EGR- mozna wywalic w mazdach...

Postprzez Udesky » 5 maja 2007, 20:24

A ktos wie jak zaslepic ten EGR w Z5?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Adaś » 5 maja 2007, 20:29

mbmaster napisał(a):Od 10 zaczynam

jak mi się uda wstać to wpadnę.. gdzie będziesz robił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez gadula » 6 maja 2007, 08:54

To może jakaś mała fotorelacja? :P Bo się zastanawiam, czy czyścić, czy zaślepić :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Pioteq25 » 6 maja 2007, 11:49

Ja nawet wykręciłem egr i próbowałem go wyczyścić jak się dało. Niestety mimo użycia różnej chemii nie udało się przywrócić pierwotnego działania. Zawór się nie domykał całkowicie sprawdzałem lejąc wodę w jednej strony. Chyba zaślepię to całkowicie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez andy_czarny » 7 maja 2007, 16:06

wklejam fotorelacje z usuwania egr z nissana primery by Coobcio....(autor wie i zgodzil sie na umieszczenie swojego tematu tutaj)
Moze komus to pomoze... pozdrawiam
EGR – to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy.

Można zrobić prosty zabieg i zablokować doplyw spalin do kolekotra ssacego. Poniżej zamieszcze opis jak tego dokonać i uwolnić pare kucy w calym zakresie obrotów

Odp. na pytanie dalczego to tuning za dwa zł:)

Widok na standardowy 150 silnik w Primerze GT

odkręcamy osłonę termiczna z kolektora wydechowego

tniemy rure EGR i wycigamy uciekty fragment i zdejmujemy z niego nakrętkę

Odkręcamy nakrętkę od rury EGR

w powstaly otwor w kolektorze wsadzamy monetę 2ZŁ

Zakręcamy ją nakrętka zdjetą z rurki EGR

czesc rurki ktora zostala w samochodzie zaklejamy taśmą

nie wiem czemu nie ma zdjec wiec wklejam link do tematu na NKP

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopi ... sc&start=0
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez Lukasz_zdw » 10 maja 2007, 09:07

Jak widać na załączonych obrazkach to koleś z nissana ma LPG Ciekawe czy przy instalacji gazowej tez to cos daje :|
Lukasz_zdw
 

Postprzez andy_czarny » 10 maja 2007, 16:06

Z tego co wiem to nie sa zdjecia samochodu pomyslodawcy.... Coobcio, ktory podzielil sie foto relacja z zatykania egr jezdzi primera z silnikiem SR20De + T w tej chwili jego samochod osiaga moc 320 KM wiec facet chyba wie co mowi...
nie pamietam na ktorej stronie w temacie o EGR na forum NKP jest zdjecie ilosci gratow po calkowitym wywaeniu egr... pare kilo to napewno to wazy:)
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez mbmaster » 10 maja 2007, 16:25

Ja zostawilem EGR ale rurka zostala zaslepiona wiec do kolektora dolotowego nie dostaja sie zwroty z wydechu. Co moge powiedziec :( zasatdniczo to nie jestem w stanie ocenic czy to cos poprawia poniewaz po zmianie kolektorow wydechowych auto pracuje zupelnie inaczej. Pozdrawiam
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez XsiX » 10 maja 2007, 17:59

ja zaślepialem EGR w tamtym roku i zasadnmiczo różnicy in plus nie widzę ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Gość » 15 maja 2007, 19:11

Pioteq25 napisał(a):Chyba zaślepię to całkowicie

I jak, zaślepiłeś ten zawór??
pozdr
Gość
 

Postprzez Gość » 19 maja 2007, 14:23

Witam,
dziś zaślepiłem to ustrojstwo tyle że nie dwu złotówką bo nie wejdzie, tylko miałem w domu 20 groszy aluminiowe jeszcze chyba z czasów PRLu :P :P
Ps
3 miesziące temu czyściłem cały kolektor dolotowy bo tyle tam było nagaru że głowa boli, więc nie chce tego robić znowu.A jak nic nie zmieni się na gorsze po tym zabiegu to tak zostanie, czyli zaślepione <killer>
pozdro
Gość
 

Postprzez Gość » 24 maja 2007, 19:20

Teraz napiszę jakie zmiany nastąpiły po ww zabiegu...

1.wzrost mocy – 2sec szybciej do setki <szok>
2.niższe spalanie ok 1l/100
3.v max 200km/h
hahaha hahaha

...a tak na poważnie to zaobserwowałem że obroty lepiej trzyma (nie falują tak),oraz pewność że nie będę miał już zasyfionego kolektorka nagarem :)
pozdr
Ostatnio edytowano 29 mar 2009, 17:49 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez krzynio » 25 maja 2007, 15:10

Najlepsze do zaślepienia jest 5gr wchodzi na ścisk oczywiście v6
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez bocian » 2 cze 2007, 10:35

Czy mazda 323 z silnikiem 1.6 16v z 92 roku posiada EGR ?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez qbus » 3 cze 2007, 17:21

Czy na zdjęciu które podaje jest przewód biegnący do zaworu EGR (ten koloru miedzianego)?

http://img463.imageshack.us/my.php?image=egruv1.jpg

Zamierzam go zaślepić profilaktycznie :) i dla własnego samopoczucia dlatego pytam żeby nie namieszać z czymś innym. Czy jeśli próbuje go zaślepić to muszę koniecznie przeciąć tą rurkę i wsadzić tam tą monetę? Czy wystarczy jak jakoś wsadzę tam monetę bez przecinania tej rurki ? Zawsze chciałbym mieć możliwość przywrócić wszystko do pierwotnego stanu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez krzynio » 3 cze 2007, 21:41

qbus napisał(a):Czy na zdjęciu które podaje jest przewód biegnący do zaworu EGR (ten koloru miedzianego)?

TAK, odkręć i zaślep jak chcesz ale z tego co mi się wydaje to EGR działa tylko jak silnik jest zimny po rozgrzaniu silnika już nie działa ???? ale do końca nie jestem pewny.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez xXx » 3 cze 2007, 23:52

Układ EGR działa przez cały czas, a dokładniej wtedy kiedy silnik pracuje przy stałym obciążeniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez krzynio » 4 cze 2007, 08:42

xXx napisał(a):Układ EGR działa przez cały czas, a dokładniej wtedy kiedy silnik pracuje przy stałym obciążeniu...

Możliwe, choć odłaczenie EGR w KL u mnie nic nie dało przynajmniej tak mi się wydaje ;)
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Maverick » 4 sie 2007, 18:52

Moze ktos cos podpowiedziec jak to zrobic w MX-6 2.5 V6 KL mile widziane jakies zdjecia... :) z gory dzieki
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez qbass » 6 sie 2007, 14:43

Podłączam się z pytaniem kolegi wyżej. :]
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje