KL-ZE czy turbo do KL-DE

Postprzez Carrrlos » 16 lip 2004, 21:42

tco_tm napisał(a):Carrrlos, a probowales juz zalozyc magnetyzer?

<lol>

tobie na czoło jeszcze nie :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez HERCIK » 18 lip 2004, 13:36

Na sprawne poruszanie jak to napisal LOB to wystarczy oryginalny fabryczny silnik. Jezeli mam juz wydawac kase to tylko TURBO.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez GrzegorzSz » 18 lip 2004, 15:50

Dla porzadku...

swap na KLZE
--------
Podstawa to w miare dokladna znajomosc roznic pomiedzy K8, KF, KL a KLZE. Napisalem w dziale Warsztat krotki opis tego co robilem, ale nie opisalem tam wielu waznych kwestii, bo bym tydzien klepal. W skrocie ujmujac, aby osiagnac 200KM zmiana na KLZE wymaga:
1 – silnika KLZE, to jasne
2a – odpowiedniego ECU, najlepiej z danego rocznika co silnik,
2b – nowy EPROM do ECU, ktore ma sie od oryginalnego silnika,
3 – przeplywomierz JE50, jesli zmieniamy ECU na ten od KLZE,
Do pelnego efektu potrzebujemy odpowiedniej wiedzy, aby dobrze przerobic system sterownia podcisnieniami (VRISy, usuniecie EGR). Nie jest to trudne, jesli zna sie te rurki na pamiec. :D

Najwazniejsze w tym wszystkim jest jedno. Zmiana silnika K8 > KF > KL > KLZE, wymaga zmiany programu (EPROM). Nawet jesli zalozymy oryginalny ECU, nie osiagniemy normy silnika w KM. Bez tego jedyny efekt jaki sie osiagnie, to wrazenia. :D – moc pozostanie taka sama jak w poprzednim silniku.

Reasumujac, koszt swapa na KLZE oscyluje w granicach 2000$ i ma swoje wymagania. Inaczej efekt bezdzie zerowy.
--------------


instalacja turbiny
--------------
Na poczatek radze sobie kupic ksiazke Corky Bell'a
Obrazek
Jest to jeden z najlepszych specjalistow od turbo w USA, z ktorym mialem przyjemnosc porozmawiac za namowa kumpla.

Podstawa w montazu turbo jest PROJEKT, ktory bedzie sie realizowac. Jesli przy jego robieniu zastosuje sie odpowiednie wzory do przeliczen, to pozniejsze wykonanie bedzie bardzo proste. Mozna tez tak jak ja, konsultowac go wczesniej z kims, kto ma pojecie w tym temacie. Pozniej pozostanie nam tylko spawanie i montaz. Pomijam kwestie odpowiedniego doboru turbiny, bo to zbyt dlugi temat. Podstawa przed taka instalacja, jest doprowadzenie silnika do 100% sprawnosci – tutaj nie ma miejsca na kompromisy.

Ja mam ten fart, ze mialem wczesniej do dyspozycji taki gotowy zestaw z US i czesciowo w/g niego wykonuje swoj. Kosztuje on okolo 1000-1500$, a w skal wchodza minimum:
– przerobione kolektory wydechowe,
– turbina,
– blow-off,
– miernik cisnienia doladowania z czujka,
dodatkowo mozna dostac m.in.:
– miernik temp. spalin,
– miernik cisnienia spalin,
– zmodyfikowany odpowiednio eprom do ECU,
itp. itd.
Za 2000$ mozna miec gotowca z wszelkimi bajerami gotowego do zamontowania. Za dodatkowe 1000-2000$ mozna dokupic sobie zestaw do przerobienia silnika (m.in. kute tloki, komplet uszczelek, nowe walki rozrzadu). Jesli kogos odstraszaja ceny, to proponuje zamontowanie na poczatek zestawu podstawowego za ok. 1000$.

Jest wiele aspektow, ktorych tutaj nie porusze, bo bym musial ksiazke napisac. :D Ostateczny rozrachunek jest taki, ze swap jest drozszy, niz minimalny zestaw do turbiny. Wykonanie samemu to wyzwanie, ale mozna kupic gotowy zestaw i nie ryzykowac.
---------------

Dla tych co klepia bzdury, nie znajac tematu proponuje troche pogrzebac po necie, poczytac i podzwonic zanim znow cos napisza. Ja staram sie nie pisac o tym, czego sam nie zrobilem osobiscie. Te drogie kity co o nich napisal LoB, to az cale 6000zl liczac przesylke do Polski. Porownajcie to ze swapem na KLZE.[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Carrrlos » 18 lip 2004, 23:30

dzieki Greyg, za to co tu i na priva, jestem o duży krok do przodu
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Morder » 19 lip 2004, 08:07

krok do przodu w którym kierunku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez xXx » 19 lip 2004, 09:52

W kierunku sprzedania Mazdy....he he he he he...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Carrrlos » 19 lip 2004, 18:15

dobrze mówi dac mu wódki
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez xXx » 19 lip 2004, 20:35

He He....żartuję!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez LoB » 20 lip 2004, 16:25

Te drogie kity co o nich napisal LoB, to az cale 6000zl


plus drugie tyle za zalozenie i zgranie z silnikiem... ??
nie chodzi mi o samo sprowadzenie...bo to kazdy potrafi......niestety z powodu ograniczonej liczby firm profesjonalnie zajmujacych sie montazem w naszym kraju wciaz drogo sie cenia..
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez marek » 20 lip 2004, 19:19

niestety z powodu ograniczonej liczby firm profesjonalnie zajmujacych sie montazem w naszym kraju wciaz drogo sie cenia..


A czy są w Polsce firmy o których można naprawdę powiedzieć że profesjonalnie wykonają montaż? Bo mi się wydaje że to jest cały czas nauka! Za oceanem turbo z montażem masz za 8000 pln , u nas wysoka cena chyba wynika z zabezpieczenia przed poprawkami i naprawami wynikającymi z nie do końca dobrego montażu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez GrzegorzSz » 20 lip 2004, 19:47

W US wyglada to tak, ze przewaznie montuje sie gotowe kity. U nas jest to niestety wolna amerykanka. Koszt montazu turbiny w wiekszosci firm to co najmniej pomylka. Gdyby zajmowali sie tylko turbinami, moze by nie bylo takich cen. Dla przykladu podam, ze sama turbina po regeneracji pasujaca idealnie do silnika 2.0 z gwarancja na 6 miesiecy to 1500zl. Powiedzmy, ze przerobiebie wydechu i dolotu to max. 1000zl. Do tego intercooler (ok. 400zl), tlumiki (800-2000zl), blow-off (500zl), mierniki (1000zl), Piggyback (1500zl). Razem okolo 5000-6000zl. Reszte placi sie juz tylko za uruchomienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Matik » 3 wrz 2004, 06:14

Hej,

powiem tak: najlepsze rozwiazanie, to bylby swap, i do niego turbo:–) Mysle ze wtedy wszyscy byliby usatysfakcjonowani.
Co do silnika KLZE, znalazlem w internecie za 1100$ (http://www.japanstarmotor.com/klze.html). Moze zainteresuje. Wydaje sie ze firma porzadna.

Wiem jedno:–) Jak tylko wroce do domu, i znajde juz moja mazde z powrotem, to chyba Greyg, dobijemy targu, i jesli bylbys zainteresowany, to zlozyl bym u Ciebie male zlecenie, na przerobienie jej:–) A dokladnie, na .... no wlasnie ;–) albo na swap, albo na uturbienie ;–)

No chyba, ze w kalkulacji wyszlo by ciekawie ... to moze oba!

Pozdrawiam
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana :( )
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 04:18
Posty: 9
Skąd: Trzebinia
Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD

Postprzez LoB » 3 wrz 2004, 10:29

a jakie auto, jesli mozna zapytac... ?? bo to z profilu piszesz ze sprzedane :|
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Matik » 3 wrz 2004, 17:44

No wlasnie ... sprzedane ... ale jak wroce .... to kupuje to samo ;–) A moze jak sie ten co mu sprzedalem zgodzi, to odkupie.
Mysle ze bede szukac dokaldnie tego samego modelu. Moze ... sie zastanowie, nad MX6, ale jednak czwarte drzwi mi sie przydadza, wiec pozostane przy GE.

LoB: co to GT? Pierwsze slysze zeby 626GE/GT byla ... znaczy sie nie udalo mi sie odnalezc specyfikacji GT ... czym ona sie rozni od GE? NO bo nie silnikiem chyba ... GE ma juz najmocniejszy KL .... KLZE tylko na ameryke montowali chyba ... z tego co mi sie wydaje ..
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana :( )
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 04:18
Posty: 9
Skąd: Trzebinia
Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD

Postprzez LoB » 3 wrz 2004, 19:13

eeeee.... europejskie wersje GE z KL byly wlasnie oznaczane GT (przynajmniej tak jest moja oznaczona), tak samo jak 323 z KFem... GT roznia sie od "cywilnej" wersji miedzy innymi dokladkami pod zderzaki i progi, seryjnymi alusami, obnizonym zawiasem o 20mm..i jeszcze pewnie jakimis elementami wyposazenia.. zolte halogeny...itp..
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Matik » 3 wrz 2004, 20:14

No to popatz ... nawet nie wiedzialem ze mialem wersje GT w takim razie ;–)
juz sie nie moge doczekac powrotu, i kiedy sie za to zabiore ... a tu pewno jeszcze do maja trzeba bedzie posiedziec :–(
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana :( )
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 04:18
Posty: 9
Skąd: Trzebinia
Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD

Postprzez xXx » 3 wrz 2004, 23:36

Mazda 323F V6 GT Rulezzzzzz......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Muller » 14 wrz 2004, 00:14

Pozdrawiam wszystkich którzy wiedzą co znaczy moc, a wszyscy którzy krzyczą że szkoda kasy poprostu zazdroszczą. Ale nie dziwcie się bo na drodze zawsze jeden schemat ty podjedziesz spokojnie niby nic auto ciche bez wlotów tylko felga i tyle dochodzi B M WE gosciowi oko mruga no i zielen. On puszcza sprzegło i radość jego bezgraniczna, a tu bączek mały przy 2 mija go spokojnie <glupek2> widzialem juz paru rozczarowanych hahaha mocne zdziwienie. Bardzo podobał mi się ostatnio nowy okular miecio. Ze niby król szos miał być tak chyba mu powiedzieli w salonie bo mijal wszystkich z lewa i prawa. A cio to ha reszte znacie hahaha
I znów jest pięknie :)
SIDSERWIS
www.sidserwis.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2004, 07:37
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 GSR 2,5 V6

Postprzez xXx » 14 wrz 2004, 10:04

Muller, niedługo i ja dołączę do tego grona!! Kasa nie wazna jest, ale mogło by byćjej więcej!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Paweł » 14 wrz 2004, 10:20

Ze niby król szos miał być tak chyba mu powiedzieli w salonie

hahaha dobre :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje