
No i to by było tyle w zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw, podobnie do turbiny
wykres postaram sie wstawić w przyszłym tygodniu jak odwiedzę hamownię. Proszę o wasze opinie
Tak wyglądał seryjny dolot:
Czas było pozbyć się wszystkich elementów związanych z seryjnym dopływem powietrza, wyrzucić dolot chłodzący aku, tłumik szmerów ssania itp. w trakcie przebudowy z założonym już przepływomierzem wyglądało to mniej więcej tak:
Przed montażem dolotu konieczne było przesunięcie w inne miejsce zbiorniczka wyrównawczego płynu od chłodnicy.
A to części w trakcie montażu
Filtr stożkowy simoty:
Miejsce w błotniku idealnie nadawało się na umiejscowienie filtra:
W komplecie do montażu była specjalna blacha, która zasłaniała cały filtr od góry, w efekcie filtr ze wszystkich stron był zasłonięty. Wygląda to mniej więcej tak:
No i końcowy efekt mojej pracy...
jako wlot powietrza do stożka wykorzystałem kolanko doprowadzające zimne powietrze do chłodzenia aku, co okazało się totalnym błędem. postanowiłem więc zrobić dwie rzeczy:
1)
Wywaliłem kolanko do chłodzenia aku i pozostawiłem sam otwór (daje on więcej niż z kolankiem)
2)
Wywierciłem otwór w dolnej części komory stożka, aby zamontować kolanko doprowadzające powietrze do stożka od dołu:
u góry pośrodku widać kolanko od dołu, a po prawej otwór od kolanka chłodzącego aku.
a tutaj daję foto kolanka które założyłem aby doprowadzać powietrze od dołu:
No i to by było tyle w zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw, podobnie do turbiny
wykres postaram sie wstawić w przyszłym tygodniu jak odwiedzę hamownię. Proszę o wasze opinie
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Dobrze to wygląda U mnie dolot + metalowy katalizator dał wyniki: 117,3 oraz 116,8 na dwóch różnych hamowniach. Ile było seryjnie? 110? Więc mały przyrost jest
mysle ze tak czy siak trzeba wszystko hamowac... ;/ ja teraz zmienilem stozek "no name" na "piper cross" i moim zdaniem jest spadek mocy straszny jutro wracam do no name... a potestuje wszystko dopiero jak wydech zrobie
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Sprawdzałem u siebie po zgaszeniu samochodu dolot jest zimny dopiero jak postoi robi sie ciepły wiec CAI działa
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Ja wstepnie zrobiłem cos takiego.
Dolot nowy tylko od przepływki. Nie mogę wsadzić filtra w nadkole, bo idzie mi przez środek tej dziury przewód od klimatyzacji:/ Narazie stożek delikatnie się nagrzewa. W planie jest skierowanie zimnego powietrza z dawnej rury dolotu (tej co łapie powietrze spod maski) oraz tak jak kubik wycięcie chłodzenia aku. Potem dokładne odizolowanie od silnika i zobaczymy...
Co o tym myslicie?
Dolot nowy tylko od przepływki. Nie mogę wsadzić filtra w nadkole, bo idzie mi przez środek tej dziury przewód od klimatyzacji:/ Narazie stożek delikatnie się nagrzewa. W planie jest skierowanie zimnego powietrza z dawnej rury dolotu (tej co łapie powietrze spod maski) oraz tak jak kubik wycięcie chłodzenia aku. Potem dokładne odizolowanie od silnika i zobaczymy...
Co o tym myslicie?
- Od: 16 cze 2008, 20:13
- Posty: 65
- Skąd: Warszawa/Jabłonna
- Auto: MX-3 1.6 98'
nagrałem dziś filmik jak przyśpiesza na nowym dolocie, dla porównania dam na serii:
http://www.youtube.com/watch?v=DJViEWcQZ1E
wychodzi ~10,7 s.
a na dolocie simoty:
http://www.youtube.com/watch?v=9fR6TUqdJfM
~9,7 s.
Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła.
http://www.youtube.com/watch?v=DJViEWcQZ1E
wychodzi ~10,7 s.
a na dolocie simoty:
http://www.youtube.com/watch?v=9fR6TUqdJfM
~9,7 s.
Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła.
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
kubik napisał(a):Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła.
Sekunda? Proszę Ciebie... Jest takie fantastyczne i całkiem już tanie urządzenie o nazwie G-Tech... polecam do takich prób... stoperem to Ty sobie możesz pomierzyć...
kubik napisał(a):...zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw, podobnie do turbiny
Taaaaa
kubik napisał(a):Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła.
kubik nie przejmuj się, ze mnie też się kiedyś śmiali ... trzeba sobie wypracować szacunek na forum i bez wykresu nie zaczynać jakichkolwiek dywagacji na temat mocy i osiągów ... a już absolutnie nic na temat własnych odczuć, bo one zawsze są mylne. Auto idzie ładnie, widać poprawę względem serii. Kombinuj dalej, a na pewno będzie dobrze.
Chodzi tez o to ze doloty simoty sie sprawują różnie w zależności od auta... ja np. dzisiaj znalazłem coś takiego:
http://www.206club.net/showthread.php?p=852983
dlatego mysle ze wykres to wykres...
http://www.206club.net/showthread.php?p=852983
dlatego mysle ze wykres to wykres...
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Hamownia pokaze. Chociaz wg mnie i tak na hamowni nie bedzie dokładny pomiar, bo w trakcie jazdy jest napływ winnego powietrza... Chyba ze na dobrych hamowniach sa jakies nawiewy
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
kubik napisał(a):Chyba ze na dobrych hamowniach sa jakies nawiewy
Matko na KAŻDEJ. Wyobrażasz sobie wkręcanie ubogo strojonego auta na postoju i obciążeniu do 9 tys?
To musze podziękować panom z hamowni gdzie Bylem ostatnio...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
A jesli chodzi o przyspieszenie to jesli nie mam g-techą to mozna jakos przez gps zmierzyć? Teoretycznie mozna sprawdzic przy ilu licznikowo gps pokazuje 100 i wtedy zmierzyć na filmiku stoperem to juz chyba bardziej wiarygodny wynik...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
To już lepiej klepsydrą to zmierz. A tak na serio, to gps ma takiego laga że czas do setki jak faktycznie masz 10 sekund to raz bedziesz mial 7 a raz 13 bo tam to lag jest z +/– 3 sekundy Prawda jest taka że zeby miec jakies wiarygodne wyniki to tylko G-tech. Ja zawsze robilem tak zwaną rolkę z innym autem, ktore wczesniej jechalo tak samo jak moje, a potem jak zrobilem mody to powtarzalem eksperyment. Przy rolce odpada kwestia trakcji i dobrego startu. Oczywiscie wybieralem takiego rywala co ogarnia auto w 100% i zawsze jechal mniej wiecej tak samo. I jak na 10 podejść 10 razy lecielismy równiutko, to potem jak cos zmienilem to znow sie ustawialem i sprawdzalem I z mojego doświadczenia wiem, ze to nie daje praktycznie nic. Dopiero dolot + wydech dal jakies efekty...
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje