Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Waluś » 27 kwi 2007, 19:29

yyy przepraszam czy ty kupiłeś do felg 16" opony o wysokości takiej samej jak do 14" ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hellmi » 27 kwi 2007, 19:35

Teraz mam gumy 205/50R16, wiec średnica koła jest trochę większa niż w serii – podobno może to trochę zamulić mi auto, ale przy moim stylu jazdy (początkujący kierowca/miasto) jak na razie tego nie odczułem, a poza tym ktoś zdaje się miał dokładnie takie same gumy na 16". Auto poszło do góry spokojnie ponad centymetr, a może nawet 2.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez Waluś » 27 kwi 2007, 19:58

pytam tak z ciekawości :P bo teraz to ci licznik oszukuje a zamułka to inna bajka :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hellmi » 27 kwi 2007, 20:03

Coś za coś – chciałem 16", ale niestety mieszkam jak i Ty w Polsce, więc nie chciałem przesadzić z niskim profilem – teraz jest i ładnie i wygodnie, a jak się nauczę jeździć to sobie zmienię po prostu auto na szybsze :)
Ale starczy o mnie – mam nadzieję że pojawią się tu wpisy właścicieli obniżonych 323f BA.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez Udesky » 27 kwi 2007, 22:45

hellmi napisał(a):Jeśli chodzi o obniżenie "na lato" to nie ma najmniejszego problemu, bo na tych kołach auto poszło sporo do góry, ale boję się zimy (czy na seryjnych 14" nie będzie za nisko – myślę o obniżeniu o 30mm),

Spoko, ja mam na zime opony standard czyli 175/70/13 i daje rady bez problemow, na lato mam 195/60/15 i samochod napewno wyzej stoi widac to jak i mozna odczuc (sprawdzalem to na jednym z progow zwalniajacych na 13" tarlem podwozem, na 15 juz nie)

Co do sprezyn i amorow to Jamex + KYB gazowe.
hellmi napisał(a):teraz jest i ładnie i wygodnie

po obnizeniu juz nie bedzie wygodnie :P hahaha
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Fiveopac » 27 kwi 2007, 22:55

hellmi napisał(a):Teraz mam gumy 205/50R16, wiec średnica koła jest trochę większa niż w serii

:|
Ciut balony – i sie dziwisz, ze masz terenowke <lol> jesli wydaje ci sie, ze jak zalozysw nizsze sprezyny to bedzie nadal komfortowo to niestety jestes w bledzie.
Albo rybki albo akwarium. albo bawisz sie w tuning i idziesz po trupach albo lepiej kup sobie lepsze glosniki.
Osobiscie smigam na profilu 40 i jakos jeszcze zyje. Zacznij od niego :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez hellmi » 27 kwi 2007, 23:43

Fiveopac napisał(a):Ciut balony – i sie dziwisz, ze masz terenowke

Mnie nie tyle przeszkadza prześwit między asfaltem a podwoziem, co prześwit między oponą a nadkolem. Gdyby nie to, to nie przeszkadzałoby mi, że stoi wysoko. Co do komfortu, to ja osobiście wolę twardsze auta, a moja żona to właściwie tylko takie toleruje – w miękkich dostaje choroby lokomocyjnej. A co do komfortu, to tyle się naczytałem, że na 16" będzie mniejszy komfort niż na 14, a szczerze mówiąc jak na razie nie zauważyłem większej różnicy, no chyba że z moją pupą cos nie tak jest :) albo po złych drogach (mało dziur) jeździłem. Dlatego też podejrzewam, że nawet jak będzie trochę twardszy to też będzie ok. Jednym słowem nie boję się o pupę a o samochód :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez Udesky » 28 kwi 2007, 10:12

hellmi napisał(a):tyle się naczytałem, że na 16" będzie mniejszy komfort niż na 14, a szczerze mówiąc jak na razie nie zauważyłem większej różnicy

Znamosobe dla ktorej przesiadka z 13" na 14" bylo problemowe bo za twardo na 14" bolala hahaha hahaha hahaha
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez hellmi » 28 kwi 2007, 16:25

Udesky napisał(a):Znamosobe dla ktorej przesiadka z 13" na 14" bylo problemowe bo za twardo na 14" bolala
– to ja chyba mam jakąś twardą pupę, albo mi to po prostu nie przeszkadza, bo wiem, że skoro ni jet to terenówka, to na dziurach musi trochę trzęść.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez dawidek578 » 6 maja 2007, 00:19

Człowieku ja odpaliłem gumówke 1 zwuj wypadł ze spreżyny i było si:) nie ma szans na obrócenie sie sprężyny i przynajmniej tak nie buja jak na samych sportowych sprężynach.Komfortu nie ma ale wynagrodzi ci to wygląd auta.A zimą masz duży balon na zimówkach i da sie jezdzić nie ma problemu <faja>
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez Udesky » 6 maja 2007, 00:55

dawidek578 napisał(a):Człowieku ja odpaliłem gumówke 1 zwuj wypadł ze spreżyny i było si:)

Takich "profesionalnych" (myslalem, ze tylko wlasciciele polskiej misli technicznej wpadaja na takie pomysly) rad to ty nie udzielaj. Tu chodzi o bezpieczenstwo, a nie tylko o wyglad. Po 2 jestem bardzo ciekaw jak jezdziles z zaladunkiem, ja na jamexach moge miec full wszystkiego i autu ledwo co drgnie w dol i zadna dziura mi nie straszna bo to sprezyny progresywne, a na "gomowce" echh wole nie myslec.
dawidek578 napisał(a):A zimą masz duży balon na zimówkach

A co ma piernik do wiatraka :| balony moze miec duze, a srednice taka jak na alumach, a z tego co widze kolega ma 16" wiec watpie aby srednica zimowek byla wieksza, a wiec samochod bedzie albo tak samo wysoka stal albo i nizej, jak to ma miejsce w moim przypadku.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez dawidek578 » 17 maja 2007, 13:07

Jezdziłem normalnie nic nie obcierało nawet w 7 osób,a jesli chodzi o to kto jak obnirza to duzo ludzi tak robi i żyja!My tak jezdzimy i jakoś nie słyszałem zeby komuś cos sie stało a przechodziły te samochody swoje!A co do zimówek to jak sie ma duże balony to nie przeszkadza to bo jezdizlem tak !
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez KANAL » 17 maja 2007, 14:14

hellmi napisał(a):moja żona to właściwie tylko takie toleruje – w miękkich dostaje choroby lokomocyjnej.

hellmi uwierz mi ze na sportowych jeszcze predzej bedzie narzekac na chorobe lokomocyjna niz na seryjnych sprezynach. Chyba ze jezdzisz po rownych jak stol drogach.
Ja mam ale juz nigdy nie zalozy sportowych sprezyn mimo ze prezencja autka duzo lepsza.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez Artiks » 7 sie 2007, 11:57

Udesky napisał(a):Znamosobe dla ktorej przesiadka z 13" na 14" bylo problemowe bo za twardo na 14" bolala
Fak ju :P One były ciężkie i pokrzywione :) I jeszcze zawiecha do zrobienia. W planach 15 " <blant> , a teraz póki co mogę wam łoić dupska na moich dragsterowych 13 " :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Badyl » 7 sie 2007, 14:38

ArtX napisał(a):póki co mogę wam łoić dupska na moich dragsterowych 13 " zeby

hehe a myslalem ze jedyny wariat na 13 pocinam w BA :D ale mnie i tak nikt nie przebije, bo wale na zimowkach hahaha
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez 323fba » 7 sie 2007, 17:18

ja mam sprezyny eibacha – 30mm i kola 205/50R16.. przedtem jezdzilem na profilu opony 40 byla masakra..jak wozem drabinastym <lol> na "balonach" przynajmniej jest odrobina luksusu ;) a autko zle nie wyglada.. <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez Akar.Zaephyr » 8 sie 2007, 08:16

323fba napisał(a):ja mam sprezyny eibacha – 30mm i kola 205/50R16.. przedtem jezdzilem na profilu opony 40 byla masakra..jak wozem drabinastym <lol> na "balonach" przynajmniej jest odrobina luksusu ;) a autko zle nie wyglada.. <ganja>


A mogę spytać ile dałeś za sprężyny Eibacha?
Sam zastanawiam się nad glebą ale nie więcej niż 30mm...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez hodunek » 30 sie 2007, 09:33

Udesky napisał(a):
hellmi napisał(a): na lato mam 195/60/15 i samochod napewno wyzej stoi widac to jak i mozna odczuc (sprawdzalem to na jednym z progow zwalniajacych na 13" tarlem podwozem, na 15 juz nie)


no ja chciałbym podnieść nieco magdę, mam teraz 195/50/15, mam problem z niektórymi krawężnikami (np. ok.10cm parking na poczcie – masakra, trzeba podjeżdżać równolegle przy samej krawędzi, inaczej zawsze coś zazgrzyta w podwoziu) i zastanawiam się, czy 195/65/15 nie będą ocierać o nadkola, bo na pewno podniosą... Ktoś zakładał takie gumki ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 14:01
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA Z5 1.5 '97 Seq24 fotograf Białystok www.fotomasz.pl

Postprzez zbyl » 30 sie 2007, 09:51

Hej ja u siebie miałem założone sprężyny H&R obniżenie -30 MM
Generalnie prowadzenie super zakręty brał pięknie.. ale cóż mieszkam w Polsce
i niestety dały mi strasznie w kość że zmieniłem je z powrotem na seryjne.
zbyl &

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2004, 13:10
Posty: 71

Postprzez zaku2002 » 1 wrz 2007, 12:10

Siema, mam obniżone ale tylko przez sportowe sprężyny, kupilem z niemiec na kolach 13" ale to tragedia bo nawet na koleinie wiekszej przycieralem, kupilem aluski 14" z oponkami 185/65 i jest teraz duuuuuzo lepiej....zastanawiam sie nad zmiana na zwykle sprezyny bo na malo ktory kraweznik moge wjechac, auto wyglada swietnie ale......RADZE ZA BARDZO NIE OBNIZAC !!!!!! pozdro :P
Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2007, 10:20
Posty: 23
Skąd: Sieradz, Kraków
Auto: 323F 1,5 BA 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje