SWAP 1.8 K8 –>2,5 KLDE – Mazda mx-3

Postprzez mlody1921 » 30 kwi 2011, 17:18

A co ma wspólnego brak iskry z padnięta głowica ? NIC trzeba było zmienić mechanika ale to juz nie ważne.

A po co ci wiązka z KL

wyciagasz silnik K8 ... wkładasz silnik KL ..... zmieniasz kompa na kompa z KL......przepływke na KL02 .... aparat zostaje taki jak był w K8..... i Jeździ łot cała filozofija, co kto ma ci jeszcze pomóc ??

w trakcie możesz kupić sprzęgło z KL..... założy wiekszy wydech....dolot i jest

Brak iskry.....czujnik położenia wału..... aparat zapłonowy..... walnięte immo (immo było po roku 94)

Problem może być na linii auto po 94 komp np 92-93

Ale KL można odpalić na kompie z K8
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez moskal1990 » 30 kwi 2011, 19:02

próbowałem go odpalać na kompie z KL bo takiego mam. na kompie z k8 bo takiego tez mam. Wiazka zostaje z k8 czujniki wału przekładałem z k8 i z kl bo wszystko mam. Aparaty mam 3 KL 01 i na zadnym nie ma iskry. I mam tez aparat z KL i chce wiedzieć czy da rade podpiąć tego z KL pod wiazke z k8 bo aparat ktory mam z KL to cewka jest osobno a nie z aparatem.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 11:53
Posty: 14

Postprzez Mario82 » 17 paź 2011, 06:59

Koledzy podepne sie do tematu , robiłem swap w 323 2.0 KF na 2.5 KL od MX6 i autko słabowkręca sie na obroty z dołu komp kolektory aparat zapłonowy i cała instalacja został od KF
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 16:20
Posty: 6

Postprzez Gared » 14 paź 2012, 08:01

mlody1921 napisał(a):W k8 były KL01
W 2,5 KL01 i KLY1


Takie pytanko – KL01 i KLY1 się czymś różnią? Czy to jedno i to samo, pasujące plug&play – jeśli chodzi KL01 to KLY1 też musi, niezależnie od tego jak się ustawi zapłon? (Oczywiście najlepiej jak jest zapłon dobrze ustawiony, ale chodzi mi o to, czy przy przesuniętym zapłonie mogą być jaja typu "nie pali na wszystkie gary" albo zdycha po wduszeniu gazu?)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez mlody1921 » 15 paź 2012, 23:24

KLY1 to ponoć poprawiony aparat KL01 i KLY1 wychodziły w nowszych latach, u mnie zamiennie KL01 i KLY1 smigały elegancko
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez nestaa13 » 12 gru 2012, 13:22

Witam forumowiczów napotkałem kilka błędów przy swapie na kl-a z 626 na początek to zagubiona kostka od elektrozaworu podciśnienia paliwa całe podciśnienie podłączone ze schematu Obrazek
i tutaj pytanie bo brakuje mi kostki ?????? <glupek2>
kolejne pytanie to znaki na kole pasowym?? <co?> (potrzebne do ustawienia aparatu i zapłonu
problem mam tez z tylna pokrywa zaworów ponieważ w kl są 2 wyjścia (odmy??) a w k8 jest tylko jedno
postaram się dziś wstawić zdjęcia
nestaa13
 

Postprzez People_Hate_Me » 13 gru 2012, 18:35

teraz połączyłem z istniejącym. Następnym razem będzie kosz. Czytamy FAQ
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Rafał_ » 12 sty 2013, 01:45

Poprawiłem zdjęcia i tytuł wątku. Połączyłem istniejące wątki dotyczące swapu k8 na klde w EC. Miłej dyskusji.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Tomix » 3 paź 2013, 18:59

Witam otóż chciałbym wsadzić zamiast k8 klde . Ponieważ moje k8 padło obróciła się panewka i nie pali na jeden gar. Moja madzia to 1.8 V6 1992 rok przed liftem Mam kilka pytań a samochód chce dać mechanikowi czyli o wszystkim musze wiedzieć z góry
1. Na forum mx3 chłopaki powiedzieli mi że jeżeli mam przed liftem to cała instalacja powinna bez problemu pasować , po lifcie mx3 miał inne wtyczki położenia walu i czegoś tam jeszcze. Czy ktoś się z tym spotkał
2. Rozumiem ze skrzynia pasuje od k8 i chciałbym ją zostawić bo nie mam za dużo kasy na nową. Jak wygląda sprawa sprzęgła i koła zamachowego czy sprzęgło może zostać od k8 (niedawno je wymieniałem dlatego pisze). A takie graty jak alternator rozrusznik czy pompa wspomagania ?
3. Najważniejsze pytanko czy 2.5 v6 (klde) od Probe II to to samo co silniki w mazdzie ? Pisze bo jedynie najbliższe (200km w jedną) klde w mojej okolicy jest właśnie od Probe, chodzi mi głowinie o mocowania silnika czy nie są inne itp. Może ktoś właśnie swapował z forda probe motor .
Oto zdjęcia jak to wygląda na aukcji
http://img02.tablica.pl/images_tablicap ... dawca-.jpg
Prosiłbym o pomoc , bo bez waszej pomocy koledzy prawdopodobnie mazda trafi na szrot :(
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Postprzez mlody1921 » 8 paź 2013, 22:13

Kolego ja rozumie że jesteś zdesperowany ale na forum jest tyle info na ten temat że już chyba nikomu sie nie chce powielać tego po raz N-ty
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Dawidoski » 16 sty 2014, 18:30

To ja zapytam o K8, bo widzę coś niepokojącego przy moim swapie :D
Jeśli włożę kompa od Kl'a do silnika z KL'a to też będę miał problemy z tymi czujnikami? Czy wszystko zagra tak jak jest teraz w K8?
Zmieniam silnik, kompa, przepływkę od Kl'a i odpalam bezproblemowo?
Bo już się teraz zamotałem przez Was :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Harnas19 » 16 sty 2014, 21:11

Z tego co ja rozumiem to bedziesz musial wtedy te dwa czujniki dolozyc majac kompa od kl a ja robie na kompie od kf ktory tych czujnikow nie ogarnia wiec mnie nie interesuja ale niech siw koledzy bardziej ogarnieci w temacie wypowiedza aha i jak by ktos chcial to mam cala wiaske od kl do mx6 :p heh jak by ci spasowala w mx3 to masz po problemie bo przy niej te wszystkie wtyczki sa tylko zalezy jak ci pod wtyczki te kolo kompa spasuje i ze skrzynka z biespiecznikami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Dawidoski » 16 sty 2014, 22:32

Nie no, nie mam zamiaru przekładać całej wiązki bo seryjnie mam już V6 tyle, że 1.8.
Czekam na odpowiedź bardziej doświadczonych kolegów :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez witek » 17 sty 2014, 01:06

Dawidoski Wszystko zależy jaką masz wersję MX-3 :) Czy przed lift czy po lift. Jeśli masz wersję przed liftem to wkładasz tylko silnik kompa i przepływkę :) Jeśli masz już silnik po lifcie, to niestety wydaję się trochę komplikacji, ale doszedłem co i jak i jest to naprawdę proste. Wkładasz silnik i wtedy zauważasz że brakuję Ci wtyczki do jednego czujnika temperatury. To robisz tak jak w tym linku i ciągniesz bezpośrednio kabelek od wtyczki do ecu :) Bez tego czujnika będzie kręcił wentylatorem chłodnicy cały czas. Również jak będziesz chciał dać aparat zapłonowy o oznaczeniu KL01 to we wtyczce 3 pinowej trzeba zamienic dwa kabelki ze sobą a dokładnie czerwony z niebieskim. Ale to jest dosłownie parę minut pracy :) Przechodziłem przez to jak wkładałem do po liftowego mx'a silnik z przed liftu. Od razu przygotowałem sobie wszystko na montaż kl'a :) Wiązki nie ma co przekładać bo jest z tym dużo więcej roboty.
Ostatnio edytowano 18 sty 2014, 01:07 przez witek, łącznie edytowano 1 raz
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Rafał_ » 17 sty 2014, 01:17

Przenoszę do odpowiedniego wątku :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Harnas19 » 17 sty 2014, 01:35

jarek.ZE napisał(a):Przenoszę do odpowiedniego wątku :)
tz gdzie? Panie kolego? Heh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Dawidoski » 18 sty 2014, 00:13

Dobrze, że mam przedliftową wersję :P Do lata myślę, że włożę Kl'a z palcem w duuppp :D
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez adis555 » 24 mar 2014, 20:57

Panowie mam problem. Okazuje się że mam silnik z xedosa 9 po 2000 roku klg4. Okazuje się że czujnik położenia przepustnicy ma 3 piny a wiązka ma normalnie na 4. Ktoś wie jak to połączyć?

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Boris86 » 25 mar 2014, 09:12

Czyli masz silnik bez hydroregulatorów? Rodzynek :)

A masz wiążkę pod OBD-I czy OBD-II? bo KLG4 pracowało tylko z OBD-II.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez adis555 » 25 mar 2014, 17:17

Przepustnica kl1c. Nie pozostaje mi nic innego jak założyć przepustnice od k8 a docelowo kl47. Opiszę różnice później.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje