Strona 10 z 17

PostNapisane: 18 kwi 2009, 16:15
przez hopek
djArias i jakie efekty ?? ps ile kosztuje taki drut :P

PostNapisane: 18 kwi 2009, 17:38
przez djArias
dolot daje :> na pewno wiecej niz CAI jaki mialem wczesniej czyli tzw. power rury i gumowe kolanka :) koszt druta tzn? :>

PostNapisane: 18 kwi 2009, 17:42
przez hopek
to był złosliwy żarcik z mojej strony :P chodziło mi o koszt dolotu <lol>
ps
djArias napisał(a):dolot daje :> na pewno wiecej niz CAI jaki mialem wczesniej czyli tzw. power rury i gumowe kolanka

wykres prosze bo własne odczucia sa malo przekonujące...

PostNapisane: 18 kwi 2009, 18:56
przez pawelMX6
Węglarski ma to do siebie, że on tak spawa kawałki :) Tak samo wyglądają jego wyczynowe wydechy, chociażby do 126p :)

Sam jestem ciekaw różnicy – hamowałeś auto?

PostNapisane: 19 kwi 2009, 13:57
przez djArias
bedzie wielki wydruk z hamowni w przeciagu 2-3 tygodni, czemu wielki? Nowa Sonda Lambda, TLumik od Weglarskiego koncowy i pare innych – ktore w rezulatacie pozwolily mi moim 1.6 objechac 1.8 v6 – na pewno od 0-80 dalej nie wiem zabraklo prostej ;)

PostNapisane: 25 maja 2009, 08:32
przez tadeyro
Naskrobałem do Pana Węglarskiego w sprawie dolotu do MX3 V6
I oto co mi odpisał:

Witam !
między 380 a 450 zł podaję taki przedział ponieważ jestem w trakcie robienia takiego dolotu , nie mam auta do pomiarów więc dostałem od klienta zdjęcia z wymiarami i zmagam się 2 tydzień aby zrobić taki dolot w najnowszej specyfikacji czyli z komorą kompensacyjną i strumienicą , myślę ze do końca tego tygodnia go zmorduję.
lechu-mag-sport

Ciekaw jestem co z tego wyjdzie :)

PostNapisane: 25 maja 2009, 13:59
przez adidom
Do mnie to samo napisał :D

Witam !
nie mam jeszcze opisu dolotu do tego modelu. W tym tygodniu
dostałem opis takiego samochodu i mam robić dolot dla pewnej firmy
mam podane wymiary i zdjęcia chcę zrobić dolot w pełnej wersji
czyli komora, power rura, strumienica osłony czyli gdzieś ok. 450 zł.
lechu-mag-sport

PostNapisane: 9 lip 2009, 20:04
przez Borys
Pozwolę sobie tu wrzucić foty mojego dzieła, ponieważ stąd m.in. czerpałem wiedze na temat montażu stożka.
Pacjent: BJ FP
Strasznie ciężko coś zmieścić, ale udało się.
Popełniłem błąd i skorzystałem z okazji kupna airboxa Simoty 200x130x77 (a mogłem za tą samą cenę kupić 175x130). Brakło mi tych kilku centymentrów, ale sobie jakoś poradziłem. Jak pewnie widać (albo i nie) zmienilo się położenie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, który oryginalnie był gdzieś za lampą. Cala operacja polegała na odkręceniu podstawy zbiorniczka i obróceniu o 180 stopni. Widać jeszcze "usztywnienie" opaskowe zbiornika ;) ale to zniknie. Ponieważ nie znam się na dolotach, to postanowiłem nie ulepszać fabryki i odległości między przepływką, przepustnicą, czujnikami i filtrem pozostawić podobnie jak w fabrycznym dolocie. Planowane doprowadzenie powietrza odbywać się będzie poprzez widoczny na zdjęciach okrągły otwór za lampą prowadzący do nadkola. Nie wiem po co go japońce wymyśliły, ale może wlasnie do chłodzenia komory bo tam jest chłodne powietrze. Nie mam jeszcze pomysłu jak usztywnić airbox, ale pokombinuje.
Do calej operacji potrzebne są:
2x kolanko fi 77mm 120 stopni
1x łącznik antywibracyjny fi 77mm
1x oring redukujący średnicę na przepustnicy 65/77mm (przepustnica ma trochę mniej ok. 63-64mm)
2x oring 70/77mm na przepływomierz
1x rura alu 20cm z odmą
1x airbox
Wszelkie uwagi mile widziane, bo w kwestii stożków jestem (a raczej teraz już byłem) dziewicą ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli chodzi i poprawę czegokolwiek, to dźwięk <ganja> a parametry pokaże hamownia.

PostNapisane: 11 lip 2009, 15:58
przez Malpiszon78
Należy pamiętać, że coś co dłużej się nagrzewa (np. rura owinięta folią termoizolacyjną)
po nagrzaniu do określonej temperatury pracy układu, będzie odpowiednio dłużej stygło. Sam ze stożkiem miałem mieszane uczucia (3 auta) Za każdym razem był gorszy dół przez co wydawało się, że góra lepiej ciągnie. Przy Mx6 nie bawię się już w "poprawianie" fabryki <lol> Zakupiłem oryginalny wkład do puszki filtra powietrza K&N i jestem zadowolony. Z drugiej strony wrażenia słuchowe po montażu stożka bezcenne :D Lecz bez dalszych modów szczerze wątpię w polepszanie osiągów. :]

PostNapisane: 12 lip 2009, 13:22
przez DamianMX6
No to ja miałem inne odczucia. Dół zdecydowanie lepszy był ze stożkiem niż oryginałem, samochód lepiej i szybciej się "zbierał". Dzwięk <spoko>

PostNapisane: 12 lis 2009, 16:03
przez mrvain2009
Witam!!

Panowie doradźcie mi gdzie mogę kupić najlepszy zestaw Dolotowy do mojej Madzi. Silnik 1.6 16v 88KM. Kolega powyżej ma Ten cały AirBOX na allegro jest on dostępny, czytałem o nim dużo..większość odradza montowania w silnikach poniżej 100-stu konnych. A całkiem przyzwoicie on wygląda...Niestety nie mam dostępu do żadnych firm tuningowych w okolicy. Proszę o jakieś linki ze sklepami..Czytałem wcześniejsze posty ,ale linki wygasły..pozdrawiam z Góry dzięki.

PostNapisane: 12 lis 2009, 20:01
przez djArias
Borys zrobiles super dolot – ja bym jeszcze do poczatku puchy z filtrem wpial rury za zderzak – nie wiem jak to tam nizej wyglada :D ale az sie prosi zeby ciagnal powietrze spoza komory silnika :D

PostNapisane: 13 lis 2009, 20:07
przez KrystianR
i ja wkoncu skompletowalem zestaw jaki potrzebowalem zeby autko zaczelo lepiej oddychac czyli:
-rura 77mm x50cm(bedzie na dwie pocieta)
-3 kolanka 90stopni
-1 kolanko 120stopni
-1 redukcja 67 na 77mm
-filtr stozkowy simota
-przeplywka z gt
-mini stozek na odme
-blos zeby na gazolinie w miare to chodzilo :)
– redukcja ktora mi ojciec zrobil na przeplywke(jakby ktos chcial to mam jeszcze druga surowa-do wywiercenia otwory i podciecia na bokach jak komu pasuje)
-no i gumki zwezajace

zamysl jest taki zeby puscic stozek w miejsce miedzy blotnik a podluznice(wg mnie idealne) tam gdzie nie bedzie sie zbieralo cieple powietrze, i od dolu wpuszczona jeszcze rura gumowa ktora bedzie wrzucala zimne powietrze od zderzaka do tej jakby komory gdzie znajdowal sie bedzie stozek :) zrobie mala przerwe miedzy stozkiem a ta guma tak by nie walilo w razie czego wody prosto w nia tylko zeby w komore dmuchalo zimne powietrze..mysle ze pomysl dobry jak znajde chwile to sie zabieram
Obrazek

PostNapisane: 14 lis 2009, 17:28
przez KrystianR
nie wytrzymalem dzis i mimo iz brak czasu to sie zmobilizowalem by cos pogrzebac..na razie mam po swapie straszny syf pod maska i brud i leci oliwa spod klawiatury ale powoli bede ogarnial wszystko, a wiec zalozylem blosa, zlaczki, przeplywke i ogolnie zrobilem wg mojego widzimisi CAI tak by ciagnal zimne powietrze..na razie nie skonczone bo jeszcze przeplywke pozostalo umocowac na sztywno i dospawanie do rury od dolu(tam gdzie czarna kropka) rurki zeby podlaczyc podcisnienie, no wlasnie tu mam zagadke bo poczatkowo auto bez tego podcisnienia wogole nie chcialo trzymac niskich obrotow a jak sie przejechalem troche itp to juz bylo lepiej-komp by sie przystosowal??

i wogole te podcisnienie idzie widzialem do przepystnicy i strasznie zaciaga mocno powietrze. rozumiem ze nic lepszego jak podpiecie jej pod cai nie pozostaje mi?
na odme dalem maly filterek.

tak to wyszlo poki co:
Obrazek
tam w srodku troche poupychalem kable i jakis tam przekaznik od swiatel czy co to jest do srodka blotnika wkrecilem by miejsce bylo i wstawilem stozek:
Obrazek

PostNapisane: 15 lis 2009, 00:20
przez mrvain2009
I Jak się autko zachowuje?? wyczuwasz lepszy moment obrotowy... cokolwiek jakąś różnicę..i taki pytanko gdzie dałeś zbiorniczek wyrównawczy??? pozdro i szacun za projekt...

PostNapisane: 15 lis 2009, 00:30
przez Borys
djArias napisał(a):Borys zrobiles super dolot – ja bym jeszcze do poczatku puchy z filtrem wpial rury za zderzak – nie wiem jak to tam nizej wyglada ale az sie prosi zeby ciagnal powietrze spoza komory silnika

Oczywiście potem doprowadziłem kolejnym kolankiem powietrze z dołu (gdzieś między podłużnicą a nadkolem i błotnikiem). Teraz robiło się chłodniej to zdjąłem na próbę boxa i dźwięk lepszy :D

PostNapisane: 15 lis 2009, 11:18
przez KrystianR
mrvain2009 napisał(a):I Jak się autko zachowuje?? wyczuwasz lepszy moment obrotowy... cokolwiek jakąś różnicę..i taki pytanko gdzie dałeś zbiorniczek wyrównawczy??? pozdro i szacun za projekt...

wyczuwam ze autko lepiej jedzie ale to nie wiem czy wina dolotu czy po prostu blosa bo teraz duzo wieksza dawka powietrza idzie przez reduktor..sam silnik ladnie sie wkreca i mysle ze jakis sens to napewno ma..

dojdzie jeszcze od przedniego zderzaka rura ktora bedzie bezposrednio do tej "komory" doprowadzala powwietrze procz tego jednak tak by nie lecialo prosto na stozek zeby czasem wody nie zassysalo

PostNapisane: 30 gru 2009, 23:36
przez MariuS
ja po zamontowaniu stożka wreszcie usłyszałem to co zawsze chciałem czyli ten <list> dźwiek
A czy się lepiej zbiera to trudno mi określić...


A dzisiaj dopiero wysiadłem z wozu i dałem pokierować kuzynowi żeby usłyszeć dźwięk :D

jest git powiem tyle

nawet nagrałem – seryjny KF + dolot ze stożkiem Simota

http://www.youtube.com/watch?v=Xhb5r3dKDsc

PostNapisane: 30 gru 2009, 23:47
przez 8dyb8
stozek bez doprowadzenia zimnego powietrza pod maske (taki jak ma Borys) tylko pogarsza osiagi, ori dolot przynajmniej izoluje ten zar spod maski. U mnie w garazu cierpliwie czeka dolot AEM az mi sie zachce wymodzic jakas rure ze zderzaka :)

co innego w przypadku kibelrury jak w poscie wyzej :)

PostNapisane: 30 gru 2009, 23:57
przez MariuS
8dyb8 napisał(a):stozek bez doprowadzenia zimnego powietrza pod maske (gdzies ze zderzaka)



no obecnie stożek jest zaraz pod nad osłona silnika i jakieś tam zimne powietrze dostaje z ori rozwiazania które łapało zimne powietrze dla oryginalnego filtra w puszcze

Ale myślę nad zamontowaniem stożka Simota w osłonie, wycięciu pod lewym kierunkiem w zderzaku okrągłego oczka i z tamtąd poprowadzenia zimnego powietrza