Pozwolę sobie tu wrzucić foty mojego dzieła, ponieważ stąd m.in. czerpałem wiedze na temat montażu stożka.
Pacjent: BJ FP
Strasznie ciężko coś zmieścić, ale udało się.
Popełniłem błąd i skorzystałem z okazji kupna airboxa Simoty 200x130x77 (a mogłem za tą samą cenę kupić 175x130). Brakło mi tych kilku centymentrów, ale sobie jakoś poradziłem. Jak pewnie widać (albo i nie) zmienilo się położenie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, który oryginalnie był gdzieś za lampą. Cala operacja polegała na odkręceniu podstawy zbiorniczka i obróceniu o 180 stopni. Widać jeszcze "usztywnienie" opaskowe zbiornika
ale to zniknie. Ponieważ nie znam się na dolotach, to postanowiłem nie ulepszać fabryki i odległości między przepływką, przepustnicą, czujnikami i filtrem pozostawić podobnie jak w fabrycznym dolocie. Planowane doprowadzenie powietrza odbywać się będzie poprzez widoczny na zdjęciach okrągły otwór za lampą prowadzący do nadkola. Nie wiem po co go japońce wymyśliły, ale może wlasnie do chłodzenia komory bo tam jest chłodne powietrze. Nie mam jeszcze pomysłu jak usztywnić airbox, ale pokombinuje.
Do calej operacji potrzebne są:
2x kolanko fi 77mm 120 stopni
1x łącznik antywibracyjny fi 77mm
1x oring redukujący średnicę na przepustnicy 65/77mm (przepustnica ma trochę mniej ok. 63-64mm)
2x oring 70/77mm na przepływomierz
1x rura alu 20cm z odmą
1x airbox
Wszelkie uwagi mile widziane, bo w kwestii stożków jestem (a raczej teraz już byłem) dziewicą
Jeśli chodzi i poprawę czegokolwiek, to dźwięk
a parametry pokaże hamownia.