Strona 13 z 17

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 16 maja 2010, 15:26
przez djArias
Kubik jak masz $$$ to wsadz go do bagaznika pojedz z nim na hamownie i zrob pomiar z nim i bez niego (bez problemu obsluga hamowni powinna Ci to umozliwic i policzyc jak za jeden pomiar) to bedzie wartosciowe :)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 16 maja 2010, 15:57
przez kubik
Niedawno robilem pomiar wiec bez problemu zrobie tylko po założeniu;) przez miesiąc chyba duzo koni nie uciekło:D no licze na przyrost w granicach 5 KM jesli wszystko bedzie grać i zrobie zimny dolot spod zderzaka. Seryjna guma od dolotu juz jest łatana wiec gorzej być nie powinno :D

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 20 maja 2010, 16:40
przez kubik
CAI simota już założony
:) Jestem zadowolony z pracy silniczka w granicach 3,5 – 6k obrotów, jednak na dole zrobiła się dziura w obrotach. ale generalnie czuć poprawę :)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 20 maja 2010, 17:34
przez djArias
hm ... :] czekamy na wydruk i na foto tego jak to pod macha wyglada :D

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 21 maja 2010, 18:05
przez kubik
No to czas na relację z montażu CAI Simoty :)
Tak wyglądał seryjny dolot:
Obrazek

Czas było pozbyć się wszystkich elementów związanych z seryjnym dopływem powietrza, wyrzucić dolot chłodzący aku, tłumik szmerów ssania itp. w trakcie przebudowy z założonym już przepływomierzem wyglądało to mniej więcej tak:
Obrazek
Przed montażem dolotu konieczne było przesunięcie w inne miejsce zbiorniczka wyrównawczego płynu od chłodnicy.



A to części w trakcie montażu :)
Obrazek

Filtr stożkowy simoty:
Obrazek

Miejsce w błotniku idealnie nadawało się na umiejscowienie filtra:
Obrazek


W komplecie do montażu była specjalna blacha, która zasłaniała cały filtr od góry, w efekcie filtr ze wszystkich stron był zasłonięty. Wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek


No i końcowy efekt mojej pracy...
Obrazek

jako wlot powietrza do stożka wykorzystałem kolanko doprowadzające zimne powietrze do chłodzenia aku, co okazało się totalnym błędem. postanowiłem więc zrobić dwie rzeczy:
1)
Wywaliłem kolanko do chłodzenia aku i pozostawiłem sam otwór (daje on więcej niż z kolankiem)
2)

Wywierciłem otwór w dolnej części komory stożka, aby zamontować kolanko doprowadzające powietrze do stożka od dołu:
Obrazek
u góry pośrodku widać kolanko od dołu, a po prawej otwór od kolanka chłodzącego aku.

a tutaj daję foto kolanka które założyłem aby doprowadzać powietrze od dołu:
Obrazek


No i to by było tyle :) w zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw, podobnie do turbiny :D

wykres postaram sie wstawić w przyszłym tygodniu jak odwiedzę hamownię. Proszę o wasze opinie ;)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 21 maja 2010, 20:16
przez pawelMX6
Dobrze to wygląda :) U mnie dolot + metalowy katalizator dał wyniki: 117,3 oraz 116,8 na dwóch różnych hamowniach. Ile było seryjnie? 110? Więc mały przyrost jest ;)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 21 maja 2010, 20:37
przez djArias
mysle ze tak czy siak trzeba wszystko hamowac... ;/ ja teraz zmienilem stozek "no name" na "piper cross" i moim zdaniem jest spadek mocy straszny :( jutro wracam do no name... a potestuje wszystko dopiero jak wydech zrobie ;)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 22 maja 2010, 21:21
przez kubik
Sprawdzałem u siebie po zgaszeniu samochodu dolot jest zimny dopiero jak postoi robi sie ciepły wiec CAI działa :)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 24 maja 2010, 22:52
przez Scorpio
Ja wstepnie zrobiłem cos takiego.
Obrazek
Dolot nowy tylko od przepływki. Nie mogę wsadzić filtra w nadkole, bo idzie mi przez środek tej dziury przewód od klimatyzacji:/ Narazie stożek delikatnie się nagrzewa. W planie jest skierowanie zimnego powietrza z dawnej rury dolotu (tej co łapie powietrze spod maski) oraz tak jak kubik wycięcie chłodzenia aku. Potem dokładne odizolowanie od silnika i zobaczymy...
Co o tym myslicie?

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 25 maja 2010, 13:18
przez kubik
nagrałem dziś filmik jak przyśpiesza na nowym dolocie, dla porównania dam na serii:
http://www.youtube.com/watch?v=DJViEWcQZ1E
wychodzi ~10,7 s.
a na dolocie simoty:
http://www.youtube.com/watch?v=9fR6TUqdJfM
~9,7 s.

Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła. :)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 25 maja 2010, 15:28
przez djArias
hm jakby byla sekunda roznicy to ten dolot by z 20nM dodal :D prawie jak turbo :D

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 25 maja 2010, 15:54
przez Pit
kubik napisał(a):Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła. :)

Sekunda? <rotfl> Proszę Ciebie... Jest takie fantastyczne i całkiem już tanie urządzenie o nazwie G-Tech... polecam do takich prób... stoperem to Ty sobie możesz pomierzyć...

kubik napisał(a):...zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw, podobnie do turbiny :D

Taaaaa <lol>

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 25 maja 2010, 16:09
przez People_Hate_Me
kubik napisał(a):Fakt faktem mierzenie stoperem nie daje dokładnych wartości, ale 1 s sama z siebie się nie wzięła. :)


hahaha hahaha

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 25 maja 2010, 17:21
przez Lukas007
kubik nie przejmuj się, ze mnie też się kiedyś śmiali ;) ... trzeba sobie wypracować szacunek na forum i bez wykresu nie zaczynać jakichkolwiek dywagacji na temat mocy i osiągów ... a już absolutnie nic na temat własnych odczuć, bo one zawsze są mylne. Auto idzie ładnie, widać poprawę względem serii. Kombinuj dalej, a na pewno będzie dobrze.

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 25 maja 2010, 18:10
przez djArias
Chodzi tez o to ze doloty simoty sie sprawują różnie w zależności od auta... ja np. dzisiaj znalazłem coś takiego:
http://www.206club.net/showthread.php?p=852983
dlatego mysle ze wykres to wykres... :)

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 26 maja 2010, 06:45
przez kubik
Hamownia pokaze. Chociaz wg mnie i tak na hamowni nie bedzie dokładny pomiar, bo w trakcie jazdy jest napływ winnego powietrza... Chyba ze na dobrych hamowniach sa jakies nawiewy

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 26 maja 2010, 08:07
przez Pit
kubik napisał(a):Chyba ze na dobrych hamowniach sa jakies nawiewy


Matko :| na KAŻDEJ. Wyobrażasz sobie wkręcanie ubogo strojonego auta na postoju i obciążeniu do 9 tys?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 26 maja 2010, 09:37
przez kubik
To musze podziękować panom z hamowni gdzie Bylem ostatnio...

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 26 maja 2010, 21:11
przez kubik
A jesli chodzi o przyspieszenie to jesli nie mam g-techą to mozna jakos przez gps zmierzyć? Teoretycznie mozna sprawdzic przy ilu licznikowo gps pokazuje 100 i wtedy zmierzyć na filmiku stoperem to juz chyba bardziej wiarygodny wynik...

Re: Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

PostNapisane: 26 maja 2010, 23:09
przez KoKo
To już lepiej klepsydrą to zmierz. A tak na serio, to gps ma takiego laga że czas do setki jak faktycznie masz 10 sekund to raz bedziesz mial 7 a raz 13 :D bo tam to lag jest z +/– 3 sekundy :) Prawda jest taka że zeby miec jakies wiarygodne wyniki to tylko G-tech. Ja zawsze robilem tak zwaną rolkę z innym autem, ktore wczesniej jechalo tak samo jak moje, a potem jak zrobilem mody to powtarzalem eksperyment. Przy rolce odpada kwestia trakcji i dobrego startu. Oczywiscie wybieralem takiego rywala co ogarnia auto w 100% i zawsze jechal mniej wiecej tak samo. I jak na 10 podejść 10 razy lecielismy równiutko, to potem jak cos zmienilem to znow sie ustawialem i sprawdzalem :D I z mojego doświadczenia wiem, ze to nie daje praktycznie nic. Dopiero dolot + wydech dal jakies efekty...